geen eigen tv meer voor tieners...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heb / had jij een eigen tv op je kamer als tiener?

ja
187 (60%)
nee
121 (39%)

Totaal aantal stemmen: 308

Anoniem

Re: geen eigen tv meer voor tieners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:02

Cyntje schreef:
Buiten dat ken ik ook enkele kinderen in mijn omgeving die een pc/tv op de kamer hebben en die je dus nog zelden beneden ziet Verward
Dat gaat er bij mij niet in!

Blue_Eyes schreef:
Rebeccaa schreef:
Zo ben ik ook..
Momenteel is mijn pc wel kapot, maar dan ga ik gewoon bij m'n broertje, verder kijk ik tv e.d.
Moet zeggen dat het nù redelijk meevalt, eerder liet ik me van 's ochtends tot 's avonds niet zien, nu kom ik 's middags en 's avonds d'r toch wel bijzitten weer Lachen

Dan is het maar goed dat je mijn kind niet bent... dan was je die tv kwijt en mocht je beneden op de pc komen werken!
Daar kan ik dus echt met mijn pet niet bij, dat ouders dat goed vinden. Ik was een jaar of 18, denk ik, dat ik een tv op mijn kamer kreeg. Dat wil zeggen, ik kocht hem zelf en mijn vader was wel bereid om de kabel door te trekken naar boven.

Tja, voor ouders wel lekker makkelijk natuurlijk...

Die hoeven niet meer om te kijken Koe
Ik ben nog zo'n aso, en ik kook zelf en eet ook in m'n eentje..

Weliswaar omdat er ook nooit iemand thuis is.. Tong uitsteken

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:04

Ik heb een tv op mijn kamer maar kijk nooit, in de woonkamer kijk ik af en toe tv..

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:19

Ik heb een tv op mijn kamer. Eentje waar ik zelf voor heb moeten sparen. Eerder kreeg ik hem ook niet.

Ik vind dat het kan tot bepaalde mate. Je kan het altijd regelen bij je kinderen door bv timers in te stellen of snachts de tvlijn er uit te halen ( dat kan bij ons tenminste. Clown )

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 23:05

Ik ben best verbaasd dat hier een discussie over tieners ontstaat, las laatst ergens dat een behoorlijk percentage kleuters al een tv op de kamer heeft.
En vorig weekend hoorde ik toevallig op een feestje ouders vertellen dat hun dochter van 5/6 dus ook een tv op haar kamer had.
Vonden ze wel makkelijk, als ze dan 's ochtends wakker werd stopte ze er zelf een dvd'tje in.
"Want ja, of ze nu bij ons in bed tv kijkt of op haar eigen kamer, dat maakt ook niet uit" ...

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:43

Als tiener had ik geen tv op m'n kamer en nu nog steeds niet. Ik vind het veel gezelliger om in de huiskamer tv te kijken met de rest van de familie. Ik vin dook van mezelf dat ik teveel achter de pc zit 's avonds. Dat komt het familiegevoel ook niet helemaal ten goede. Knipoog

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 13:51

Ik heb een tv op mijn kamer, maar kijk echt bijna nooit tv op mijn kamer. Sigaar
Vind het veel gezelliger om benenden met mijn familie tv te kijken. Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:21

Ik had vroeger geen tv op mijn kamer, sterker nog ik heb nog steeds geen tv op mijn kamer Vork
Mijn dochter krijgt er ook geen 1, kinderen zijn tegenwoordig verslaafd aan die dingen laten ze lekker buiten gaan spelen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:40

Hahaha, nou, mijn dochtertje heeft (nog) geen TV op haar kamer en die gaat er voorlopig ook niet komen ook. Clown
En nee, ik had vroeger zelf ook geen TV op mijn kamer . Had er ook niet zo'n behoefte aan eigenlijk, want ik vermaakte me prima zonder en anders keek ik in onze huiskamer wel. Mijn vriend had vroeger wel een TV (en video EN computer in de jaren 80) in zijn kamer, en die kwam het huis bijna niet uit.........
Gelukkig denken we beiden hetzelfde over dit soort zaken nu en we houden het gewoon bij een TV in de woonkamer. Zo vaak kijken we er niet naar trouwens. Tong uitsteken
Ik leer mijn dochtertje liever lekker buiten spelen, is een stuk gezonder voor haar. Lachen
En als we iets kijken, kijken we gezellig samen. Veel leuker!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:41

