Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennylicious

Re: Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:26

slimmerik schreef:
Jennylicious schreef:
Of ik bang ben voor terrorischtische aanslag? Nou half, ik ben bang dat er veel doden gaan vallen, en ook bang omdat ik niet weet waar en wanneer het gebeurd.
Maar aan de andere kant weet ik dat als ze een aanslag plegen, de oorlog verklaard is, en Nederland terugvecht.

Wat we toch al niet voor Wilders over hebben of niet dan. Clown

Vrijheid van meningsuiting okee maar respect voor de medemens of andere groepering vind ik belangrijker. En dat heeft Wilders en zijn aanhang niet. Dus voor mij mag die film echt achterwege blijven. Ja

Ik zeg niet dat ik voor de inhoud ben van de film van Wilders, maar deze film uitbrengen is een gebaar van dat Al Queda niet ons kan/mag onderdrukken. Er is wel vrijheid van meningsuiting, maar als iemand dan zegt wat hij vind, is het opeens abnormaal en moet hij zijn mond houden. Dan is het toch ook geen vrijheid van meningsuiting? Dan moeten we allemaal maar in een dictatuur gaan leven, waar alles voor ons wordt bepaald. Nou dat helpt....(check even je geschiedenisboek)

En wat Wilders en zijn wilde plannen betreft, ik vind ook dat hij meer respect mag hebben voor de medemens. Maar denk je dat wij hem ooit kunnen veranderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:29

yousra schreef:
faye schreef:
Maar wel achter de mannen toch? Haha!

Ja, dat wel Tong uitsteken

Tong uitsteken

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:30

yousra schreef:
Jennylicious schreef:
Nog even ter aanvulling: Faye, niet alleen in de Moslimcultuur zijn er homohaters, ook in het christendom hoor!

Ik ben een moslim en ik haat echt geen homo's, ik verafschuw ze niet, ik vind ze niet raar etc...
Ik laat ze gewoon in hun waarde en als ze andere gevoelens hebben dan de standaard man, geen probleem toch? Lachen Tenminste zo zie ik het Knipoog

Heb ik het over jou dan? Boeit mij nou wat je vind.
Ik zeg gewoon dat er overal wel homohaters zijn, niet alleen bij Moslims.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:31

Dat is waar dat er ook christenen zijn die homo's afkeuren. Maar ik geloof dat die toch minder de neiging hebben fysiek geweld te gebruiken uit naam van jezus. Knipoog
Ik keur het allebei af hoor, daar niet van. Maar waarom is daar dan niet zoveel ophef over? Meer incasseringsvermogen?

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:33

Jennylicious schreef:

Ik vertelde wat ik ervan vond, voordat iedereen denkt dat alle moslims zo zijn Knipoog
En ik heb het niet specifiek tegen jou verteld, maar gewoon in het algemeen, dat het jou niet boeit, is jouw probleem. Knipoog

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:34

faye schreef:
Dat is waar dat er ook christenen zijn die homo's afkeuren. Maar ik geloof dat die toch minder de neiging hebben fysiek geweld te gebruiken uit naam van jezus. Knipoog
Ik keur het allebei af hoor, daar niet van. Maar waarom is daar dan niet zoveel ophef over? Meer incasseringsvermogen?

Omdat als een moslim iets bij een homo heeft gedaan meer aandacht in het nieuws krijgt en zo worden we allemaal beinvloed, het lijkt vaak erger dan het is, het lijkt alsof alleen moslims dat doen, terwijl we dondersgoed weten dat ook andere groepen het doen, alleen die krijgen niet zo veel aandacht in de media Knipoog

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:36

Weten jullie allemaal eigelijk wel dat er heel veel gelijkenis is tussen de Koran en de Bijbel?
In de Bijbel staat ook dat de man hoofd is van gezin, en de vrouw onder de man staat ofzoiets.
Moslims spreken gewoon hun homohaat uit, vind je het gek als je beledigingen zo maar rond roept, je dan verafschuwt word? Maar zodra Moslims beledigt worden, moet je maar gelijk terroristische aanslagen plegen?

