Denise1984 schreef:Over dat moslims, ik denk ook niet dat het 'probleem' ligt bij het onrein zijn van het paard (correct me if I'm wrong, maar volgens mij wordt het paard zelfs verheerlijkt in de koran), maar het feit dat paardrijden het risico inhoudt op scheuren van maagdenvlies.
En net hetzelfde als hierboven met de economische situatie, nee je kan echt niet zeggen "en bij alle moslims moèten meisjes zeker maagd zijn tot hun huwelijk", maar er zal toch een groep zijn (heel klein, redelijk groot? Ik weet het niet, wederom geen feiten hieromtrend) die misschien daarom ongehuwde meisjes niet laat rijden...
hoe kan je maagdenvlies nou scheuren door paardrijden?.
Stel ik ben nog maagd en ik rij paard dan ben ik dus ontmaagd door het rijden van een paard. Het maagdenvlies scheurt toch pas als je er wat in doet. een tampon of wat dan ook. of heb ik dat nou fout[/quote]
ontmaagding en het scheuren van het maagdenvlies zijn 2 verschillende dingen,
laten we beginnnen dat dit vlies dus gewoon een ribbeltje is aan de binnenkant van de vagina en beschadigt kan raken door dingen zoals; paardrijden,fietsen enzz.. dit heeft dus niets met je maagdelijkheid te maken.
Hoewel dit in sommige culturen nog wel beweerd wordt.