Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjo_x schreef:Ik vraag mij af wat de christelijke bokkers nou vinden van een homosexuele dominee. Wij hebben/hadden hier een homosexuele dominee waardoor veel mensen de kerk verlaten hebben.
Leviticus 20:13
Wanneer iemand als man ligt bij een andere man zoals bij een vrouw, dan hebben beide zichzelf in hoge mate onrein gemaakt. Zij moeten onherroepelijk ter dood gebracht worden; Zij hebben hun dood aan zichzelf te wijten.
Van deze tekst word ik gewoon misselijk. Ik zou graag willen weten hoe de moderne christenen hier over denken.
Zelf ben ik niet Christelijk.
trustHim schreef:tja dat is vaak ook een oudere generatie , kun jij je oma overtuigen dat de aarde vierkant is? (ok rare vraag, maar als vergelijking)
xDramaQueen schreef:maar er zijn ook nog zoveel mensen die in de oude "versie" blijven hangen,
Shadow0 schreef:xDramaQueen schreef:maar er zijn ook nog zoveel mensen die in de oude "versie" blijven hangen,
Oh ja? Op hoeveel plekken worden homoseksuelen op dit moment daadwerkelijk ter dood gebracht op grond van de bijbeltekst?
beantsje schreef:Verder geloof ik dat één van de meest gevaarlijke manieren van bijbelgebruik is, door bepaalde teksten uit hun verband te rukken en te gebruiken om je eigen mening te steunen.
xDramaQueen schreef:correct me if i'm wrong, maar kan het niet zo zijn dat ze vinden dat dat hun taak niet is?
is niet echt een vraag voor mij, moet je aan de mensen vragen die die uitspraken doen.
xDramaQueen schreef:correct me if i'm wrong, maar kan het niet zo zijn dat ze vinden dat dat hun taak niet is?
is niet echt een vraag voor mij, moet je aan de mensen vragen die die uitspraken doen.
xDramaQueen schreef:ik denk niet dat als ik 1 van de 2 zou lezen dat mijn mening veranderd, je moet iedereen behandelen zoals je jezelf zou behandelen ongeact of je homo, lesbisch of 4 armen hebt.
Mattheüs 7:12 schreef:Behandel anderen dus steeds zoals je zou willen dat ze jullie behandelen.
Romeinen 12:10 schreef:Heb elkaar lief met de innige liefde van broeders en zusters en acht de ander hoger dan uzelf.
Romeinen 12:14 schreef:Zegen uw vervolgers; zegen hen, vervloek hen niet. 15 Wees blij met wie zich verblijdt, heb verdriet met wie verdriet heeft. 16 Wees eensgezind; wees niet hoogmoedig, maar zet uzelf aan tot bescheidenheid. Ga niet af op uw eigen inzicht. 17 Vergeld geen kwaad met kwaad, maar probeer voor alle mensen het goede te doen. 18 Stel, voor zover het in uw macht ligt, alles in het werk om met alle mensen in vrede te leven.
Romeinen 14:13 schreef:Laten we elkaar daarom niet langer veroordelen, maar neem u voor, uw broeder en zuster geen aanstoot te geven en hun niet te ergeren.
Filippenzen 2:2 schreef:Handel niet uit geldingsdrang of eigenwaan, maar acht in alle bescheidenheid de ander belangrijker dan uzelf. 4 Heb niet alleen uw eigen belangen voor ogen, maar ook die van de ander.
Shadow0 schreef:Oh ja? Op hoeveel plekken worden homoseksuelen op dit moment daadwerkelijk ter dood gebracht op grond van de bijbeltekst?
alex66 schreef:<< deel quote verwijderd >>
in dat zelfde boek staat dat wij allen geschapen zijn naar het evenbeeld van die zelfde god![]()
dus god is ook een lesbo/neger/gehandicapte........ of zou die god een brave blanke hetero man zijn?
er wordt ook steeds gezegt dat homo zijn niet erg is zolang je maar niet praktiserend homo bent.
die uitspraak kom ik steeds weer tegen en is zo belachelijk, dom en tegenstrijdig dat ik er eigenlijk om zou moeten lachen als het niet zo triest was.
je kan net zo goed zeggen dat een neger niet zwart mag zijn, een kat niet zou mogen jagen of een paard niet zou mogen galoperen.
helaas past de uitspraak, je mag het wel zijn maar niet doen, heel goed in het straatje van de semi tolerante mede mens.
lekker tolerant zijn en je handen in onschuld kunnen wassen maar onder tussen vrolijk verder discrimineeren.
ik heb al eens eerder in een ander topic gezegt dat als het woord homo vervangen zou worden door neger er heel wat mensen bokt af geknikkerd zouden worden wegens discrminatie.
misschien iets om over na te denken voor er met de bijbel of het goed fatsoen als ruggesteun uitspraken worden gedaan die een deel van de mensheid het mens zijn ontzegt.
