Reuzenkat van 27 duizend euro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: Reuzenkat van 27 duizend euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:47

Needje schreef:
IKbenEllen schreef:
Dat geld kan me echt geen donder schelen, dat moet iedereen maar voor zichzelf bepalen waar ie dat aan uitgeeft. Alleen het in mijn ogen nutteloos kruisen en wilde dieren thuis houden, nee, dat is niet mijn ding.

Geld dat ook voor andere dieren? Ken genoeg honden, katten en paarden met vage kruizingen...

Ik bedoel het kruisen van wilde dieren met tamme dieren met als doel ze dan als huisdier te houden (dan hebben ze zo'n mooi wild uiterlijk Rolleyes ). Eerder werd al een wolf/hond genoemd, maar ook zebra/paard en dat soort kruisingen bedoel ik. Ik bedoel niet poedel/labrador of KWPN/fjord Clown
Ook de hypo-allergene hond / kat bedoel ik niet.
Wilde dieren vind ik prachtig in het wild, er is al genoeg gedomesticeerd.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:49

Ja, en hoe zijn die gedomesticeerde dieren hier gekomen?....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:29

Nou praat je over een proces van honderden, misschien wel duizenden jaren. Vind jij het, zeker in zo'n overvol land als hier, nog niet voldoende met de huisdieren? Zeker dan huisdieren die ook nog eens de ruimte nodig hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 00:29

Needje schreef:
IKbenEllen schreef:
Dat geld kan me echt geen donder schelen, dat moet iedereen maar voor zichzelf bepalen waar ie dat aan uitgeeft. Alleen het in mijn ogen nutteloos kruisen en wilde dieren thuis houden, nee, dat is niet mijn ding.

Geld dat ook voor andere dieren? Ken genoeg honden, katten en paarden met vage kruizingen...

Ik vind vanwel hoor.mensen kunnen nu eenmaal blijkbaar niet laten dingen te verpesten.Haflingers die plots sportpaarden moeten worden, friezen die ineens arabofriezen moeten zijn.
Honden die alsmaar groter gefokt worden ,te groot.Of juist te klein gefokt worden zodat ze niet normaal kunnen bevallen denk aan chiwawa's en aan mopshondjes.
Kan zo nog wel even doorgaan.

Zelf heb ik ragdols,wat op zich al een kruising is.maar alwel jaren een pointras.Nu moeten ze er ineens in effen kleuren en in streepjes komen?Dan denk ik neem dan gewoon zo'n kat die die kleur heeft.Maar blijkbaar ben ik er te simpel voor ,voor het hele fok gebeuren.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 03:19

Pff waar gaat het heen met de wereld? Is dit een tamme kat? Lijkt me niet, aangezien het een kruising is van 2 wilde katten.
En heeft ie al zijn nagels nog, of worden die er voor de veiligheid maar vast uit getrokken?
Overigens denk ik niet dat de andere 6 katten van meneer en mevrouw het lang overleven, als je bedenkt dat leeuwen en cheeta's elkaar ook afmaken als ze mekaar tegenkomen...

En over het feit dat ie met konijnen en cavia's thuikomt als hij een keer ontsnapt, ik hoop dat het daarbij blijft. Wilde katten vangen ook dieren die groter zijn dan zichzelf, denk dus meer aan schapen en geiten als zo'n dier wat moet gaan vangen...

Ik sta hier zeer sceptische tegenover en dan hebben we het nog niet eens over het feit dat dat dier geen leven heeft omdat ie veel te duur is om naar buiten te mogen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 08:39

Ik lees net in de krant dat de kat in beslag is genomen door de AID, om te omderzoeken of het geen verboden diersoort in Nederland is. Het staat nog niet op de internetpagina van de krant, zal vanmiddag wel komen.

En hij is al in de aanbieding, hij had geen 27, maar 22.000 gekost (27.000 zal wel dollars zijn Knipoog )
De eigenaars hadden al veel commentaar op de prijs gekregen "maar als iemand een paard van een ton koopt hoor je ook niemand"
Hebben ze Bokt zeker nog niet ontdekt ROFL

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 08:45

Ik lees net dat het dier in beslag is genomen.

Persoonlijk ben ik hier geen voorstander van om wilde dieren te kruizen tot er een leuk nieuw huisdier ontstaat. Een kat heeft beweging nodig, het zijn jagers en lijkt mij dat deze kat niet lekker buiten mag loslopen dus ik denk dat hij zich wel thuis zal uitleven in kattenkwaad.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 08:55

oef, zonde van de centen dan, als hij in beslag genomen is. Ik snap niet dat dit soort dingen mogen in andere landen ook...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:25

Dat ie in beslag genomen is wil niet zeggen dat die mensen hem niet terug krijgen Knipoog

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:28

Als ie niet op een pitbull lijkt komt ie gewoon terug. Haha! Haha!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:32

Ik vraag me af wat die nu eet.. Bloos
Vind het wel een gaaf ding. Clown

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:33

Ik gok vlees.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:34

Tenzij hij wordt aangemerkt als grote katachtige en niet als huiskat. Ben er benieuwd hoe het dan met het beestje afloopt.

