Vier jaar cel voor verkrachten 14 Meisjes.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Florale

Re: Vier jaar cel voor verkrachten 14 Meisjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 10:13

Helaas te vaak, en dat is alleen nog wat er in het nieuws verschijnt, volgens mij gebeurt het vaker dan je denkt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 10:16

dat idee heb ik ook ja..........maar wat doe je eraan?
er gebeurd pas wat zodra iemand weer heeft toegeslagen

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 10:19

Dat is hier eerder regel dan uitzondering, er moet eerst wat gebeuren voordat er iets wordt ondernomen.
Typische gevalletjes van als het kalf verdonken is dan dempt men de put.
Ik weet wel wat er met dit soort lui moet gebeuren maar ik heb het niet voor het zeggen.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:54

Hoe vervelend ik het ook vind: als niet alle feiten bewezen kunnen worden kun je niet iemand veroordelen voor alle 14 verkrachtingen. Ik ben blij dat we in een rechtstaat wonen waar dingen eerst onomstotelijk bewezen moeten worden voordat iemand veroordeeld wordt. En daarbij, TBS is weliswaar een maatregel en geen straf, maar wel veel vervelender dan een straf. Geen enkel vooruitzicht op wanneer je vrij zou kunnen komen, en nog altijd de mogenlijkheid om levenslang te zitten. Zonder verlof... En nee, ik probeer hier niet zijn daden goed te praten.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:00

Jemig, die straf is inderdaad wel laag.
Hij zou minstens voor ieder meisje 1 jaar in de cel moeten.
Nu zit hij 3,5 maand in de cel per meisje.
Als je er zo naar kijkt is dat wel erg laag.
En het is niet zomaar iets wat hij heeft gedaan, die meisjes hebben lichamelijk en geestelijk waarschijnlijk veel schade opgelopen.
Sjonge jonge

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:20

pairadice schreef:
Hoe vervelend ik het ook vind: als niet alle feiten bewezen kunnen worden kun je niet iemand veroordelen voor alle 14 verkrachtingen. Ik ben blij dat we in een rechtstaat wonen waar dingen eerst onomstotelijk bewezen moeten worden voordat iemand veroordeeld wordt. En daarbij, TBS is weliswaar een maatregel en geen straf, maar wel veel vervelender dan een straf. Geen enkel vooruitzicht op wanneer je vrij zou kunnen komen, en nog altijd de mogenlijkheid om levenslang te zitten. Zonder verlof... En nee, ik probeer hier niet zijn daden goed te praten.

Hier ben ik het helemaal mee eens!! De veroordeelde heeft dan wel een gevangenis straf van 4 jaar, maar ook TBS in het vooruitzicht. Hij weet dus ook niet wanneer hij weer op vrije voeten buiten staat! En laten we maar hopen voorlopig niet (nooit) meer...

(Edit: typfoutje)

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:33

Chiqa schreef:
hittepit_12 schreef:
Je krijgt daar ook geen antwoord op, wat moet ze erop zeggen.

Omdat ik zie dat 2 mensen een vraag aan haar stellen? Wel zo netjes om die even te verifieren toch?

Waarom niet? Omdat ik het KOTSBEU ben me altijd maar te moeten verantwoorden, en altijd maar die eeuwige discussies te moeten voeren met mensen die er geen snars van begrijpen.. Daarom geef ik géén antwoord.. Hier wat te roepen tegen onwetende mensen die alleen maar schreeuwen dat zo iemand gecastreerd moet worden, en dat er om de haverklap mensen ontsnappen uit de TBS.. Sorry hoor.. Daar heb ik geen zin om erop in te gaan.
Ben blij dat er mensen zijn die zulk werk willen doen, en misschien eens ophouden met continu tegen die mensen aan lopen schoppen over ontvluchtingen en dergelijke.. Het valt allemaal nog echt wel mee met het ontsnappingspercentage, we doen ook niks meer dan ons best.

Ik reageerde alleen op dit topic dat mensen niet moeten brullen dat zo iemand over 4 jaar weer over straat loopt.. Deze man kom je echt een héle lange tijd niet tegen buiten. Helaas schijnt de helft dat ook niet te willen lezen / begrijpen.

Anyway, ik ga er verder niet meer op in.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:53

Ach laat toch zitten Misja. Ik heb het ook opgegeven (alhoewel ik soms ook op mijn vingers moet gaan zitten om maar niet te reageren).. Het is tegenwoordig mode om maar wat te roepen en dat wordt dan als feit aangenomen door sommigen.

