_Scarlet_ schreef:Mocht het zo zijn dat je wél een grote afstand (meer dan een uur fietsen) van je school woont, dan kan je misschien ook op kamers gaan? Dat zal niet veel duurder zijn dan de reiskosten in dat geval.
Maar het gaat dus om jongeren van 16 en 17 jaar. Volgens mij is het dan niet altijd haalbaar om op kamers te gaan. En er zijn wel degelijk een aantal MBO-opleidingen die alleen op bepaalde plekken te doen zijn, dan wordt de reistijd toch al gauw vrij veel.
Citaat:
Bovendien, ik was 17 toen ik aan de universiteit begon (werd 18 in oktober), en ik heb toch echt pas eind oktober voor 't eerst stufi gekregen en in november ging m'n OV-kaart pas in.
Zelfde gold voor mijn nichtje, zij werd 17 in november en heeft pas in januari stufi + OV gekregen.
Dan hebben jullie iets niet goed gedaan in de aanvraag. In het hoger onderwijs kun je ook onder de 18 stufi+OV ontvangen vanaf het eerste kwartaal nadat je ingeschreven staat, dus vanaf 1 oktober als je gewoon in september begint.
http://www.ib-goep.nl/particulier/Infor ... eftijd.asp schreef:Als je nog geen 18 jaar bent, heb je recht op studiefinanciering vanaf het kwartaal volgend op de begindatum van je studie. Begin je bijvoorbeeld op 1 september met je studie, dan heb je vanaf 1 oktober recht op studiefinanciering.