joostvangestel schreef:Ne, de toplaag van de intelligentie zijn bijna allemaal "gastarbeiders". Is altijd zo geweest. Japan heeft iets minder de armen open staan voor mensen die een contributie aan de economie willen doen. Overigens ken ik ook wel Japanners die in Amerika wonen.
Maar goed, de indruk dat mensen die in Amerika wonen "dom" zijn, is even idioot als te stellen dat alle Nederlanders klompen dragen. Er wordt hier echt wel teveel over stereotypen gepraat. Als voorbeeld, ik ken een geboren Amerikaan die Engels, Spaans, Koreaans en Japans spreekt (en ook een paar woordjes Fins en Nederlands). O ja, ook zijn ouders zijn gewoon in Amerika geboren. Maar goed, wij Nederlanders geloven dat de "white trash" standaard Amerikanen zijn. Ook helemaal niet waar. De doorsnee Amerikaan zoals we die uit sterotypen kennen (dikke auto, iedere zondag barbecuen, kindertjes op high school die van alles uitvreten wat niet mag, weten verder zelfs niet waar Canada ligt), die bestaan natuurlijk wel. Maar laten we ook wel zijn dat we ook in Nederland intellectueel minder bedeelden hebben. En ik durf ook gerust te zeggen dat de Nederlandse overheid het op geen enkele manier stimuleert om hier grote getalen hersenen naar dit land te krijgen. Met ontwikkelingen ala LPF, PVV en ToN is dat alleen nog maar erger geworden.
Sluit ik me bij aan, Amerika weet tenminste gebruik te maken van hoogopgeleiden. Ik studeer op de Uni, en een overgrote deel van mijn medestudenten willen na hun studie het liefst weg uit Nederland, omdat ze hier niet genoeg kansen (verwachten te) krijgen.
Ik heb overigens absoluut geen hekel aan Amerikanen. Was vorig jaar naar US geweest en ik vind ze bijzonder hartelijke mensen. Dat een aantal er misschien niets van menen, boeit mij geen r**t. Liever dat dan on-respectvol, maar 'eerlijk', behandeld te worden
.
Ik ben het absoluut niet eens met de Amerikaanse regering, m.n. Bush, maar samen met mij ook 68% (percentage weet ik niet meer precies) van de Amerikaanse bevolking
...