Ik zeg niet dat alle moslims zo zijn, maar ze zijn er wel.
Dat kun je niet van andere geloven zeggen.
Ik denk dat Moslims gewoon wat sneller op hun teentjes getrapt zijn, en sneller beledigd zijn.
Daar moeten anderen nog aan wennen, vandaar misschien die strijd van Wilders tegen Moslims, en Moslims tegen Wilders.
Laatst bijgewerkt door Jennylicious op 02-03-08 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:37

yousra schreef:
Jennylicious schreef:

Ik vertelde wat ik ervan vond, voordat iedereen denkt dat alle moslims zo zijn Knipoog
En ik heb het niet specifiek tegen jou verteld, maar gewoon in het algemeen, dat het jou niet boeit, is jouw probleem. Knipoog

Als je het niet specifiek aan mij verteld, waarom quote je me dan?
En ik heb er geen problemen mee hoor dat mij jouw mening over homo's niet boeit.
Dus waarom zou het mijn probleem zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:40

yousra schreef:
faye schreef:

Omdat als een moslim iets bij een homo heeft gedaan meer aandacht in het nieuws krijgt en zo worden we allemaal beinvloed, het lijkt vaak erger dan het is, het lijkt alsof alleen moslims dat doen, terwijl we dondersgoed weten dat ook andere groepen het doen, alleen die krijgen niet zo veel aandacht in de media Knipoog

En dat gaat dus niet helemaal op. kijk maar eens naar de bevolking van de gevangenissen. Knipoog
Als het in het nieuws komt is het ook vaak omdat een moslimgemeenschap het voor een dader opneemt. Het werkt wel twee kanten op!

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:48

faye schreef:
yousra schreef:

En dat gaat dus niet helemaal op. kijk maar eens naar de bevolking van de gevangenissen. Knipoog
Als het in het nieuws komt is het ook vaak omdat een moslimgemeenschap het voor een dader opneemt. Het werkt wel twee kanten op!

De meerderheid in de gevangenissen is inderdaad buitenlands, maar hoeveel procent daarvan is daadwerkelijk moslim, volgens mij valt dat allemaal heel erg mee, we moeten niet vergeten dat onder buitenlanders ook antelianen, afrikanen, aziaten enz. verstaan worden.
Ook nemen de familie en vrienden van Nederlandse daders het vaak voor de daders op hoor, dat staat helemaal los van het geloof..

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:52

feliciaa schreef:
De meerderheid in de gevangenissen is inderdaad buitenlands, maar hoeveel procent daarvan is daadwerkelijk moslim, volgens mij valt dat allemaal heel erg mee, we moeten niet vergeten dat onder buitenlanders ook antelianen, afrikanen, aziaten enz. verstaan worden.
Ook nemen de familie en vrienden van Nederlandse daders het vaak voor de daders op hoor, dat staat helemaal los van het geloof..

Vergeet ook niet dat buitenlanders ook: Belgen, Duitsers, Engelsen, Australiers, Amerikanen, enzo zijn he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:54

feliciaa schreef:
faye schreef:

Pardon?Hoevaak ontstaan er geen rellen nav een islamitische dader? Hoe vaak wegens een christelijke of autochtone dader?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:59

Jennylicious schreef:
feliciaa schreef:

Vergeet ook niet dat buitenlanders ook: Belgen, Duitsers, Engelsen, Australiers, Amerikanen, enzo zijn he!

grofweg 75% is gewoon Nederlander Knipoog waarvan ruim 50% gewoon in Nederland geboren is.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:02

Anne_GTI schreef:
Jennylicious schreef:

grofweg 75% is gewoon Nederlander Knipoog waarvan ruim 50% gewoon in Nederland geboren is.

Zo'n beetje wel Tong uitsteken

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:11

Verschil tussen deze twee cijfers komt door de voormalige overzeese gebiedsdelen. En dan bedoel ik niet de waddenzee; alhoewel, vlieland, terschelling en ameland horen bij Friesland en dan kom ik toch weer bij die verdachte Friezen uit. Nors opkijken Clown

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 15:24

Ik vind het een beetje jammer dat een topic waarin gewoon een vraag wordt gesteld; Ben jij bang voor oorlog oid na aanleiding van de film van Wilders veranderd in enorme discussie die alleen nog maar over 2 geloven gaan met constante persoonlijke aanvallen...

