Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
delerium schreef:Hubba:
Het hoofd is zondermeer de "smerigste" foto. Daarop zie je een echt hoofd dat van boven naar beneden door is gezaagd en die helften zijn iets uit elkaar gezet. Je ziet dus een herkenbaar gezicht maar ook de binnenkant. De huid is nog gewoon aanwezig, het kan denk ik een shockerende foto zijn.
Verder zal ik ze nog even onderverdelen:
Op de foto van gunther en ik staan geen plastinaten, ogen dicht, staat van de gebouwen, practicumzaal, lengte, breedte, ramen en tent ook allemaal niet. Die zijn gewoon van het gebouw, en absoluut niet eng. Hoewel er mensen zijn die Gunther eng vinden, of mij! Maar geen plastinaten.
Op de toeristenfoto zie je een auto met een skelet op de bijrijdersstoel en ik op de bestuurdersstoel, is niet eng.
De "hij heeft een brilletje gehad" is een plastinaat dat zijn in een soort Harry Potter-houding neer is gezet. Ik vind het een mooie maar hij gaf een paar vrienden wel iets kippenvel, hij is zeker niet vies.
"nieuwe plastinaten" is een vriendelijke foto, nergens huid maar vooral veel spieren. Volle plastinaten in veelal sport-poses.
"geraamten binnen" is wel een grappige vind ik, ook zeker niet eng en wederom geen huid, maar eentje met spieren, een met pezen, ze zijn allemaal duidelijk anders gemaakt.
De rest is allemaal eigenlijk zonder enge dingen, alleen de link "een heel lichaam" is van een lichaam waaraan ze nog bezig zijn. De huid is verwijderd en de spieren liggen open en bloot. Je ziet alleen een been overigens, maar het ziet er minder "plastic" uit dan de rest. De rest zie je gewoon aan dat het gefixeerd is, niet meer ontbindt enzo. Van deze zie je dat dat nog wel zou kunnen. (hoewel dat niet zo is).
Al met al zou ik je aanraden ze gewoon te kijken, en "een heel lichaam" en "het hoofd" voor het laatst te bewaren, omdat die eigenlijk het heftigst zijn.
Het hoofd is (en ik blijf het vrolijk zeggen) géén plastinaat, maar een voorbeeld van een oude conserveringsmethode!
delerium schreef:Nicky:
Zou je misschien iets meer nog kunnen vertellen over je presentatie? Ging het puur over het technische aspect, of over hoe de samenleving reageert, of algemeen? En in welke leeftijdscategorie moet ik dan denken, en hoe waren de reacties? Ben er wel heel benieuwd naar
Heike schreef:Ik vind het ook fascinerend en heb ook op tv de anatomie lessen gezien. En je verslag is goed en duidelijk geschreven. Ik heb dus net het hele topic gelezen. Zou er zelf ook graag naar toe gaan. Wie weet ooit.