Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Maar dan ga je het hebben over veel lenen
Nuage schreef:runningkawa schreef:Maar dan ga je het hebben over veel lenen
Zoveel is het dus niet zoals je ziet
Nuage schreef:Bijvoorbeeld: Ik heb een bijna nieuwe auto aangeschaft voor 8750
Na een jaar total-loss gereden. Kreeg van verzekering terug: 7700
Het verschil had ik in dat jaar al afbetaald.
Randy01 schreef:Voor de leners: jullie hebben blijkbaar geen reservepotje dus? Of is dat potje niet groot genoeg voor een andere auto? Het is natuurlijk wel afhankelijk van wat voor auto je gaat.
Ik vraag me namelijk af: hoe doen jullie dat dan bij onverwachte andere grote uitgaven? Heb je dan wel een reservepotje voor als je wasmachine of droger of koelkast o.i.d. het begeeft? En zijn al jullie (eigen) paarden dan verzekerd ofzo? Want hoe ga je het dan betalen als je paard een operatie nodig heeft (in geval van niet verzekerd zijn)?
Mistic schreef:Randy01 schreef:Voor de leners: jullie hebben blijkbaar geen reservepotje dus? Of is dat potje niet groot genoeg voor een andere auto? Het is natuurlijk wel afhankelijk van wat voor auto je gaat.
Ik vraag me namelijk af: hoe doen jullie dat dan bij onverwachte andere grote uitgaven? Heb je dan wel een reservepotje voor als je wasmachine of droger of koelkast o.i.d. het begeeft? En zijn al jullie (eigen) paarden dan verzekerd ofzo? Want hoe ga je het dan betalen als je paard een operatie nodig heeft (in geval van niet verzekerd zijn)?
Ik heb een reserve potje voor dingen die kapot gaan. Mijn hond en paard zijn verzekerd, mijn eigen bijdrage voor DA kosten kan ik zo van mijn salaris betalen. Dit dus naast de lening voor mijn auto.
Ik heb een Renault Scenic 2 liter automaat uit 2000, die heeft mij wel minder gekost dan ieder ander, aangezien ik deze voor inkoop gekocht heb. Ik heb deze auto gekocht omdat ik een trailer heb, die ik overigens zo gekocht heb.
Het is inderdaad niet handig als je een gat met een ander gat gaat dichten, maar als je financiën verder gewoon op orde zijn zie ik er geen problemen in.
Sim0ne schreef:3 jaar oud is inderdaad een goede leeftijd om voordelig een auto te kunnen kopen (maar imo is 3 jaar niet 'bijna nieuw')
Nuage schreef:Ik kocht die auto in 2005 voor deze prijs.
Vorig jaar dus total-loss gereden
Maanling schreef:Deze lening gaat ook over een tweedehandsje van 3000-3500 euro.
Maanling schreef:Uhm, dan nog een andere… de scooter. Daar heb ik zeker over nagedacht, maar dat is me ontraden. Een goede scooter is ook duur, heb ik me laten vertellen (ik heb daar eerlijk gezegd niet zoveel verstand van). Verder moet ik 10 km langs een enge donkere weg, en vooral mijn moeder ziet dat bepaald niet zitten. Ook met de winter in aantocht, sneeuw, ijzel. Nee, dat is geen goede optie. Voor het geld van een tweedehands scooter zou ik ook een autootje met dak hebben is me aangegeven.