Maar het is ook mogelijk dat na het alarm wel is verteld aan de ex advokate, vriendin van Kate, van de dood, en dat die allerlei oplossingen heeft gezocht om te voorkomen dat ze opgepakt zouden worden voor verwaarlozing of dood door schuld ofzo. Verder waren ze allemaal dronken dus heel logisch nadenken doe je dan niet meer.
Goed dit is allemaal maar raden, maar er zijn verklaringen te vinden waarom vrienden werkelijk niks weten. dit hoort bij de mogelijkheden.
Citaat:De getuigenis van Jane Tanner wordt om meer redenen niet als betrouwbaar gezien.
- Zowel Gerry als Jeremy (die op hetzelfde tijdstip in hetzelfde steegje stonden) verklaren noch Jane Tanner noch de ontvoerder op dat moment te hebben gezien. Volgens Jeremy (de bevriende TV producer) was het onmogelijk dat dit hem niet zou zijn opgevallen.
- Verder verklaart personeel van de Tapas Bar dat Jane Tanner pas van tafel ging na Mattew Oldfield en Russel O Brien. Verder heeft geen van de dames de tafel verlaten.
- De getuigenis van hoe de ontvoerder eruit zag, is verschillende malen aangepast. Kon Jane eerst niet zeker aangeven wat de man die ze had gezien met zich meedroeg, later veranderde dit in een kind en nog later wist ze zelfs dat deze eenzelfde pyamaatje aan had als Maddie. Al deze informatie is te vinden op de McCann files.
Niet alleen dat, hij is van blonde noord Europeaan naar donkere zuid Europeaan gegaan.
Verder verklaard ze in de TV docu, dat ze naar het appartement ging om te slapen. Dat zou betekenen dat ze eerder van tafel was dan de rest, want zei ze, ze kwam uit haar eigen appartement toen Kate alarm sloeg. De rest, op een na, kwam van tafel. Die ene bleef wat langer voordat ze ging kijken. Ook een beetje apart. En zat Jane in de docu niet aan tafel toen het alarm werd gegeven? Dat durf ik zo niet meer te zeggen, maar ja, vooral de verklaring van Jane schudt aan alle kanten.
Aan de andere kant, alleen Gerry en Jeremy zijn degenen die zeggen dat ze daar in de straat stonden, daar zijn geen getuigen van, dacht ik. Maar dat weet ik niet zo zuiver meer. Wat als ze in het appartement waren, weet ik het wat aan het uitspoken? Of daar al waren geweest of op weg daarheen waren?
En een ander iets wat belangrijk is, de man van Jan, Russell, bleef een uur weg...
Hij had het excuus dat dochtertje ziek was en bed had moeten verschonen, maar er zijn geen schone lakens gevraagd...
Dit, met de wisselende getuigenissen van Jane, maakt vooral dát stel ook verdacht. Het is mogelijk dat die dus wel wat wisten. Daar Russell en Gerry ook bijna gelijktijdig van tafel waren gegaan, is het mogelijk dat die samen wat hebben uitgespookt.
Maar nogmaals, het blijft vreemd dat je daarna nog gewoon kan tafelen, maar ja, als je dronken bent is je werkelijkheid en gevoelens anders.
Ik hoop dat er wel wat uit die verhoren komt, maar niemand verwacht er veel van.
http://www.correiomanha.pt/noticia.asp? ... idCanal=10
Nog een stuk uit Vanity Fair overgenomen door de krant. zus van Gerry zegt dat Kate woest was toen bleek dat de politie ze verdacht van de dood van Maddie en verbergen van het lijkje:"Denk je dat we onze eigen dochter kunen doden?"
Dan zeg ik weer: Dat kan ze rustig roepen als ze haar niet gedood hebben maar als ze onopzettelijk was omgekomen...
Ze kan rustig vasthouden aan "ik heb haar niet gedood". Men gaat ook nog steeds niet van moord uit.
Ook 24Horas heeft nu het interview in Vanity Fair ontdekt en haalt er stukken uit:
http://www.24horasnewspaper.com/total.p ... 37&link=23
http://www.24horasnewspaper.com/total.p ... 37&link=24
De 24Horas heeft dus van het begin af aan de voorpagina en paginas aan de McCanns gewijd (met name met sentimentele artikelen) en op alle pagina's tijden lang het fotootje van Maddie gepubliceerd. Helaas lopen ze achter met nieuws en is ook lang niet alles waar. Het is geen betrouwbare krant, je moet het meer zien als de Telegraaf en Privé in een (ze gebruiken twee derde van de krant om over celebs te schrijven).