Nadya schreef:
Hahaha, nou, mijn dochtertje heeft (nog) geen TV op haar kamer en die gaat er voorlopig ook niet komen ook. Clown
En nee, ik had vroeger zelf ook geen TV op mijn kamer . Had er ook niet zo'n behoefte aan eigenlijk, want ik vermaakte me prima zonder en anders keek ik in onze huiskamer wel. Mijn vriend had vroeger wel een TV (en video EN computer in de jaren 80) in zijn kamer, en die kwam het huis bijna niet uit.........
Gelukkig denken we beiden hetzelfde over dit soort zaken nu en we houden het gewoon bij een TV in de woonkamer. Zo vaak kijken we er niet naar trouwens. Tong uitsteken
Ik leer mijn dochtertje liever lekker buiten spelen, is een stuk gezonder voor haar. Lachen

Precies het is gezonder en je voorkomt op die manier ook dat kinderen last krijgen van overgewicht Vork

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:47

Ik heb een tv op mn kamer maar heb m eigelijk nooit aan. mn pc daarentegen staat wel vaak aan Clown
Maar over het algemeen stap ik liever mn bed in met een goed boek dan tv kijken

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:53

ik heb ook een tv op me kamer, maar die staat echt bijna nooit aan, heel soms als ik echt niet kan slapen dat ik hem een half uurtje aanzet, maar langer ook niet,
en omdat mijn ogen niet zo sterk zijn, moeten ze zich teveel inspannen op de afstand waarop mij tv staat, waardoor mijn ogen vanzelf moe worden en ik haast met de tv aan in slaap val..
en ik kan het opzich best begrijpen, maar ik ben dr iig niet zo eentje gelukkig ik ben meer van het bewegen, en ik ben dan bijna nooit thuis maar ik ben altijd iets aan het doen, waarvan de meeste tijd ik aan het handballen ben

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 20:44

Ja ik heb een TVop mijn kamer .. & Die staat eigelijk nooit aan Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 00:25

MISTRAL94 schreef:
Nadya schreef:

Precies het is gezonder en je voorkomt op die manier ook dat kinderen last krijgen van overgewicht Vork

Da's ook waar, al hebben wij daar toch al niet zo snel last van. Knipoog

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:21

Als tiener had ik wel een tv op mijn kamer, maar kon alleen maar ned 1,2 en 3 aan omdat we schotel hebben en ik geen ontvangstkastje had. Dus ik keek heel af en toe boven een film, als mijn ouders onder iets heel saai's aan het kijken waren. Maar verder gebruik(te) ik hem nooit.

Laptop is denk ik een groter probleem, al heb ik niet de indruk dat ik daardoor te weinig beweeg.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:46

Ik had ook een TV op mijn kamer, maar ik heb hem nooit veel aan gehad, vond het maar saai alleen boven op mijn kamer. Heb sowieso nooit veel boven op mijn kamer gezeten Haha! ik zat bijna altijd beneden in de woonkamer. Ik zat eigenlijk alleen boven als mijn ouders beneden iets keken en ik persé iets anders wou zien

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:51

Ik had eerst wel een TV op mijn kamer, na een maand heb ik hem weer op de kamer van mijn ouders gezet want ik vond hem in de weg staan en had hem toch nooit aan.
Ik zit ook nooit op mijn kamer, ik slaap er en dat is het want de computer staat ook beneden en de TV dus ook. Ik kijk sowieso erg weinig TV, hooguit 2 uurtjes per week.

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:53

Ik heb een tv op mijn kamer. Ik gebruik hem misschien 1x in de week.. Vaak nog wel minder. Dus eigenlijk heeft het geen enkel nut dat ik een tv op mijn kamer heb. Mijn cijfers gaan niet naar beneden en ik ga er ook niet ongezonder van eten. Ik eet ook gewoon met de rest van de familie mee (ik zou eens moeten proberen om dat niet te doen, dan ben ik nog lang niet jarig..) en 's avonds kijk ik gewoon beneden tv met de rest van de familie. Haha! Dat vind ik veel gezelliger dan boven in mijn uppie zitten.
Ik kijk overigens niet veel tv, hooguit een uurtje per dag.
(Ik heb trouwens ook een laptop op mijn kamer, maar die haal ik vaak naar beneden).

