Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NuggT

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:59

dees_daan schreef:
ik heb de film gezien, ik vind dat er niemand word beledigd, waarom niet? omdat dit allemaal feiten zijn, hij neemt nieuwsberichten, teksten, en geluiden over, die letterlijk zijn gezegd/ gebeurd. wat er op de films gebeurd en gezegd word, kan niet verdraaid worden. en ja, ik heb de hele film gezien, bij mij haperde hij op het laatste stukje.

Absoluut helemaal mee eens.
Heb hem net helemaal op internet gezien en vond er ook niks beledigends aan.
Zoals iemand al zei: 'Ik had er meer van verwacht' ik denk dat dat wel logisch is na dat hele gedoe om die film. Haha!
Dan ga je er vanzelf meer van verwachten denk ik. Knipoog
Er werden alleen maar feiten getoond, maar natuurlijk zullen de moslims er niet blij mee zijn ...

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:59

Bij mij is die nog maar 12 seconden bezig, en nu moet ik weer wachten.

Maar is het een beetje deze film?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:00

Bij iedereen laadt ie slecht maar ik heb er geen problemen mee gehad eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:00

Ik ben nog steeds aan het kijken.

Ik weet niet wat ik er nou van moet denken. Naar mijn mening kun je niet alle aanhangers van de koran over een kam scheren, net zoals niet alle bijbel aanhangers hetzelfde zijn. Tuurlijk, die beelden zijn vreselijk, maar is dat niet het werk van de Taliban en Al Qaida, ipv (alle) Koran aanhangers, zoals Mr. Wilders het laat overkomen?

@ Nouks, helemaal mee eens. Ik had het ook eerlijk gevonden als Wilders had gezegd dat er voor alle geloofsboeken regels moeten komen, maar dat zegtie niet, want gooi die maar eens voor de schenen van het van oorsprong Christelijke Nederland, dan hadden we allemaal allang op onze achterste benen gestaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:01

ja maar hadden we niet in angst voor aanslagen hoeven leven

bonney4evver

Udella schreef:
Ok, wanneer komt de eerste aanslag? Huilen van het lachen

Nu kan je lachen..
ze hebben niet voor niets geprotesteerd in het buitenland en onze vlaggen verbrand.
Mensen zijn tot de gekste dingen in staat als het om het geloof gaat.

Anoniem

NuggT schreef:
dees_daan schreef:
ik heb de film gezien, ik vind dat er niemand word beledigd, waarom niet? omdat dit allemaal feiten zijn, hij neemt nieuwsberichten, teksten, en geluiden over, die letterlijk zijn gezegd/ gebeurd. wat er op de films gebeurd en gezegd word, kan niet verdraaid worden. en ja, ik heb de hele film gezien, bij mij haperde hij op het laatste stukje.

Zoals iemand al zei: 'Ik had er meer van verwacht' ik denk dat dat wel logisch is na dat hele gedoe om die film. Haha!
Er werden alleen maar feiten getoond, maar natuurlijk zullen de moslims er niet blij mee zijn ...

'De Moslims'? Nu je dat zo zegt ben ik eigenlijk wel benieuwd wat de gemiddelde Moslim van deze film vind? Zaten er niet een paar Moslims op Bokt? Lachen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:02

NuggT schreef:
dees_daan schreef:

nee duh die zijn altijd bang voor de feiten....echt altijd...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:03

Islam heeft al heel heel lang terroristische aanhangers, beelden vernietigen zichzelf niet hoor
Laatst bijgewerkt door lesilla op 27-03-08 21:06, in het totaal 2 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:03

KiWiKo schreef:

nou eerlijk gezegd doe ik dat dus wel he morgen in de trein op weg naar me vriend(hopelijk kom ik zonder kleerscheuren uit de trein)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:04

buster4ever schreef:
KiWiKo schreef:

nou eerlijk gezegd doe ik dat dus wel he morgen in de trein op weg naar me vriend(hopelijk kom ik zonder kleerscheuren uit de trein)

Waar woont jou vriend dan?

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:05

NathalietjeB

nieuwerkerk...:p vlakbij rotterdam...en zaterdag staan we op de grootste markt van nederland..dus hopen dat er dus echt niks gaat gebeuren..

Udella

bonney4evver schreef:
Udella schreef:

Nu kan je lachen..
ze hebben niet voor niets geprotesteerd in het buitenland en onze vlaggen verbrand.

Er is volgens mij niemand beledigd?

