Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarah_m

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:16

En toch vind ik het gewoon belachelijk dat hij niet zijn mening kan geven zonder dat ie bedrijgd wordt.
Dit soort bedrijgingen geven hem eigenlijk alleen maar gelijk...

Ookal ben ik het dus echt niet met hem eens, dit kan niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:17

Een tekening van een tulband waar een bom in zit is heel wat milder dan het verbranden van de Koran.
Dat is ook het verschil in denken, hier vindt men het ophef om niks daar niet.

Zolang men dat van elkaar niet wil begrijpen, of respecteren is het erg dom om dat zo uit te spelen.
Het enige dat het oplevert is een nog grotere verwijdering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:17

Maar we leven hier in Nederland en het is toch wel absurd dat je je moet inhouden en je rechten niet mag uitoefenen vanwege fanatici in het buitenland. DAT vind ik pas verwerpelijk!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:20

faye schreef:
Maar we leven hier in Nederland en het is toch wel absurd dat je je moet inhouden en je rechten niet mag uitoefenen vanwege fanatici in het buitenland. DAT vind ik pas verwerpelijk!

Hier sluit ik me bij aan...

En die verdomde media vind ik ook te verschrikkelijk voor woorden, blegh, wat een ophef overal van zeg

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:24

Redrumfox schreef:
faye schreef:
Nee dat is de schuld van geflipte moslims. Daar kan en mag je Wilders de schuld niet van geven.

Wilders moet gewoon zijn mening voor zich houden, iedere gek weet dat je zulke uitspraken niet kan doen. Geloof is een gevoelig onderwerp, zeker onder moslims. Het is zeker de schuld van Wilders: óf je houd je mening voor je, óf je brengt het op een fatsoenlijke manier. Hij doet geen van beide dus zijn er gevolgen, en helaas zijn deze gevolgen niet alleen voor hém maar ook voor óns voelbaar.
En dan wil jij zeggen dat het niet zijn schuld is? Wiens schuld is het dan? Van de moslims zeker? Actie - reactie heet dit, zeker met moslims moet je uitkijken want zoals we allemaal weten zitten er een aantal extremisten tussen zoals bvb de Al Qaida. Deze organisatie strijdt voor het uitbannen van de Westerse wereld uit de Islamitische wereld, dit is toch de perfécte kans voor hun om lekker opschudding te maken tussen deze twee gebieden?

Zij hebben niet het recht om anderen te bedreigen, maar zo werkt het nou eenmaal met de Al Qaida en dat had Wilders ook heus wel aan zien komen. Hij is er slim genoeg voor want anders zou hij niet in de 2e kamer zitten (waar hij in mijn ogen niet thuis hoort trouwens.. hij is een gevaar voor het volk).

KiWiKo: niet iedere Nederlander wou hem in die stoel hebben, dus ik vind dit nogal een zinloze uitspraak..

Dus jij keurt het goed? Je zou nooit vermoord of bedrijgt moeten raken door je mening.
En ik vind dat een bepaalde doelgroep van de moslims echt te heftig reageren.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:32

MRmichiel schreef:
Ik vind Wilders een idioot en ik snap niet hoe het kan dat hij met 9 zetels in onze regering zit, Ik hoop toch dat hij bij de volgende verkiezingen geen stemmen meer krijgt.
Sympathiek trouwens van de KRO om een tegenfilm te maken over het christendom, kijken wat voor reactie daar op komt.

Vast geen verschrikkelijke, aangezien de KRO de Katholieke Radio Omroep is Clown

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:33

ik denk dat het hele vrijheids van meningsuiting te ver gaat voor de groep van moslims waar we het nu over hebben.
Die kennen dit immers ook niet echt en weten al helemaal niet hoe ze daar mee om moeten gaan.
Dus dat het in een land als nederland mag zeggen dat je een bepaald geloof lariekoek vind is voor hun niet te begrijpen.
In hun land kan je immers worden verhangen als je een teddybeer mohammed wilt noemen.
Nederland is westers/democratie/vrijheid.
Ik denk dat daar het hele verhaal ligt,het botsen van 2 meningen.
Laatst bijgewerkt door Moniek op 27-02-08 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:34

Ik keur het zeker niet goed, maar wat Wilders doet keur ik al helemáál niet goed! Het kan tegenwoordig gewoon niet meer om je mening te uitten als deze extreem is (Wilders heeft een extreme mening - ik vind dat mensen met zulke meningen niet in deze maatschappij thuis horen - maar hij brengt hem ook heel roekeloos en maakt zichzelf op deze manier slachtoffer en trekt het volk daarin mee!) en dat hebben we maar te accepteren. En als je het niet accepteert moet je er wat aan doen in plaats van alleen te klagen. Knipoog

