Zet koningin uit regering’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zaina

Re: Zet koningin uit regering’

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:47

tuurlijk werkt dit hele systeem niet, kijk alleen al naar het rente-systeem. de armen worden armer en de rijken worden rijker.
en natúúrlijk heeft niemand wat in te brengen in deze 'democratie'. alleen trapt iedereen er nog steeds in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:49

Een stukje van Wikipedia over de film Submission.

De uitleg van de inhoudt van de film. Spreekt voor zich.

Samenvatting

In de film worden de lichamen vertoond van moslim-vrouwen die geleden hebben onder mishandeling, door hun familieleden of als uitvoer van een vonnis wegens (vermeend) onzedelijk gedrag. De lichamen zijn beschilderd met gekalligrafeerde verzen uit de Koran (Soera Het Licht 2; Soera De Koe 222; Soera De Vrouwen 34 en Soera Het Licht 31), die de regels voor de relaties tussen mannen en vrouwen beschrijven. Onder de vrouwen is er een die lijdt onder huiselijk geweld en een die verkrachting door haar oom ondergaat. De vrouwen vertellen hun verhaal in gebed aan God en vragen Hem waarom Hij, als genadige God, in de koran regels geeft die mannen toestaat hen dit aan te doen (zie ook de huiselijke regels in de sharia).

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:52

russel schreef:
Nessah schreef:
Dus omdat mensen woorden uit de Koran verdraaien en het totaal anders gaan roepen is de islam een gevaarlijk geloof?

Helaas wel, kennelijk een probleem aan het worden anders wordt er binnen de moslimgroepering naar buiten toe ook niet voor gewaarschuwd.

Ja er is ook een probleem, dat ontken ik niet. Máár ik wil alleen maar zeggen dat de mensen er een totaal ander geloof van hebben gemaakt.. Een geloof waar je onschuldige mensen mag doden.. Dat zijn geen moslims.

Als ik nu iemand dood schiet en zeg dat ik het in de naam van god doe ben ik toch ook niet opeens een christen..

Er is een groep die "gehersenspoeld" is en die de vreselijkste dingen doen.. Helaas in de naam van de islam.. Daardoor worden mensen bang en zeggen ze dat het een gevaarlijk geloof is..
Terwijl de islam een heel mooi geloof is, de mensen die echt leven naar hun geloof.. Dat is een heel mooi geloof Lachen Mijn schoonouders leven dan ook heel goed en dragen elk steentje bij om mensen die het moeilijk hebben te helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:53

Nessah schreef:
Nessah schreef:
maar wat is gevaarlijk? Wat vind jij gevaarlijk..
Kan je dan een letterlijk voorbeeld noemen wat in de Koran geschreven staat wat jij gevaarlijk vind? Lachen

Moet dat in de koran staan, interpretaties worden snel genoeg ge vonden, mensen zien wat ze willen.
Naar mijn idee gebruiken de terroristische partijen genoeg quoes

En dat bedoel ik niet, gevaarlijk in de zin dat er veel extremistische partijen uitgroeien
Dus omdat mensen woorden uit de Koran verdraaien en het totaal anders gaan roepen is de islam een gevaarlijk geloof?

Hmm, daar ga ik niet in mee.. Zoals "ouderwetse" gezinnen ook weleens zeggen ( christenen) dat homo zijn een ziekte en een zonde is en dat je daar niet mee om mag gaan enzo.. Sja daar walg ik ook van zulke opmerkingen, alleen zeggen zij dat dat in de bijbel staat, terwijl dat nergens staat..
Maar ik vind dat ook geen opmerking van een christenen.. want die moet elk mens als zijn "naaste" zien, homo's dus ook..

Helemaal mee eens Nessah, maar het geloof roept niet op tot geweld tegen homo's. Een hele vervelende wending naar homo's is wel dat moslimjongens homo's vanwege het homo zijn in elkaar rammen. Dus niet alleen de blanke homohater en die doen dat volgens mij niet vanwege hun geloof, maar omdat ze homo's haten. De moslimjongeren gebruiken wederom het geloof als excuus om agressie te gebruiken of geloven ze er werkelijk in??

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:54

russel schreef:
Een stukje van Wikipedia over de film Submission.

De uitleg van de inhoudt van de film. Spreekt voor zich.

Samenvatting

In de film worden de lichamen vertoond van moslim-vrouwen die geleden hebben onder mishandeling, door hun familieleden of als uitvoer van een vonnis wegens (vermeend) onzedelijk gedrag. De lichamen zijn beschilderd met gekalligrafeerde verzen uit de Koran (Soera Het Licht 2; Soera De Koe 222; Soera De Vrouwen 34 en Soera Het Licht 31), die de regels voor de relaties tussen mannen en vrouwen beschrijven. Onder de vrouwen is er een die lijdt onder huiselijk geweld en een die verkrachting door haar oom ondergaat. De vrouwen vertellen hun verhaal in gebed aan God en vragen Hem waarom Hij, als genadige God, in de koran regels geeft die mannen toestaat hen dit aan te doen (zie ook de huiselijke regels in de sharia).

