No Anorexia billboard schokt publiek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: No Anorexia billboard schokt publiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:34

Nadya schreef:
Deze billboards zijn niet gemaakt om mensen met anorexia te eh... 'helpen'. Ze zijn (als ik dat artikel goed gelezen heb) gemaakt voor de mode-ontwerpers en dat hele wereldje. Men hoopt dat ze ietwat vollere modellen gaan gebruiken.

Een anorexiapatient heeft wel wat meer nodig om te genezen van deze nare ziekte. Die laatste foto is trouwens van een model wat een jaar of wat geleden overleden is door de gevolgen van haar anorexia. Ik vind een Claudia Schiffer, Gisele Bundchen en vele andere modellen echt niet te vergelijken met een anorexiapatient, hoor. Daar zit nogal verschil in.

Jep, maar die je opnoemt zijn ook vic secret modellen vaak zijn ze iets meer pondjes, dan sommige couture modellen.
Maar goed zolang chanel man lagerfield die zelf overgewicht heeft gehad, en een beste vriend heeft met de grote van een bus, mensen met maatje 38 olifanten vind zal het niet stoppen Lachen
Net zoals benneton fotograaf zij over het anorexia meisje, met kledij heeft ze het perfecte figuur voor de modewereld, zonder kledij is iedereen bang voor haar

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:53

Wat ik jammer vind van deze actie is dat er mensen met anorexia zijn die dit zullen zien als het zogehete 'thinspiration'.
Het is goed initiatief om mensen bewust te maken van deze ziekte, al zullen de mensen die met anorexia strugglen hier niet allemaal van schrikken...

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:19

Het is ook niet bedoeld voor mensen die het hebben, maar vooral om het niet te krijgen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:22

Ja ik zou net zeggen, want voor mensen die het al hebben is dit juist alleen maar mooi en zij zien het eerder als bevestiging van schoonheid dan om af te schrikken...
Dus aan de ene kant denk ik goed! zodat veel jonge meisjes die nog niet zo ver zijn zien wat er met je gebeurt als je doordraaft. Aan de andere kant denk ik nee... Al die mensen met Anorexia grijpen dit alleen maar extra aan om te laten zien dat dun wel mooi is...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:36

Die advertentie stond ook in de Telegraaf for een of twee weekjes terug.

Ik vind het een goeie zet. Ja

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:24

tamorka schreef:
Speciaal voor vrouwen met anorexia, maar ook voor vrouwen die zich te dik vinden:
http://www.youtube.com/watch?v=tcRiXOONqf0

die meiden hebben een gezond figuur, niet eens echt dik, laat staan 'big'

"take your skinny girl en multiply her by four" nou... ja echt 4x een dun meisje...

Wel erg leuk liedje trouwens Tong uitsteken

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:35

Mika heeft best leuke muziek hoor! Maar ik vraag me af wat de achtergrond is van dit liedje. Zou hij voorkeur hebben voor zwaardere vrouwen? De meeste mannen hebben dat toch niet. Al houden ze ook niet van aangeklede kapstokken.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 09:29

tamorka schreef:
Mika heeft best leuke muziek hoor! Maar ik vraag me af wat de achtergrond is van dit liedje. Zou hij voorkeur hebben voor zwaardere vrouwen? De meeste mannen hebben dat toch niet. Al houden ze ook niet van aangeklede kapstokken.

Bullshit, echt bullshit. De meeste mannen vinden meiden zoals in dat clipje van Mika erg mooi. Een enkeling houdt ook van nog een maatje meer. Gewoon slank vinden mannen ook wel leuk, maar iets meer is geen bezwaar. behalve dat je hier natuurlijk ook uitschieters hebt naar mannen die echt heel tengere meisjes leuk vinden.

ik kan nogt niet samenhangend typen, nog te veel alcohol in mijn bloed geloof ik...

Maar dat mannen het liefst slank hebben is ónzin.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:11

zo he echt mager bahbah wel een goede actie!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:36

Qimm schreef:
tamorka schreef:

Bullshit, echt bullshit. De meeste mannen vinden meiden zoals in dat clipje van Mika erg mooi. Een enkeling houdt ook van nog een maatje meer. Gewoon slank vinden mannen ook wel leuk, maar iets meer is geen bezwaar. behalve dat je hier natuurlijk ook uitschieters hebt naar mannen die echt heel tengere meisjes leuk vinden.

ik kan nogt niet samenhangend typen, nog te veel alcohol in mijn bloed geloof ik...

Maar dat mannen het liefst slank hebben is ónzin.

mee eens............zou degene die dit zei misschien slank zijn Haha!

vind het liedje wel apart

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:16

Snoevie schreef:
mee eens............zou degene die dit zei misschien slank zijn Haha!

vind het liedje wel apart

Uhum, nee, niet bepaald!