tweederde truckers valt door de mand bij controle

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: tweederde truckers valt door de mand bij controle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:19

Ik zeg niet dat ze het bewust willen doen, waar haal je dat vandaan als ik vragen mag?

Of ik nu een mini of een jeep rijd, maakt niet uit, Ik ben namelijk geen beroepschauffeur en zolang ik me aan de regels houd merkt niemand verschil in wat ik rijd.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:19

faye schreef:
Er wordt slechts gereageerd op opmerkingen. En helaas zijn er meer slechte dan goede vrachtwagenchauffeurs.

Na een paar reacties van jou moet ik toch echt even reageren hoor...
Je hebt nog nooit een vrachtwagen van de binnenkant gezien en denkt te kunnen oordelen? Misschien ben jij wel een waardeloze chauffeur en heb juist jij daarom steeds 'de pech' dat je 'afgesneden' wordt o.i.d?!
Misschien doen ze t wel met een reden omdat jíj als een krant rijdt?

En nogmaals; het gaat bij een gewicht beneden de 3500kg (zie bericht) niet eens om vrachtwagens! Dat zijn personenauto's! (busjes waarschijnlijk dus)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:20

Wat mij ook opvalt is dat nu 5 pagina's verder jij in je eentje in je vooroordeel staat
Dat zegt och ook wel wat

edit tikfout

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:21

Ik zou eerst het hele topic even goed lezen sflj, is moeilijk, weet ik Clown

Echwel, de rest heeft connecties met chauffeurs, is je dat niet opgevallen? Clown

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:21

Nou ik niet, maar weet weel hoe de wereld eruit ziet
zit niet op mijn hoge paard en zie alleen wat ik wil zien

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:22

faye schreef:
Of ik nu een mini of een jeep rijd, maakt niet uit, Ik ben namelijk geen beroepschauffeur en zolang ik me aan de regels houd merkt niemand verschil in wat ik rijd.

nee jij bent idd geenberoepschauffeur maar denk je nu echt dat alle vrachtwagen ( en andere beroepschauffeurs) `s ochtends achter het stuur gaan zitten en denken van zoo dan gaan we vandaag ff wat automobilsten pesten en hier en daar wat schade aanrichten?

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:24

faye schreef:

Echwel, de rest heeft connecties met chauffeurs, is je dat niet opgevallen? Clown

Connecties heb jij ook met de vrachtwagen.
Volgens mij haal jij ook gewoon je spullen in de winkel.

En die worden bezorgd door de vrachtwagenchauffeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:26

En? Regels zijn er niet voor niets!

Maar goed, ik heb me kostelijk vermaakt, maar ga nu wat nuttigs doen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:27

faye schreef:
Vrachtwagens mogen inderdaade maar 80, opmerkelijk dat ik ze op de A15 altijd met een gangetje van 100 tegenkom. Niet voor niets gebeuren bijna alle ongelukken op de A15 met vrachtwagens
Inhaal verbod? Hebben ze toch schijt aan? Het wordt hoog tijd dat er veel strenger op vrachtwagens gecontroleerd gaat worden!

En natuurlijk heb je ook aso automobilisten, maar er is 1 heel belangrijk verschil: Als een vranhtwagen schijt aan de medeweggebruiker heeft is dat vele malen ergen aangezien het zijn BEROEP betreft!

Gelul, alle vrachtwagens zijn begrensd op 89km/u! Sommigen (afwijkingen heb je altijd maar minimaal) kunnen daardoor net eevn boven de 90km maar that's it!
Het lijkt op jouw tellertje 'wel' 100 maar dat komt omdat bijna alle km tellers van personenauto's (bijna) 10% afwijken! Dus 100 voor jou is 90 in werkelijkheid!
Km tellers van vrachtwagens worden bovendien iedere 2jr verplicht geëikt en zijn dus bijzonder nauwkeurig. Die van jouw autootje wordt nooit geëikt!
100km/u met een vrachtwagen is dus gewoon onmogelijk!
Op de A15 rijden nou eenmaal ontzettend veel vrachtwagens dus is het logisch dat het percentage ongevallen daarmee ook hoger ligt. Echter; er rijden nog veel meer personenwagens en ik van jou wel eens weten (oftewel onderbouw jouw uitlatingen eens!) hoeveel vrahctwagens er (bijvoorbeeld vorig jaar) betrokken waren aan een ongeval op die weg en in datzelfde jaar, hoeveel personenwagens?
Kom er eens mee?

