Belgische politie schiet weer hond dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Belgische politie schiet weer hond dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:00

meissielief schreef:
Ilzjuh schreef:
En je hond niet meer buiten. Nagelbijten / Gniffelen

Ja dat is een optie Haha!

dan mag de gemeente reiniging de hondenstront bij mij komen ruimen voor alle belastingcenten die ik betaal Clown

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:07

Hier betaal je ook al een redelijk hoog bedrag, en het enige wat je er voor terug krijgt is een project van een schaapsherder met 2 collie s die een loslopende schaapskudde bij elkaar moeten houden , op de plekken waar je je hond mag loslaten lopen. Clown

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:06

Lieve hemel, alweer zo'n verhaal....

Ik vraag me af wat er van waar is. Maar één ding is zeker; ik ben blij dat ik onze honden nooit toesta om mee te lopen naar de voordeur. Die blijven altijd áchter de gangdeur. Je weet immers maar nooit wat je aan de voordeur krijgt.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:09

Inderdaad. Lachen Mijn kleine hond moet altijd achter de gangdeur blijven als er iemand aan de deur is, ten alle tijde. Als ik iemand niet ken die bij de deur staat neem ik de zwarte hond van m'n moeder (kniehoogte, niet echt intimiderend, maar goed genoeg voor het "oeps" idee) mee, omdat ik weet dat ik daarvan geen rare dingen hoef te verwachten. Als het nodig is zou ze uitvallen, maar als het niet nodig is zou ze het ook nóóit doen, daarvoor vind ze mensen veel te lief, ze blijft gewoon braaf naast me zitten op zo'n moment.

Mijn eigen hond (de kleine dus, Shetland Sheepdog), heeft nogal de neiging om tegenover mij té beschermend te zijn (zo heeft ze al in de enkels van twee vrienden van mij gehangen en één vriendin van mij het huis al uitgejaagd), en zowel voor haar eigen veiligheid, als voor de veiligheid van de persoon aan de deur, moet zij dus gewoon binnenblijven op zo'n moment..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:40

Eigenaar van hond is duidelijk boos over boete, wss hond opgehitst en is nu de vermoorde onschuld imo.

Ik kan het verkeerd hebben maar krijg zo'n gevoel hierbij.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 00:13

Ik vraag me af of iemand het risico zou willen nemen zijn of haar hond op te fokken in het bijzijn van twee kleine kinderen. Kan behoorlijk fout gaan.

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 00:29

of het verhaal helemaal klopt, echt geen idee durf ik niet te zeggen.
Maar het feit dat een hond wordt neergeschoten ( ongeacht het ras, al was het een shi-tzu ) door een agent vind ik echt TE belachelijk voor woorden. Heb er eigenlijk geeneens woorden voor zo walgelijk is het. IN een huis nog wel, MET kinderen erbij !
Sorry maar dan moet die hond me eerst half opvreten wil ik ook maar denken aan een vorm van zware verdediging..
Vind het echt ziek gewoon, als zoiets in mijn huis zou gebeuren, ik zou die agent bestormen, zn wapen afpakken en hem dus echt afknallen.
Of dit het echte verhaal is zullen we waarschijnlijk nooit weten, maar hoe dan ook het afschieten van een hond in huis met kinderen erbij, gaat er bij mij echt niet in. Iemand die zoiets in z'n kop haalt mag van mij uit de maatschappij verdwijnen. Hij zal een kind hebben geraakt zeg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 08:54

Ik denk dat er idd flinke woorden zijn gevallen op een flinke harde toon, gescheld en boze baas. Hond reageert en gaat baas beschermen door indringer uit de roedel te verdrijven.

Wij weten niet of er al flinke beten bij zijn geweest en hoe de sfeer in dat huis was. Wel raar dat een agent thuis boete gaat innen. Maar dat zal wel Bels zijn. Als agent alleen is op dat moment met een verhitte sfeer en een hond die boos is, dan kan je je bedreigd voeten, zeker als je de deur niet kan halen omdat de hond aan je been hangt te sjorren, zo een hond weegt gauw 40 kg en 40 kg dat gaat trekken en schudden in de tegen gestelde richting dan jij wil en als baas ook nog boos is en dreigend voor je staat, voel je je knap bedreigd.

