Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lizzy2 schreef:Maar wat vinden jullie er dan van dat de overheid geld ' moet ' steken in evenementen die ook veel geld kosten vanwege overlast gevend gedrag? Vinden jullie dat kunnen? Is de overheid daar wel voor?
Jullie kunnen je nu wel alleen maar richten op de goede kanten, en persoonlijk richting de SGP, maar de bovenstaande opmerking, daar wil niemand het over hebben...
Klara16 schreef:De SGP gebruikt die overlast als argument om evenementen niet meer te moeten subsidieren, maar eigenlijk is het de levensstijl en de individuele vrijheid waar de popcultuur voor staat, die ze willen aanpakken.
Karin schreef:[Edit] Enige toelichting: commercie en competitie druisen in tegen de bijbelse uitgangspunten.
Nelis Zondag van de SGP schreef:De SGP wil dat de overheid alleen evenementen subsidieert die een educatieve waarde hebben. Popmuziek valt daar niet onder.
Blue_Eyes schreef:Dat is al een groot verschil!
Verder moet de SGP wel met grote woorden gooien om ooit zelfs maar gehoord te worden. Ze zeggen zelf al: 'we zijn maar een klein partijtje, maar we kunnen mss wel mensen aan het denken zetten.'
Blue_Eyes schreef:Waar staat dat in de bijbel, Karin? Ik ken de bijbel behoorlijk goed maar dat heb ik er nooit in zien staan. Dat is dus ook niet het uitgangspunt van de SGP.
Karin schreef:Blue_Eyes schreef:Waar staat dat in de bijbel, Karin? Ik ken de bijbel behoorlijk goed maar dat heb ik er nooit in zien staan. Dat is dus ook niet het uitgangspunt van de SGP.
Ik vraag me van wel meer dingen af waar in de bijbel die te vinden zijn. Waar staat bijvoorbeeld dat vrouwen geen broeken mogen dragen?
Vanuit mijn werk heb ik veel te maken met sportorganisaties. Je staat ervan te kijken hoe er binnen bepaalde kringen wordt omgegaan met voornamelijk jonge sporttalentjes die zich niet mogen ontwikkelen in datgene waar ze goed in zijn. Want dat 'hoort niet', dat is 'niet te rijmen met de bijbelse uitgangspunten' - volgens de hoge heren van de kerk.
Blue_Eyes schreef:Karin schreef:
Ik vraag me van wel meer dingen af waar in de bijbel die te vinden zijn. Waar staat bijvoorbeeld dat vrouwen geen broeken mogen dragen?
Vanuit mijn werk heb ik veel te maken met sportorganisaties. Je staat ervan te kijken hoe er binnen bepaalde kringen wordt omgegaan met voornamelijk jonge sporttalentjes die zich niet mogen ontwikkelen in datgene waar ze goed in zijn. Want dat 'hoort niet', dat is 'niet te rijmen met de bijbelse uitgangspunten' - volgens de hoge heren van de kerk.
Nou, dat kan ik je wel aanwijzen, maar ook dat is een kwestie van opvatting. Het is namelijk zo dat in die tijd juist prostituees broeken droegen, dus je had liever niet dat je eigen vrouw dat deed.
Tieneke schreef:Ik ken echt geen enkele christen die nu zegt dat vrouwen geen broek mogen dragen, die nu zegt dat popmuziek niet mag, die nu zegt dat het allemaal perfect moet zoals toen.
Klara16 schreef:Aan de mensen die SGP hier verdedigen: jullie zijn vrouwen? Waarom steunen jullie een partij die vindt dat jullie niet aan verkiezeingen mogen deelnemen, en die vindt dat jullie enige recht het aanrecht is?
Klara16 schreef:Blue_Eyes schreef:Nou, dat kan ik je wel aanwijzen, maar ook dat is een kwestie van opvatting. Het is namelijk zo dat in die tijd juist prostituees broeken droegen, dus je had liever niet dat je eigen vrouw dat deed.
En dus moeten Nederlandse vrouwen anno 2008 in een rok rondlopen? kan jij me nou eens uitleggen waarom wij ons hier en nu moeten onderwerpen aan de sociale regels van een nomadisch herdersvolk uit het Israel van 2500 jaar geleden?
Citaat:De SGP ziet vrouwen niet als minderwaardig, maar ook niet als gelijk.
Gelijk en gelijkwaardig zijn twee verschillende dingen. Gelijkwaardig kun je ook zijn als je verschillende taken hebt. Gelijk ben je dan niet. Daar heeft de SGP een punt - man en vrouw zijn niet hetzelfde. Wat hun taken betreft laat ik dan maar in het midden, dat zal mij persoonlijk verder worst wezen.
Citaat:De tweede lijn is de teksten die gaan over het spreken van vrouwen in de kerkgemeente. Dit ambt behoort aan mannen toe. De SGP trekt dit door naar politieke en maatschappelijke instellingen. Zij trekt daarbij dus de conclusie dat vrouwen geen ambt als bijvoorbeeld gemeenteraadslid zouden mogen bekleden.