Bloed huurauto toch van Maddie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Bloed huurauto toch van Maddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 12:30

Die anderen kunnen niets met het ongeval- laten we het daar maar op houden- of de verduistering van het lijk te maken hebben. Het is zelfs heel goed mogelijk dat zij daar niets van weten. Ze zijn aan het tafelen en Kate roept "Ze is meegenomen". Om lijklucht op te pikken, moet het lijkje twee uur op die plek gelegen hebben. Ze is om zes uur of zo voor het laatst gezien. Het kan zijn dat ze dood in huis lag toen Gerry kwam kijken en dat hij het in de kast heeft gestopt (ofzo). Maar het blijft vreemd dat je dan weer rustig aan tafel gaat... Kan ik verder geen verklaring voor geven.
Maar het is ook mogelijk dat na het alarm wel is verteld aan de ex advokate, vriendin van Kate, van de dood, en dat die allerlei oplossingen heeft gezocht om te voorkomen dat ze opgepakt zouden worden voor verwaarlozing of dood door schuld ofzo. Verder waren ze allemaal dronken dus heel logisch nadenken doe je dan niet meer.
Goed dit is allemaal maar raden, maar er zijn verklaringen te vinden waarom vrienden werkelijk niks weten. dit hoort bij de mogelijkheden.

Citaat:
De getuigenis van Jane Tanner wordt om meer redenen niet als betrouwbaar gezien.
- Zowel Gerry als Jeremy (die op hetzelfde tijdstip in hetzelfde steegje stonden) verklaren noch Jane Tanner noch de ontvoerder op dat moment te hebben gezien. Volgens Jeremy (de bevriende TV producer) was het onmogelijk dat dit hem niet zou zijn opgevallen.
- Verder verklaart personeel van de Tapas Bar dat Jane Tanner pas van tafel ging na Mattew Oldfield en Russel O Brien. Verder heeft geen van de dames de tafel verlaten.
- De getuigenis van hoe de ontvoerder eruit zag, is verschillende malen aangepast. Kon Jane eerst niet zeker aangeven wat de man die ze had gezien met zich meedroeg, later veranderde dit in een kind en nog later wist ze zelfs dat deze eenzelfde pyamaatje aan had als Maddie. Al deze informatie is te vinden op de McCann files.

Niet alleen dat, hij is van blonde noord Europeaan naar donkere zuid Europeaan gegaan.
Verder verklaard ze in de TV docu, dat ze naar het appartement ging om te slapen. Dat zou betekenen dat ze eerder van tafel was dan de rest, want zei ze, ze kwam uit haar eigen appartement toen Kate alarm sloeg. De rest, op een na, kwam van tafel. Die ene bleef wat langer voordat ze ging kijken. Ook een beetje apart. En zat Jane in de docu niet aan tafel toen het alarm werd gegeven? Dat durf ik zo niet meer te zeggen, maar ja, vooral de verklaring van Jane schudt aan alle kanten.

Aan de andere kant, alleen Gerry en Jeremy zijn degenen die zeggen dat ze daar in de straat stonden, daar zijn geen getuigen van, dacht ik. Maar dat weet ik niet zo zuiver meer. Wat als ze in het appartement waren, weet ik het wat aan het uitspoken? Of daar al waren geweest of op weg daarheen waren?

En een ander iets wat belangrijk is, de man van Jan, Russell, bleef een uur weg...
Hij had het excuus dat dochtertje ziek was en bed had moeten verschonen, maar er zijn geen schone lakens gevraagd...

Dit, met de wisselende getuigenissen van Jane, maakt vooral dát stel ook verdacht. Het is mogelijk dat die dus wel wat wisten. Daar Russell en Gerry ook bijna gelijktijdig van tafel waren gegaan, is het mogelijk dat die samen wat hebben uitgespookt.

Maar nogmaals, het blijft vreemd dat je daarna nog gewoon kan tafelen, maar ja, als je dronken bent is je werkelijkheid en gevoelens anders.

Ik hoop dat er wel wat uit die verhoren komt, maar niemand verwacht er veel van.

http://www.correiomanha.pt/noticia.asp? ... idCanal=10

Nog een stuk uit Vanity Fair overgenomen door de krant. zus van Gerry zegt dat Kate woest was toen bleek dat de politie ze verdacht van de dood van Maddie en verbergen van het lijkje:"Denk je dat we onze eigen dochter kunen doden?"

