Amerikanen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Amerikanen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 20:39

Je loopt op de zaken vooruit, Joost. Heeft Amerika al een zwarte president of een vrouwelijke? Eerst zien dan geloven..

Amerika is een smeltkroes cultuur, wij in Nederland moeten aan de de multiculti. Als jij meent dat de meest inteligente mensen in Amerika wonen, woon de meest domme daarook. Vork

Wat aan Amerika wel een positief punt toe te schrijven is. Als je hard werkt, bereik je ook veel. Je kunt daar ook écht van krantenjongen tot miljonair worden. Dat gaat hier wat minder op.

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 23:50

... Amerika heeft een zwarte, vrouwelijke minister van Buitenlandse Zaken ...

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 01:22

En oh wat maakt dat een verschil! Ze is verdomme net zo corrupt als alle blanke republikeinen.
Als ik moest stemmen zou het Obama [iig een democraat, tegen oorlog] worden, maar of het allemaal uitmaakt weet ik niet.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:43

Skitter schreef:
Over je 2e punt..
Ik geloof dat je in NL toch echt NIET geholpen wordt als je geen verzekering hebt....

je bent in nederland verplicht om hulp te bieden aan diegene die dat nodig heeft, wel of geen verzekering.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:50

Barco schreef:
Skitter schreef:
Over je 2e punt..
Ik geloof dat je in NL toch echt NIET geholpen wordt als je geen verzekering hebt....

je bent in nederland verplicht om hulp te bieden aan diegene die dat nodig heeft, wel of geen verzekering.

En die plicht geldt ook voor burgers!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 15:49

Yrrah schreef:

Dus??? Ze mag dan een marionet van Bush zijn, ze is géen president Clown

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:46

Sammie schreef:
Yrrah schreef:

Dus??? Ze mag dan een marionet van Bush zijn, ze is géen president Clown

Wel zwart en vrouw en ze heeft een hoge positie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:51

Ik snap nog steeds je punt niet, hoor. Joost zegt dat er in NL nog steeds geen zwarte of vrouwelijke M-P (hoogste functie die je kunt bedenken in NL voor het runnen van een land). Waarop ik vermeld dat dat in Amerika ook nog steeds niet zo is geweest. Minister van BuZa is geen president, dus nog steeds heeft Amerika geen zwarte of vrouwelijke president (en al helemaal niet gecombineerd) gehad. Bovendien is zij letterlijk en figuurlijk een marionet van Bush, je ziet nog net de touwtjes niet lopen.

Daarnaast vind ik het kolder om daarover te bakkelijen. De 'problemen' (geschiedenis) die in Amerika afspelen tussen Afro-Amerikanen en in Nederland tussen allochtonen en autochtonen kun je niet eens vergelijken!

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:56

Oeh andere insteek want ik ben dol op een paar amerikanen Haha!
Deel van mijn familie woont in America, en weet je, 'de normale amerikaan' (just the common people) zijn juist erg lief, zorgzaam en gezellig.

Ik hoorde iemand zeggen over dat 'love u', dat vind ik juist lief, meeste engelsen/amerikanen zeggen ook altijd 'dear' of 'honey' of 'oh your an angel' dat is juist lief! Dan doe je juist iets voor die mensen, want die zijn gewoon zo vriendelijk en het klinkt waarderend.
Mail dat maar door! Ik vind amerikanen lief!

Bush mag dan (behoorlijk wat) fouten hebben, maar ook hij is maar een man die wel een ongelovelijk moeilijke taak heeft. (ookal zijn vast mensen die het met mij oneens zijn) Hij moet een van de allergrootste natie regeren, een ongelovelijk gevarierde natie nogwel! Tong uitsteken (Door een democraat xD )

p.s. je kan niet miljoenen mensen over 1 kam scheren

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 00:14

Haha! Niet alles doorgelezen....

Ik erger me vooral aan het feit dat de gemiddelde Amerikaan denkt dat "zij" alles hebben uitgevonden en bij hun alles "bigger en dus better" is.

Kortom, ik vind ze in doorsnee kortzichtig en dat ze niet verder kijken dan hun eigen landsgrenzen. Anderzijds gaat het spreekwoord: "ziet gij wel de splinter in het oog van een ander maar niet de balk in uw eigen oog" heel goed op denk ik.

De veramerikanisering van de Nederlandse maatschappij vind ik ook een slechte zaak. Neem bijvoorbeeld de 24-uurs economie; dat heeft ook veel nadelen. Doordat mensen op hele verschillende tijden moeten werken is het moeilijk om vrijwilligers voor bijv. sportverenigingen te vinden en sociale contacten te onderhouden met vrienden en familie.

