Stop BOS zeg nee tegen de accijnsverhoging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Re: Stop BOS zeg nee tegen de accijnsverhoging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 11:19

Net of zijn financielle debakel geen persoonlijke aanval is richting ons arme mensen in Nederland. En net alsof de echt arme nederlanders die bij de voedselbanken hun eten krijgen zich niet aangevallen voelen als de regering weer eens miljoenen in de ontwikkenlingshulp van andere vreemde landen steekt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 14:50

tamorka schreef:
Het enige dat ik weet is dat Woutertje Bos niet blij was met de actie van deze petitie. Hij vond het een persoonlijke aanval geloof ik, grinnik.

Dat vind hij elke keer. Dromen

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 15:05

Hij is natuurlijk de enige die uberhaupt mag aanvallen...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 15:23

tamorka schreef:
Hij is natuurlijk de enige die uberhaupt mag aanvallen...

Oh werkt dat zo in de politiek ROFL

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 15:37

Als de opbrengst van deze accijns gestoken wordt in milieuvriendelijke alternatieven, dan vind ik het wel okee. Als mensen de auto dan een keertje meer laten staan, des te beter.

Ookal vind ik autorijden nu al pokkeduur en is het voor mij op dit moment ook een rib uit mijn lijf. Ik gebruik hem alleen voor het hoogst noodzakelijke en probeer dan nog met andere mensen mee te rijden. Lastig voor mij, maar je moet ook naar het grotere geheel kijken.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 18:59

Ronja schreef:
Als de opbrengst van deze accijns gestoken wordt in milieuvriendelijke alternatieven, dan vind ik het wel okee. Als mensen de auto dan een keertje meer laten staan, des te beter.

Ookal vind ik autorijden nu al pokkeduur en is het voor mij op dit moment ook een rib uit mijn lijf. Ik gebruik hem alleen voor het hoogst noodzakelijke en probeer dan nog met andere mensen mee te rijden. Lastig voor mij, maar je moet ook naar het grotere geheel kijken.

Dat gebeurd gewoon niet. En je begrijpt geloof ik niet dat de burger dubbel gepakt gaat woorden.
Niet alleen betaal je meer bij de pomp je gaat ook meer voor je produkten betalen omdast het transport ook duurder wordt.
Dit is een ordinaire belastingmaatregel om de staatskas te spekken en de tekorten van de staat weg te werken. Bovendien gaat het loon van de regering omhoog en de ontwikkelingshulp bijvoorbeeld ook. En dat terwijl heel veel nederlanders niet meer rond kunnen komen geven we geld aan het buitenland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:10

En dat we iets weg geven aan ontwikkelingshulp, oke..maar Nederland zou weer eens niet het lievertje van de klas zijn en gewoon veel meer geven dan andere Europese landen. En dat lijkt me toch echt niet nodig.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 10:14

Mij ook niet, er is genoeg te doen in nederland. En het kleinste land hoerft ook neit het meeste te geven lijkt me. Delen is leuk, maar eigen mensen eerst vind ik. Eerst zelf probleemloos en dan anderen vind ik hoor.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 15:01

Nou en de diesel is inmiddels € 1.195 de liter. Verwachting 1 Januari 2008 1.22 de liter.
In vergelijk met 1 januari 2007 toen was de prijs 1.02 .

Belachelijk toch zon verhoging

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:53

Ja vooral als je vader 60 duizend liter per jaar tankt aan diesel

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 22:05

O jee ook in het transport net zoals wij.
Er moet gewoon aktie ondernomen worden door iedereen in nederland.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:17

Kafue schreef:
Nou en de diesel is inmiddels € 1.195 de liter. Verwachting 1 Januari 2008 1.22 de liter.
In vergelijk met 1 januari 2007 toen was de prijs 1.02 .

Belachelijk toch zon verhoging

Precies en daarom heb ik zaterdag mijn diesel de deur uit gedaan en rij ik nu op gas Bloos
En ik moet zeggen ik kan weer lachen bij de pomp Tong uitsteken

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 14:10

Totdat Bos daar weer een slaatje uit gaat slaan want het is pure geldkwestie. 65% van de brandstofprijs gaat regelrecht naar het rijk.
En wat doen ze ermee dat weet niemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:12

OOk gas is al omhoog gegaan...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:04

runningkawa schreef:
OOk gas is al omhoog gegaan...

Ja maar de gasprijzen liggen een heel stuk lager, de wegenbelasting is ook veel minder Knipoog
Het is ook nog eens beter voor het milieu Knipoog

Alle brandstoffen blijven stijgen, van de week heeft het in de krant gestaan dat ze dit jaar de gasprijzen nog zullen verhogen maar volgend jaar durfde de regering dit niet aan. Maar het is altijd nog wat anders dan 1.45 euro voor een liter benzine Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:16

Kafue schreef:
Totdat Bos daar weer een slaatje uit gaat slaan want het is pure geldkwestie. 65% van de brandstofprijs gaat regelrecht naar het rijk.
En wat doen ze ermee dat weet niemand.

Bos is een eikel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:39

wel anders, maar ook crimineel dat het wederom verhoogd wordt..net als de zorg..waar blijft al het geld toch steeds?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 22:38

Jij weet niet waar dat geld blijft Kawa?

Wat denk je van dat topsalaris van die ministers? Moet toch ergens van betaald worden of niet dan Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 12:52

Ja die geven zichzelf een loonsverhoging van 10% ofzo terwijl ze tegen het bedrijfsleven roepen LOONmatiging.
Crimineel is het gewoon niet normaal meer en daarom moet iedereen die petitie tekenen.
Nederland in opstand Extreme duivel want het kan zo niet doorgaan. Je eigen kapot werken en de enige die er beter aan wordt is de regering en het buitenland want daar geven we ook veel geld aan.

Net als dat men vind dat bijvoorbeeld mensen met huizen met een waarde van over de miljoen meer woz belasting moeten betalen. belachelijk die mensen werken er ook vaak keihard voor.
Ik ken een schrijnend verhaal van een man die zijn huis moest verkopen omdat hij ofschoon hij het hypothecair gezien zowat vrij had zoveel belasting moest betalen over dat huis omdat de gemeent hem heel hoog getaxeerd haf, belachelijk gewoon die man moest dus zijn huis maar weg doen omdat de gemeente en de staat te hebberig zijn.