Zeer zielig voor die kinderen, maar het is al een hele vertoning op zich als de politie voor papa moet komen voor een boete te innen. Al een basis in de opvoeding is dan gelegd.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:23

Ik kan me ook niet voorstellen dat in dit geval het alleen maar gaat over het innen van een boete
Meneer zal wel heel wat anders op zijn kerfstok hebben.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:32

kaill87 schreef:
of het verhaal helemaal klopt, echt geen idee durf ik niet te zeggen.
Maar het feit dat een hond wordt neergeschoten ( ongeacht het ras, al was het een shi-tzu ) door een agent vind ik echt TE belachelijk voor woorden. Heb er eigenlijk geeneens woorden voor zo walgelijk is het. IN een huis nog wel, MET kinderen erbij !
Sorry maar dan moet die hond me eerst half opvreten wil ik ook maar denken aan een vorm van zware verdediging..

Even los van dit verhaal want we weten natuurlijk niet wat er precies gebeurt is.

Maar als ik in een huis zou zijn met een geweer bij me, en er komt een woeste gevaarlijke hond op mij afgestormd die duidelijk niet wil spelen, ja dan zou ik misschien(is nog altijd grootspraak, je weet nooit wat je gaat doen in geval van nood) schieten. Ik ga niet wachten tot ik half ben opgevreten, dat is mij net niet waard, ik red mijn hachje wel voor mijn leven verwoest is.

Laatst was er nog een reportage in de krant. Kinderen die aangevallen waren door honden, hoe gaat het met hen zoveel jaren later. Operatie na operatie, oog eruit gerukt, verminkte gezichtjes, benen met wildvlees....zo ver laat ik het nooit komen, ik neem het risico niet om eerst te zien als die hond toch plots op mij spring om mijn gezicht af te likken of om mijn neus er af te bijten.
Als er een hond op me afvliegt die echt gevaarlijk is (pekinees tolereer ik nog Clown ) en waarvan de uitzinnige woede zou afdruipen en ik maak geen kans om me ergens achter te verschuilen, dan is het hij voordat mijn (pijnloos) leven er aan is, als er nu kinderen bij zijn of niet (het zicht van een hond die iemand in stukken scheurt zal ook wel niet zo fraai zijn Haha! ) .

Maar goed nogmaals los van dit verhaal, we waren er allemaal niet bij dus wat voor gedrag de hond werkelijk heeft gehad weten we niet.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 00:02

Nogmaals......

CherokeeChum schreef:
Een engels bulldog bijt door zijn karakteristieke onderbeet van soms wel 4 centimeter nog geen gat in een pakje boter.
Sterker nog de onderbeet bepaald vaak zijn totale snuitlengte....Hoezo bedreigend? Bangepoeperd van een agent dus,misschien eens een psychologische test op dat mannetje loslaten,of hij wel stressbestendig genoeg is voor zijn beroep.
Dan ook nog zo dicht op 2 kinderen een schot afvuren,met het risico op een richochet.
TERUG ACHTER HET BUREAU lijkt me een goede optie Boos!

en..... een Engelse Bulldog is zo'n 40 centimeter max,en weegt 20 a25 kilo,knort als een varkentje vanwege permanente ademnood,heeft amper tanden die ook nog in de mond staan alsof ze er met een schep ingegooid zijn,en zeer klein zijn.
Als ik gebeten zou moeten worden,liever niet natuurlijk,dan maar door zo'n gehandicapte
suffie.De man had ook geen verwondingen dus,overkill aan verweer Ziek

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 00:11

dit kan echt niet. In de broek bijten doen wel meer honden. en dat ook nog voor de ogen van kinderen. Sorry vind dit echt niet normaal

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 00:13

xKathleentjex : dat half opvreten moet je wel een beetje figuurlijk opvatten, maar als er een hond aan je been hangt denk je dat het dan gaat lukken om ergens je geweer in huis te pakken ? Maar idd wat je zegt, je weet niet wat je doet in zo'n situatie, t komt niet echt alledaags voor dat er een hond in je been hangt. Maar ook al zou het een pekinees zijn, als ik zie dat die me echt wil grijpen krijgt ie toch ook echt een paar rotschoppen. Ook die kan jou namelijk flink verwonden hoor, dat kan elk ras wel.
Maar nergens in het artikel staat iets over een zwaar agressieve hond die de agent wou aanvliegen, als dat wel zo zou zijn geweest dan had t wel ergens gestaan.