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 00:36

Ik denk dat de gemiddelde Europeaan geen hekel heeft aan Amerikanen. Ik heb gewerkt voor de Amerikaanse ambassade en vond het super werken.

Ik vind wel dat veel Amerikanen kortzichtig zijn. aan de ene kant gooien ze god in de strijd en als ze alleen zijn dan is god ineens ook verdwenen en doen ze alles wat god verboden heeft.

Politiek gezien zullen veel Europeanen een hekel hebben aan dat land want ze liegen en bedriegen om hun zin te krijgen en manipuleren andere landen.

Ik vind de USA een land waar je echt onbegrenste mogelijkheden hebt en waar politiek, economie en religie hun macht proberen te versterken door te manipuleren en te chanteren. De mensen op zich zijn gewoon oke en zeer gastvrij.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:29

Nou okee, dan doe ik ook even een duit in het zakje. Ik heb er dus wel gewoond (Long Island, bij NY). Ik heb er een hele leuke tijd gehad en erg veel leuke mensen ontmoet maar ik zou er nooit weer willen wonen, tenminste niet langer dan een jaar of 3.

Op Bush kun je niet alle Amerikanen afrekenen, ik bedoel, als er nu verkiezingen zouden komen zou nota bene Rita Verdonk het bij ons ontzettend goed doen Rolleyes Daar zou ik me als Nederlander ook dood voor schamen, en of JP nou zo'n charismatisch leider is?

Het schoolsysteem vind ik zeker wel krom. Je zult toch echt een flinke zak geld mee moeten brengen om op een prestigieuze uni erecht te komen. Er zijn wel beurzen, maar die zijn maar heel dun gezaaid en voor een groot deel ook voor sporters. Hoe dom is dat: "jij kunt goed basketballen dus kom maar bij ons studeren" terwijl iemand die 10x zo intelligent is daarmee een plaats wordt ontzegd. Ik heb een heleboel studenten ontmoet en sorry, maar er zaten best veel oerdomme rijkeluiskindertjes tussen. Die worden gewoon via connecties van ma en pa geplaatst. Nou zat ik wel op Long Island en daar wonen oha geen arme mensen (:D understatement), itt de buitenwijken van NY.

Gezondheidszorg is matig, er werd me meteen op het hart gedrukt mijn verzekeringspasje altijd mee te hebben en iets van 3 papiertjes met daarop de mededeling dat ik particulier verzekerd was, zodat als me iets zou gebeuren ik in ieder geval fatsoenlijk behandeld zou worden. Dit werd me door Amerikanen zelf verteld, als je niet particulier verzekerd bent kun je het qua gezondheidszorg wel schudden. Diep triest.

Maar goed, daar hebben we het wel steeds over, maar dingen zoals schoolsysteem, gezondheidszorg, buitenlandse politiek etc zijn allemaal gevolgen van politieke beslissingen, en zoals gezegd, daar kun je niet iedere individuele Amerikaan op afrekenen.

Ik vond ze over het algemeen heel makkelijk benaderbaar, hele open mensen. Met als nadeel dat ze ontzettend onoprecht kunnen zijn. Maar zij vinden Nederlanders dan weer lomp Clown . Er ligt wel ontzettend veel nadruk op presteren, je moet overal goed in zijn en als je veel geld hebt moet de hele wereld dat kunnen zien. Als je geld hebt zit het allemaal wel snor, vrienden kopen doen ze daar aan de lopende band. Met geld kan er echt veel, heel veel gekocht worden, ze zijn niet vies van een beetje corruptie en vriendjespolitiek. Er is ontzettend weinig kennis over andere landen en culturen. Ik kan ook niet alle staten met hoofsteden opnoemen (nu moet ik ineens denken aan die aflevering van Friends waarin ze dat ook proberen en het zelfs Ross niet lukt Haha! ) maar ik kom wel een heel eind. Verder dan een Amerikaan die iets over Europa of de rest van de wereld gevraagd wordt. Hun beeld is sowiezo erg verdraaid (en daar kunnen ze weinig aan doen, dat leren ze gewoon op school).

Dus al met al: Ik heb helemaal geen hekel aan Amerikanen, wel vind ik dat er nogal hoog van de toren wordt geblazen door een land dat in eigen land alles nog lang niet op orde heeft. En dan heb je natuurlijk nog die idioot van een Bush, maar laat ik daar maar helemaal niet over beginnen.....

