Kwestie van prioriteiten kennelijk..

Zou Staphorst weinig mee gemaakt hebben tijdens die 6 jaar?..Was het toen ook al aardig afgesloten van de samenleving?.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:Lennox schreef:Eh de Tweede Wereldoorlog duurde 6 jaar
Wel beetje betweterig he?Citaat:België en Nederland werden op 10 mei 1940 door Duitsland aangevallen en de daaropvolgende bezetting duurde in België tot 17 september 1944 en in Nederland tot 6 mei 1945.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Wereldoorlog
Nederland zelf dus vrijwel exact 5 jaar. Als we het hebben over de totale Tweede Wereldoorlog (sinds 1939) ruim 5,5 jaar. Een echte "wereldoorlog" (minder Europees) werd het pas in december '41.
Citaat:Al is het een gemeente, dan is het een gemeente die daarvoor kiest, dan zetten ze hun eigen prioriteiten op nr 1, die zijn dan belangrijker dan de datum te respecteren waarop NL de dodenherdeking ervaart en praktiseert.
LauraMc schreef:Alsof christenen niet op zondag het gras maaien ofzoKomop, dit is wel even belangrijker dan zo'n 'verplichte rustdag' hoor..
stef schreef:DODEN herdenking op BEVRIJDINGS dag...
nee echt, super logisch....
detour schreef:detour schreef:Er is imo werkelijk geen enkel argument wat kan onderbouwen waarom de dodenherdenking niet door zou gaan. Ik vind het schandalig, er zijn zoveel mensen gestorven om ons land te redden zodat wij een normaal leven kunnen leiden..![]()
Ik zou het echt heel schandalig vinden!![]()
Respect is toch wel het laatste wat we kunnen opbrengen voor de oorlogsslachtoffers en hun familieleden..
Dit is echt niet normaal..![]()
2 Minuten maar. tov 4 Jaar Nood, verdriet, ziekte , haar en armoe; uitroeien van mensen, vergassen..
2 Minuten stilte..
Schiet mij maar lek.
Gut, weer iemand die het niet snapt...
Blue_Eyes schreef:LauraMc schreef:Alsof christenen niet op zondag het gras maaien ofzoKomop, dit is wel even belangrijker dan zo'n 'verplichte rustdag' hoor..
De mensen in Staphorst? Nee, die maaien echt op zondag het gras niet... je zult er ook geen was zien buitenhangen of wat dan ook!
Blue_Eyes schreef:De mensen in Staphorst? Nee, die maaien echt op zondag het gras niet... je zult er ook geen was zien buitenhangen of wat dan ook!
MarcoBorsato schreef:klopt helemaal, als je een advertentie op MP ziet van iemand uit Staphorst staat er ook bij: Liever niet bellen op zondag... Ze zijn daar onwijs strikt in...
Judith_ schreef:Het gaat hun echt niet om de rust. ''Nee zondags kunnen we niet herdenken en alles, zondag gaan we lekker een dagje niksen" De zondag heeft voor hun een hele andere betekenis, het gaat niet om hun zelf maar om hun geloof.
Bekijk het eens van een andere kant, een verhaal heeft er namelijk altijd twee.
Kan ook niet zeggen dat ik achter het besluit zou staan zouden ze dat hier in het dorp gaan doen.
Nouks schreef:stef schreef:DODEN herdenking op BEVRIJDINGS dag...
nee echt, super logisch....
Waar haal je dát nu weer vandaan...
stef schreef:Nou, dát (zoals jij het schrijft) is gewoon een feit.
4 mei = dodenherdenking, 5 mei is bevrijdingsdag (het wordt toch een dag vooruit gezet of zit ik er nu helemaal naast *begint te twijfelen*)
Nouks schreef:MarcoBorsato schreef:klopt helemaal, als je een advertentie op MP ziet van iemand uit Staphorst staat er ook bij: Liever niet bellen op zondag... Ze zijn daar onwijs strikt in...
Heb eens even gezocht op 'Staphorst' op Marktplaats, maar afgelopen zondag zijn daar toch nog drie pagina's vol advertenties geplaatst... Wel minder dan op andere dagen, maar toch
Blue_Eyes schreef:Weet je? Niet iedereen in Staphorst is christen.
Nouks schreef:Blue_Eyes schreef:Weet je? Niet iedereen in Staphorst is christen.
Dat beweer ik toch ook helemaal niet?
Blue_Eyes schreef:@Detour: Nee, ik niet. Ik vind dat als die mensen God belangrijker vinden dan Dodenherdenking, dat hun goed recht is. Net wat iemand al zei - niet Roomser zijn dan de paus. Hoeveel van ons zitten zondagavond om 20.00 uur niet op hun paard, in de auto, wherever, maar gaan gewoon door waar ze mee bezig zijn zonder ook maar een seconde bij de hele Herdenking stil te staan? Ik denk dat die groep veel en veel groter is dan heel Staphorst bij elkaar, maar daar valt niemand over. In Staphorst wordt er tenminste wel aandacht aan besteed.