NS schrapt toilet in treinen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: NS schrapt toilet in treinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 23:09

_Skess_ schreef:
dan ga je toch van te voren dat je de trein instapt naar de wc?..en als je blaasontsteking hebt dan ga je neem ik aan niet een eind reizen met de trein.

Ik moest gewoon naar school toen ik een blaasontsteking had (tentamens) dus kon mooi in de trein en dan is het echt frut als er geen wc op station EN in de trein is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:05

Ik zal in het vervolg maar een potje meenemen in de trein als ik met mijn net-zindelijke-dochter naar haar oma in Amsterdam wil... Dat, of d'r met d'r kontje uit het raam laten hangen...

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:21

Nou jammer voor de NS ik wou nog wel is met de trein van utrecht naar Borne overijsel gaan omdat mijn dochtertje dat zo leuk vind, dat zal dus nu ook niet meer gebeuren, ik schat zo in dat die extra zitplaatsen leeg zullen blijven Knipoog
Ik ga voortaan wel met de auto !

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:39

melaniepk schreef:
Nou jammer voor de NS ik wou nog wel is met de trein van utrecht naar Borne overijsel gaan omdat mijn dochtertje dat zo leuk vind, dat zal dus nu ook niet meer gebeuren,

Dat snap ik niet helemaal? Als je via Hengelo reist, dan heb je tot aan Hengelo een intercity, met toilet aan boord dus. Alleen het laatste stukje van Hengelo naar Borne heb je dan een stoptreintje, maar dat is 5 minuten, dat zal toch geen probleem zijn?

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:55

Het is echt te ABSURT voor woorden. Boycotten die NS, debiele lui.

Ikzelf heb echt geen problemen met 3 uur lang mijn blaas ophouden, maar mijn vader wel. En die arme man is gek op treinreizen, heeft ook een kortingskaart en krijgt van de ns elke maand een dag gratis reizen. En dat doet hij ook elke maand, dan gaat hij het hele land door in zijn eentje. Dat vind hij prachtig mooi.
Maar hij is al 63 jaar, en heeft erge prostaatproblemen(godzijdank geen kanker) en katheteriseert zichzelf 4 keer per dag. En nou hoeft hij nog maar om het half uur 3 kwartier naar de wc, daarvoor om de 10 minuten.
Maar hij kan echt van zijn langzalzeleven niet 3/4 uur lang zijn plas ophouden, en hij gaat echt niet in een potje pissen. Plassen op zich is al een kwelling genoeg.
Gelukkig staat hij op de wachtlijst voor een operatie, maar het is garantie tot de deur en ze beloven niets.

Het is echt schandalig…

Maar ja aan de andere kant kan ik het een heel ienie minie klein beetje begrijpen. Ik heb eens in de trein gezeten van Eindhoven naar zwolle. Trein was stampvol dus wij zaten hutjemutje bij de deur. De hele treinreis hebben er een man en een vrouw in de wc gezeten en schreeuwen en doen: auw auw de spuit zit scheef…..

Maar ja zorg dan voor toezicht op de wc’s.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:07

@Paardje... en in hoeveel treinen zit er daadwerkelijk geen wc?? Alleen in de sprinters en arriva treinen en wellicht de nieuwe stoptreinen. Als je daadwerkelijk heel het land doorreist dan reis je veelal met de intercity en dus gewoon een wc Knipoog.

@shadow dat vind ik dus ook. Evenals van zaandijk naar Amsterdam... hoe lang zit je dan in de trein? Is dat echt niet te overzien?

Het is zo lekker makkelijk af te geven op mensen die iets veranderen. Maar waarom altijd 'zeuren' (sorry voor het woord, maar kan even geen andere vinden) over al je beperkingen in plaats van te kijken hoe het wél kan? Daar kom je veel verder mee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:23

zap schreef:
@shadow dat vind ik dus ook. Evenals van zaandijk naar Amsterdam... hoe lang zit je dan in de trein? Is dat echt niet te overzien?

