Docent knuppelt konijn dood voor klas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patsur

Re: Docent knuppelt konijn dood voor klas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 02:47

Prima hoor, als een konijn ziek is en het moet dood.. Maar zorg dan dat het beest met 1 flinke klap dood is. Leg de leerlingen uit wat je van plan bent, en waarom dat beest dood moet.

Dat hij er nog een keer op gaat staan rammen, en dat verhaal van die cavia vind ik er meer op lijken dat de persoon een beetje gefrustreerd is Ach gut

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 10:00

Gadver, het moet niet gekker worden zeg. Gestoord

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 10:14

Jeetje, moet je dat op die manier doen? Gaat echt te ver.. en zeker omdat de hele klas heeft gezien dat dat beest meerdere klappen heeft gehad

het omdraaien van de rat zijn nek vind ik eerlijk gezegd niet zo zielig.. Hier bij zieke duiven wordt dat ook gedaan en als je dat goed doet is het beest in 1 keer dood.

Op een dierenschool moet je ook de dood onder ogen kunnen zien, vind ik, maar dit wel op een "diervriendelijke" manier.. En niet maar wat slaan totdat zo'n beest dood is!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 23:22

Wat ziekelijk!
Ik heb er geen woorden voor! Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:32

Ik hoop dat hij ontslagen wordt en nooit meer aan de bak kan komen met alles wat betrekking heeft tot dieren.

Die vent mag blij zijn dat hij mij niet in de les had zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:39

Gadverdamme wat een idioot! Hopen dat hij zijn baan kwijtraakt zeg! Hoe klein het dier ook is, ieder dier heeft recht op een humane manier van sterven. En ik ben niet van mening dat onbevoegde mensen dat mogen doen, het gaat te vaak fout, Daarvoor is een DA nodig vind ik. Ik vind het alleen in noodsituaties geoorloofd om zelf het recht in eigen handen te nemen. Maar dan nog niet dmv een knuppel Als deze man van dieren had gehouden dan was hij zsm met het diertje naar de DA gegaan om het dier uit zijn lijden te verlossen. Ja, misschien is het duur maar dat moet je overhebben voor het dier. Mafkees, misschien dat als voor hem de tijd is gekomen hij ook uit zijn lijden word verlost dmv een knuppel Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 00:19

omdat het in dierenspeciaalzaken gebeurd? nou dat is hier niet zo hoor! die gaan of naar een dierenarts, of ze brengen hem naar een vriend toe, die het beestje écht snel en pijnloos van zijn lijden verlost..
wát een school bah, uit reflex? goede manier om met dieren om te gaan, bah! bij ons op school is een kruizing haas gevallen, beestje had een gebroken poot, is toen naar het dierenziekenhuis gegaan..

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:22

Jordy schreef:
En wat is er mis met een spuitje bij de dierenarts? Kost zeker weer teveel Boos!
Hoop dat deze leraar ontslagen word, dit is gewoon dierenmishandeling en daar mogen van mij een heleboel strenge straffen opkomen!

Helemaal mee eens! Dit slaat nergens op, gewoon moord voor een groep scholieren!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:14

En maar hopen dat die man naar zijn baan mag fluiten...
Wat een debiel zeg, hij mag eens flink aan de tand gevoelt worden

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:32

waarom waarschuwt hij de klas niet.
ik vind er niets zieligs aan. maar hij moet goed slaan.
op school hadden wij 1 hamster die ineens begon te bloeden en heel benauwd ademde. wij hadden de verzorger gebeld en arriveerde ook meteen. hij stond voor 2 keuze's. het beestje laten dood bloeden of dood maken. voor een hamster is niet een spuit op vooraad. en dat mag zowiezo niet zonder profecionele hulp. voor onze ogen pakte hij de hamster en smeet hem op de grond. beestje heeft verder niet meer geleden. het was misschien schokkend, maar het was schokkender geweest mocht het beestje pijn leiden en in paniek te schreeuwen. beestje was zo beter af. ik vind de leraar geen debiel. als hij weet wat hij doet en daar toestemming voor heeft.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:34

ik zie nu pas dat hij een paar keer moest slaan. een konijn hoor je niet zo te behandelen. in 1x goed of anders niet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:37

Een ziek dier afmaken snap ik, dat kan. Daar is niks zieligs aan (zelf ook vaker gedaan en echt niet dat het zo leuk is, cavia's, ratten, konijnen, kippen). Soms moet je een dier uit zijn leiden verlossen.
Weet dan hoe je het moet doen, met één rake klap, je kan het niet maken dat je vaker moet slaan Scheve mond

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 14:55

Als je als docent er alleen al aan dénkt om in het bijzijn van leerlingen een konijn dood te knuppelen terwijl die opgeleid worden om dieren te verzorgen ed dan ben je niet echt helemaal lekker in mijn ogen. Die kinderen hebben die opleiding gekozen omdat ze hart hebben voor dieren, niet omdat ze getuige willen zijn van een docent die een hulpeloos dier mishandeld.
Als ik daarbij was zou ik écht uitgevallen zijn tegen de betreffende docent. Ik doe nu ook een soortgelijke opleiding en ik kan ze ervan verzekeren dat er bij ons nooit op die manier dieren 'uit hun leiden' verlost worden.

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:34

Jemig zeg waar slaat dat op.