Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 15:01

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

JeltjeW

Re: Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 15:05

Vreselijk!
Arm kind! Ach gut

Ik heb er ook geen woorden voor.
Ik vind die oom ook lekker gestoord bezig, je gaat je nichtje van 11 toch niet verkrachten?

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 15:10

Ongelovelijk..
gewoon geen woorden voor..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 15:26

mistral, je kent dit kind niet, je kent de familie niet, wie weet is ze er geestelijk helemaal niet zo erg aan toe dan dat er beweerd/verwacht word. kijk naar die dame die zoveel jaar ontvoerd is geweest vanaf \haar twaalfde, iedereen riep aah die is niet helemaal 100% dat komt nooit meer goed, moet je kijken, dood normale meid met der eigen talkshow, wij kunnen niets zeggen over de geestelijke situatie, ik ben VOOR abortus, maar met 4 maanden is dat moord! kijk wat je uit je lichaam zuigt!
moet er niet aan denken. nartuurlijk is het niet normaal dat ze pas 11 jaar is, maar het gebeurt vaker dan dat je denkt, zelfs op 9 jarige leeftijd, gezond nee! maar het gebeurd wel.
en als ze het kindje geen toekomst kan bieden, dan laat ze het adopteren, en dat heeft niets te maken met, wel baren, maar niet houden, dat is puur dat mensen dan niet zo egoistisch zijn omdat ze wéten dat ze het kindje niets kunnen gunnen, bovendien kan de dame gewoon een toekomst opbouwen dan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 15:31

Gaat voor jou net zo goed op dat je niet weet hoe het kind daarop zal reageren geestelijk gezien. Misschien is het een stukje eigen ervaring dat ik weet wat het emotioneel met je doet een kind krijgen wat gewenst was dus laat staan als het niet gewenst is. Laten we het hopen voor dat meisje dat het meevalt en dat ze haar eigen leven op kan bouwen. Maar goed de beslissing is gevallen ze heeft geen keus ze zal het moeten uitzingen. Overigens ben ik ook benieuwd naar de bloedband die die 2 voeren. Ook ivm eventuele problemen voor het kind wat geboren gaat worden?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:17

MISTRAL94 schreef:
Gaat voor jou net zo goed op dat je niet weet hoe het kind daarop zal reageren geestelijk gezien. Misschien is het een stukje eigen ervaring dat ik weet wat het emotioneel met je doet een kind krijgen wat gewenst was dus laat staan als het niet gewenst is.

Maar het is wel heel belangrijk om te beseffen dat zelfs al heb je eigen ervaringen daarmee, deze ervaringen nog niet algemeen zijn. Anderen ervaren een vergelijkbare situatie soms heel anders. Daarmee wil ik niet zeggen dat dit - in welk opzicht dan ook - acceptabel is. Maar voor de een kan het lichamelijke aspect heel erg beangstigend zijn, terwijl bij een ander het idee van het ongeboren kind of het idee van de zonde van abortus veel sterker leeft.

(Ik denk hierbij ook aan oudere moeders die een kind hebben gekregen van een verkrachter. De ene persoon ervaart het kind als 'besmet' door de verkrachter en kan er niet goed van houden, maar een ander ervaart het kind juist als 'het enige goede wat er uit voort gekomen is'. Beide emoties komen voor, beide emoties zijn niet verkeerd.)

Zo kunnen mensen in vergelijkbare situaties hele andere dingen als belangrijkste waarde hebben. En dan is de beslissing voor of tegen abortus niet altijd de beste of meest logische. Ik vind het dan ook heel terecht dat er verschillende mensen wijzen op andere gezichtspunten.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 17:07

MISTRAL94 schreef:
Gaat voor jou net zo goed op dat je niet weet hoe het kind daarop zal reageren geestelijk gezien. Misschien is het een stukje eigen ervaring dat ik weet wat het emotioneel met je doet een kind krijgen wat gewenst was dus laat staan als het niet gewenst is. Laten we het hopen voor dat meisje dat het meevalt en dat ze haar eigen leven op kan bouwen. Maar goed de beslissing is gevallen ze heeft geen keus ze zal het moeten uitzingen. Overigens ben ik ook benieuwd naar de bloedband die die 2 voeren. Ook ivm eventuele problemen voor het kind wat geboren gaat worden?

