Nederland: Islamitische maatschappij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Nederland: Islamitische maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:55

Doet me denken aan het leven zoals het, dat programma over die mensen die een reis maken naar hun thuisland. Vrouw ga daar staan en zwijg Nagelbijten / Gniffelen
Wel effie geleden, maar dat is zo een fragment dat je bij blijft.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 24-01-08 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:56

_Sigrid_ schreef:
Voordat we in een pro/versus Wilders discussie krijgen...

Het krantenartikel komt uit de Telegraaf. Nu mag je vinden wat je vind van die krant, maar feit is dat zij veel zaken vanuit één oogpunt belichten. Slechte toepassing van hoor & wederhoor en vaak feitelijke onjuistheden. Berichten zijn tendentieus en van paniek-zaaierig van aard.

Telegraaf is een beetje vanuit een centrum rechts oogpunt.
_Sigrid_ schreef:
Toch mogen we de problemen niet helemaal bagetalliseren.

En dat is nu juist wat ik bij de linkse kranten signaleer, bagatelliseren.

Dus wie heeft er gelijk?
_Sigrid_ schreef:
De integratie van een groot deel van de moslimbevolking in Nederland is gewoon niet goed verlopen. Vraag is: Hoe gaan we dit aanpakken?
Gaan we er keihard tegenin, of gaan we we de nuance opzoeken, het gesprek aan?

Ik heb met het laatste goede ervaringen. Maar het valt niet mee, op het twentse platteland gesprek aangaan met moslims. Die zijn er hier namelijk bijna geen. Haha!
_Sigrid_ schreef:
Mijn idee: Keihard aanpakken wie de wet overtreedt en verder iedereen in zijn waarde laten. Laat die imam toch lekker kletsen. Als je een beetje logisch nadenkt kan Nederland nooit een moslimstaat worden, dat is gewoon onmogelijk.

Die man lekker laten kletsen. DAn moet je daar ook toe bereid zijn als Wilders iets zegt. Lekker die man laten kletsen.

katiavl schreef:
Wat ik persoonlijk raar vind ik dat deze berichten zo een tegenreactie krijgen, maar in de tijd van abdul jahjah vonden veel mensen dat hij het recht had om zo een dingen te zeggen. En die uitspraken waren van dezelfde extremiteit als wilders.

Ik denk dat de wereld ook omgekeerd staat als ik zeg dat ik het niet erg vind als hij morgen neergeschoten word, wat wel van wilders als normaal op bokt word beschouwd. Wat ik overigens nooit gesnapt heb Lachen

Precies! Net wat ik bedoel.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:59

Snoevie schreef:
tja ik werk in een apotheek,daar hebben we het ook vaak,en dat is lastig,want we werken met haast alleen vrouwen,alleen een van de apothekers is man Tong uitsteken

En dit mag geen probleem worden in de toekomst. Dan moeten die lui zich maar aanpassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:00

En dat doen er veel niet....
En waarom zouden ze ook..ze komen er gewoon mee weg..wij dommies pikken dit

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:10

Snoevie schreef:
[***] ik vind dat jij hier keurig mee omgaat hoor.
zo hoort het toch ook,we moeten toch normaal met elkaar kunnen praten.

Dankjewel Lachen
Ik ben trouwens met de meeste hier het wel eens hoor. Ik vind dat alle buitenlanders de Nederlandse taal gewoon goed moeten beheersen. Want dit één van de belangrijkste dingen hier in Nederland om een succesvol carrière te krijgen.

Ik vind ook dat iedereen gewoon zijn mening mag geven, maar niet beledigend, zoals vele moslims over homo's. Ik vind dat gewoon niet kunnen, ze hebben helemaal niets met hun te maken en als ze tegen hun zijn, moeten ze gewoon hun ogen dichtdoen als ze een homo tegen komen.

Ook Wilders mag van mij wat rustiger aan doen, ik heb altijd het idee dat hij juist wil dat moslims negatief op hem reageren, want zo heeft hij alleen maar meer een reden om weer iets over hen te zeggen. Wilders is echt een slimme man, hij weet precies wanneer hij iets mag zeggen en wanneer niet. Soms zegt hij iets, wat op het eerste gezicht niet op een belediging lijkt, maar als je verder erover nadenkt lijkt het steeds meer op een belediging. Hij probeert ook vaak de moslims te raken, wat hem trouwens goed lukt als je naar die negatieve reacties kijkt.

Sowieso is de grens tussen het recht om een mening te geven en het verbod op discriminatie nooit duidelijk geweest en dit zal altijd een moeilijk discussie onderwerp zijn, want wanneer is het een mening en wanneer is het dicriminatie?
Hier draait de kwestie waar we het over hebben allemaal om. Pas als dit duidelijk is, zal het denk ik hier in Nederland wat rustiger worden. Maar ik ben bang dat we hier nooit achter komen. Knipoog

Maar alsnog vind ik het belangrijk om iedereen gewoon te respecteren, ook al neem ik Wilders nooit serieus, maar ik heb wel gewoon respect voor hem. Soms gaat hij wel te ver net als de moslims

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:14

runningkawa schreef:

Ja, dat is een groot probleem bij de meeste hier in Nederland.
Ik vind zelf dat dit probleem zich weer herhaalt, want die Polen die ook nu hier naar Nederland komen kunnen ook niet zo goed Nederlands spreken en ik ben bang dat zij ook later vele problemen gaan geven hier in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:19

Dat geven veel Polen nu al, er heerst nu al veel criminaliteit inder de Polen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:20

Ja, daar krijgen we dat ook mee Ja
En hebben we het al mee....

