Kunnen cabaretiers tegenwoordig maar doen wat ze willen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

Re: Kunnen cabaretiers tegenwoordig maar doen wat ze willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 07:44

Doodsimpel: Meneer Maassen een nieuwe camera van 15000 Euro laten betalen en daarbij 150000 Euro voor emotionele schade. En dat is nog te weinig. Als je dat soort *censuur* niet anders mag aanpakken, dan pak ze maar hard in hun portemonnee. Dan houdt hij misschien wel op met die klinkklare onzin.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 07:58

en toch moet ik het wel voor maasen opnemen............

het was verboden foto's te maken........ klaar Lachen dat een beroepsfotograaf dat niet wist, is imo een kwestie van je huiswerk niet goed doen.

zijn reactie is natuurlijk buiten alle proportie, dat staat vast......... maar komop zeg, die fotograve was ook niet geheel vrij in deze, want het is duidelijk doorgegeven dat fotograveren niet op prijs gesteld werd.....

en dan kan ze wel zeggen, wist ik niet.......... maar die vlieger gaat wat mij betreft niet op. Als je ergens naar toe gaat beroepsmatig dan kan je minstens verdiepen in de do's en dont's op een evenment.......

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 08:00

minkie schreef:
jeetje mina he nezzie wat een onderzoek heb jij gedaan om de fouten van theo maassen op te sporen! beetje overdreven vind je niet?

Ja, echt. Zooooo veel moeite om even op wiki te kijken. Ben je uuuuuuuren mee bezig.

Het ging me erom dat ik nog wist van de voetbalschaal en van die aanranding en dat ik het wel degelijk van toepassing vond op het topic. Dit gedoe met die camera is namelijk dus geen eerste overtreding van Maassen, dit zijn een beetje te veel 'incidenten'. Omdat mensen roepen dat iedereen wel eens 'een keer uit zijn slof kan schieten' vond ik het wel van belang dat Maassen al vaker te ver is gegaan.

Ik snap jouw probleem met mijn reactie dan ook niet helemaal.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 08:10

KiWiKo schreef:

het was verboden foto's te maken........ klaar Lachen dat een beroepsfotograaf dat niet wist, is imo een kwestie van je huiswerk niet goed doen.

zijn reactie is natuurlijk buiten alle proportie, dat staat vast......... maar komop zeg, die fotograve was ook niet geheel vrij in deze, want het is duidelijk doorgegeven dat fotograveren niet op prijs gesteld werd.....

en dan kan ze wel zeggen, wist ik niet.......... maar die vlieger gaat wat mij betreft niet op. Als je ergens naar toe gaat beroepsmatig dan kan je minstens verdiepen in de do's en dont's op een evenment.......

De fotografe had haar huiswerk wel goed gedaan. Ze had met de organisatie alles doorgesproken en de organisatie had haar niet gemeld dat ze niet mocht fotograferen bij Maassen.

De bron om aan je informatie te komen is nog altijd de organisatie van een evenement.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 08:10

KiWiKo schreef:

http://beta.frontpage.fok.nl/nieuws/933 ... amera.html schreef:
Het Amsterdam Comedy Festival heeft cabaretier Theo Maassen toegezegd dat er niet gefotografeerd zou worden tijdens zijn voorstellingen. Het festival heeft ook toestemming verleend aan fotografe Ilvy Njiokiktjien om plaatjes te schieten.

was dus niet de schuld van de fotograve maar van de organisatie.
Laatst bijgewerkt door luxx op 06-06-08 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 08:14

dus was theo in de veronderstelling dat er niet geftograveerd werd en de fotograve in de veronderstelling dat dit wel mocht Lachen

Theo wist niet beter, fotograve ook niet Lachen

schuld van de organisatie dan toch???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 08:16

Dan nog, had hij wel beschaafder mogen reageren. Je gooit toch geen camera kapot, ik vind dat echt asociaal.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 08:18

natuurlijk is dat aso Lachen Lachen en is zijn actie zwaar overdreven, dat moge duidelijk zijn Lachen

Maar dan alsnog Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 08:20

De schuld zal ongetwijfeld ergens in het midden en aan de communicatie tussen beide partijen liggen, maar dat is absoluut nog geen vrijbrief voor meneer Maassen om zo tekeer te gaan.

