Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lusitana schreef:Groepsvorming... hm, die niet meedoen of stoppen vallen dus automatisch buiten "de" groep... Dan krijg je dus eerder een vorm van vriendjespolitiek en discriminatie...
Want hoe staan de ontgroenden en ontgroeners tegenover die gestopt zijn of er tegen zijn? Mogen die "erbij"? Worden die toegelaten in het besloten kringetje?
Lusitana schreef:Het ontgroenen is hier, heb ik al gezegd, bijna een toeristische attractie, iedereen vind het leuk en prachtig, voordat je het idee krijg dat ik negatief beinvloed ben. Ik vind het alleen belachelijk dat er mensen in het ziekenhuis terechtkomen. Natuurlijk zijn dat dingen die niet overal en altijd voorkomen, maar het zette me wel aan het denken. Zoals ik schreef in de openingspost, waarom zou je je moeten bewijzen en voor wie en ik zie nog steeds geen enkel en dan ook geen enkel NUT.
Lusitana schreef:Waarom zou er dan nog ontgroend worden als er dan toch gelijkheid is?
Is het dan zo dat die ontgroend worden zelf een paar dagen achterlijk willen doen, maar zelf niks kunnen bedenken en een vrijbrief willen hebben?
Biepje schreef:Jammer maar helaas komen altijd de slechte verhalen in de krant en komen de positieve verhalen, waar er veel meer van zijn, nooit in het nieuws.
hns schreef:Ontgroening vindt ik gewoon een zielig ritueel. Waarom een ´vrienden´groep hebben in plaats van een of twee ware vrienden waarop je altijd kunt bouwen? Bij de ontgroening zitten meestal een aantal halve garen bij die óf een grote mond hebben en zich in de broek schijten als ze alleen ergens zijn óf die gewoon absoluut niets durven en hopen dat ze op die manier een beetje populair worden. Zielig vindt ik het gewoon uiterst triest en zielig. En bij mij hebben ze het maar één keer geprobeerd te flikken en daarna hielden ze minstens 4 meter afstand. Als je mij midden in de nacht besluipt kun je alleen maar bidden dat je de volgende ochtend wakker wordt.
Citaat:Bij de ontgroening zitten meestal een aantal halve garen bij die óf een grote mond hebben en zich in de broek schijten als ze alleen ergens zijn óf die gewoon absoluut niets durven en hopen dat ze op die manier een beetje populair worden
Lusitana schreef:Op zich, en dan heb ik het heel algemeen en niet over studenten, betekent het dat je opdrachten/inspanningen/rituelen uit moet voeren die hogeren, (of) die al eerder in de groep waren, voor je bedenken, om toegelaten te worden tot die groep.
Meestal gaat het om dingen die je anders nooit in je hoofd zal halen en je heel rot of klein (onbenullig)laten voelen.
Citaat:alles jij zijn opvliegerig iemand bent, waar niemand iets bij kan flikken, zal je het toch moeilijk gaan krijgen