Dan zeg ik weer: Dat kan ze rustig roepen als ze haar niet gedood hebben maar als ze onopzettelijk was omgekomen...
Ze kan rustig vasthouden aan "ik heb haar niet gedood". Men gaat ook nog steeds niet van moord uit.

Ook 24Horas heeft nu het interview in Vanity Fair ontdekt en haalt er stukken uit:
http://www.24horasnewspaper.com/total.p ... 37&link=23
http://www.24horasnewspaper.com/total.p ... 37&link=24

De 24Horas heeft dus van het begin af aan de voorpagina en paginas aan de McCanns gewijd (met name met sentimentele artikelen) en op alle pagina's tijden lang het fotootje van Maddie gepubliceerd. Helaas lopen ze achter met nieuws en is ook lang niet alles waar. Het is geen betrouwbare krant, je moet het meer zien als de Telegraaf en Privé in een (ze gebruiken twee derde van de krant om over celebs te schrijven).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:44

Dat getuigenverklaringen niet betrouwbaar zijn en kunnen veranderen is algmeen bekend. Dat heeft niet zoveel met opzet te maken, maar met de werking van ons brein.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:47

faye schreef:
Dat getuigenverklaringen niet betrouwbaar zijn en kunnen veranderen is algmeen bekend. Dat heeft niet zoveel met opzet te maken, maar met de werking van ons brein.

Hangt af op welke manier ze veranderen. Maar dat kunnen wij niet weten helaas. Zou ze stiekem best wel willen lezen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:41

Er staan dingen in dat artikle in de 24Horas die de moeite van het vertalen waard zijn. Een zus van Gerry durft te beweren dat er alleen Portugees sprekende mensen waren bij het verhoor. Dit is onzin.Hun eigen advokaat is tweetalig en was er ook om er maar 1 te noemen. Wat voor en nur heeft een verhoor als je elkaar niet kan verstaan? En ik kan herinneren dat het juist lang duurde omdat sommige dingen bijna woord voor woord vertaald moesten worden.
Als babootje de engelse versie vanavond nog niet vertaald heeft zal ik het doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:22

Dat gebeurt wel vaker hoor, dat is een hele goede manier om iemand te intimideren. Of het waar is of niet: We waren er niet bij, dus kunnen we daar geen uitspraak over doen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:31

Er staat nog geen Engelse vertaling op de sites.... (helaas)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:32

Dan zal ik zo vertalen voor zover het lukt binnen een bepaalde tijd

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:33

faye schreef:
Dat gebeurt wel vaker hoor, dat is een hele goede manier om iemand te intimideren. Of het waar is of niet: We waren er niet bij, dus kunnen we daar geen uitspraak over doen.

Engeland ziet mee, en geloof maar dat ze die verklaringsvideo ook hebben gezien Lachen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:35

Laten we wel wezen: we hebben alleen de getuigenis van Kate en Gerry dat ALLE DRIE de kinderen om 10.00 pm naar bed zijn gegaan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:36

sorry bedoel 19.00 pm

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:39

http://www.correiomanha.pt/noticia.asp? ... idCanal=10

Het proces geheim of hoe je het noemyt in nederlands, wordt verlengd tot april, wegens de complexiteit van de zaak. Er worden dus nog geen dingen vrij gegegeven.

Verder is er een anonieme mail ontvangen van een Britse Tuinman van 30 die op de avond van 3 mei op het terrein rondhing en klopt met de beschrijvingen van Jane Tanner, maar hij heeft niks gedaan. De politie geloof hem. Dit hebebn ze dan weer uit de Daily Espress. Hier is daar verder niks over gemeld via PJ.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:10

En modellen bureau is op zoek gegaan naar een meisje dat op Maddie leek (heeft er een uiit 120 gevonden) om daar rijk mee te worden mocht er een film komen en voor nu wil het bureau voor elkaar krijgen dat ze de ster is in CrimeWatch. De McCanns vinden het uiteraard smakeloos en gaat proberen er een stokje voor te steken, aldus de woordvoerder, Mitchell.
Het is allemaal wel heel hard voor de McCanns, maar ze moeten niet vergeten dat ZIJ degenen zijn die de zaak groot en bekend hebben gemaakt.