Het is maar net hoe de instelling is.

15 jaar terug werkte ik met een pools meisje, ze wilde de nederlandse taal echt leren spreken.
In de 2 maanden dat ik met haar heb gewerkt ging ze ook erg snel vooruit.
Daarna heb ik haar een paar maanden niet gezien, toen ik haar weer sprak, sprak ze vloeiend NL.
Natuurlijk met accent, maar dat doen wij nederlanders ook Lachen

Maar ik heb ook jaren gewerkt met mensen die nog geen woord beter NL konden tussen de tijd dat ik ze voor het eerst zag en jaren later...en dat vind ik ook echt verkeerd.
Wil je ergens wonen kun je toch op zijn minst de taal leren spreken?
Dat schrijven niet zo goed gaat kan ik ook wel snappen, het is hier zo moeilijk in elkaar gezet.
Maar spreken...dat moet echt gaan.

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:22

Wilders vind ik een beetje apart, maar hij verwoord wel dingen die heel veel mensen niet durven te zeggen.

Vandaag op mn werk ook, iemand die ik al heel vaak aan mn kassa had gehad, begint in weet ik veel wat voor taal te praten. Ze vonden iets te duur en wouden afdingen (in en supermarkt, wat denk je zelf?!?) T'kwam erop neer dat ik niks wist, want ik was een meisje en ik moest mn baas halen (Zit in egypte. Plaatvervangend is vrouw Haha! ). Ik wou haar best halen voor hem maar heb hem duidelijk gemaakt dat ik toch echt heel wat hoger opgeleid ben dat hem (heb opleiding gevraagd aan hem voordta ik dat zei), dat ik dus wel dingen weet, en over dingen kan beslissen aangaande mn werk enzo. En als hem dat niet beviel, hij de deur uit kon lopen.
Als hij nou gewoon NL's sprak wat hij heel goed kan, dan was ik al wat milder geweest.

Het tegenovergestelde kom ik ook vaak genoeg tegen. Moslima's die oude vrouwtjes helpen inpakken bijv. Pluim! Hartstikke hartelijk, vloeiend NL's enzovoorts.

Maar die andere, die verdommen te integreren, daar kan ik niet tegen. Hallllllo ik ben geëmancipeerd, kon niet bij mij aan met dat gezeik dat ik niks weet omdat ik vrouw ben. Dan wordt ik woest (En dat precies zo bij een rasechte spanjaard die ook zo over vrouwen dacht).

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:36

yousra schreef:
runningkawa schreef:

Ja, dat is een groot probleem bij de meeste hier in Nederland.
Ik vind zelf dat dit probleem zich weer herhaalt, want die Polen die ook nu hier naar Nederland komen kunnen ook niet zo goed Nederlands spreken en ik ben bang dat zij ook later vele problemen gaan geven hier in Nederland.

Inderdaad, met die Polen krijgen we hier ook nog wel wat te stellen...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 21:11

als je de taal niet spreekt ben je niet geintegreerd.
iedere nieuwe nederlander moet toch integreren?
waarom word men niet verplicht goed nederlands te leren

iemands manier van denken verander je niet snel,of iig niet bij de extreme gevallen,maar de taal moet toch kunnen Knipoog

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:13

Ik merk inderdaad ook op het werk niet westerse allochtonen die dan in hun taal tegen mij gaan praten, na 10 keer te hebben verteld dat ik hun niet begrijp lopen ze weg. Of na een mislukte poging tot afdingen. Of denken dat ze alles zelf maar mogen pakken en uitzoeken...

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:15

Snoevie schreef:
als je de taal niet spreekt ben je niet geintegreerd.
iedere nieuwe nederlander moet toch integreren?
waarom word men niet verplicht goed nederlands te leren

iemands manier van denken verander je niet snel,of iig niet bij de extreme gevallen,maar de taal moet toch kunnen Knipoog

ja dat klopt, maar heb je wel eens gezien/gehoord hoe die inburgeringscursussen zijn Verward is ook niet echt dat je daar wat leert
(ja hoe lang de gemiddelde nederlander is, maar daar heb je niks aan)

maar of ze de taal nou kunnen of neit, heel veel mensen doen ook hun best neit, ik ben bang voor ze... en kan jij daar dan wel tegen, dat je langs een groepje marrokanen/turken loopt en ze kijken je aan en zeggen wat in een andere taal.... nou daar kan ik dus echt niet tegen Boos!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 21:18

ja dat is zo pansor,die cursussen zijn idioot,ik weet ook de helft van die dingen niet.

idd mensen die het niet proberen heb ik de pest aan.
als iemand maar zijn best doet en het probeert vind ik het al heel wat.

ik heb trouwens een oom,italiaan,die woont hier al 20 jaar ofzo,en die spreekt wel nederlands hoor,maar zo slecht dat ik weleens denk.....man.....kom op zeg,je bent wel nederlander
je kan gewoon met hem converseren en je verstaat hem ook wel goed,maar het klinkt zo ontzettend slecht......

