Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rosanne1988 schreef:Needje schreef:Maar tegen een roker mag wel gezegd worden dat t slecht is.
En als je tegen een dik persoon zegt dat t slecht is discrimineer je.
dat zei ik ook al ja..
er werd vervolgens het argument aangehaald dat je eten moet, en dat roken een keuze is.
teveel eten vind ik ook een keuze.
runningkawa schreef:daar kijk ik toch echt anders tegen aan.
Vind dat geen disipline te kort.
dat je er voor in theraphie moet gaan, klopt.
Maar hoeveel mensen gaan er niet naar een afkick kliniek en blijven toch aan de drank?
Ik heb dus een erg zware collega gehad die dus at uit emotie
Dan ga je er misschien anders tegen aan kijken...
runningkawa schreef:rosanne1988 schreef:"]
Maar tegen een roker mag wel gezegd worden dat t slecht is.
En als je tegen een dik persoon zegt dat t slecht is discrimineer je.
dat zei ik ook al ja..
er werd vervolgens het argument aangehaald dat je eten moet, en dat roken een keuze is.
teveel eten vind ik ook een keuze.
Welshcobfan schreef:Het is moeilijker om echt rigoureus af te vallen dan te stoppen met roken. Een hongergevoel negeren is tegen ons programma in.
Nouks schreef:Welshcobfan schreef:Het is moeilijker om echt rigoureus af te vallen dan te stoppen met roken. Een hongergevoel negeren is tegen ons programma in.
Wil niet zeggen dat het onmogelijk is om een hongergevoel te negeren. Ik ken genoeg voorbeelden...
Citaat:Ze zijn niet op één hand te tellen, daar is meer bewijs van.
Ze zitten heel de dag te eten, en een verminderde beweging met reden. Muizen met dezelfde fysiologisch verandering stoppen ook spontaan met bewegen, en bewegen spontaan als het proces is omgekeerd
Dat bedoel ik dus, je mag op je kop staan en salto's draaien mensen luisteren niet.
runningkawa schreef:nouks, jij mag dat zeggen... ik kijk daar gewoon anders tegen aan
WCF, mee eens
Je kunt gewoon niet zeggen vanaf vandaag heb ik geen eten meer in huis
Iets wat met sigaretten wel kan.
En niet iedereen wordt dik door elke dag friet en chips... mensen met aanleg worden ook te dik van een aardappel te veel.
En die is toch gewoon in huis
Misterylady schreef:En hoeveel daarvan slaan daarin door naar het andere uiterste? Dus (bijna) niet meer eten, op het ziekelijke af, anorexia en zo?
Welshcobfan schreef:RK: niemand zegt dat discipline dé oplossing is, maar wel een zeer belangrijk onderdeel voor succes! Ongeacht de verslaving.
[***]... ik ken die voorbeelden niet. Tenzij ze er hulp bij krijgen. Maar alleen is dat niet te doen (tenzij op een enorm ongezonde manier).
Citaat:blijkbaar is dit niet maatschappelijk aanvaard, anders zou er geen rookverbod komen!
Nouks schreef:Welshcobfan schreef:RK: niemand zegt dat discipline dé oplossing is, maar wel een zeer belangrijk onderdeel voor succes! Ongeacht de verslaving.
Nouks... ik ken die voorbeelden niet. Tenzij ze er hulp bij krijgen. Maar alleen is dat niet te doen (tenzij op een enorm ongezonde manier).
Ongeacht of het gezond is of niet, je KUNT een hongergevoel negeren. Punt uit.
rosanne1988 schreef:runningkawa schreef:nouks, jij mag dat zeggen... ik kijk daar gewoon anders tegen aan
WCF, mee eens
Je kunt gewoon niet zeggen vanaf vandaag heb ik geen eten meer in huis
Iets wat met sigaretten wel kan.
En niet iedereen wordt dik door elke dag friet en chips... mensen met aanleg worden ook te dik van een aardappel te veel.
En die is toch gewoon in huis
ik vind het heel raar eigenlijk wat je zegt...
jij gaat van het ene uiterste naar het andere uiterste.
tuurlijk kan je zeggen ik stop met roken.
geen eten meer in huis halen is idd geen optie!
maar, gezond eten in huis halen is wel een optie..
en van gezond eten word e niet zomaar dik!
katiavl schreef:Niet als je hersenen heel de tijd aangeven dat je moet eten
katiavl schreef:Niet als je hersenen heel de tijd aangeven dat je moet eten
Sizzle schreef:katiavl schreef:Niet als je hersenen heel de tijd aangeven dat je moet eten
Dat hebben drugs/drank/sigaretten/werk verslaafden ook. Toch mag je daar blijkbaar wel tegen zeggen dat ze 'hulp' moeten zoeken wat bij vetzucht blijkbaar ineens taboe is.
Nouks schreef:katiavl schreef:Niet als je hersenen heel de tijd aangeven dat je moet eten
Jawel.
Mijn hersenen geven toch nu ook aan dat ik moet eten? En dat doen ze al sinds een uur of 12