Ik heb even verder gezocht maar niks kunnen vinden over de oom, behalve dat niet bewezen is dat hij het meisje verkracht heeft en dat hij op de vlucht is. Dat laatste spreekt natuurlijk niet in zijn voordeel. Nors opkijken Ik hoop dat ze hem snel vinden zodat DNA afgenomen kan worden. Boos!

Zoals eerder al werd gezegd is het mogelijk dat hij en het meisje helemaal geen familie zijn. Als ze wel familie zijn hoeft dat niet per sé gevaren op te leveren voor de baby. Ik geef toe dat het een rare vergelijking is, maar bij het fokken van paarden bijvoorbeeld komt incest in deze vorm regelmatig voor en dat lijdt niet vaak tot problemen. In een ander artikel dat ik vond (http://afp.google.com/article/ALeqM5gN5 ... fmfTJQ4soQ) staat dat de artsen gezocht hebben naar medische gronden voor een abortus maar die niet hebben gevonden. Ik neem daarom aan dat ze naar eventuele ernstige afwijkingen hebben gezocht maar deze niet hebben gevonden.

Overigens is in hetzelfde artikel te lezen dat in 2006 in Roemenië zo'n 500 kinderen van onder de 15 bevielen van een kind. Bloos! Natuurlijk een schokkend hoog aantal, maar het staaft wel eerdere beweringen (door anderen in dit topic gedaan) dat dit veel vaker voorkomt.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:42

waarom blijven mensen nog steeds denken dat je van familiebanden misproductjes krijg? dat is echt niet waar hoor... het is niet geestelijk gezond nee maar echt gevolgen heeft t niet.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:07

MISTRAL94 schreef:
Alsof een keizersnee niets voorsteld. Ik ben maanden uit de running geweest om het over de helse pijn maar niet te hebben

ik heb nergens aangekaart dat een keizersnee niks voorstelt
is natuurlijk altijd een buikoperatie
de keuze voor een keizersnee zal zijn meest omdat de geboorte te veel complicaties gaat opleveren en levensgevaarlijk is tenzij voor moeder ,tenzij voor kind of voor beiden

bij een 11 jarige meisje is een keizersnede wel zo humaan
een kind van 11 vol in de weeen ,die moet je ook maar opvangen de pijn ervan en dan moet bekken ed nog ruim genoeg zijn en deg eboorte opzich nog doen
bij keizersnee ga je denk ik wat anders de verloskamer op (in ieder geval op dat moment pijnloos ) dan vol in de weeen

over algemeen is men niet maanden uit de running met een keizersnee
jij had net dat pech Ach gut diezelfde pech heb ik ook 2 keer gehad met een gewone bevalling
het zegt eigenlijks niks ,elke bevalling is individueel

duitsland jongste moeder was 12 ,zij had tot aan geboorte verborgen gehouden en is probleemloos bevallen zonder complicaties zelfs

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:10

xDramaQueen schreef:
waarom blijven mensen nog steeds denken dat je van familiebanden misproductjes krijg? dat is echt niet waar hoor... het is niet geestelijk gezond nee maar echt gevolgen heeft t niet.

Natuurlijk kan het gevolgen hebben. Bijvoorbeeld bij aandoeningen waarbij je het 'foute gen' van zowel je moeder als je vader mee moet krijgen om een ziekte te krijgen (hierbij wordt je niet ziek als je het foute gen maar 1 keer krijgt, maar dan ben je wel drager). De kans dat beide ouders het verkeerde gen hebben is veel groter als ze familie zijn (want dan kunnen ze het (evt. via andere familieleden) van dezelfde drager hebben gekregen). Het risico is dus groter, maar het hoeft niet per sé te gebeuren.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:12