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 01:26

ik mocht nooit een tv op mijn kamer, tot ik op mijn 20ste op mezelf ging wonen!
toen mocht ik het zelf bepalen, en kwam er een tv op mijn kamer..

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 04:40

Ik heb d'r al een sinds m'n euhh.. 9ende ofzo, en kben nu 12.. Maar ik kijk bijna nooit tv op m'n kamer, alleen heel soms een filmpje, want ik kijk gewoon beneden Lachen Veel gezelliger enzo vind ik, en heb er ook geen moeite mee dat m'n moeder of broer soms iets anders willen kijken Knipoog
& ik heb een laptop, maar die gebruik ik tegenwoordig ook alleen beneden.. in m'n bed heb ik nooit zin om te 'laptoppen' dan ga ik gewoon lezen, of meteen slapen Ja

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:49

whahaha, ze noemen nu wel heel leuk allerlei cijfertjes, maar ik vraag me serieus af in hoeverre dat soort cijfers aan statistiek is onderheven. Het zou best kunnen zijn hoor, maar dit klinkt echt weer als zo'n suf halfbakken opgezet onderzoekje die niet eens externe factoren uitsluit...

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:47

Ik heb ook al jaren een tv op me kamer, maar ik kijk er eigenlijk vrij weinig naar. Voor het slapen gaan comedy central oid, verder niet. Ik kijk vaak dezelfde series als m'n moeder dus dan gaan we dat gewoon gezellig samen kijken.

Ik ken wel genoeg mensen die dan echt constant op hun kamer zitten en ook echt niet meer benenden komen, hoogstens voor een zak chips of fles cola. Ik snap dat niet. Scheve mond

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:49

Ik kwam vroeger ook nooit beneden, zat altijd boven. Kwam alleen naar beneden voor het eten. Dat was ECHT niet omdat ik een TV op mijn kamer had hoor... het was gewoon strontvervelend om beneden te zitten. Het was niet gezellig en had alleen maar gezeik aan mijn kop. Constant geruzie... nee, liet mij maar in alle rust boven..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:08

MarrieLeen schreef:
Ik vind het wel een beetje onzin moet ik zeggen.
Ik heb een eigen tv op m'n kamer, en ik eet gewoon mee met het gezin,
ik eet gewoon gezond, niet ongezonder als zonder tv iig, en op school gaat het niet slechter door m'n tv.
Ik kan zelf wel de discipline opbrengen om m'n tv uit te zetten tijdens het leren.
En ik ga veel liever paardrijden (dus bewegen) dan achter de tv te blijven hangen. Vork

Edit: Ik had toen ik 'm net had wel dat ik meer tv keek, maar nu niet meer hoor.
Vind het idd wel lekker, zelf kijken wat je wilt. En als ik moet gaan slapen doe ik dat ook.
Die paar keer dat ik het niet doe, word ik naar mijn idee niet ongezonder door. Tong uitsteken

Idem hier. Hij staat hier niet zo vaak aan, luister lieve radio of ga naar de paarden of met de hond erop uit.

Laurens1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:24

Juul schreef:
Laurens1987 schreef:
Nah nooit tv op kamer gehad, anders zou ik nog minder studeren Clown
Bovendien vind ik het ergens ook best asociaal om in je leuke eentje alleen op je kamer te vertoeven terwijl de rest van het gezin beneden naar iets anders zit te kijken.

Bij ons kijkt mijn vader áltijd alleen tv, en mijn moeder heel af en toe het journaal. Ik kijk ook gewoon boven tv. Het enige wat wij (als het uitkomt) samen doen is avondeten..

Ligt natuurlijk van je gezinsituatie af. In het ene gezin zit het sociaal erg goed, maar dat kan in een ander gezin bijzonder tegenvallen. Natuurlijk is het niet leuk als je vader/moeder naar iets kijkt wat je absoluut niet interesseert, hangt grotendeels dus af van hoe je gezin is ingesteld. Bij mij gaat het bijzonder goed, vandaar dat ik zei dat ik niet graag in mijn eentje kijk. Maar eigenlijk als ik een tv zou hebben zou ik minder werken/studeren en slapen, dus niet zo positief.