Wel effie geleden, maar dat is zo een fragment dat je bij blijft.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Sigrid_ schreef:Voordat we in een pro/versus Wilders discussie krijgen...
Het krantenartikel komt uit de Telegraaf. Nu mag je vinden wat je vind van die krant, maar feit is dat zij veel zaken vanuit één oogpunt belichten. Slechte toepassing van hoor & wederhoor en vaak feitelijke onjuistheden. Berichten zijn tendentieus en van paniek-zaaierig van aard.
_Sigrid_ schreef:Toch mogen we de problemen niet helemaal bagetalliseren.
_Sigrid_ schreef:De integratie van een groot deel van de moslimbevolking in Nederland is gewoon niet goed verlopen. Vraag is: Hoe gaan we dit aanpakken?
Gaan we er keihard tegenin, of gaan we we de nuance opzoeken, het gesprek aan?
_Sigrid_ schreef:Mijn idee: Keihard aanpakken wie de wet overtreedt en verder iedereen in zijn waarde laten. Laat die imam toch lekker kletsen. Als je een beetje logisch nadenkt kan Nederland nooit een moslimstaat worden, dat is gewoon onmogelijk.
katiavl schreef:Wat ik persoonlijk raar vind ik dat deze berichten zo een tegenreactie krijgen, maar in de tijd van abdul jahjah vonden veel mensen dat hij het recht had om zo een dingen te zeggen. En die uitspraken waren van dezelfde extremiteit als wilders.
Ik denk dat de wereld ook omgekeerd staat als ik zeg dat ik het niet erg vind als hij morgen neergeschoten word, wat wel van wilders als normaal op bokt word beschouwd. Wat ik overigens nooit gesnapt heb
Snoevie schreef:tja ik werk in een apotheek,daar hebben we het ook vaak,en dat is lastig,want we werken met haast alleen vrouwen,alleen een van de apothekers is man
Snoevie schreef:[***] ik vind dat jij hier keurig mee omgaat hoor.
zo hoort het toch ook,we moeten toch normaal met elkaar kunnen praten.
runningkawa schreef:En dat doen er veel niet....
En waarom zouden ze ook..ze komen er gewoon mee weg..wij dommies pikken dit
yousra schreef:runningkawa schreef:En dat doen er veel niet....
En waarom zouden ze ook..ze komen er gewoon mee weg..wij dommies pikken dit
Ja, dat is een groot probleem bij de meeste hier in Nederland.
Ik vind zelf dat dit probleem zich weer herhaalt, want die Polen die ook nu hier naar Nederland komen kunnen ook niet zo goed Nederlands spreken en ik ben bang dat zij ook later vele problemen gaan geven hier in Nederland.
Snoevie schreef:als je de taal niet spreekt ben je niet geintegreerd.
iedere nieuwe nederlander moet toch integreren?
waarom word men niet verplicht goed nederlands te leren
iemands manier van denken verander je niet snel,of iig niet bij de extreme gevallen,maar de taal moet toch kunnen
ASsi_ schreef:Ik denk dat elk geloof dat mensen uitoefenen tot in het extreme een "gevaar" kan vormen. Wat er meerdere malen is gezegd over Moslims en homo's.. Veel christenen die streng geloven denken er net zo over.
Ik moet zeggen dat ik wel schrik van de reacties. Mijn vriend is islamitisch en zijn hele familie ook en ik merk helemaal geen van de dingen die mensen hier noemen. En wat Polly B hierboven zegt heeft in mijn ogen weinig te maken met geloof. Ken genoeg niet gelovige autochtone nederlanders die net zo reageren als je maar een fractie van een seconde naar ze kijkt.
Het hele wij-zij dat vormt het probleem. En natuurlijk mensen die zich extreem in hun geloof storten.. Of dat nou een moslim of een christenen is
faye schreef:Dat geven veel Polen nu al, er heerst nu al veel criminaliteit inder de Polen.
faye schreef:[naam] schreef:Was dit op mij gericht ? Zo ja: lekker makkelijk.
Vind je? Ik durf het tenminste toe te geven
Ieder mens heeft vooroordelen nietwaar?
Schimmelig schreef:Je hebt een punt. In 2029 zijn wij allemaal Islamietjes![]()
Snoevie schreef:Nederland is nu eenmaal geen islamitisch land.