NuggT

Juul schreef:
NuggT schreef:

'De Moslims'? Nu je dat zo zegt ben ik eigenlijk wel benieuwd wat de gemiddelde Moslim van deze film vind? Zaten er niet een paar Moslims op Bokt? Lachen

Bedoel alleen dat veel mensen niet blij zijn met de film. Lachen
Was niet beledigend bedoeld ofzo, maar er zullen vast meer bedreigingen komen van de islam.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:06

bonney4evver schreef:
Udella schreef:

Nu kan je lachen..

Nee, die idioten waren de Franse flag aan het verbranden ipv de Nederlandse Huilen van het lachen .
Ik vind het eigenlijk best een 'nette' film, gezien alle ophef en voorspellingen. Het is gewoon de waarheid.. Ik heb m nog niet helemaal gezien, net een stuk op het nieuws een een deel op internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:06

Als er om deze film aanslagen gepleegd gaan worden toont dat alleen aan hoe ridicuul degenen zijn die hier aanstoot aan nemen. Chapeau voor Wilders, en dat meen ik echt. Ondanks alle speculaties en angstzaaierij is dit gewoon een hele nette film.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:07

Belgisch nieuws vind het totaal geen provocatie Lachen volgens mij zijn de grootste boosdoeners de mensen die er het meest druk om maken

Anoniem

buster4ever schreef:
nieuwerkerk...:p vlakbij rotterdam...en zaterdag staan we op de grootste markt van nederland..dus hopen dat er dus echt niks gaat gebeuren..

Ach joh ik moet haast iedere dag naar A'dam Sloterdijk, meestal 's morgens en 's middags in de spits. Ben ook gewoon van plan om van de week even de stad in te gaan (Kalverstraat, Bijenkorf etc. etc.). Zal er wel even met het woord 'aanslag' in m'n achterhoofd lopen, maar ben niet echt van plan m'n vrije leventje op te geven voor angst. Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-03-08 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Udella

Aranel schreef:
ROFL Dat vraag ik mij nou al maanden af.. Ik denk dat Wilders net zo eindigd als Fortyun. Héél erg jammer, hebben we eindelijk weer eens iemand die z'n mond open durft te trekken en te zeggen wat veel NL'ers denken, is het ook maar weer een kwestie van tijd voordat ie een kogel door z'n kop krijgt...

Maargoed, ik ben de film nog steeds aan het laden Haha!. Hij is nog niet eens op een kwart Clown

Ik denk zelf van niet.. Wilders zal vast wel (zoals altijd) extreem beveiligd zijn. Ik denk eerder dat de Nederlandse bevolking de dupe hiervan wordt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:08

Waarom leefde jullie niet eerder in angst, voor de films werden er ook verschillende terroristische organisaties gevolgd en opgepakt waarom plots ineens wel

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:08

Nou, heb de film ook gezien. Niets nieuws aan toch. Deze beelden hebben we allemaal al een keer gezien. Die radicale moslims hebben we allemaal een keer gehoord.
Geen reden imo de islam als gehele godsdienst af te keuren, maar alleen de dingen aan te pakken die niet kunnen. En helaas zijn dat niet dingen die uit de koran komen, maar dingen die uit de mens komen.
Moord, onderdrukking, mishandelingen, opleggen van eigen normen, komt in elk land voor, zonder dat het allemaal om moslims gaat.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:09

Ik ben er wel benieuwd naar. Maar het laden duurt zó ontzettend lang..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:09

Huilen van het lachen Technisch hoogstandje hoor ROFL

Nou ja. Ik vind het een hoop commotie om NIETS. Hij blijft binnen alle fatsoenskaders. Geen brandende Koran, geen zwaar beledigende of onfatsoenlijke beelden van moslims.. niets van dat alles.
De zogenaamd schokkende beelden zijn al eerder uitgezonden, en zijn verschrikkelijke daden, begaan door slechts een klein aantal mensen die in de naam van de Koran hebben gehandeld. Echter, dat is pas een klein ding.
Ik stond achter Wilders, en ik blijf er achter staan.

Nee, dan die andere film, van Jami. Dát vind pas een onfatsoenlijke film, een verschrikking.

Hier is niks mis mee. Als je dít al wil verbieden, kun je half Hollywood ook wel opdoeken.

Als hier al dingen om gaan gebeuren, zegt dat meer over de mensen die dát doen, dan over deze film.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:10

katiavl schreef:
Waarom leefde jullie niet eerder in angst, voor de films werden er ook verschillende terroristische organisaties gevolgd en opgepakt waarom plots ineens wel

Ik ben 2 keer eerder een tijd bang geweest voor aanslagen. Maar ik word er gek van, dus sluit me ervan af. Ik wil leven, niet bang zijn. Lachen