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 22:38

joostvangestel schreef:
De meeste écht intelligente mensen op de wereld wonen in Amerika

De rest van je verhaal had best wel goede argumenten, maar waar baseer je dit in hémelsnaam op, dat gaat toch helemaal nergens over Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb geen hekel aan amerikanen, ken er een aantal, waaronder de vriendin van mijn pa, geen moeite mee, maar ik vind de grootheidswaanzin van t land onterecht en vind het gevaarlijk dat zo'n land zoveel macht heeft. Waarom, is al door verschillende mensen gezegd. Vooral Guantanamo vind ik afschuwelijk. Maar wat dat betreft ben ik eerder teleurgesteld in onze eigen regering die met hangende pootjes achter Amerika aanhobbelt.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:36

ik baseer dat op het feit dat de meeste hoogopgeleide Canadezen met plezier naar Amerika verhuizen, omdat ze daar meer verdienen en minder belasting betalen. Dat geldt met name voor artsen en technisch opgeleiden. Daarnaast barst het ook van de hoogopgeleide chinezen en indiers, die hun opleiding kunnen verzilveren inde USA. Dan ken ik ook nog wel een heel zooitje Europeanen die naar de USA verhuisd zijn om dezelfde reden. In Nederland is het veel moeilijker om financieel onafhankelijk te worden dan in de USA.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:20

Amerika biedt aan 'slimme' en/of meer ondernemende mensen meer mogelijkheden, maar zoals jij het doet klinken zijn Amerikanen gewoon slim (mensen die daar geboren zijn).

Japan doet er niet voor onder hoor Cool

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 11:20

idd Sammie, bovendien, intelligentie lijkt me meer factoren te hebben dan slechts opleiding, alsof er in de rest van de wereld percentueel minder slimme mensen wonen dan in Amerika Nagelbijten / Gniffelen

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 15:01

Ne, de toplaag van de intelligentie zijn bijna allemaal "gastarbeiders". Is altijd zo geweest. Japan heeft iets minder de armen open staan voor mensen die een contributie aan de economie willen doen. Overigens ken ik ook wel Japanners die in Amerika wonen.

Maar goed, de indruk dat mensen die in Amerika wonen "dom" zijn, is even idioot als te stellen dat alle Nederlanders klompen dragen. Er wordt hier echt wel teveel over stereotypen gepraat. Als voorbeeld, ik ken een geboren Amerikaan die Engels, Spaans, Koreaans en Japans spreekt (en ook een paar woordjes Fins en Nederlands). O ja, ook zijn ouders zijn gewoon in Amerika geboren. Maar goed, wij Nederlanders geloven dat de "white trash" standaard Amerikanen zijn. Ook helemaal niet waar. De doorsnee Amerikaan zoals we die uit sterotypen kennen (dikke auto, iedere zondag barbecuen, kindertjes op high school die van alles uitvreten wat niet mag, weten verder zelfs niet waar Canada ligt), die bestaan natuurlijk wel. Maar laten we ook wel zijn dat we ook in Nederland intellectueel minder bedeelden hebben. En ik durf ook gerust te zeggen dat de Nederlandse overheid het op geen enkele manier stimuleert om hier grote getalen hersenen naar dit land te krijgen. Met ontwikkelingen ala LPF, PVV en ToN is dat alleen nog maar erger geworden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 15:10

kjoetie schreef:
idd Sammie, bovendien, intelligentie lijkt me meer factoren te hebben dan slechts opleiding, alsof er in de rest van de wereld percentueel minder slimme mensen wonen dan in Amerika Nagelbijten / Gniffelen

Maar het is wel spijtig dat amerika weinig doet om buitenlandse studenten aan de universiteit te krijgen. Vind het echt zeer gesloten

Ik zou een studiefinanciering krijgen van 1000 euro, op een studie van 40000 euro en de modules lesgeld en boeken, onderzoeksvoorwerpen nog niet eens bijgerekend.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 16:53

Mijn moeder heeft gestudeerd aan de unversiteit van Arizona, maar die kreeg studifinanciering vanuit nederland geloof ik Nagelbijten / Gniffelen

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:28

joostvangestel schreef:
Ne, de toplaag van de intelligentie zijn bijna allemaal "gastarbeiders". Is altijd zo geweest. Japan heeft iets minder de armen open staan voor mensen die een contributie aan de economie willen doen. Overigens ken ik ook wel Japanners die in Amerika wonen.