Blue_Eyes schreef:Waarom doe je het dan wel? Je zegt hier letterlijk dat ('praktiserend') homo zijn (óók in jouw ogen) fout is maar dat god ons dat vergeeft. God hoeft dat niemand te vergeven want het is geen fout! Het is hoe je bent, hoe je geboren bent, homo wórd je niet. Homo bén je. Ook zij hebben hun naaste lief. Ik ben benieuwd, waarom vind JIJ het 'niet goed' om (praktiserend) homo te zijn? Omdat het zo in de bijbel staat en in jouw geloof wordt uitgedragen? Of heb je er een andere reden voor? Overigens met alle respect voor jouw geloof hoor.En Gods genade is oneindig veel groter en belangrijker dan zijn boosheid omdat wij dingen fout doen. Dus nee, ik denk niet dat het goed is om homo te zijn (edit: dwz om dat te praktizeren). Net zo min als dat het goed is dat ik soms tegen mijn kind uitval, of dat ik soms toch mensen veroordeel op wat ze doen, terwijl ik weet dat dat niet moet. Toch gebeurt het en God weet ervan. Hij vindt het niet leuk, maar hij vergeeft het ons. Wie zijn wij dan om een homo wel te veroordelen?
pretletter17 schreef:Waarom doe je het dan wel? Je zegt hier letterlijk dat ('praktiserend') homo zijn (óók in jouw ogen) fout is maar dat god ons dat vergeeft. God hoeft dat niemand te vergeven want het is geen fout! Het is hoe je bent, hoe je geboren bent, homo wórd je niet. Homo bén je. Ook zij hebben hun naaste lief. Ik ben benieuwd, waarom vind JIJ het 'niet goed' om (praktiserend) homo te zijn? Omdat het zo in de bijbel staat en in jouw geloof wordt uitgedragen? Of heb je er een andere reden voor? Overigens met alle respect voor jouw geloof hoor.[/quote/]Blue_Eyes schreef:En Gods genade is oneindig veel groter en belangrijker dan zijn boosheid omdat wij dingen fout doen. Dus nee, ik denk niet dat het goed is om homo te zijn (edit: dwz om dat te praktizeren). Net zo min als dat het goed is dat ik soms tegen mijn kind uitval, of dat ik soms toch mensen veroordeel op wat ze doen, terwijl ik weet dat dat niet moet. Toch gebeurt het en God weet ervan. Hij vindt het niet leuk, maar hij vergeeft het ons. Wie zijn wij dan om een homo wel te veroordelen?
Marjo_x schreef:Ik vraag mij af wat de christelijke bokkers nou vinden van een homosexuele dominee. Wij hebben/hadden hier een homosexuele dominee waardoor veel mensen de kerk verlaten hebben. .
pretletter17 schreef:Blue_Eyes schreef:En Gods genade is oneindig veel groter en belangrijker dan zijn boosheid omdat wij dingen fout doen. Dus nee, ik denk niet dat het goed is om homo te zijn (edit: dwz om dat te praktizeren). Net zo min als dat het goed is dat ik soms tegen mijn kind uitval, of dat ik soms toch mensen veroordeel op wat ze doen, terwijl ik weet dat dat niet moet. Toch gebeurt het en God weet ervan. Hij vindt het niet leuk, maar hij vergeeft het ons. Wie zijn wij dan om een homo wel te veroordelen?
Waarom doe je het dan wel? Je zegt hier letterlijk dat ('praktiserend') homo zijn (óók in jouw ogen) fout is maar dat god ons dat vergeeft. God hoeft dat niemand te vergeven want het is geen fout! Het is hoe je bent, hoe je geboren bent, homo wórd je niet. Homo bén je. Ook zij hebben hun naaste lief. Ik ben benieuwd, waarom vind JIJ het 'niet goed' om (praktiserend) homo te zijn? Omdat het zo in de bijbel staat en in jouw geloof wordt uitgedragen? Of heb je er een andere reden voor? Overigens met alle respect voor jouw geloof hoor.
Citaat:En Gods genade is oneindig veel groter en belangrijker dan zijn boosheid omdat wij dingen fout doen. Dus nee, ik denk niet dat het goed is om homo te zijn (edit: dwz om dat te praktizeren). Net zo min als dat het goed is dat ik soms tegen mijn kind uitval, of dat ik soms toch mensen veroordeel op wat ze doen, terwijl ik weet dat dat niet moet. Toch gebeurt het en God weet ervan. Hij vindt het niet leuk, maar hij vergeeft het ons. Wie zijn wij dan om een homo wel te veroordelen?