Overigens staat er weer eens een arikel in een tijdschrift dat een helderziende wet wie haar vermoord heeft en waar het lijkje is.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:19

Hier een bericht op internet over hetzelfde. Hij beweert dat het lijkje sinds een paar dagen na de verdwijning op de bodem van een stuwmeer ligt, maar dat is behoorlijk onderzocht vlak na de verdwijning.
http://ultimosegundo.ig.com.br/mundo/20 ... 48539.html
De Britse kranten komen met de regelmaat van de klok met dit soort verhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:34

Natuurlijk vinden oudrs het smakeloos als er naar een lijkend kind gezocht wordt voor een film. Dat zij de zaak in de publiciteit hebben gebracht had een andere reden, het vinden van hun dochter.
Ik heb in ieder geval erg met de ouders te doen, ik ga er nog steeds van uit dat ze onschuldig zijn. Anders hadden ze niet zo massaal de media opgezocht. Er is bij het onderzoek in het eerste begin veel fout gegaan, daarbij heeft de portugese politie verzuimd om de sporen zo veel mogelijk te bewaren. Mijn theorie is nog steeds dat ze in een pedofiel netwerk zit en dat er vanuit politie of justitie geknoeid wordt om de schijnwerpers op de buitenlandse ouders te houden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:54

Kan het niet zijn dat ze de media juist op gang hebben gezet om hun leugen, de kidnapping, kracht bij te zetten zodat men hen niet zou verdenken?

Natuurlijk voelt het heel cru als er gecast wordt voor een film, maar em, willen ze zelf ook niet films en docu's? Ik denk dat ze het erger vinden dat er EEN ANDER wat aan verdiend. Ze zeggen trouwns ook dat ze alles okay vinden dat maar helpt haar kind te vinden. Nou zo'n film is toch ook alleen maar publiciteit?
Ze kunnen dat soort dingen toch echt niet tegen houden.

Toevallig is er een dergelijk iets gaande op dit moment in Portugal. (Wat filmrechten betret). Er is een heel schrijnend verhaal van een meisje dat is weggegeven door haar moeder en al bijna zes jaar bij de pleegouders is. Ineens komt de eigen vader in beeld, die notabene alleen via een DNA test, die door de rechtbank opgedrongen moest worden, weet dat hij de vader is, het kind opeisen. Deze vader woont niet met de moeder (wisat niet eens van haar zwangerschap) maar met een oudere vrouw, bij zijn ouders thuis, die nog twee debiel mannen verzorgd en een werkloze broer. Kindje wist niet van zijn bestaan en is langzaam aan het voorgesteld, en op die dagen was ze steevast ziek. Het pychiatrisch rapport zegt dat het Zeer onverstandig is om het kind weg te halen bij het stel waar ze banden mee heeft. Maar goed rechtzaak op rechtzaak, pleegouder zelfs in de gevangenis gezeten. Het loopt nog steeds, maar daar is dus ook een film van in de maak. Wat zegt men:"Het is fictie over een dergelijke zaak, ze komen genoeg voor".

Dit kunnen ze ook van een Maddie film doen. zolang het kind dan niet zo heet...

Overigens hebben ze tegengehouden dat "Gone baby gone" in
Engeland uitkomt. Vraag ik me af waarom. De gelijkenis fgaat op wat het media circus betreft (hebben ze hun idee wellicht uit het boek dat immers al ouder is), maar verder is het geen vergelijk.

Ondertussen zorgen ze er voor dat voor kinderfilms een oproep staat over Maddie. Dat vinden de engelsen dus smakeloos. waarom kinderen bang maken voor kidnappers op die manier? dat zijn dingen waar je in huiselijk kring over praat als de tijd rijp is.

De McCanns willen gewoon heel veel sturen en eerlijk gezegd is er maar zoveel wat wordt gepikt van ze.

kun je me even vertellen hoe politie en justitei schijnwerpers op de ouders houdt als alles bij de skynews maatschappij vandaan komt, waar de McCanns een vinger in de pap hebben, en dat het hhier verder maar kleine berichtjes zijn?
En jij denkt dus dat men gewoon onder de internationale supervisie vandaan kunnen komen?
Pedofielen netwerken worden om de haverklap opgerold, dat kost niet zoveel moeite als een goed verborgen lijkje te vinden.

Natuurlijk kunnen ze onschuldig zijn, maar dat kind is gewoon dood. Het heeft een kenmerk dat iedereen kent. Door dat vrij te geven, hebben ze het doodvonnis getekend. En daar zijn ze zelfs van te voren voor gewaarschuwd.
Ik zal proberen de stukken te vertalen, dat zijn dus echt de woorden van deMcCanns zelf in een Amerikaans tijdchrift.