Maar goed, de indruk dat mensen die in Amerika wonen "dom" zijn, is even idioot als te stellen dat alle Nederlanders klompen dragen. Er wordt hier echt wel teveel over stereotypen gepraat. Als voorbeeld, ik ken een geboren Amerikaan die Engels, Spaans, Koreaans en Japans spreekt (en ook een paar woordjes Fins en Nederlands). O ja, ook zijn ouders zijn gewoon in Amerika geboren. Maar goed, wij Nederlanders geloven dat de "white trash" standaard Amerikanen zijn. Ook helemaal niet waar. De doorsnee Amerikaan zoals we die uit sterotypen kennen (dikke auto, iedere zondag barbecuen, kindertjes op high school die van alles uitvreten wat niet mag, weten verder zelfs niet waar Canada ligt), die bestaan natuurlijk wel. Maar laten we ook wel zijn dat we ook in Nederland intellectueel minder bedeelden hebben. En ik durf ook gerust te zeggen dat de Nederlandse overheid het op geen enkele manier stimuleert om hier grote getalen hersenen naar dit land te krijgen. Met ontwikkelingen ala LPF, PVV en ToN is dat alleen nog maar erger geworden.

Sluit ik me bij aan, Amerika weet tenminste gebruik te maken van hoogopgeleiden. Ik studeer op de Uni, en een overgrote deel van mijn medestudenten willen na hun studie het liefst weg uit Nederland, omdat ze hier niet genoeg kansen (verwachten te) krijgen.

Ik heb overigens absoluut geen hekel aan Amerikanen. Was vorig jaar naar US geweest en ik vind ze bijzonder hartelijke mensen. Dat een aantal er misschien niets van menen, boeit mij geen r**t. Liever dat dan on-respectvol, maar 'eerlijk', behandeld te worden Clown.
Ik ben het absoluut niet eens met de Amerikaanse regering, m.n. Bush, maar samen met mij ook 68% (percentage weet ik niet meer precies) van de Amerikaanse bevolking Knipoog...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:52

Jeetje ... Huilen van het lachen Jammer dat mensen die zo weinig van het land weten er zulke uitgesproken meningen over hebben.

katiavl schreef:
Maar het is wel spijtig dat amerika weinig doet om buitenlandse studenten aan de universiteit te krijgen. Vind het echt zeer gesloten

Ik zou een studiefinanciering krijgen van 1000 euro, op een studie van 40000 euro en de modules lesgeld en boeken, onderzoeksvoorwerpen nog niet eens bijgerekend.
Dan was je voor die uni blijkbaar niet aantrekkelijk. Clown

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:05

Guinevere, wij Nederlanders staan altijd gauw met onze mening klaar Knipoog

Ik heb geen hekel aan Amerikanen noch aan Amerika. Ik vind het een geweldig land.
Natuurlijk zijn er ook minpunten maar daar kan ik er in Nl. ook nog wel een hele berg van opnoemen.
Qua vriendelijkheid (al dan niet gemeend) kunnen wij Nederlanders nog een hoop leren van de Amerikanen.

Als die 'domme' Amerikanen in WO II niet hadden ingegrepen hadden wij hier nu niet met z'n allen in vrijheid geleefd. Daar mag best eens over nagedacht worden is mijn mening.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:53

Tja... Als we die richting in willen gaan, moeten we denk ik eerder die Japanners bedanken voor het aanvallen van Pearl Habor. Clown

Het land is zo inmens groot, er wonen goeie, slechte, domme, slimme noem maar op. Als je iedereen individueel benaderd, kom je misschien tot een andere conclusie. Maar dat kan dus niet, en dat geldt voor élk land. Zo zullen er ook best Fransen zijn die geen stokbrood lusten en in Duitsland wonen ook vast mensen die nog nooit een kuil hebben gegraven op het strand Clown
Maar het politieke beleid waarmee (politiek) Amerika zich in het rest van de wereld een beeld neerzet is niet erg positief te noemen.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:09

Guinevere schreef:
Jeetje ... Huilen van het lachen Jammer dat mensen die zo weinig van het land weten er zulke uitgesproken meningen over hebben.

katiavl schreef:

Dan was je voor die uni blijkbaar niet aantrekkelijk. Clown

Dit viel mij ook op..

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:34

Sammie schreef:
in Duitsland wonen ook vast mensen die nog nooit een kuil hebben gegraven op het strand Clown

O ja, en er zijn ook wel Nederlanders die niet met een caravan op vakantie gaan en wel eens op de rechter rijstrook rijden Knipoog