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:27

Ik denk dat de gewone automobist zich minder aan de regels houden dan een vrachtwagenchauffeur.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:28

faye schreef:
Nee Wendy, ze maken gebruik van de weg, een chauffeur heeft rijden als beroep. Wezenlijk verschil!

Nee, een vrachtwagenchauffeur heeft het vervoeren van goederen als beroep. En moet daar toevallig voor rijden. Net zo toevallig als die vertegenwoordiger enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:29

sflj schreef:
faye schreef:
Nee Wendy, ze maken gebruik van de weg, een chauffeur heeft rijden als beroep. Wezenlijk verschil!

Nee, een vrachtwagenchauffeur heeft het vervoeren van goederen als beroep. En moet daar toevallig voor rijden. Net zo toevallig als die vertegenwoordiger enz.

Fout, en dom! Maar goed ik ga het niet nog een keer uitleggen.
En nu ben ik echt weg, have fun nog!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:29

faye schreef:
Ik anticipeer genoeg! Maar als je tussen 7 en tien en tussen drie en zeven niet mag inhalen als vrachtwagen, dan zit je gewoon fout. DAAR hoeft een personenauto dan namelijk niet op te anticiperen Haha!

Chronos, we pakken ze wel aan in de rechtzaal, veel effectiever Haha!

Jij vindt jezelf waarschijnlijk (net als bijna iedere automobilist) een goede chauffeur... Gaaaap

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:30

sflj schreef:
faye schreef:
Vrachtwagens mogen inderdaade maar 80, opmerkelijk dat ik ze op de A15 altijd met een gangetje van 100 tegenkom. Niet voor niets gebeuren bijna alle ongelukken op de A15 met vrachtwagens
Inhaal verbod? Hebben ze toch schijt aan? Het wordt hoog tijd dat er veel strenger op vrachtwagens gecontroleerd gaat worden!

En natuurlijk heb je ook aso automobilisten, maar er is 1 heel belangrijk verschil: Als een vranhtwagen schijt aan de medeweggebruiker heeft is dat vele malen ergen aangezien het zijn BEROEP betreft!

Gelul, alle vrachtwagens zijn begrensd op 89km/u! Sommigen (afwijkingen heb je altijd maar minimaal) kunnen daardoor net eevn boven de 90km maar that's it!
Het lijkt op jouw tellertje 'wel' 100 maar dat komt omdat bijna alle km tellers van personenauto's (bijna) 10% afwijken! Dus 100 voor jou is 90 in werkelijkheid!
Km tellers van vrachtwagens worden bovendien iedere 2jr verplicht geëikt en zijn dus bijzonder nauwkeurig. Die van jouw autootje wordt nooit geëikt!
100km/u met een vrachtwagen is dus gewoon onmogelijk!
Op de A15 rijden nou eenmaal ontzettend veel vrachtwagens dus is het logisch dat het percentage ongevallen daarmee ook hoger ligt. Echter; er rijden nog veel meer personenwagens en ik van jou wel eens weten (oftewel onderbouw jouw uitlatingen eens!) hoeveel vrahctwagens er (bijvoorbeeld vorig jaar) betrokken waren aan een ongeval op die weg en in datzelfde jaar, hoeveel personenwagens?
Kom er eens mee?

En als je een caraven voor je hebt die op zijn teller 80 rijdt rijdt dus ongeveer 70.
En de laaste vrachtwagen in de stoet er achter rijdt 50 rara waar komen de file's vandaan.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:31

Ja en die caravan bestuurder roept
File's waar file"s wij hebben nooit file's Haha! Haha!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:32

faye schreef:
Ik houd ook rekening met ze hoor, daar niet van. Helaas is het andersom vaak ver te zoeken. Of vind jij het normaal om een inhaalverbod te negeren?

Kom eens met cijfers? Hoeveel % van de vrachtwagenchauffeurs negeert dat verbod? En vergelijk dat eens met de andere automobilisten die verboden negeren? ben benieuwd of t echt zo erg is. Maar aangezien jij dat allemaal weet ben ik zeer benieuwd!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:33

Echwel schreef:
Ja en die caravan bestuurder roept
File's waar file"s wij hebben nooit file's Haha! Haha!

ROFL sorry zie het ff voor me
vader , moeder en 2 kids in de auto, kofferbak volgepropt
zwaar beladen caravan er achter!
en daar tuffen ze over de snelweg.......
en dan een hele rij auto`s en vrachtwagens erachter

( soory beetje offtopic)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:35

faye schreef:
Ik hoef geen weekje mee, ben vaak genoeg meegeweest, mijn man heeft ook zijn vrachtwagenrijbewijs. Haha!, en mijn vader ook.