Voor mij op zich prima te overzien... Maar mijn dochtertje is nét zindelijk, en dat betekent zo'n periode van "als je moet dan moet je". Dan heb je misschien 10 minuten respijt, maar dan begint het toch echt te lopen Bloos

En aangezien we hier op het station ook geen toilet meer hebben, en het 10 minuten lopen is naar het station (maak daar met een kindje maar 20 van) heb je dus al gauw een probleem, want de reis duurt dan vrij lang...

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:25

Ik vind het wel een domme actie. Kunnen ze alleen maar meer schoonmakers gaan aannemen omdat iedereen in zn broek piest omdat er geen toiletten zijn.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:26

hmz, stomme zet!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:01

Rock schreef:
Voor mij op zich prima te overzien... Maar mijn dochtertje is nét zindelijk, en dat betekent zo'n periode van "als je moet dan moet je". Dan heb je misschien 10 minuten respijt, maar dan begint het toch echt te lopen

Maar 10 minuten zou je in de auto toch ook niet kunnen garanderen? Er hoeft maar een opstopping te zijn en je kunt nergens heen...

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:03

zap schreef:
@Paardje... en in hoeveel treinen zit er daadwerkelijk geen wc?? Alleen in de sprinters en arriva treinen en wellicht de nieuwe stoptreinen. Als je daadwerkelijk heel het land doorreist dan reis je veelal met de intercity en dus gewoon een wc Knipoog.

Het is zo lekker makkelijk af te geven op mensen die iets veranderen. Maar waarom altijd 'zeuren' (sorry voor het woord, maar kan even geen andere vinden) over al je beperkingen in plaats van te kijken hoe het wél kan? Daar kom je veel verder mee!!

nee mijn paps meestal niet. die gaat echt cityhoppen. gaat hij heel vroeg weg en komt hij heel laat weer thuis, hij neemt meestal stoptreinen. soms ook wel intercity's, maar dat is als hij een dagje belgie doet ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:12

Shadow0 schreef:
Rock schreef:
Voor mij op zich prima te overzien... Maar mijn dochtertje is nét zindelijk, en dat betekent zo'n periode van "als je moet dan moet je". Dan heb je misschien 10 minuten respijt, maar dan begint het toch echt te lopen

Maar 10 minuten zou je in de auto toch ook niet kunnen garanderen? Er hoeft maar een opstopping te zijn en je kunt nergens heen...

Vluchtstrook! Haha! Die is daar ook voor bestemd. Ja In de stad zeker wat ingewikkelder, maar als ze in de auto plast is dat toch vaak wat makkelijker opruimen dan in de trein Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:41

Ben zo blij dat ik nooit met de trein hoef. In februari met gips moest ik er wel een aantal keer aan geloven, wat een hel! Twee uur, waar je met de auto nog geen drie kwartier over doet. En uiteraard: extra vertraging er boven op!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:16

faye schreef:
Ben zo blij dat ik nooit met de trein hoef. In februari met gips moest ik er wel een aantal keer aan geloven, wat een hel! Twee uur, waar je met de auto nog geen drie kwartier over doet. En uiteraard: extra vertraging er boven op!

Maar dat heeft weer niet zoveel met wel of niet wc's in treinen te maken Lachen

Rock: de vluchtstrook is daar zeker niet 'voor bestemd' al wordt het bij kinderen over het algemeen dacht ik oogluikend toegestaan.
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=AX6507 schreef:
In art. 43, derde lid, RVV 1990 is bepaald dat het behoudens noodgevallen de weggebruikers verboden is op een autosnelweg of autoweg gebruik te maken van de vluchtstrook. Het benutten van de vluchtstrook teneinde een sanitaire stop te maken is geen noodgeval in de zin van voormelde bepaling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:21

Ach jee shadow, nou je zal maar geen plee in de trein hebben als je er zo lang over doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:32

Shadow0 schreef:
Maar dat heeft weer niet zoveel met wel of niet wc's in treinen te maken Lachen

Rock: de vluchtstrook is daar zeker niet 'voor bestemd' al wordt het bij kinderen over het algemeen dacht ik oogluikend toegestaan.
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=AX6507 schreef:
In art. 43, derde lid, RVV 1990 is bepaald dat het behoudens noodgevallen de weggebruikers verboden is op een autosnelweg of autoweg gebruik te maken van de vluchtstrook. Het benutten van de vluchtstrook teneinde een sanitaire stop te maken is geen noodgeval in de zin van voormelde bepaling.