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:37

Redrumfox schreef:
Ik keur het zeker niet goed, maar wat Wilders doet keur ik al helemáál niet goed! Het kan tegenwoordig gewoon niet meer om je mening te uitten als deze extreem is (Wilders heeft een extreme mening - ik vind dat mensen met zulke meningen niet in deze maatschappij thuis horen - maar hij brengt hem ook heel roekeloos en maakt zichzelf op deze manier slachtoffer en trekt het volk daarin mee!) en dat hebben we maar te accepteren. En als je het niet accepteert moet je er wat aan doen in plaats van alleen te klagen. Knipoog

ik denk dat je hierin te ver gaat,beter woorden dan daden.
Hij geeft een mening die kan je leuk vinden of niet leuk vinden,vind je hem niet leuk,kwetsend dan is het aan jou of je mensen gaat begreigen met de dood etc.
Als mijn man vreemd gaat is het aan mij om bij hem weg te gaan of zijn kop in te slaan met een moker.
Omdat mensen iets doen wat jou kwetst is niet leuk maar wel aan jou zelf hoe je daar mee omgaat.
Mijn man (die niet vreemd gaat hoor) die er voor kiest vreemd te gaan mij te kwetsen zal daar voor zich zelf wel een reden voor hebben gehad,in mijn ogen in verkeerde reden maar zijn ogen niet,hoe ik daarmee om ga is aan mij.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:51

Ik ben het er helemaal niet mee eens dat wilders een extreme mening heeft. Ik heb het al eens eerder gezegd volgens mij.
Wilders verwoord waar veel mensen bang voor zijn. Namelijk verislamatisering van Nederland. Alleen door dat te zeggen, berijkt helemaal niets, luisterd er helemaal niemand. En wat doe je als niemand luisterd? Dan verzin je iets waardoor mensen wél gaan nadenken, en dat schreeuw je van de daken. Dan shockeer je mensen, omdat ze dan wel moeten nadenken. En zeg nou zelf, het werkt, of niet? Clown Als hij eerder gehoor had gekregen, was hij nooit zo ver gegaan als hij nu doet.

Verder voel ik mij ook niet bedreigd door Al qaida, wie denken ze wel niet dat ze zijn? Zelfde geld voor Amerika, wie denken ze dat ze zijn dat ze denken de hele wereld in handen te hebben? ( maar dat is een andere discussie. Clown )

Verder @ Redrum: Jij weet blijkbaar hoe het werkt. Hou je mond tegen moslims, want je zult geheid reacties krijgen waar je niet blij van wordt. Nagelbijten / Gniffelen Helaas voor hen, zijn er mensen die zich daardoor de mond niet laten snoeren, waar onder ik. Ik weiger om me de mond te laten snoeren omdat het bij hen wel eens in verkeerde aarde zou vallen, en ik zou willen dat er veel meer mensen waren die er zo over dachten. Dan kon men eindelijk eens ophouden met schreeuwen...

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:52

Jullie zijn blijkbaar tegen verislamatisering, ik ben er vrijwel zeker van dat jullie je druk maken om niks. Zover zal het nooit komen, en daar is Wilders niet voor nodig. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:10

Ik vind de inmenging in de oorlog in Irak veel erger en meer risico voor het volk.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:12

LiNdA1986 schreef:
Zat er dik in dat dit ging gebeuren! Het valt me nog mee dat het zo lang duurt...
Kijk maar eens naar Pim Fortuyn en Theo van Gogh, mensen die duidelijk wisten hoe ver het al in dit land is.
Over 10 jaar is dit een moslimland als we niet oppassen, kijk maar eens naar de spaarvarkentjes van de Fortis, te belachelijk voor woorden en wij pikken dit allemaal maar...
En ik ben niet tegen moslims ofzo, er zitten best goede tussen, alleen moeten wij ons gaan aanpassen en daar baal ik een beetje van. (krijg toch weer heel bokt over me heen, maar dat interesseert me niet, het is mijn mening en als je dat niet aanstaat lees je het maar niet Knipoog )

Ik vind het overigens wel een beetje triest dat Nederland nu ook 'gevaar' loopt, maar goed, eerst zien dan geloven he! Clown Ik geloof er allemaal niet zo in, ze hebben wel vaker grootspraak Knipoog

en deze mening deel ik dus ook!
Tis toch van de zotte dat hun maar alles bepalen? we leven in een multicultureel land waar alles zou moeten kunnen kwa vrijheiden voor elk zijn eigen cultuur,laat dit behouden blijven!
Nee iedereen die een afwijkende mening heeft moet maar vermoord worden Verward
kromme redenering en uitspraken en zeker de daden!! Want ze hebben wel bewezen dit daadwerkelijk te doen! god hebbe de ziel van pimmetje en theootje!!

