Lichaam Zegers lag in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: Lichaam Zegers lag in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:44

russel schreef:
Ik vind dat er zijn die erg hard oordelen en meteen van moord praten.

moord (de; moorden)
1 het opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven beroven

Aldus de Dikke van Dale.. De reden zal mij worst wezen als ik het hele verhaal bekijk vanuit het standpunt anders dan van de vader...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:49

FitzChivalry schreef:
Citaat:
Bij de bergingsoperatie kwam woensdag een 38-jarige duiker van de brandweer in Terneuzen om het leven.

Deze man was onze vriend Wim.
Wij proberen er nu zoveel mogelijk te zijn voor zijn vrouw en zijn 2 kinderen.
Ben nog steeds compleet in shock.. zon mooi mens, altijd vrolijk, goede vriend.. en dan ineens is hij
er niet meer...

bij deze gecondoleerd! echt verschrikkelijk dat het nog een extra mensenleven moest kosten zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:05

Erg, hoorde het op het nieuws. Duiker zijn is een gevaarlijk beroep, weet niet iedereen.

Veel sterkte. Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:12

We weten het ware verhaal achter deze misere niet. Voor de nabestaanden erg triest, zeker als ze het niet zagen aankomen, maar ook als ze geprobeerd hebben te helpen en het door hun vingers is gegleden.

Ik vraag mij wel eens af als ik het leven niet meer zie zitten hoe ik het zou vinden om mijn dieren achter te laten. Zeker mijn paard, mijn man kan er niets mee en het is geen paard dat makkelijk verkoopt. Ik heb geen kinderen, maar ik kan de gedachtesprong maken als je zo wanhopig bent dat je bang bent je kinderen niet in goede handen (wellicht alleen maar denkt) achter te moeten laten, maar soms is het ook zo.

Zo als vorig jaar die moeder die haar 2 of 3 kinderen om het leven brengt en zelfmoord pleegt. De hele straat was onder de indruk, een alleenstaande moeder, nooit wat gemerkt of aan haar gezien. Ga je je afvragen of de buurt wel echt goed heeft gekeken, of ze wel de moeite hebben gedaan om te kijken of het wel met dat teruggetrokken vrouwtje goed ging.....Hoe zit het met die familie en die schoonfamilie, zat daar niet de bron van de ellende??? Geldzorgen, bang voor de toekomst, moe en op, wat zou die moeder allemaal gedacht hebben.... en zo denk ik dat er achter al die ellende wel een goed verhaal zit.... Deze wereld is zo oneindig hard, je valt zo makkelijk tussen wal en schip.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 00:32

Zulke dingen zijn nou eenmaal niet zwart wit. En ik vind mensen die alleen maar een kant van de zaak kunnen bekijken een beetje simpel.

Natuurlijk is het verschrikkelijk en onvergevelijk wat die vader heeft gedaan. Zeker voor de mensen hier die zelf kinderen hebben, moet het zo'n daad onvoorstelbaar zijn.

Maar aan de andere kant, hoe ver moet een vader al heen zijn, wil hij z'n eigen kinderen iets aan doen. Ik heb zelf geen kinderen, maar wel een vader. En ik kan me op geen enkele manier voorstellen dat hij mij iets zou aandoen. Er moeten wel hele grote dingen aan de hand zijn voor een vader zoiets doet.

Dat ik de situatie van beide kant bekijk wil natuurlijk niet zeggen dat het de daad van de vader goedpraat. Het blijft verschrikkelijk. Maar zulke dingen gebeuren nooit zomaar.

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 12:13

Ik heb hier met volle verbazing alle posts gelezen. Ik snap niet dat sommigen hier de afschuwelijke moorden nog enigzins verzachtend toe kunnen spreken.

JA MAAR.................

Tegenwoordig heeft men ALTIJD wel iets! Zij het geen stoornis, psychische problemen, ziekte, ontoerekenings vatbaar......

ALTIJD weer dat laffe slappe excuus.

Wat ben je voor een vader als je het leven van je kinderen afneemt om de moeder zoveel pijn te doen?
Wat ben je voor een vader als je het leven van je kinderen afneemt om ze te beschermen tegen de grote boze wereld?

Dan had je in mijn ogen nooit een ouder mogen worden, want het leven heeft ook zoveel goeds!!!
DAT ZOU ELKE OUDER MOETEN WETEN VOORDAT ZE AAN KINDEREN BEGINNEN!

Moord mag geen oplossing zijn, net zoals een excuus. Ik hoop dat de lieve kindjes rust vinden.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:32

Als je vader of moeder wordt, weet je dus absoluut niet wat de toekomst brengt. Moet je dan maar zeggen dat als je enigszins kans op psychische problemen hebt dat je dan geen kinderen mag krijgen? Is het snel afgelopen met de overbevolking, omdat zowel jij als ik kans maken op dergelijke problemen.

Ik ben het helemaal met Russel eens, ik vind ook dat hier erg hard en kortzichtig ge(ver)oordeeld wordt. Niemand weet wat er aan dit drama vooraf is gegaan, maar het oordeel heeft iedereen al klaar. Te erg voor woorden vind ik dat, dat niemand zich ook maar een beetje kan inleven in wat er in die man om moet zijn gegaan.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:31

Betteke schreef:
Te erg voor woorden vind ik dat, dat niemand zich ook maar een beetje kan inleven in wat er in die man om moet zijn gegaan.

na wat deze man gedaan heeft is mijn inlevingsvermogen 0,0

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:22

Dat bedoel ik dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:09

Sommige mensen hebben veel kado in het leven, maar elk huisje zijn kruisje, en soms is het kruisje groter dan het huisje.... heel fijn voor de mensen die zich dat niet kunnen voorstellen. Hoop voor ze dat dat zo blijft.