verschrikkelijk zeg!
ik vind dit zo triest voor dat meisje.
en die oom! @#$$%^^&&&%$## Hamer
grr walg echt om zulke mensen!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:29

xDramaQueen schreef:

staaf dit maar eens wetenschappelijk Knipoog het is wel degelijk echt niet goed

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:43

geestelijk ja... lichamelijk niet, teznij het gaat zoals goeroe uitlegd Ja

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:49

Verschrikkelijk... Scheve mond Ik denk dat ik dat dan als ouders zijnde zelf maar had gedaan. Je bepaalt toch zeker zelf of je een abortus doet of niet.
Over moord gesproken; het is met 4 maanden nog niet eens levensvatbaar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:49

Paljassofie schreef:
xDramaQueen schreef:

staaf dit maar eens wetenschappelijk Knipoog het is wel degelijk echt niet goed

Ligt eraan of er erfelijke ziekten voorkomen in de familie. Anders is er geen probleem Knipoog

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:01

verootjoo schreef:

staat even buiten deze topic maar in 6e zwangerschapsweek gaat hartje van feutus kloppen en werken
veel mensen beschouwen daarom abortus als moord Knipoog
en is ook een minibeeb al op deze maanden om te zien,kijk maar eens iets verder terug
daar heb nog plaatje neergezet hoe het eruit ziet op 4 maand in de buik Knipoog

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:03

aaarg Boos! ik zou echt doordraaien als ik dat meisje was Huilen

Sankzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:05

Ik zou er zelf wel een eind aan maken dan (aan de zwangerschap hé..)
Als 11 jarig meisje zwanger zijn, kan voor geen van beide gezond zijn!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:14

Sankzzzz schreef:

dan ben je nog onmenselijker dan de gene die wel een abortus van zo'n lange tijd uitvoert

Sankzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:16

Onmenselijk?
Hoe kan een kind van 11 nu in godsnaam een kleine opvoeden?
Dat vind ik pas onmenselijk!!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:22

Wat zou ik dit kind graag troosten en helpen zeg. Arm meisje.
Hoe zal ze tegen de wereld aan gaan kijken als ze dit op deze leeftijd allemaal al moet doorstaan. Ik hoop dat ze een liefdevol gezin om zich heen heeft die haar hier doorheen helpen. Die oom zou ik niet moeten zien. Wat een vreselijke vent.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:26

tina schreef:
verootjoo schreef:

staat even buiten deze topic maar in 6e zwangerschapsweek gaat hartje van feutus kloppen en werken
veel mensen beschouwen daarom abortus als moord Knipoog
en is ook een minibeeb al op deze maanden om te zien,kijk maar eens iets verder terug
daar heb nog plaatje neergezet hoe het eruit ziet op 4 maand in de buik Knipoog

Ik weet heel goed hoe zoiets eruit ziet. Knipoog Maar dat kind heeft nog geen herinneringen en als het buiten de baarmoeder is, is het dood. Dat bedoel ik met niet levensvatbaar. Ik vind het nog geen kind, en al helemaal niet als het van je verkrachter is, die óók nog eens je oom is.

xDramaQueen schreef:
Sankzzzz schreef:

dan ben je nog onmenselijker dan de gene die wel een abortus van zo'n lange tijd uitvoert

Dan maar onmenselijk; ik had het ook gedaan. Het hoeft niet radicaal hoor; je kunt ook gewoon een miskraam in gang zetten.

Zo'n foetus voelt het niet eens. En ik kan er niet over uit dat een kind van 11 een zwangerschap moet uitdragen van haar verkrachter Scheve mond

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:31

Het is afschuwelijk dat dit is gebeurt en die verkrachter mogen ze van mij meteen ontballen!!!!

Maar de baby hoeft niet de dupe te worden.
Het meisje én de baby hebben hulp nodig en dat zal ze ook wel krijgen van haar ouders.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:33

Sankzzzz schreef:

En hoe zie je dat voor je?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:35

Verotjoo - ik ben heel benieuwd hoe jij weet dat de foetus het niet voelt? Bij zo'n kindje is het zenuwstelsel volledig ontwikkeld hoor!