Jennylicious schreef:Ja paarden zijn mijn beste maatje, maar wat ik bedoel is, ik vind het gewoon onzin dat mensen zich druk maken over paardenvlees dat verwerkt is in een product, terwijl ze zich niet druk maken over de varkens en koeien die ervoor geslacht worden. Waarom zou je een product niet eten alleen omdat er een paardenvlees in verwerkt is? Omdat ik toevallig superveel van paarden hou? Dus kortom, varkens mogen wel alleen leven voor de slacht, zien vaak geen daglicht, en denk maar niet dat ze zo vertroeteld worden zoals wij paarden vertroetelen. Maar wanneer een paard geslacht wordt (na een vaak mooi leven) is het opeens supererg dat het vlees van paarden in een snack zitten? Het zijn toch beiden dieren? Met een ziel, hart en gevoel. Dus waarom onderscheid tussen beiden maken? Waarom is de 1 beter dan de ander?
Over paardenvlees wordt eindeloos gediscusseerd, en over varkens en koeien en schapen gezwegen. Oneerlijk tegen over varkens, koeien en schapen.
Dus dan scheer ik alle slachtdieren maar over 1 kam, inclusief mijn best friend paard, en eet ik met een relaxed gevoel zo een frikandel speciaal op.
Zoals eerder is gezegd, of je eet wel vlees, of je eet het niet.
Onderscheid gaan zitten maken tussen welk soort vlees verschrikkelijk is te eten, domweg om het dier wat er voor geslacht is vind ik stom. Elk dier heeft dezelfde rechten verdiend vind ik.
Dus, wat je eigenlijk niet wilt erkennen is dat je helemaal geen dieren zou moeten eten? Of is je paard niet je best friend?
Er wordt imo meer gediscussieerd over varkens en koeien dan paarden. In het nieuws tenminste. Op bokt natuurlijk niet, maar daarom is het ook een paardenforum.