Sorry, maar verkrachting,mishandeling en dergelijke zijn niet toegestaan. In de Koran staat dat de man de vrouw met respect moet behandelen.. En zoals ik zie in de gezinnen om mij heen is de vrouw ook over duidelijk de baas.
Prima als jij wilt oordelen na het zien van een film en het lezen van een boek. Ik oordeel omdat ik de Koran én de bijbel lees, ik oordeel omdat ik heel veel gezinnen van verschillende geloven ken.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:56

Hoe kom je erbij dat moslims een homo wel mogen mishandelen? Dat mag helemaal niet.. Ach en ja, laatst was er nog het programma; jouw vrouw, mijn vrouw.. Met een zwaar christelijk gezin die een homo kreeg in hun midden.. Sorry dat verdiende echt geen schoonheidsprijs hoor.. *gaat aflevering eens zoeken*

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:56

Daarom vraag ik me nu ook weer af waar gaat deze discussie over wel of niet moslim,christenen,katholiek en noem maar op,het gaat hierover het geloof in onze regering/koningshuis!

Dus als iedereen welk geloof men dan ook mag hebben dat is even opzij zet en zich met de dagelijkse realiteit bezig gaat houden inplaats van op elkaars religieuze geloven af te geven en gaan samenwerken om er een leuk,gezellig land van te maken waar iedereen het naar zijn zin heeft en wil en kan bereiken waar men behoefte aan heeft zou dat al een stuk prettiger zijn!!

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:57

verkrachting en mishandeling zijn absoluut niet toegestaan!
dit heeft ons voorbeeld, degene die wij volgen (de profeet Mohammed) nooit gedaan en het mag niet.
dit bedoel ik met mensen die zich er niet écht in verdiepen.
die hele film submission gaat over mensen die zich niet aan de Islam houden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:11

faye schreef:
Sommige mensen vinden zichzelf nu eenmaal zo geweldig dat ze denken dat ze alles weten en altijd gelijk hebben Knipoog

Bea is echt een naar mens. Ik heb haar meegemaakt en het is echt een b*tch. Wim Lex is wel een aardige sympathieke vent.

Hoe goed ken jij haar dan, dat je dit weet te vertellen?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:14

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:19

Nessah schreef:
Een vrouw komt thuis nadat ze bij een "niet-christelijk" gezin geplaatst was;
http://video.google.com/videoplay?docid ... ng+spouses

DE bijbel kan toch ook zeker verkeerd begrepen worden;
http://home.wanadoo.nl/inspiritus/chris ... 20homo.htm

nog een linkje;
http://www.different.nl/cms/content/view/181/129/

En over het onderwerp in dit topic worden hele goede ( ook mindere hoor) uitspraken gedaan
http://www.maroc.nl/islam/forums/showth ... did=205612

Dit is niet het onderwerp van de dit topic!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:20

Nee Nessah, niet een ander geloof, het geloof is geliberaliseerd gelukkig. Er zijn gelukkig vele huwelijken die uit liefde gesloten zijn of dat er wel uitgehuwelijkt is, maar dat de man zijn vrouw respecteert en wellicht is gaan liefhebben.

Als je de inhoudt van Submission leest, staat het wel in de koran...helaas.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:21

Ach in de bijbel staan ook 7 verzen (?) over het homo zijn, die wel eens gelezen? Knipoog

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:22

PERENBOOMPIE schreef:
Nessah schreef:

nog een linkje;

En over het onderwerp in dit topic worden hele goede ( ook mindere hoor) uitspraken gedaan

Klopt, maar we dwaalden een beetje af.. Maar daarom plaats ik de laatste link aangezien die over dit onderwerp gaat. Maak je niet zo druk, bijna elk topic dwaalt wel eens wat af Lachen

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:25

Wat ik hiermee wil zeggen, is dat elk "heilig" boek wel dingen heeft staan die anders opgevat kunnen worden.. Ook debijbel ook de koran. Ook bij de bijbel gebeurd dit zo vaak.. Alleen bij de Koran wat meer, en ik denk dat dat ook komt door de landen waar die mensen leven en de andere cultuur.. Sowieso vind ik dat veel arabieren bijv. wat ouderwets zijn.

Mensen die het verhaal omdraaien en vervolgens fouten dingen gaan doen hebben niks met het geloof te maken, ik vind dus niet dat dat moslims zijn.

Maar aangezien we inderdaad er offtopic gaan kunnen we beter weer ontopic gaan en raad ik je de laatste link aan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:35

Klopt in de bijbel staan ook zaken die anders geinterpreteerd kunnen worden. Maar op de een of andere manier zijn de aanhangers van de bijbel inmiddels een stuk beschaafder en zullen dergelijke interpretaties direct veroordeeld worden door geloofsgenoten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-01-08 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:37

@Ñessah:ik maak me niet druk!

Snap niet dat jullie je allemaal zo druk maken over wat een monnik of priester of profeet of whatever 1000den jaren geleden in een of ander boek geschreven heeft en dat men daar zijn eigen interpretatie's aan gaat geven over hoe je dan met iemand volgens zo'n oudheid om moet gaan of moet leven,je kunt toch zelf wel nadenken ipv een schrijver van een boek na 1000den jaren nog in te volgen!