Ik vind het nog steeds asociaal, en ik vind (let wel IK vind) dat die man na 2 keer op die manier al te hebben gereageerd (ook het incident met het filmrolletje van 2 dagen geleden) dat die man toch wel erg snel naar geweld grijpt. Daar is geen excuus aan te breien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 08:24

Schuld van wie doet er imo niet toe...
Had ff gevraagt aan beveiliging om mevrouw de fotograve buiten te zetten ofzo...je blijft toch gewoon met je tengels van ander mans spullen af...boos of niet.
Dat hoort gewoon bij zijn vak dat er foto's gemaakt worden, los het dan anders op.
Zeker iemand die verbaal goed zou horen te zijn moet dat op een grappige manier op kunnen lossen..
met de handjes dingen kapot smijten is im mijn ogen een teken dat iemand verbaal niet sterk is... met andere woorden imo een slecht caberatier dan...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 08:26

ben ik het helemaal mee eens hoor Haha! actie is zwaar buitensporig........

maar ik kan me wel voorstellen dat je lichtelijk geirriteerd raakt als jij in de veronderstelling bent dat er geen foto's gemaakt mogen worden, en dan er TOCH weer iemand foto's gaat maken.......

maar dan alsnog hoef je niet zo te reageren Lachen dat is duidelijk

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:10

Camera betalen: meer dan logisch - wat je kapot maakt moet je herstellen.
Maar de 'emotionele schade' zou ik bij de organisatie gaan verhalen.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 15:14

Shadow0 schreef:
Camera betalen: meer dan logisch - wat je kapot maakt moet je herstellen.
Maar de 'emotionele schade' zou ik bij de organisatie gaan verhalen.

Zo en dan weet die fotograaf er teminste nog een leuk slaatje uit te slaan... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:07

Ik heb hier dubbele gevoelens bij hoor..

Als er geen foto's gemaakt mochten worden, wie heeft die fotograaf dan toegang tot het theater gegeven, met zo'n enorm gevaarte..?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:12

BCS schreef:

Als er geen foto's gemaakt mochten worden, wie heeft die fotograaf dan toegang tot het theater gegeven, met zo'n enorm gevaarte..?

alleen de eerste pagina [niet goed] gelezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:24

Hypofocus schreef:
Wel grappig dat er 15.000 euro staat... Het slachtoffer was net in de uitzending op radio 3fm, en vertelde zelf dat het om een toestel van 5.000 euro gaat. Plus een lens, waarvan ze de waarde niet wist.
Dus hoe ze bij dat artikel komen op een camera van 15.000 euro is me niet duidelijk. Tikkie overdreven om er 10.000 extra bovenop te gooien Knipoog

Zomaar camera's kapot gooien mag natuurlijk absoluuuuuut niet... Heel jammer ook voor het slachtoffer, ze had deze camera gewonnen met de young talent award. Dus de cam had ook nog 's een bijzondere betekenis voor haar.

Wilde ik inderdaad ook even aanhalen. Ze fotografeert met Canon, overal in de pers is het bedrag 15.000 euro genoemd, met daarbij hier en daar "9000 voor de camera en 6000 voor de lens". De duurste Canon-camera (1Ds mk III) kost ongeveer 6500 nieuw, dus dat is lang geen 9000. Qua lens: wat ik ervan gezien heb een lens van 1600 euro ongeveer.

Vond het al heel bijzondere bedragen, maar ik begrijp dat de fotografe zelf dus toch niet beweert dat lens en camera samen 15.000 euro zouden kosten. Vond 't al redelijk banketstaaf dat ze er op die manier een slaatje uit probeerde te slaan.

KiWiKo schreef:
dus was theo in de veronderstelling dat er niet geftograveerd werd en de fotograve in de veronderstelling dat dit wel mocht Lachen

Theo wist niet beter, fotograve ook niet Lachen

schuld van de organisatie dan toch???

Theo wist niet beter, maar dat geeft hem nog niet het recht een camera plus lens kapot te smijten. Geen nette manier om het op te lossen vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:27

luxx schreef:
BCS schreef:

alleen de eerste pagina [niet goed] gelezen?

klopt Clown

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:30

Alleen vergoeden vind ik niet genoeg. Hij mag op zijn minst zijn excuses aanbieden aan de fotograve. En aan de camera zat een emotionele waarde, die niet te vergoeden is.

Ben benieuwd met wat voor oplossing ze komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:37

Yvonniej schreef:
Alleen vergoeden vind ik niet genoeg. Hij mag op zijn minst zijn excuses aanbieden aan de fotograve. En aan de camera zat een emotionele waarde, die niet te vergoeden is.

Was het niet al bekend dat Theo Maassen en de organisatie samen bereid waren voor de kosten op te draaien?

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:42

Nouks schreef:
Yvonniej schreef:

Was het niet al bekend dat Theo Maassen en de organisatie samen bereid waren voor de kosten op te draaien?

heb ik daar overheen gelezen Blond

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:44

Yvonniej schreef:
heb ik daar overheen gelezen Blond

Geen idee eigenlijk of het in dit topic al langs is gekomen, maar tis iig 2 dagen later ofzo al uitgebreid in het nieuws geweest dat het vergoed zou worden.