CherokeeChum : ja ik heb ook nog nooit echt een bloeddorstige engelse bulldog gezien en zie t ook niet zo heel erg voor me eigenlijk haha, zeg alleen nooit nooit.. Maar denk als je hard zou gaan rennen dat het al voldoende is, houdt ie nooit lang vol denk ik.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 00:17

Ik praat het niet goed wat er gebeurd is, zeker niet. Maar what the ****, moet een hond in mijn broek bijten, al is het maar om te spelen, krijgt ie toch even een spoedcursus. (daarna zijn de mensen aan de beurd voor een cursus) Kan die hond niks aan doen, de kans dat mensen de puppiecursus afmaken, laat staan beginnen is al nihil. Een goed opgevoedde hond bijt NIET in je broek, helemaal niet als je vreemd bent.

BTW: Ik heb wel een 'bloeddorstige' Engelse bull meegemaakt, maar die kreeg gewoon een spuitje bij de DA Knipoog

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 00:21

Als je tijd hebt om je knaller te pakken en gericht te schieten, heb je ook de tijd om je om weg te lopen en buiten in je auto om versterking te bellen.

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 00:25

roest: haahaa zoals ik al zei, zeg nooit nooit ! Elk ras valt vals te maken dus waarom geen Engelse Bulldog..
Enne tsjah, als er een hond in mijn broek hangt met valse bedoelingen kan die ook heel wat van mij verwachten hoor, laat echt niet veel toe van een hond of ze nou vreemd zijn of niet.
Als het speels bedoelt is, ja dan nog straf ik hem af, van mij mag dat simpelweg ook niet.Doet ie maar in zn speeltjes en niet in mijn kleding of lichaamsdelen.
Maar waarom oome agent nou geschoten heeft blijft mij een raadsel, kan er met me kop niet bij echt niet..

Jacimatho : ja vind ik ook wel ja, zowiezo als die hond echt in zijn been had gehangen had er toch ook wel een lichtje gaan branden bij de eigenaar ?

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 00:27

Is er niet een bokker uit het zuiden die meer weet te achterhalen qua nieuws?

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 00:35

kom zelf uit het westen dus kan er ook niet achteraan. Zou inderdaad wel eens willen weten wat er nu wel en niet van klopt. Lijkt me niet helemaal een bullsh*t verhaal, zal wel ergens een kern van waarheid inzitten. Maar waar ????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 07:44

Jacimatho schreef:
Als je tijd hebt om je knaller te pakken en gericht te schieten, heb je ook de tijd om je om weg te lopen en buiten in je auto om versterking te bellen.

Haha! Haha!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 07:49

misschien een stomme vraag hoor, maar bij wie is de politie wel eens in huis geweest om een boete te innen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 07:52

ach het zal een heksenketel van verhalen zijn, en daar ergens in het midden ligt de waarheid, alleen zonde van de hond

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 08:03

inderdaad,er zullen een hoop haken en ogen aan zitten.

erg zielig voor de hond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:58

Ik ben heel benieuwd naar wat er nou ECHT gebeurd is.
Dat de agent zijn wapen heeft getrokken en vlakbij 2 kleine kinderen een hond(je) heeft doodgeschoten is gewoon belachelijk, hoe je het ook wendt of keert.

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:16

Helemaal gelijk heb je VivaLaVida, de echte waarheid weten we niet, maar het blijft achterlijk waarom een agent in huis met kinderen een hond neerschiet.

Texelse : ik vind dat ook een beetje vreemd dat het over een openstaande boete gaat. Heb er ook nooit van gehoord eigenlijk maar goed, tis Belgie en geen NL.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:17

in belgie zullen de regels misschien wel anders zijn.

we zullen vast niet het hele verhaal te horen krijgen