Kind van 9 slaat 2 kinderboerderijdieren dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sologirl

Re: Kind van 9 slaat 2 kinderboerderijdieren dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:43

Toch maar een edit
Laatst bijgewerkt door sologirl op 29-02-08 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:47

Excuus, Excuus.. haal even 2 kinderboerderijen door elkaar. Vergeet mijn berichtjes maar, excuuuuus *LOL*

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 00:09

tjah welkom in de nieuwe wereld, ik zou zelf die kinderen een paar stevige rotschoppen willen verkopen, voel maar wat de diertjes voelen, waar zijn de kinderen gebleven die met knikkers speelden, springtouwde en naar de kinderboederij gingen om geitjes te aaien? ik ben bang dat die tijd officeel voorbij is.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 00:10

aerdenhout1 schreef:
De schuld ligt hier bij de ouders! Toevallig ging een buitenlands jochie gisteren een van mijn honden te lijf met een stok...kreeg direkt een flinke optater van zijn pa die er bij stond! Ik heb de vader dan ook een compliment gegeven! Zeker omdat ik weet dat een hond in heel veel landen niet echt gezien wordt al huisdier. Had pa niet in gegrepen dan was ik denk ik ontploft, of het joch had een zeer grote mechelaar in zijn nek gehad.

het is nou eenmaal zo, blij dat die bij jou wel ingreep, zie het vaak genoeg niet gebeuren, ouders staan erbij en kijken ernaar.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 00:20

Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Meer heb k niet te zeggen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 01:01

Moderatoropmerking:
Dat het een dramatische gebeurtenis waar je niet zomaar aan voorbij moet gaan, daar is iedereen het wel over eens. Maar tegelijk kennen we de achtergrond van het jongetje niet. Misschien is het wel een ontzettende etter die stoer doet over de rug van onschuldige dieren, misschien wordt hij wel mishandeld of verwaarloosd, maar misschien is het wel een kind met een aangeboren gedragsstoornis, waarbij de oudersmet veel verdriet, pijn, moeite en begeleiding hun kind proberen op te voeden tot een mens dat wel empathie kan tonen.

Ik denk dat het goed is om daar in je reacties rekening mee te houden.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 01:33

Ik schrik me een ongeluk bij dit soort berichten.
Het eerste wat ik dan wil doen is eigenlijk die diertjes in mijn armen sluiten ipv die 'etter' een pak slaag verkopen..
Maargoed, dat is dan zeker 'de penny geest in mij'??

verschrikkelijk hoe zoiets kan gebeuren, ik ben heel erg benieuwd naar wat er scheelt bij dit jongetje, daarboven in dat nog hartstikke jonge kinderkoppie.. Want hier moet gauw iets aan gedaan worden.

Eigenlijk zouden kinderen een dieren cursus op school moeten krijgen als ze heel jong zijn.. Zodat ze met dieren om leren gaan!

ik vind bepaalde reacties hier echter wel heel erg schokkend, een mep geven? schoppen? door elkaar rammelen? Een agressieve reactie op een agressief kind, dat zal vast héél veel helpen.. Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 10:14

Ben het met Jaimyliefje eens. De meesten in dit topic keuren het niet goed wat het jochie heeft gedaan (wat logisch is), maar willen vervolgens zelf het jochie in elkaar gaan rammen. Is dat niet hetzelfde agressieve gedrag? Zo van: 'Jij slaat een dier dood dan zal ik jou ook maar even lekker half dood rammen.' Wat is dat nou voor kinderachtig gedoe? Is dat de mentaliteit van tegenwoordig? Rolleyes

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:25

dit soort kinderen kunnen zich niet verplaatsen in de gevoelswereld van een dier of ander mens,zij weten niet wat het begrip pijn is....ga jij hem dat maar uitleggen door middel van een goed gesprek....succes...