Als ik zie hoe veel ruimte mijn huiskat nodig heeft qua territorium vind ik dit gewoon een vorm van dierenmishandeling om zo'n grote kat thuis te houden. Is dit dier wel in staat om zich aan te passen naar een huis-situatie aangezien er waarschijnlijk nog veel oerinstincten in zitten. Een kat op een flat is al voor veel katten een flinke aanpassing laat staan voor zo'n beest.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:35

Er zijn meer als genoeg mensen die een "normale" kat niet buiten laten. En een groot deel van die katten zitten op een flatje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:39

Vind ik ook geen leven voor een kat, eigenlijk.
Een kat is een vrijbuiter en een jager, hoort naar buiten te kunnen imo Lachen

Kan ie fijn zwerven en jagen... denk dat een kat het gelukkigst is als ie de ruimte krijgt die hij nodig heeft Lachen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:43

Vind ik wel van meer dieren. Ik zou ook pas een hond nemen als ik op een boerderij kom te wonen. (vrees nooit dus. Scheve mond)
Je ziet soms mega grote honden in kleine huizen die 2x per dag een rondje buiten mogen lopen aan de lijn. Joy! Clown
Mijn katten komen buiten. Maar moet zeggen dat ze zich binnen ook vermaken met heen en weer en overal overheen rennen. Haha!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:47

Needje schreef:
Er zijn meer als genoeg mensen die een "normale" kat niet buiten laten. En een groot deel van die katten zitten op een flatje...

En het asiel zit vol met katten die niet aan het flatje konden wennen of weg zijn gedaan wegens "gedragsproblemen" omdat ze niet buiten kunnen. Het scheelt ook of je een groot huis of een klein huis hebt, of de kat als kitten op de flat is komen wonen en de geboorteplek. Maar aangezien dit een echt flinke kat is denk ik persoonlijk gebaseerd op persoonlijke ervaringen met gewone "verwilderde" katten dat dit voor de kat niet zo'n rooskleurig leven zal worden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:50

Maar wie zegt dat deze kat met grote vrijheid is geboren en grootgebracht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:51

@ Needje: Whaha de mijne ook Haha!

Ik woon bij een bos, mijn hond kan dus aardig goed zijn energie kwijt Lachen
Behalve als het regent, maar dat ligt aan mij Bloos

Ik zou nooit een hond nemen als ik midden in de stad woonde, vind dat gewoon niet eerlijk naar het dier toe. Imo als je van een dier houdt, geef je een dier ook een leven wat bij dat dier past Lachen

Anders hoeft het voor mij niet Scheve mond

@ Daniella: idd waar Scheve mond
Waardeloos is dat Boos!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:52

Needje schreef:

Uiteindelijk heeft ook deze kat behoefte aan bewegingsvrijheid.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:52

omg betaal je een fortuin voor je beest, wordt ie aangeslagen. Wow!

tsss... waar gaat dat naar toe, jachtluipaard en serval, ik geloof nooit dat dat een makkelijke poes wordt. Zou het iid niet fijn vinden als de buren zo'n beessie hadden buiten lopen mocht ik kleine kids hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:53

Needje schreef:

Dan nog... heeft een kat behoefte aan vrijheid.
Die van mij is in een tv-kast geboren (ideetje van zijn moeder, die dat wel een mooi "hol" vond) niet echt vrij.
Maar het is echt een vrijbuiter, en hij zou doodongelukkig worden als ik hem binnen zou houden denk ik Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:56

jokari schreef:
omg betaal je een fortuin voor je beest, wordt ie aangeslagen. Wow!

tsss... waar gaat dat naar toe, jachtluipaard en serval, ik geloof nooit dat dat een makkelijke poes wordt. Zou het iid niet fijn vinden als de buren zo'n beessie hadden buiten lopen mocht ik kleine kids hebben.

Groot voordeel is wel, als je zo'n beest hebt, dat je heel niet bang hoeft te zijn voor inbrekers Haha!

Maar tja, ik blijf het onverantwoord vinden... denk dat ie daarom ook in beslag is genomen Pling

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:57

Yamcha schreef:
Needje schreef:

Dan nog... heeft een kat behoefte aan vrijheid.
Die van mij is in een tv-kast geboren (ideetje van zijn moeder, die dat wel een mooi "hol" vond) niet echt vrij.
Maar het is echt een vrijbuiter, en hij zou doodongelukkig worden als ik hem binnen zou houden denk ik Lachen

Er zijn hier op Bokt ook fokkers van raskatten die hun katten niet verkopen aan mensen die ze buiten laten....
Daar heb ik meer problemen mee als deze kat die waarschijnlijk gewoon een groot buitenverblijf heeft op het landgoed.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:59

Yamcha, mijn ouders en ik hebben in het verleden genoeg dieren met "gedragsproblemen" in huis gehaald om de kat de gang naar het spuitje te besparen. Ongelooflijk hoe gek ze kunnen worden al ellende als ze niet naar buiten kunnen. Op 1 kat na met een echte kronkel was geen 1 kat een probleemdier,toen ze eenmaal in de buitenlucht konden.

Soms zie je in flats op balkons hele constructies om de kat toch verantwoord buiten te kunnen laten zonder dat hij naar beneden valt, prima oplossing. De meeste katten worden daar al heel gelukkig van dat ze buiten kunnen zitten in het zonnetje en de vogeltjes voorbij zien vliegen. Katten zijn best gauw tevreden als je een beetje je best doet.

Jokair, ik zou er ook niet aan moeten denken dat kleine kinderen deze kat tegenkomen met spelen. Hij zal ongetwijfeld heel leif zijn maar ook bij het spelen met kinderen kan hij per ongeluk zo'n kind fiks letsel toebrengen. Ik heb eeb kater gehad van ruim 12 kilo, ontzettend lief maar als hij met spelen vastpakte lag wel mijn arm open.