Hier spelen ze echt geen enkele rol in d epers en mensne halen hun schouders op en de McCanns maar janken dat ze gehaat worden door de Portugezen. En zeggen dat ze alleen maar terug komen als ze geen arguido meer zijn. Dat gemanipuleer van ze, bah.
Als je echt onschuldig bent, werk je gewoon mee.
De mooiste proef is trouwens of ze cuddlecat laten aanraken door een helderziende. Want dan komt d ewaarheid wel naar boven. Dat gaan ze niet toestaan, wat ze ook weer schuldig laat lijken. Goedschiks of kwaadschiks komt wel uit dat ze het gedaan hebben dan. Als ze het wel toelaten en er komt niks uit, kunnen ze weer even opgelucht adem halen, maar die cuddlecat is een heel belangrijk stuk in het geheel.

Heb je ook zo'n medelijden met Murat die onschuldig is en nog steeds arguido en daardoor zijn bedrijf falliet is gegaan?
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 13-01-08 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:58

Hun eigen uitgangspunt is anders dan die van een filmmaker.
Ik geloof niet als je je kind hebt omgebracht dat je het bewust zo groots in de media gaat zetten om de aandacht af te leiden. Juist dan trek je de aandacht naar je toe. Dat is ook de grootste reden dat ik geloof dat ze onschuldig zijn.
Je zal je kind maar verliezen in een vreemd land, en vergeet niet, in eerste instantie was er alleen portugese politie aanwezig die ook de sporen niet heeft veilig gesteld. wat een angst moeten die mensen gehad hebben naast het verdwenen zijn van hun dochter.

Ik zou zelf de politie in een zuid europees land ook niet vertrouwen. Teveel corruptie.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:06

faye schreef:
Hun eigen uitgangspunt is anders dan die van een filmmaker.
Ik geloof niet als je je kind hebt omgebracht dat je het bewust zo groots in de media gaat zetten om de aandacht af te leiden. Juist dan trek je de aandacht naar je toe. Dat is ook de grootste reden dat ik geloof dat ze onschuldig zijn.
Je zal je kind maar verliezen in een vreemd land, en vergeet niet, in eerste instantie was er alleen portugese politie aanwezig die ook de sporen niet heeft veilig gesteld. wat een angst moeten die mensen gehad hebben naast het verdwenen zijn van hun dochter.

Ik zou zelf de politie in een zuid europees land ook niet vertrouwen. Teveel corruptie.

Mij geeft dat direct een idee naar aandachtmoord. De enorme verkeerde media eisen, hun reizen naar het vaticaan, pr management. Dit soort dingen vinkt bij mij juist de profilering van dit soort moordenaar aan Lachen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 13-01-08 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:06

Dus als er bij de cuddlecat iets naar boven komt zijn ze schuldig, en als er niets naar boven komt dan zegt het niets?
Helderziendheid betekent helemaal niets in het recht, dus als zij er als streng gelovigen geen goed gevoel bij hebben (wat heel normaal is in die kringen) zegt dat niets over wel of niet schuldig zijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:12

Het is tot nu toe anders erg gelukt om het verhaal van kidnapping geloofwaardig te maken.
De portugese politie heeft helemaal geen sporen veilig KUNNEN stellen, alles was door IEDEREEN aangeraakt. Maar met het low copy number hebben toch DNA eruit gehaald, wat weer klopt met de lijklucht en bloed die de Britse honden hebben aangegeven,hoe wil je daar langs komen?

Een modellenbureau is geen filmmaker. Waarom een modellen bureau aankijken op hun werk? Als ze zelf en docu maken hebebn ze toch ook een kind nodig dat d eplaats in kan nemen? Het gecaste kind gaat waarschijnlijk ook in crime watch Maddie spelen. Kunnen ze moeilijk bezwaar tegen hebben. Alle zaken worden gespeeld door acteurs. Waarom is hun zaak zo godsgruwelijk speciaal, neem me niet kwalijk? Omdat ze macht hebebn en niet bang zijn dat te gebruiken. Angst? Bij die mensen? Dat is wel het laatste wat er te zien is geweest. Ze waren dronken faye, en agressief. En agressief zijn ze gebleven.
Ze hebebn zelf niet eens op straat gezocht. Zijn er meten maar van uit gegaan dat ze was geroofd. Is dat niet een beetje apart? Vooral als er niet ingebroken is? En cuddlecat lag dan hier dan daar, aangepast om het verhaal bij te staan.
Er is een boek van tegenstrijdingheden, dingen die niet kloppen. Zou dat bestaan als ze onschuldig waren? Ik denk dat een kidnapping makkelijk aan te wijzen is.
Enne, waarom belden ze de politie niet? Er werd aangeboden de politie te bellen, Kate zei dat het al gedaan was. Dat was een leugen, waarom? Waarom zeiden ze in de eerste instantie nee bij hulp om te vertalen? en dat soort dingen in de eerste uren, maken het allemaal heel ongewoon.

