Benzine snel naar 2 euro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Benzine snel naar 2 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:25

RK, bij jou heeft dat gezondheidsredenen (neem ik aan?)...... Dat is weer een ander verhaal. De meeste mensen kunnen prima fietsen, hoor. Knipoog
Maar ze willen het gewoon niet. Als ik zo eens rond kijk op mijn werk destijds, woonden ze allemaal om de hoek zowat. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:25

klopt... maar voor mij wordt het ook niet goedkoper Haha!

En mensen die al de hele dag zwaar werk hebben gedaan?
Daar is het wel fijn voor om niet ook nog eens op en neer te hoeven trappen

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:27

Nou je ziet het, ik heb net 1 maand een scooter en ze gooien meteen de prijzen een heel eind omhoog!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:28

Ja maar wat moet je hier nu mee dan?
Het gaat niet alleen om de benzine prijs, kijk ook naar de producten die je nodig hebt zoals waspoeder, aardappelen, groente, schoenen, het vervoersmiddel zelf, etc.
Alles word steeds een beetje duurder. Eerst heb je dat nog niet in de gaten, dat volgt pas als je in een lege portemonee kijkt en denkt, potdorie die gaat per maand steeds sneller leeg lijkt wel.
Lijkt wel = is wel.
Het klopt toch niet, er komt niet minder in, maar er gaat wel meer uit.

Ben je alleen en verdien je het minimum, of kun je niet fulltime werken, of heb je een uitkering, hoe moet dat dat over een jaar of 5, als alles zo (half on opgemerkt) steeds een beetje duurder word stiekem?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar dat kilometer rijden wat ze in willen gaan voeren.
Wat is jullie mening?
Goedkoper of duurder?

Ik heb trouwens een fiets.....als ik de klimop snoei, kom ik hem vast wel ergens tegen denk ik Clown

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:38

Benzine duurder, diesel duurder, wegebelasting duurder en files langer..

Je zou toch denken dat als de brandstoffen duurder worden, er mensen de auto laten staan.

Nog even en autorijden is net als paardrijden alleen voor de elite.. Toen ik mijn dieseltje kocht, betaalde ik zeker 10 euro per maand minder aan de wegenbelasting. Het onderhoud van de auto was goedkoper en ik vond de bedragen waar ik voor tankte echt een verademing ten opzichte van de benzineauto die ik ervoor had. Nu, 5 jaar later, krijg ik een knoop in de maag als ik ga tanken. Het kost gewoon 2x zoveel als vroeger. De files word niks aan gedaan, de wegenbelasting gaat omhoog en de branstofprijzen gaan schrikbarend omhoog. Ik zou bijna gaan denken dat er geen olie meer is.. Ik denk ook wel eens bij mezelf: wat nou als er echt geen olie meer is? Enig idee wat er dan zou gebeuren? Heel veel producten zijn dan ook niet meer te maken! Volgens mij zou dit betekenen dat we weer aardig terug gaan naar de basis, geen luxe, geen vervuiling, maar wel een wereld die niet meer draait..

Best beangstigend eigelijk.. Scheve mond

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:03

de gehele economie in de BV Nederland draait om vervoer....... vervoer van en naar werk, vervoer van goederen

het is inderdaad best beangstigend

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:04

De hele wereld is eigenlijk wel beangstigend.... als je er goed over na gaat denken...

Kim beterschap meid Ach gut

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:06

komt goed Lachen Lachen de pest is dat ik geen Huisarts heb ivm een verhuizing.......

maar via onvoorziene wegen toch aan een Ab kuur geraakt Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:05

Ach, ik vind het ook beangstigend dat er zoveel auto's zijn. Mag van mij best wat minder.
Terug naar de basis, hmmm, lijkt me nog niet eens zo verkeerd. Ik maak me al jaren zorgen over de natuur, het milieu. Zie dat alles volgebouwd wordt met huizen, kantoren, industrieterreinen en wegen. Op een gegeven moment zullen we realistisch moeten zijn. Dan kan het gewoon niet meer, klaar. Dus weer een paar stapjes terug misschien.....

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:25

ik rij nog geen auto maar me ouders wel
ik vind het nergens op slaan dat het opeens zo duur wordt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:38

wij hebben 1 auto's , betekend dus ook in het weekend voor de week boodschappen doen
nu sinds kort wonen we daar waar ook een super in de buurt is
een dure super maaar voor nood erg fijn..

alles gaat omhoog
echt alles

behalve de inkomens ..

je zou qua vervoer weer bijna naar je paard terug grijpen
en voor de grotere afstanden zoals mijn man naar zijn werk
klinkt die paarden auto ook steeds aantrekkelijker Vork

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:39

xannemijn schreef:
ik rij nog geen auto maar me ouders wel
ik vind het nergens op slaan dat het opeens zo duur wordt

Je kunt het wel nergens op vinden slaan, maar er is weinig meer van te maken helaas Vork

Wat mij overigens nog enorm opviel; een paar weken terug leken hier de Range Rovers en andere PC Hoofdtractors wel gratis te zijn, elke 5 minuten zag je er 1 voorbij rijden, en nu.. Nu worden volgensmij de traktors thuis gelaten en pakt iedereen het boodschappenautotje. Er is hier haast geen SUV meer te bekennen op de weg Clown

Vriendlief neemt overigens voortaan ook de fiets naar het werk en vrienden van ons zijn al begonnen met carpoolen. Enigzinds ben ik nu stiekum ook wel blij dat ik voorlopig nog geen auto mag rijden (heb wel mn rijbewijs Lachen ), en dus onze slurper niet hoef te tanken (pap heel mooi; "Ja, op de snelweg haalt 'ie 1 op 12" ROFL )
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 22-05-08 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:43

Gelukkig rijden wij op gas...