Redrumfox schreef:
Jullie zijn blijkbaar tegen verislamatisering

jah duh...lijkt me logisch dat de meerderheid van de nederlanders hierop tegen is
ik vertik het in alle talen zelfs!!

en natuurlijk maakt het land zich er druk om na al wat er al doorgedrukt is
Ik accepteer en respecteer hun geloof hoor,maar ik vertik het om die van mij aan te passen!

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:49

Ik mag niet zeggen dat een doodsbedreiging niet normaal is in mijn ogen ( ze weten niet beter door hun cultuur), maar zij mogen wel alles opvatten als discriminatie?
Wie houd nu eigenlijk wie voor de gek?

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 03:19

Redrumfox schreef:
Jullie zijn blijkbaar tegen verislamatisering, ik ben er vrijwel zeker van dat jullie je druk maken om niks. Zover zal het nooit komen, en daar is Wilders niet voor nodig. Knipoog

ik heb even zitten meelezen en ik ben het helemaal met jouw eens!
Mensen maken zich veel te druk om de moslims in nederland, weten jullie eigenlijk wel hoeveel moslims hier wonen??? nog geen miljoen.....
Wat is er dan allemaal al verislamatiseerd? Ik zie er niks van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:17

Ik zie hier niemand die bang is voor verislamitasering, misschien beter lezen? Het gaat om ons recht, de vrijheid van meningstuiting. En als de moslims zo'n kleine groep zijn drukken ze mbt die vrijheid wel een hele grote stempel op de maatschappij vind je niet?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:30

Ik ben absoluut geen fan van Wilders. Vind dat hij een goede samenleving eerder tegenwerkt dan bevordert. Ik weet eigenlijk te weinig over zijn film om er een mening over te hebben. Maar als het aansluit bij hoe hij zich voor de rest gedraagt, kan ik me er iets bij voorstellen dat veel mensen beledigd zijn en Wilders geen warm hart toedragen. Eerlijk gezegd, ik ook niet, ik zie hem het liefst zo snel mogelijk uit de politiek verdwijnen.
Vrijheid van meningsuiting is uiteraard een hoog goed, maar ik vind dat Wilders zijn mening niet op de juiste manier brengt en onrespectvol is.
Toch zie ik geen enkele reden dat hij de film niet mag uitbrengen. Hoe erg ik het ook oneens met hem ben en vind dat hij zijn toon moet matigen, hij heeft ook zijn rechten.
Als dit wordt beantwoord wordt met geweld heeft hij daar welliswaar aan bijgeragen, maar hij is hier niet voor verantwoordelijk, dat zijn nog altijd degenen die het geweld plegen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:12

Lieke schreef:
Ik ben absoluut geen fan van Wilders. Vind dat hij een goede samenleving eerder tegenwerkt dan bevordert. Ik weet eigenlijk te weinig over zijn film om er een mening over te hebben. Maar als het aansluit bij hoe hij zich voor de rest gedraagt, kan ik me er iets bij voorstellen dat veel mensen beledigd zijn en Wilders geen warm hart toedragen. Eerlijk gezegd, ik ook niet, ik zie hem het liefst zo snel mogelijk uit de politiek verdwijnen.
Vrijheid van meningsuiting is uiteraard een hoog goed, maar ik vind dat Wilders zijn mening niet op de juiste manier brengt en onrespectvol is.
Toch zie ik geen enkele reden dat hij de film niet mag uitbrengen. Hoe erg ik het ook oneens met hem ben en vind dat hij zijn toon moet matigen, hij heeft ook zijn rechten.
Als dit wordt beantwoord wordt met geweld heeft hij daar welliswaar aan bijgeragen, maar hij is hier niet voor verantwoordelijk, dat zijn nog altijd degenen die het geweld plegen.

ik wij dan toch weer even naar hans (linkje) op de vorige pagina

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:25

jaantsje schreef:
Goed, dan nu een voorbeeld uit de praktijk toen Wilders er nog niet eens was.

Onze zoon en een mede leerlinge werden bedreigd met de dood op een middelbare school.
Wij hebben aangifte gedaan bij de politie op aanraden van de school.

