Salaris minister gaat 10% omhoog!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Salaris minister gaat 10% omhoog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:42

Heeft de rest dat dan wel?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:43

runningkawa schreef:

Het is marginaal beter. Dat verklaart waarom ik 'niet' stem Tong uitsteken

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:50

Citaat:
De VVD wil dat de inkomstenbelasting voor alle tariefschijven omlaag gaat met drie procent. Bijna elke Nederlander profiteert daarvan. Dat zijn netto euro's waar iedereen wat mee kan. Deze voorgestelde belastingverlaging geeft vrijwel alle huishoudens fors meer koopkracht. Ook vookomt dit een loongolf en het gevaar van een nieuwe economische recessie. De gebruikelijke looneisen kunnen namelijk beperkt blijven, omdat men er al netto flink op vooruit gaat.

Kortom, mensen houden meer over, zonder dat ons land daardoor te duur wordt voor het buitenland. Zo houdt Nederland de ingezette groei vast.

Citaat:
Politieke functies brengen een bepaalde onzekerheid met zich mee, waar onverwacht een einde aan kan komen. Denk aan een minister die van de een op de andere dag moet aftreden. Denk aan de situatie dat er vervroegde verkiezingen worden uitgeschreven en een lid van de Tweede Kamer onverwacht niet in de Kamerbankjes terugkeert. Er is dan geen ontslagbescherming. Het is waar dat er in het bedrijfsleven ook onzekerheden zijn, maar 'het zijn van politicus' is toch anders dan het hebben van een baan in het bedrijfsleven, waar sprake is van enige ontslagbescherming. Daar komt bij dat politici veelvuldig in de openbaarheid optreden met het risico op afbreuk van deze personen. Het is ook nog maar de vraag of zonder een aparte regeling mensen bereid zouden zijn om lid van een vertegenwoordigend orgaan (zoals de Tweede Kamer) of van een bestuur (zoals wethouder) te worden dan wel om minister te worden. Politieke ambtsdragers (politici) vervullen dus een bijzonder ambt, dat bijzondere risico’s met zich meebrengt. Daarom is de VVD voorstander van een wachtgeldregeling voor politici.

Afhankelijk van de leeftijd en het aantal jaren dat politici actief zijn geweest, is er recht op wachtgeld. Naar de mening van de VVD behoeft de huidige wachtgeldregeling voor politici aanpassing. In het licht van de aanscherping van de sociale zekerheidswetten voor gewone werknemers is een sollicitatieplicht voor gewezen politieke ambtsdragers een logische stap. Ook anderszins staat de VVD achter voorstellen die de duur van het recht op wachtgeld beperken (zie de bij de Tweede Kamer aanhangige wetsvoorstellen). De VVD is voor versobering van de uitkeringsaanspraken van politici. Het is logisch dat de arbeidsvoorwaarden en de sociale zekerheid van politieke ambtsdragers meer in lijn met die van gewone werknemers worden gebracht. Maar anderzijds is, gelet op de bijzondere positie van politieke ambtsdragers, een enigszins afwijkend regime te rechtvaardigen.

Tot slot
De VVD is geen voorstander van wachtgeldregelingen voor leden van gemeenteraden en provinciale staten. Dit betreft nevenfuncties en geen hoofdfuncties.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:51

Tja maar wordt het dan de VVD of Rita Clown

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:10

Ik denk niet dat 1 persoon in staat is om alles te dragen, dus dan VVD wellicht Verward *zweef, zweef*

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:13

Schimmelig schreef:
runningkawa schreef:

Het is marginaal beter. Dat verklaart waarom ik 'niet' stem Tong uitsteken

Stem jij 'niet'of ga je niet stemmen?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:20

Ik wilde het even extra benadrukken Tong uitsteken Ik stem NIET en er is geloof ik geen partij die zo heet Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:23

Ik weet niet of het hier al gezegd is, maar het originele voorstel van de commissie Dijkstal was 30%. Het besluit is door het vorige kabinet genomen om het verschil met de beloningen in het bedrijfsleven niet te groot te maken.
Bijna alle nieuwe vakministers in dit kabinet zijn er gigantisch in beloning op achteruit gegaan, alleen de "oude" CDA ministers gaan er nu op vooruit.
Dit kabinet heeft besloten om niet 30% maar 10% te verhogen en dus blijven de meeste direkteuren meer dan de Balkenende norm verdienen.
Het gat zal dus niet gedicht worden, en het volk zal altijd blijven morren.

Maar als je heel boos bent ga je toch gewoon de politiek in Haha!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:00

Schimmelig schreef:
Ik wilde het even extra benadrukken Tong uitsteken Ik stem NIET en er is geloof ik geen partij die zo heet Haha!

Je kunt namelijk ook blanco stemmen, als je gewoon niet gaat, gaat je stem geloof ik automatisch naar de grootste partij.

Ik probeer altijd wel te stemmen, ook al is het soms moeilijk een partij te vinden die én roept wat ik wil horen én het dan ook daadwerkelijk waar lijkt te gaan maken.
Dan kan ik tenminste ook zeuren als het me niet bevalt, niet stemmen en wel klagen vind ik zo dubbel.