Mensen vertellen dat ze een psychische ziekte hebben, is ook gewoon labeltjes plakken. Het is misschien niet bewezen, maar alles wat ze wilden was het een naam geven, die naam hebben ze niet gegeven om mensen als gek te bestempelen of weet ik wat, maar ze hebben die namen gegeven om per naam een behandelingsplan te stippelen, om mensen van hun problemen (tegenwoordig bekend als stoornissen) af te laten komen.
Medicijnen voor psychische oorzaken zijn een van de dingen waar ik echt glashard op tegen ben, het is drugs in mijn ogen. En even verslavend ook. Maar je werkt jezelf alleen in een dieper dal door niet uit jezelf uit je problemen te stappen.
En soms zit je al zo diep, dat er weinig meer te helpen valt, dan moet het wel, die medicijnen. Maar die medicijnen krijg je in mijn ogen alleen maar om dan uiteindelijk op eigen kracht uit je put te kunnen stappen, om het zo maar te zeggen.
Ikzelf heb ADD en NLD, en ik zit in therapie. Ze wilden mij ritalin uit laten 'proberen' maar ik begin er niet aan, ik moet er maar mee leren leven.
Ik heb nog wel wat dingen te zeggen, maar ik weet niet eens of ik alles wel correct begrepen heb, dus voorlopig laat ik het hier bij