Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eva2 schreef:Ik heb lang niet alles gelezen, maar ik vind het plan persoonlijk niet verkeerd.
Ik studeer nog steeds, naast mijn baan van 4 dagen per week. Heb economie gestudeerd in Rotterdam, ook een pittige studie hoor, maar ik ben altijd blijven werken. Mijn vader had geld genoeg, maar zijn instelling is dat het goed voor je is om alles zelf te doen en te leren. ik ben er niet minder van geworden, werk dus 4 dagen in een topfunctie, ben zwanger van de derde, en volg nog steeds cursussen.
Kijk, studeren is gewoon niet voor iedereen weggelegd. Wanneer je je studie aan de universiteit niet kunt behapstukken in de daarvoor gestelde termijn zul je misschien hbo of mbo moeten overwegen. Op mensen die 8 jaar over een studie doen waar 4 jaar voor staat zit niemand te wachten denk ik.
Het grote probleem is dat veel jongeren van tegenwoordig gewoon een beetje verwend zijn.
Misser schreef:Ik kreeg laatst juist te horen dat werkgevers niet echt zitten te wachten op studenten die hun studie binnen 4 jaar afronden zonder er iets bij te doen. Bovendien ben je dan ook nog hartstikke jong als je klaar bent...
Een van de redenen waarom ik uitloop is trouwens omdat ik extra vakken wil volgen.
eva2 schreef:Misser schreef:Ik kreeg laatst juist te horen dat werkgevers niet echt zitten te wachten op studenten die hun studie binnen 4 jaar afronden zonder er iets bij te doen. Bovendien ben je dan ook nog hartstikke jong als je klaar bent...
Een van de redenen waarom ik uitloop is trouwens omdat ik extra vakken wil volgen.
ligt misschien aan de studierichting?????
eva2 schreef:Misser schreef:Ik kreeg laatst juist te horen dat werkgevers niet echt zitten te wachten op studenten die hun studie binnen 4 jaar afronden zonder er iets bij te doen. Bovendien ben je dan ook nog hartstikke jong als je klaar bent...
ligt misschien aan de studierichting?????
eva2 schreef:Nou, als het alleen op motivatie aan moet komen.................Tja, je komt wel ergens terecht, maar wanneer je bijvoorbeeld economie hebt gedaan zit je niet te wachten op een baantje als vakkenvuller denk ik
eva2 schreef:Het heeft op zich niets met de basisbeurs te maken idd. Maar wat ik bedoel is dat mensen die een studie niet aankunnen in de daarvoor gestelde termijn, dus een nivo te hoog zitten, tenzij er idd ziekte oid aan ten grondslag ligt.
eva2 schreef:Je ontneemt mensen geen kansen, want iedereen kan gewoon gaan lenen.
Citaat:Ik denk dat juist daardoor alleen echt gemotiveerde studenten overblijven!
eva2 schreef:Shadow, een hbo opleiding kan ook heel leuk zijn hoor. Waarom toch altijd die drang naar WO???
Waarom mis je een kans wanneer je hbo doet ipv naar de uni te gaan?
Citaat:Ik zie dat probleem niet hoor. Net zoals ik totaal niet begrijp dat meiden van 20 studeren, een paard hebben waar ze elke dag komen, hun rijbewijs hebben, en dan nog zeiken over de stufi.
Voor mij echt onbegrijpelijk.
Citaat:Waarom denkt iedereen in Nederland toch overal RECHT op te hebben???? Wat heeft iemand van 17 of 18 gepresteerd dat ie recht heeft op een heleboel geld van de overheid????
Citaat:En voor diegenen die niet durven lenen: troost je, ik heb een heleboel geleend voor mijn studies, ben nu nog niet eens 40 jaar, heb een man die grotendeels thuis is, en woon in een heel mooi huis in Blaricum. Dus het kan best hoor, je studieschuld aflossen en toch nog gewoon lekker leven
eva2 schreef:Er zijn zeker WEL heel veel mensen die menen recht te hebben op stufi, ookal ben jij dat niet.En bovendien, als de basisbeurs toch al zo laag is dat je er niets mee kunt, dan is het toch nog maar een druppel op de gloeiende plaat blijkbaar, en begrijp ik dus al helemaal niet waarom nu juist daar je hele studie van af moet hangen.
Citaat:Da's gewoon een redenering van verwend nederland, een kwestie van prioriteiten stellen en doorzettingsvermogen!
Citaat:En ik heb helemaal geen geluk gehad of het goed getroffen, ik heb er zelf gewooon altijd hard voor gewerkt. En dat vind ik persoonlijk ook heel normaal.
eva2 schreef:Ik heb lang niet alles gelezen, maar ik vind het plan persoonlijk niet verkeerd.
Ik studeer nog steeds, naast mijn baan van 4 dagen per week. Heb economie gestudeerd in Rotterdam, ook een pittige studie hoor, maar ik ben altijd blijven werken. Mijn vader had geld genoeg, maar zijn instelling is dat het goed voor je is om alles zelf te doen en te leren. ik ben er niet minder van geworden, werk dus 4 dagen in een topfunctie, ben zwanger van de derde, en volg nog steeds cursussen.
Kijk, studeren is gewoon niet voor iedereen weggelegd. Wanneer je je studie aan de universiteit niet kunt behapstukken in de daarvoor gestelde termijn zul je misschien hbo of mbo moeten overwegen. Op mensen die 8 jaar over een studie doen waar 4 jaar voor staat zit niemand te wachten denk ik.
Het grote probleem is dat veel jongeren van tegenwoordig gewoon een beetje verwend zijn.