Het valt me in dergelijke topics wel vaker op hoe onwetend sommigen zijn. Zo ook over het levenslang in Nederland, wat geen levenslang zou zijn (wat het dus WEL is).

Maar goed, ik wou je even een hart onder de riem steken. Ik heb ook een poosje in een PI gewerkt en mijn nichtje werkt in een TBS kliniek, dus ik heb ook wel een idee hoe het er aan toe gaat.
Helaas is er maar weinig goeds over bekend. Maar de meesten willen ook niet luisteren, dus een gebed zonder eind.

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:57

Lies, bedankt!
Het is soms echt zwaar frustrerend om je altijd en overal te moeten verantwoorden over dit soort dingen.. Inmiddels wel geleerd om inderdaad op mijn vingers te gaan zitten en mijn mond te houden, maar in sommige gevallen blijft het moeilijk..

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:59

Tss, vind je het gek dat het blijft gebeuren ?
Even grof gezegt ze neuken raak wat ze willen, maakt niet uit of de ander het wil, en ze komen der vanaf, gek hea dat ze het blijven doen.. :@

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:36

nou dan ben ik benieuwd wanneer een verkrachter weer uit de tbs komt.

(en ik word kotsbeu van mensen die er zo licht over denken,ik heb nl ook het een en ander van dichtbij gezien,en dan denk je er wel zo over,maargoed...dat mag niet gezegd worden zeker.....)

ja misschien word er wel heftig gereageerd(excuses)maar dat komt door dingen die je meemaakt(en elkaars mening niet delen is niet meteen onwetendheid......)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:46

Misja schreef:
Waarom niet? Omdat ik het KOTSBEU ben me altijd maar te moeten verantwoorden, en altijd maar die eeuwige discussies te moeten voeren met mensen die er geen snars van begrijpen.. Daarom geef ik géén antwoord..

En dit ishet antwoord op mijn vraag die ik je een maand geleden al stelde? Vind dat niet bepaald getuigen van veel kennis van zaken, ik had op zijn minst het vermoeden dat je hier iets meer
over te vertellen had, iets interessants misschien?

Beetje jammer dit, had je ook links kunnen laten liggen snap je Knipoog

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:53

[quote]
Waarom niet? Omdat ik het KOTSBEU ben me altijd maar te moeten verantwoorden, en altijd maar die eeuwige discussies te moeten voeren met mensen die er geen snars van begrijpen.. Daarom geef ik géén antwoord.. Hier wat te roepen tegen onwetende mensen die alleen maar schreeuwen dat zo iemand gecastreerd moet worden, en dat er om de haverklap mensen ontsnappen uit de TBS.. Sorry hoor.. Daar heb ik geen zin om erop in te gaan.

Ik ben 15 jaar lang stelselmatig verkracht door mijn stiefvader!!!!!En ik zie het van de andere kant.
De straffen hier in nederland zijn krom en ja ik ben tegen zwaardere straffen vooral voor deze praktijken.
Hoe denk je dat het is voor een kind van 10 om 4 keer per week gepakt te worden?Daar is een castratie nog te kort voor.
ik zou hier rustig de doodstraf voor terug willen.
En ja ik schreeuw!!!!!!! En hard ook het wordt tijd dat mensen gaan beseffen dat dit helaas te vaak voorkomt en als er dab weer een of andere kl**tviool er weer vandoor gaat, ben als de dood dat zo.n mallot weer een keer ontsnapt en dan toevallig weer een onschuldig kind/persoon te grazen neemt.
En helaas na 15 jaar verkrachting en 15 jaar later kan er nog steeds des duivels worden als er (naar mijn gevoel)zo laconiek word overgedaan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:58

ik heb niet zóiets ergs meegemaakt,maar ik kan volledig begrijpen waarom jij des duivels word.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:06

hittepit_12 schreef:
ik zou hier rustig de doodstraf voor terug willen.

Er is al eerder in dit topic heel mooi gezegd dat je nooit mag regeren vanuit een emotie,
daar is nog nooit iemand beter op geworden.
Maar ik heb al meerdere malen gezegd dat mensen die kil zeggen dat de doodstraf niets uithaald, zelf blijkbaar de andere kant nooit hebben ervaren, een kind verkracht of vermoord, of een partner doodgereden door iemand die een kegel heeft.

In het geval van jou leef ik enorm met je mee en kan ik alleen maar betreuren dat de straffen in Nederland betreurenswaardig zijn, dit ís namelijk geen straf!