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:29

Jennylicious schreef:
feliciaa schreef:

daarom heb ik achter de bevolkinsgroepen die ik heb genoemd ook enz. gezet Knipoog

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:32

faye schreef:
feliciaa schreef:

Pardon?Hoevaak ontstaan er geen rellen nav een islamitische dader? Hoe vaak wegens een christelijke of autochtone dader?

Ik denk dat echte rellen niet zo vaak voor komen, wel is het zo dat familie en vrienden van de dader, ongeacht geloof of afkomst, vrijwel altijd achter de dader staan.

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:36

Didoo schreef:
Ik vind het een beetje jammer dat een topic waarin gewoon een vraag wordt gesteld; Ben jij bang voor oorlog oid na aanleiding van de film van Wilders veranderd in enorme discussie die alleen nog maar over 2 geloven gaan met constante persoonlijke aanvallen...

Mee eens.

Ik denk dat met het uitbrengen van deze film, de eventuele dreiging wel groter wordt.
Aan de ene kant heeft Wilders het recht om zijn mening te uiten, maar de manier waarop het dat doet, daar ben ik het niet mee eens. Dat Al Quida daar niet zo blij mee is, kan ik me wel voorstellen, Wilders zit hun wel enigzins belachelijk te maken.

Ik zit echt niet te wachten op een aanslag op Nederland waarmee onschuldige burgers ook gedupeerd worden, maar als Wilders op een dag een koppie kleiner wordt gemaakt, vind ik het niet erg. Daar heeft hij met zijn houding en imo asociaal gedrag tegenover buitenlanders ed. wel zelf naar gemaakt..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:45

faye schreef:
Mag jij bij de mannen bidden? Knipoog

WIL ik bij de mannen bidden Knipoog ???

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:46

Annelieke111 schreef:
maar als Wilders op een dag een koppie kleiner wordt gemaakt, vind ik het niet erg. Daar heeft hij met zijn houding en imo asociaal gedrag tegenover buitenlanders ed. wel zelf naar gemaakt..

Hier ben ik het dus helemaal niet mee eens. Ongeacht wat iemand zegt moet dat nooit een reden zijn om tot geweld over te gaan. Imo is het veel beter om constant de tegenaanval op zo iemand in te zetten door hem constant met feiten en cijfers om de oren te slaan dat zijn stellingen gewoon van geen kant kloppen. Maak mensen wakker en laat ze zelf nadenken.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:48

Annelieke, ik ga voor een groot gedeelte met je mee...

Ik ben niet bang voor aanslagen oid. Maar het feit dat Wilders zijn zielige eigen willetje wil doordrijven ten koste van hele bevolkingsgroepen, daar kan ik met mijn pet niet bij.. Vrijheid van meningsuiting noemen ze dat... Nee in mijn ogen is het niks anders dan zijn eigen wil doorduwen.. En dat onze "regering" dit toe staat... ongelofelijk..!!

Als je ziet wat voor 'n maatregelen er genomen moeten worden om bijvoorbeeld medewerkers van organisaties die in het buitenland werken, genomen om die in veilgheid te brengen.. welke zakelijke belangen er ook in het gedrang komen.. Maar nee, laten we vooral meneertje Wilders tevreden houden en hem vooral geen strobreed in de weg leggen..

Bah,.. ik kots daar van!!

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:49

Annelieke111 schreef:
Didoo schreef:

Mee eens.

Ik denk dat met het uitbrengen van deze film, de eventuele dreiging wel groter wordt.
Aan de ene kant heeft Wilders het recht om zijn mening te uiten, maar de manier waarop het dat doet, daar ben ik het niet mee eens. Dat Al Quida daar niet zo blij mee is, kan ik me wel voorstellen, Wilders zit hun wel enigzins belachelijk te maken.

Ik zit echt niet te wachten op een aanslag op Nederland waarmee onschuldige burgers ook gedupeerd worden, maar als Wilders op een dag een koppie kleiner wordt gemaakt, vind ik het niet erg. Daar heeft hij met zijn houding en imo asociaal gedrag tegenover buitenlanders ed. wel zelf naar gemaakt..

Oh dus iedereen die zijn mening uitspreekt, moet maar een koppie kleiner worden gemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:52

In de peilingen heeft hij alweer een zetel meer.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:53

faye schreef:
In de peilingen heeft hij alweer een zetel meer.

Ja... haha.. schijnbaar deel ik niet de mening van doorsnee Nederland... Haha!