Uit mijn theorieboek rijbewijs B:

Citaat:
Een vluchthaven of vluchtstrook is een weggedeelte dat door een doorgetrokken streep is afgescheiden van de doorgaande rijbaan van de autoweg of autosnelweg, en dat bestemd is voor gebruik in noodgevallen. Noodgevallen zijn o.a. een technische storing, hulpverlening en/of getuige zijn van een ongeval, bijzonder slechte weersomstandigheden, ziekte of onwel worden van inzittenden, een sanitaire stop voor ouderen en kinderen, een noodzakelijke controle van de lading en een tekort aan brandstof.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:35

Cyntje schreef:
Fijn,... ik heb PDS,... treinen of bussen was voor mij al verschrikkelijk. Nu doe ik dat dadelijk helemaal niet meer
Belachelijk!

Here the same... Gelukkig geldt dit niet voor de treinen in België? Iig vind ik het een heel domme zet, ze verwachten blijkbaar dat iedereen een reuzeblaas heeft en rustige darmen hebben?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:53

Rock schreef:
Uit mijn theorieboek rijbewijs B:
Citaat:
een sanitaire stop voor ouderen en kinderen, een noodzakelijke controle van de lading en een tekort aan brandstof.

Krijg nou wat Lachen Het staat er nog steeds in. Vraag me af waarom de rechter dan anders heeft beslist in het geval hierboven, maar je hebt gelijk Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:58

Tja, geen idee... Ik denk dat je als volwassene gewoon zelf wel de kennis moet hebben om op tijd naar de wc te gaan...

Hoewel ik afgelopen zaterdag echt de neiging had om de vluchtstrook te pakken zeg! Ik was vlak voor vertrek nog naar de wc gegaan, en ik zat nog niet op de snelweg, of ik moest zóóóóó nodig! Heb het nog nét gered tot het benzinestation, maar het scheelde niks ROFL

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 02:45

@ Rock, de oplossing voor de problemen met plotseling plassen van je net zindelijke dochter: het noodtoilet. En misschien voor jezelf ook wel handig, mocht je in de file staan het het pompstation een beetje te ver weg is.

http://www.medicalcareproducts.nl/site/ ... b0d0c8ab2f

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 02:49

k heb es een keer verschrikkelijk moeten kotsen in de trein (chinees gegeten je kent t wel Bloos) wat was ik blij met een WC zeg stel je voor dat ie er niet is schaam je je al de rooie bieten omdat je uberhaupt moet kotsen moet t ook nog in de hoek? in de prullenbak?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 02:50

Ik zie de NS overigens nog geen kotszakjes in de treinen uitdelen (zoals de luchtvaartmaatschappijen dat standaard doen)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 08:30

Cassidy schreef:
@ Rock, de oplossing voor de problemen met plotseling plassen van je net zindelijke dochter: het noodtoilet. En misschien voor jezelf ook wel handig, mocht je in de file staan het het pompstation een beetje te ver weg is.

http://www.medicalcareproducts.nl/site/ ... b0d0c8ab2f

Maar dan moet je toch ergens stoppen lijkt me. Een 2 of driejarige kan dat niet alleen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:42

Ik zie het al voor me, gordel los bij 100 km/u, kind op de grond van de auto een plas (helft ernaast uiteraard) terugklimmen in de autostoel (daarbij trappend in noodtoilet). Met druipende voeten terug in de gordels, (ik over mijn schouder de gordels vastklikkend) om vervolgens een noodstop te moeten maken, waarbij noodtoilet + inhoud tegen mijn voorraam kwakt! ROFL

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:58

Belachelijk, wat als je nou naar de wc toe moet in de trein. Ik moet ook al vaker naar de wc toe dan normaal, dus ik zou dan uit stress (want misschien moet je naar de wc en dan is er geen) niet meer met het openbaar vervoer willen reizen, ik vind bussen namelijk al vreselijk (omdat je dan niet naar de wc kan)