Sterkte meid met je verwerkingsproces.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:44

Reageren doe je bijna altijd met je emotie, waar ik zo boos om word is dat het vooral de laaste tijd vaker voorkomt of (en dat is natuurlijk heel goed)dat mensen er eerden en sneller over durven te praten.
Ik ben inmiddels 15 jaar verder en heb het eigenlijk vrij goed oop een rijtje, kan er goed overpraten en heb er ook goede begeleiding bij gehad.
Er zijn 2 rechtzaken geweest de eerste was keihard en de tweede ging beter en heb ik tegen hem getuigd.Ik heb toen kunnen vertelen wat zijn dwang tot seks met mij heeft gedaan hoe ik me daaronder voelde enz.
Maar wat mij tegen het borst stuit is dat wij begrip moeten hebben voor de tbs ers.
En dat heb ik dus niet en dan dat mensen hard schteeuwen over castratie enz.
Stel dat je een dochter of een zoon had die dit overkomt wees dan heel eerlijk wat is dan jouw reactie?
Dan kan iedereen mij vertellen dat je redelijk moet blijven, dat je je niet moet leiden ddor je emotie maar ik weet voor de volle 100% dat dat dus wel gebeurt!
Mocht iemand met zijn/haar tengels aan mijn kinderen zitten dan zal ik dus niet rusten voordat ik dei persoon te grazen heb genomen.
En met mij zullen heel veel mensen zo denken.
Dus alsals er in korte tijd tijd een aantal van die malloten uit een tbs inrichting ontsnappen dan ontbreekt er toch iets aan de beveiling(oke zijn het niet allemaal verkrachters)
Dan is het logisch dat er mensen daar gepikeerd en boos op reageren.Ik heb veels te lang mijn mond moeten houden,ik laat me nu wel horen,en als ik dan moet schreeuwen het zij zo en desnoods nog harder!

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:45

Chiqa schreef:
Misja schreef:
Waarom niet? Omdat ik het KOTSBEU ben me altijd maar te moeten verantwoorden, en altijd maar die eeuwige discussies te moeten voeren met mensen die er geen snars van begrijpen.. Daarom geef ik géén antwoord..

En dit ishet antwoord op mijn vraag die ik je een maand geleden al stelde? Vind dat niet bepaald getuigen van veel kennis van zaken, ik had op zijn minst het vermoeden dat je hier iets meer
over te vertellen had, iets interessants misschien?

Beetje jammer dit, had je ook links kunnen laten liggen snap je Knipoog

Hahahahaha..
Jij bent niet bepaald de aangewezen persoon mijn kennis van zaken te beoordelen.. En de interessante discussies bewaar ik voor andere plekken, buíten Bokt, en sowieso buiten internet.
De vraag die je me een maand geleden stelde ja, ik ben bijna nooit op Bokt.
En mijn frustraties.. Ach, mensen die in de setting werken begrijpen het wellicht beter.
Einde discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:22

hittepit_12 schreef:
Reageren doe je bijna altijd met je emotie,

Nou dat is niet altijd waar....Je heb verschillende manieren van reageren, gevoel, gedrag gebeurtenis,
en het is de kunst om hierin een middenweg te vinden.
Als een rechter zou reageren uit zijn emotie, omdat bv zijn kind dit keer het slachtoffer is zou de straf er nog wel eens heel anders uit kunnen zien dan dat hij behoord et zijn.
Maar ik begrijp dat jij erg veel heb meegemaakt, en je duidelijk nog op zoek bent naar een weg om met je emotie's om te gaan.
Wens jou heel veel sterkte hiermee, zelf heb ik ook het een en ander meegemaakt (laat ik me niet over uit) maar heb mijn weg nu gevonden gelukkig, en je wil niet weten hoe sterk jou dat kan maken Lachen
Dat gun je iedereen.

Misja schreef:
Jij bent niet bepaald de aangewezen persoon mijn kennis van zaken te beoordelen.. En de interessante discussies bewaar ik voor andere plekken, buíten Bokt, en sowieso buiten internet.

Het is volkomen duidelijk voor me hoor Misja Knipoog Maar snap alleen niet waar jij je zo druk om maakt als je zo zeker bent van je zaken Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:04

Misja en jij bent ook niet de persoon om andermans kennis te beoordelen.
enne als je de discussie niet intressant vind,waarom praat je dan mee als ik vragen mag?

het is je goed recht hoor,maar ik vroeg het me af