Wat kwam hier uit, het stond de heren niet aan dat ze aangekeken werden.Dat zij mijn zoon en het meisje met de dood hadden bedreigd kwam doordat ze uit een andere cultuur kwamen dus daar moesten wij ons niet te druk over maken.

Het meisje was doodsbang voor deze 3 jongens en ook mijn zoon voelde zich niet echt meer op zijn gemak. Een half jaar later is 1 van deze heren van school getrapt, hij bedreigde een leraar met een mes.

Toen ik 13 was verhuisden wij van Oost naar West Brabant. We kwamen in een grote stad terecht, waar we veel meer te maken hadden met Moslim-jongeren en alles wat daarbij hoort.
Op de middelbare school waar ik zat, zaten heel veel van die jongeren. Niet zozeer bij mij in de klas (ik deed VWO en die jongens zaten voornamelijk op de MAVO), maar we troffen ze natuurlijk wel in de pauzes Knipoog
Die mensen mocht je ook echt niet aankijken! Waarom dat niet mocht weet ik nog steeds niet, maar het was not done en als je het wel deed werd je eigenlijk gewoon uitgescholden.

Vind het stuk van Hans Teeuwen heel goed en hij pikt precies dat eruit, waar het mis gaat! Niet alleen voor mensen van de Islam, maar ook voor gelovigen van het Christendom.

"Ik hoorde net iemand zeggen dat homoseksualiteit een zonde is en er liep iemand weg toen er een korte rok getoond werd."

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:48

De beelden uit Soedan gezien en andere moslimlanden zoals Indonesie??
De reacties op de tekening, boycot van producten, gevaar voor touristen etc.
Die mensen worden in massahysterie opgeroepen.
Hoe lang geleden is het dat onze oosterburen zich ook zo lieten oproepen????

Wat Wilders doet is de gevoelens van die mensen nog meer voeden, hij heeft gisteravond weer een gesprek gehad over de mogelijke gevolgen voor Nederland en met name Nederlanders in het buitenland.
Zijn enige commentaar: imtimidatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:06

En daar heeft hij wel een punt als ik eerlijk ben. Ik vind het van de zotte dat je in Nederland je aan moet passen aan een stel idioten uit andere landen. Geef er vooral aan toe, dan hadden we net zo goed onder het nazi regime kunnen blijven.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:07

Ik vraag me sirieus af of deze man geen zelfmoord wil plegen ofzo. Ik bedoel, hij is nu echt niet meer veilig. Hij krijgt nog een keer een mes in zijn rug ofzo. Kun je op wachten.
En dat weet Wilders denk ik ook wel als hij zijn extreme mening gaat verkondigen.
Vraag het me echt af...

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:10

Ik laat mij niet oproepen tot oproer maar spreek uit ervaring.
Ik respecteer een ander en verwacht dat een ander ook mij respecteert.
Als ik een ander aankijk verwacht ik niet dat ik dan met de dood wordt bedreigd.
Nogmaals, wie houd wie nu eigenlijk voor de gek?
Moet ik mij aanpassen aan mensen die hier als gast zijn?
Mag ik geen korte rok meer dragen omdat dit hun niet aanstaat?
Dit is in mijn ogen de omgekeerde wereld.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:28

De moslims in die landen reageren zo dat is een feit, dat verander je niet zomaar.
Wilders zet bewust de levens van Nederlanders in, ook van degene die op hem stemmen want een zelfmoordenaar selekeert niet.
Een ding is duidelijk, op het moment dat zijn film maar een kwetsende of discriminerende opmerking over een geloof heeft wordt hij vastgezet.
Dan gaat hij tegen regel 1 van de grondwet in.
Dat is het enige gebaar dat Nederland kan maken om te laten zien dat zijn visie niet de mening van de regering en Nederland in het algemeen is.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:11

sarabande schreef:
De moslims in die landen reageren zo dat is een feit, dat verander je niet zomaar.
Wilders zet bewust de levens van Nederlanders in, ook van degene die op hem stemmen want een zelfmoordenaar selekeert niet.
Een ding is duidelijk, op het moment dat zijn film maar een kwetsende of discriminerende opmerking over een geloof heeft wordt hij vastgezet.
Dan gaat hij tegen regel 1 van de grondwet in.
Dat is het enige gebaar dat Nederland kan maken om te laten zien dat zijn visie niet de mening van de regering en Nederland in het algemeen is.

en als ik zeg dat ik geen respect heb voor het moslim geloof,discrimineer ik dan of beledig ik dan?