Ik snap best dat jullie je vriendjes , familie of kennissen hoog hebben zitten hoor, maakt niet uit.

Het feit dat hij een vrachtwagenrijbewijs heeft maakt hem nog geen chauffeur Knipoog

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:37

faye schreef:
maartje_h schreef:
waarom scheer je dan alle vrachtwagen chauffeurs over 1 kam??
En ben je zo negatief over ze?

Zoals ik al zei, ik moet te vaak over de A15 Haha!
En jullie hebben wel gelijk, ik ben inmiddels behoorlijk bevooroordeeld, ik heb echt een hekel aan vrachtwagenchauffeurs. Maar goed dat komt ook omdat ik bijna dood gereden ben door zo'n eikel die te hard de bocht nam en op mijn weghelft kwam. Godzijdank heb ik het overleefd omdat ik een grote Jeep reed, anders had ik niet meer gezeten. Dus ja, ik erger me rot, elke dag op die snelweg, aan elke gevaarlijk weggedrag, maar helemaal aan dat van vrachtwagenchauffeurs. kan zijn dat er een hoop buitenlandse chauffeurs tussen zitten hoor, maar dat interesseert me eigenlijk niet zo. Feit is dat ik bijna elke dag gevaarlijk gedrag zie van chauffeurs die met hun beroep bezig zijn.
Gelukkig gaan er wel steeds meer stemmen op om harder te gaan straffen bij beroepschauffeurs.

Kijk nu wordt er een hoop duidelijk! beetje getraumatiseerd en een frustratie enz... tja
Ik heb een tip voor je; vertrek 'smorgens iets eerder en rij wat rustiger, maak je niet zo druk en je zult zien dat je een stuk minder last hebt van die vervelende truckers! Haha!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:39

faye schreef:
Slachtoffer? Wha ha ha nee hoor. Gelukkig kan ik zelf wel wat doen, zoals ik al zei, in de rechtzaal. Ik ben ook erg blij dat er rechtbankbreed steeds meer consensus komt over het zwaarder straffen van beroepschauffeurs.

Ik weet niet welk beroep jij hebt maar in ieder geval ben je niet objectief. Lijkt me niet goed om bevooroordeeld te zijn op zo'n positie. M.a.w; ik geloof dat jij je werk niet doet zoals zou moeten.. (misschien nog wel erger dan een vrachtwagenchauffeur die een foutje maakt...Knipoog )

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:42

faye schreef:
En? Regels zijn er niet voor niets!

Maar goed, ik heb me kostelijk vermaakt, maar ga nu wat nuttigs doen.

Ten koste van wat.
Het in stand houden van een vooroordeel..

De wereld wordt er niet mooier op als mensen dit soort vooroordelen behoud

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:43

faye schreef:
sflj schreef:

Fout, en dom! Maar goed ik ga het niet nog een keer uitleggen.
En nu ben ik echt weg, have fun nog!

Ja doe dat, je hebt nu genoeg ongefundeerd lopen roepen!
Ik discussieer graag een keer verder met je maar alleen als je ook iets kunt onderbouwen graag!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:46

faye schreef:

Je zegt zelf dat je ook chauffeurs in je familie hebt Clown

Denk je nou echt dat chaffeurs het leuk vinden om ongelukken te maken?
Wow! Wow!
Daar zit niemand op te wachten hoor Gestoord
Plus dat het jezelf in je nadeel werkt ook voor je baas. Clown

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:50

Dan nog iets; iedere vrachtwagenchauffeur is ook personenauto-bestuurder maar andersom geldt dat dus niet altijd Knipoog
Denk daar maar eens over na.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:05

tamorka schreef:
Misschien moeten de transport kosten gewoon omlaag door belasting aftrek. DAn komen dit soort dingen misschien minder vaak voor.

Belastingaftrek???
De staat maakt het transporteurs alleen maar moeilijker Hamer

Chronos schreef:
Laten we eerlijk zijn er kan amper meer ergens ingehaald worden als er inhaalverbod is en doe je dat wel dan gaat er een behoorlijk bedrag weer naar de staatskas.

Eerlijk is eerlijk, aan de andere kant is zo'n dicht op elkaar gepakte rij vrachtwagens ook niet handig voor de doorstroming
De invoegers komen er nauwelijks meer tussen.
De automobilist schiet meteen door naar de linkerbaan en ik als achteropkomer kan weer op mijn rem.

Ik heb trouwens nooit (nouja, zeg nooit nooit natuurlijk) dat een vrachtwagen 'ineens' inhaalt, want als je oplet kan je zulke manoeuvres al een kilometer van te voren aan zien komen.