Zelf zou ik niet in Amsterdam rond willen lopen. Veel te currupt die smerige politie daar. Voor je het weet krijg je pilletjes en wordt je verkracht... en als kind ben je daar al helemaal niet veilig, stelletje kinderverkrachters. En de magazijnen met drugs zijn daar zo groot en ze gebruiken allemaal zelf.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:18

faye schreef:
Dus als er bij de cuddlecat iets naar boven komt zijn ze schuldig, en als er niets naar boven komt dan zegt het niets?
Helderziendheid betekent helemaal niets in het recht, dus als zij er als streng gelovigen geen goed gevoel bij hebben (wat heel normaal is in die kringen) zegt dat niets over wel of niet schuldig zijn.

Ze zullen heus niet veroordeeld worden op een bewijs van een helderziende, maar het geeft enorme duidelijkheid.
En waar zullen ze als strenggelovigen geen goed gevoel over hebben?
En is het niet zo dat als ze een kidnapper willen vinden, ze graag cuddlecat af zouden staan? Daar die hem waarschijnlijk in handen heeft gehad als hij echt op een plank stond?
Dus als ze hem niet willen laten aanraken, is het wel duidelijk dat het kidnap verhaal niet klopt. We kunnen er niks mee, met die wetenschap, maar het is gewoon weer een van die dingen op de pagina tegen ze.

Wat vind je van het verhaal dat cuddlecat, die Maddie volgens zeggen nooit los liet, mee ging naar haar praktijk en daar de lijklucht opgepikt zou hebben? En dan stop je hem weer bij je kind in bed?

Enfin, nu is er dus weer een verhaal dat ze vermoord is, dus je kunt je lol op in je geloof in onschuld. Want ook die verhalen worden met de regelmaat van de klok gepubliceerd.

Overigens heet het hier in de kranten nog altijd een vermissing, waarbij de ouders arguido zijn, maar worden er geen theoriën losgelaten ofzo. Het is echt niet dat er hier een anti campagne gaande is ofzo. De feiten worden nogal droog gebracht en de 24 horas is helemaal aan de sentimentele kant gewijd van dag een. Verder is het niet zo belangrijk in de media als in de Britse media. Waar het voor verkoopcijfers dient.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 13-01-08 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:21

Omdat voor streng gelovigen een helderziende werk van de duivel uitvoert. Dat is algemeen bekend.

je conclusies zijn niet logisch. Als ik alleen de knuffel van mijn dochter nog had zou ik deze ook niet afstaan. Dat heeft met gevoel te maken, die je niet begrijpt als je zelf geen kind hebt denk ik.
Dat het druk was nadat er geconstateerd was dat ze weg was klopt, maar de portugese politie heeft niet ogenblikkelijk iedereen eruit gebonjourd. misschien kwam het allemaal wel goed uit?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:22

Ik ben zowiezo niet echt voor helderziende, volgens mij gaan ze gewoon zeggen wat de meerderheid speculeert. Geef mij maar forensisch bewijs. Maar goed als de helderziende maddie kan vinden zou dat ook mooi zijn, maar er zijn al zoveel die het gebrobeerd hebben

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:25

Ik weet het allemaal niet meer, volgens mij hebben ze dat meisje idd per ongeluk vermoord en uit paniek al die onzin op de wereld gebracht.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:29

Niet alle helderzienden zijn even betrouwbaar. Deze gaan trouwens erg tegen het algemene in hoor, ze komen allemaal met moord door anderen!

Maar ik kan me ook wel dingen herinneren als een kind dat onder het ijs lag en door een medium gevonden was.
En er zit ene medium in dat Amerikaanse team.
Een helderziende kan dingen zien, maar een medium praat gewoon met de dode zelf. Maddie kan dus gewoon vertellen waar ze is en wat er gebeurd is. Maar contact krijgen gaat het makkelijks via een voorwerp dat bij haar hoort.

Maar goed dit is een materie waar sommigen wel een ander minder of niet in geloven, maakt verder niet uit.

De feiten op zich zijn al ruim voldoende om te zien dat het niet om kidnapping gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:32

Het kan zeer zeker nog om kidnapping gaan. Zeker als er betrokkenhied vanuit de politie/justitie is.