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:20

Is de taal nu echt het probleem, of is het de fanatieke manier waarop sommige hun Godsdienst beoefenen? Chinezen spreken ook dikwijls de taal niet, maar daar hoor je niemand over Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 21:21

true,maar het is de combinatie ván en de mentaliteit.
die is van de chinezen vaak heel anders(let op,ik zeg vaak,en niet altijd)

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:27

Je hebt een punt. In 2029 zijn wij allemaal Islamietjes Lachen Tong uitsteken

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:32

Maar, ik ben niet bang voor hun. Ook niet bang voor hun geloof. Maar hun vriendjes die het allemaal wel oplossen die wekken wel wat angst bij mij op. En, als ik dan in de aula zit en ik kijk even wat voor me uit en zo'n zwarte gilt ineens histerisch naar mij "Jezus wat zit je me nou arrogant aan te kijken ?" nou met al het respect maar dan knapt er toch iets. En we pakken je wel terug, we gaan je wel slaan, we weten wel waar je woont. Altijd die meervoud. En altijd alles met geweld oplossen. Want fatsoenlijk nederlands praten doen ze niet

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:46

Ik denk dat elk geloof dat mensen uitoefenen tot in het extreme een "gevaar" kan vormen. Wat er meerdere malen is gezegd over Moslims en homo's.. Veel christenen die streng geloven denken er net zo over.

Ik moet zeggen dat ik wel schrik van de reacties. Mijn vriend is islamitisch en zijn hele familie ook en ik merk helemaal geen van de dingen die mensen hier noemen. En wat Polly B hierboven zegt heeft in mijn ogen weinig te maken met geloof. Ken genoeg niet gelovige autochtone nederlanders die net zo reageren als je maar een fractie van een seconde naar ze kijkt.

Het hele wij-zij dat vormt het probleem. En natuurlijk mensen die zich extreem in hun geloof storten.. Of dat nou een moslim of een christenen is

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:48

ASsi_ schreef:
Ik denk dat elk geloof dat mensen uitoefenen tot in het extreme een "gevaar" kan vormen. Wat er meerdere malen is gezegd over Moslims en homo's.. Veel christenen die streng geloven denken er net zo over.

Ik moet zeggen dat ik wel schrik van de reacties. Mijn vriend is islamitisch en zijn hele familie ook en ik merk helemaal geen van de dingen die mensen hier noemen. En wat Polly B hierboven zegt heeft in mijn ogen weinig te maken met geloof. Ken genoeg niet gelovige autochtone nederlanders die net zo reageren als je maar een fractie van een seconde naar ze kijkt.

Het hele wij-zij dat vormt het probleem. En natuurlijk mensen die zich extreem in hun geloof storten.. Of dat nou een moslim of een christenen is

Inderdaad Afgod Afgod Afgod OK dan!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:50

faye schreef:
Dat geven veel Polen nu al, er heerst nu al veel criminaliteit inder de Polen.

Wat wil je, in de landen van herkomst zijn de straffen allesbehalve mild, als ze hier zijn komen mensen met veel weg.
Waarom moeite doen als je het ook zo kan doen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 22:54

faye schreef:
[naam] schreef:
Was dit op mij gericht ? Zo ja: lekker makkelijk.

Vind je? Ik durf het tenminste toe te geven Knipoog
Ieder mens heeft vooroordelen nietwaar?

Prima. Maar dan moet je niet eerst zeggen dat wat jij te zeggen hebt geen vooroordeel zal zijn Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 01:28

Schimmelig schreef:
Je hebt een punt. In 2029 zijn wij allemaal Islamietjes Lachen Tong uitsteken

Dat nou ook weer niet, maar tegen die tijd hoort de Islam wel een volwaardige plaats te hebben in onze samenleving. Dat moet meer in de trend van 'wij' en niet meer van hunnie en zullie. We kunnen alleen niet blijven ontkennen dat de Islam een steeds grotere rol gaat spelen in Europa. Dit hoeft trouwens niet alleen maar slechte kanten te hebben en het hoeft ook helemaal niet op uit te draaien dat we straks allemaal een burka bij de wehkamp moeten bestellen, de beleving van de Islam moet en gaat ook een moderniseringsslag maken. Voor wie eens wat meer wil weten over de positieve benadering van deze ontwikkeling kan ik de boeken 'Megatrends Nederland' of 'Megatrends Europe' aanraden van de trendwatcher Adjiedj Bakas, hij schrijft alles heel toegankelijk en begrijpelijk op.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 08:54

ieder geloof heeft recht op een plaats in de samenleving,maar er word wel erg in doorgeslagen vind ik.
Nederland is nu eenmaal geen islamitisch land.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:05

Snoevie schreef:
Nederland is nu eenmaal geen islamitisch land.

Dat is nu het hele punt van islamitisering