Een normaal denkend mens weet zelf toch wel wat goed of fout is en dat je een ander mens niet moet bevooroordelen.
Gan eerst eens allemaal in jezelf geloven en denk over jezelf na en ga er allemaal niet vanuit wat een ander doet of zegt,blijf bij jezelf en je eigen ik en werk aan jezelf ipv een ander te proberen te verbeteren of te overtreffen en wees tevreden met wie jezelf bent,ben je dat niet werk er dan aan zodat je het wel doet en laat een ander in z'n eigen waarde!

Leef in het heden,denk aan de toekomst en het verleden is geweest!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 14:37

PERENBOOMPIE schreef:
Nessah schreef:

nog een linkje;

Dat zou ik als TS ook even willen benadrukken.
Graag weer on topic en de eindeloze en uitgekauwde anti moslim discussies wellicht elders houden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:39

faye schreef:
Klopt in de bijbel staan ook zaken die anders geinterpreteerd kunnen worden. Maar op de een of andere manier zijn de aanhangers van de bijbel inmiddels een stuk beschaafder en zullen dergelijke interpretaties direct veroordeelt worden door geloofsgenoten.

En daar blijft het grotendeels bij uitspraken die niet door de beugel kunnen

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:42

Trouwens ( om even ontopic te gaan)

Alleen het feit al dat wilders pleit dat illegalen mensen die in nederland zijn geen medische zorg mogen hebben.. Dat ze het land uit moeten, oke.. Maar als ze hier zijn voordat ze het land uitgezet worden en ze krijgen wat is het wel érg onmenselijk ze niet te behandelen.. Sorry hoor, dat gaat me weer veel te ver..

Daarnaast waarom richt hij zch zoveel op moslims, moslims mogen geen hoofddoek dragen tijdens bijv. werk.. Maar joden mogen vervolgens wel gewoon hun keppeltje op houden..

Hij is gewoon oneerlijk en behandeld niet iedereen als een gelijke.. en daar hou ik niet van.. Een nederlandse moordenaar moet dezelfde straf als een turkse moordenaar krijgen.. Waarom moet die turkse een hogere/ergere straf krijgen? Slaat nergens op als je het mij vraagt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:53

Nessah schreef:
Trouwens ( om even ontopic te gaan)

Alleen het feit al dat wilders pleit dat illegalen mensen die in nederland zijn geen medische zorg mogen hebben.. Dat ze het land uit moeten, oke.. Maar als ze hier zijn voordat ze het land uitgezet worden en ze krijgen wat is het wel érg onmenselijk ze niet te behandelen.. Sorry hoor, dat gaat me weer veel te ver..

Daarnaast waarom richt hij zch zoveel op moslims, moslims mogen geen hoofddoek dragen tijdens bijv. werk.. Maar joden mogen vervolgens wel gewoon hun keppeltje op houden..

Hij is gewoon oneerlijk en behandeld niet iedereen als een gelijke.. en daar hou ik niet van.. Een nederlandse moordenaar moet dezelfde straf als een turkse moordenaar krijgen.. Waarom moet die turkse een hogere/ergere straf krijgen? Slaat nergens op als je het mij vraagt.

Ik ben het helemaal met je eens. Wat maakt nou die islamiet erger dan die jood? Onzin-uitspraken van Blondie.

Het niet behandelen van mensen die medische zorg nodig hebben is gewoon in strijd met de rechten van de mens. Dat het mensen zijn, dat vergeet Wilders vaak maar even.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:09

ik hou me er verder maar buiten, want aan meneer wilders maak ik zo min mogelijk woorden vuil.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:07

Zaina, ik kan het me levendig voorstellen! Je zal tot zijn doelgroep behoren.... Stoom uit je oren

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:16

Jammer dat, als de Islam bekritiseerd word, het Christendom ook even door het slijk gehaald moet worden Ja Alsof je niet gewoon naar aanleiding van de Koran deze kritiek kunt weerleggen ofzo..

Maargoed, daar ging het niet over he? Dromen

Ik ben geen voorstander van Wilders, maar met deze uitspraak ben ik het eens.
Wat weet de koningin nou eigenlijk van het dagelijks leven? Heeft ze ooit wel eens zelf haar boodschappen gedaan? Nagelbijten / Gniffelen Ze kan misschien wel door jarenlange ervaring verstand hebben van politiek, maar dat wil niet zeggen dat zij zich een mening kan vormen over iets als discriminatie, want wat ziet zij daar nou werkelijk van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 07:31

Lijkt me toch wel dat de koningin zich een mening kan vormen over discriminatie, hoor Knipoog
Zij heeft een vrij wat betere opleiding gehad als de gemiddelde Nederlander. Ik ga er dus van uit dat ze heus wel weet waar ze over praat, in tegenstelling tot veel anderen.

Trouwens, iedere Nederlander heeft overal een mening over (niet dat die altijd zinnig is, of onderbouwd kan worden) dus dan kan de koningin zich zéker een mening vormen...