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:48

Helaas kunnen we er weinig aan doen. Mensen die ver van hun werk wonen moeten wel de auto pakken om daar te komen. OV is ook een bar slechte oplossing vaak. Meestal ben je dan langer onderweg.
Vanochtend las ik op het nieuws dat pompstaionhouders al klagen vanwege de lagere omzet. Zometeen zijn de garagehouders aan de beurt omdat de auto minder km's maken. En zo gaat het hele cirkeltje door.
Dit zelfde is geld ook voor boodschappen, die worden ook steeds duurder. Deze gaan ook beetje bij beetje omhoog. Huurprijzen, gas water en elektra precies hetzelde en zo kan ik nog wel honderden voorbeelden noemen. Maar wij als gewone hardwerkende stommeriken gaan er geen cent op vooruit.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:52

als het OV nou goed en goedkoop zou zijn, zouden meer mensen dat als alternatief gaan zien... maar jah dat is t niet, dus als je dan toch geld uitgeeft, dan maar aan een auto...

Ik moet zeggen een auto is wel heel ideaal, zou m niet meer willen missen

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:54

Zazoo schreef:
Gelukkig rijden wij op gas...

maar dan betaal je toch weer meer wegenbelasting?

nickyu

ov is heel leuk idee hoor
maar mijn man bv is voor die 17 km e.r. 1,5 uur onderweg
heeft hij ook echt zin in na 10 uur minimaal werken
dat is ALS hij er al komt
als hij om 6 uur moet beginnen dan rijd er nog echt geen bus
Laatst bijgewerkt door nickyu op 22-05-08 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

blackstar

Ik zou ook mijn auto niet kunnen missen eerlijk gezegd. En toch kost dat ding mij 300 euro in de maand.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:55

En OV zou een goed alternatief kunnen zijn voor mensen die in en rondom de stad wonen. Maar voor de mensen die niet in de stad wonen, is het haast onmogelijk. De dichtsbijzijnde bushalte hier is 10 min fietsen. Dichtsbijzijnde station 25 min fietsen. En da's een stoptrein, dus altijd overstappen.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:56

dat heb ik ook ik studeer in dronten, ben als ik pech heb 5 uur onderweg voor 70 km, tja fietsend zou sneller zijn (als ik conditie zou hebben), na een jaar me irriteren aan die verbinding toch maar voor een autotje gegaan, nu nog geen uur onderweg

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:57

Ze moeten het paard en wagen weer invoeren haha:P
moet je zien hoe laag de benzine prijzen worden!:)

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:58

Ik zie mijn paard al staan op een parkeerplaats onder het kantoorgebouw.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:00

Toad schreef:
En OV zou een goed alternatief kunnen zijn voor mensen die in en rondom de stad wonen. Maar voor de mensen die niet in de stad wonen, is het haast onmogelijk. De dichtsbijzijnde bushalte hier is 10 min fietsen. Dichtsbijzijnde station 25 min fietsen. En da's een stoptrein, dus altijd overstappen.

Maar, er ís een station Nijkerk en rijdt er wel een trein die meestal wel rijdt (tenzij er iemand in Ermelo voor is gaan liggen Scheve mond ) en waar je in Amersfoort gewoon goede verbindingen hebt. Dan woon jij trouwens wel behoorlijk in het buitengebied, niet? Ik kom zelf regelmatig in Nijkerk (komend weekeind weer) omdat mijn vriend daar woont.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:06

blackstar schreef:
Ik zie mijn paard al staan op een parkeerplaats onder het kantoorgebouw.

geef je gewoon de hoge benzine prijzen de schuld Clown

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:11

blackstar schreef:
Vanochtend las ik op het nieuws dat pompstaionhouders al klagen vanwege de lagere omzet. Zometeen zijn de garagehouders aan de beurt omdat de auto minder km's maken.

Hoho wacht eens even. Jullie blijven maar fijn door rakken met die karretjes, want zonder auto's op de weg hebben we hier een koos werkeloos en verdient de pompmeneer aan ons ineens helemaal niets meer Tong uitsteken

Yommie schreef:
Ze moeten het paard en wagen weer invoeren haha:P

Weet je wat paardenvoer/stalstrooisel/water etc tegenwoordig kost?
Pas maar op, dadelijk is deze optie ook niet eens meer mogelijk Clown