Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marin16 schreef:Ik snap wel dat je bijvoorbeeld je kindje een dagje "uitleent" aan vrienden of bekenden die er over na zitten te denken om misschien een kindje te nemen, maar niet weten of dit iets voor hun is. Maar aan een vreemde ?
geerke schreef:ik denk dat een hoop mensen zich niet realiseren hoe je leven verandert met een kind,ze denken rozegeur en maneschijn...
ik heb ze dus niet(bewust)en vaak kreeg ik het verwijt naar mijn hoofd,ja,jij hebt makkelijk praten,als die jonge moeders weereens 3nachten over hadden geslagen doordat het kind ziek was en de hele nacht ligt te krijsen.....dan word mij dus verweten dat ik wel lekker kan doorslapen omdat ik ze dus niet heb......
geerke schreef:Terwijl als je voor adoptie gaat een weloverwogen beslissing hebt genomen,er veel voorover hebt ook financieel,dat is voor mij genoeg bewijs...
Urielle schreef:Klopt, en daar denk je van te voren over na, en dan? Kun je het dan beter in de praktijk? Ik dacht ut nie.
marin16 schreef:Wat ik erg vind is dat er nu een programma op de televisie is (de naam ontgaat me even) waar ze een baby "lenen" om te kijken of het wat voor hun is.
Dit is natuurlijk best verstandig, om eerst eens te kijken of je het wel zou aan kunnen. Maar wat ik erg vind is, dat er gewoon ouders er aan mee werken. Ze staan gewoon hun kind af voor bepaalde tijd aan een VREEMDE!
oudehinken schreef:Net als wat eerder iemand zei, het is allemaal niet zo'n rozengeur en maneschijn.
Trennie schreef:Ik heb er bewust voor gekozen tot dusverre om geen kinderen te willen. Ik krijg nooit als antwoord dat ik een egoist ben oid. Mensen respecteren mijn keuze. Ik vond dat 10 jaar geleden wel anders. Toen werd er wel negatief op gereageerd. Het is een goede ontwikkeling, want mensen denken veel bewuster na over een kinderwens wel of niet. En dit wordt tegenwoordig naar mijn idee ook beter gerespecteerd en begrepen.
Nadya schreef:Maar de rest van de zin heb je niet overgenomen en dat is dan weer erg jammer.
Ik zou niet meer zonder mijn dochter willen en kunnen, hoor. Bovendien heb ik juist door mijn problemen in het verleden nog veel bewuster de keuze voor een kind gemaakt. Maar als ik sommigen hier lees, had dat dus misschien niet gemogen. Ben ik even blij dat ik baas over mijn eigen lijf ben.![]()
En, heel vervelend voor de nare gevallen, ik denk dat het toch maar zo moet blijven.
darwin schreef:Ik weet ook niet wat de reden is dat er steeds meer mensen bewust kinderloos blijven.