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:39

Je hoort dit al vaker de laatse tijd. Echt niet normaal. Van de week zijn er in ons dorp ook wat dierenmishandelingen gebeurd. Eenden de nek omgedraaid en een bok overleden doordat ie een stok in zn anus heeft gekregen. Echt ongelovelijk ziek Stoom uit je oren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:09

geerke schreef:
dit soort kinderen kunnen zich niet verplaatsen in de gevoelswereld van een dier of ander mens,zij weten niet wat het begrip pijn is....ga jij hem dat maar uitleggen door middel van een goed gesprek....succes...

Hoe weet jij dat zo zeker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:11

omdat ze anders zoiets niet zouden doen?
Niet dat ze nooit geweten hebben wat pijn is, kan ook volledig geblokt zijn alle gevoel, maar door dat blokken weten ze het momenteel imo niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:14

Dan hoef je het er toch nog niet uit te rammen? Psychiatrische hulp zou dan een betere oplossing zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:19

alleen werkt dat zo vaak ook niet...

eruit rammen wellicht ook niet..maar nederland zal wel gaan doodknuffelen, zeker omdat het kindje pas 9 is...maar vervolgens wel zijn gang laten gaan
Doen ze ook bij volwassenen, zielig dit en dat... en verde mag het dan maar allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:24

Maar dan nog; Eruit rammen is not done. Nederland mag best strenger worden, maar met grof geweld hoeft het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:27

Soms zou het wel eens kunnen helpen denk ik
Nee niet bij een kindje..maar bij volwassene.
Bijvoorbeeld verkrachten is hakkie takkie... denk dat sommige de broek minder snel op de enkels hebben hangen als dat het risico er aan vast is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:29

Maar dit gaat dus wel over een kindje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:31

Dit wel, ben ik met je eens dat je er daar nooit over kunt zeggen dat je hem maar af moet rossen.
Al zou het toch niet voor mijn ogen moeten gebeuren, want dan heeft hij denk ik toch een draai om de oren.
En nee niet zo hard dat er blauwe plekken zullen zitten, maar zeker dat hij toch schrikt
En vervolgens wel een blauwe arm van het mee sleuren en vasthouden tot de politie er is

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:33

Sodeju hey... Zet dat kind op therapie. Dat is niet normaal voor een kind van 9. Als het kind nou jonger was, dan was het nog een beetje begrijpelijk omdat die kids alles nog moeten ontdekken (oa dat ook dieren het niet leuk vinden geslagen/geschopt te worden)... Maar dit, nee echt niet normaal.
Laatst bijgewerkt door Sorriso op 01-03-08 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:33

Ja inderdaad, als ik het zou zien gebeuren zou hij in mijn buurt ook niet veilig zijn qua eens flink laten schrikken. Maar om hem achteraf nog even af te rossen als straf vind ik niet kunnen. En dát is waar veel mensen in dit topic het over hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:35

Dat ben ik helemaal met je eens hoor juul Ja

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:37

Ik lees net op webregio.nl (een site met plaatselijk nieuws) dat er wel hulp gezocht en geboden wordt voor dit kind.
Citaat:
ZAANDIJK - Een 9-jarige jongen heeft bekend dieren op kinderboerderij Rooswijk in Zaandijk te hebben mishandeld en gedood. De jongen, die gezien zijn leeftijd niet kan worden vervolgd, is na overleg met zijn ouders en bureau Jeugdzorg doorverwezen naar een psychisch dagcentrum, dit meldt het NHD. Ook een 6-jarige jongen, die vrijdagmiddag 8 februari getuige was van het doden van een konijn, zal worden behandeld.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:37

Mensen hebben naar dit kind gekeken en er is gebleken dat hij een gestoordegewetensontwikkeling heeft.

Maar dan nog kan ik er zelf niet bij dat hij dit kan doen!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:22

Pff waar gaat het heen met de wereld...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:47

Nienke89 schreef:
Mensen hebben naar dit kind gekeken en er is gebleken dat hij een gestoordegewetensontwikkeling heeft.

Maar dan nog kan ik er zelf niet bij dat hij dit kan doen!

dus toch gestoord ......