Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye schreef:Er wordt slechts gereageerd op opmerkingen. En helaas zijn er meer slechte dan goede vrachtwagenchauffeurs.
faye schreef:Of ik nu een mini of een jeep rijd, maakt niet uit, Ik ben namelijk geen beroepschauffeur en zolang ik me aan de regels houd merkt niemand verschil in wat ik rijd.
faye schreef:Ik zou eerst het hele topic even goed lezen sflj, is moeilijk, weet ik
Echwel, de rest heeft connecties met chauffeurs, is je dat niet opgevallen?
faye schreef:Vrachtwagens mogen inderdaade maar 80, opmerkelijk dat ik ze op de A15 altijd met een gangetje van 100 tegenkom. Niet voor niets gebeuren bijna alle ongelukken op de A15 met vrachtwagens
Inhaal verbod? Hebben ze toch schijt aan? Het wordt hoog tijd dat er veel strenger op vrachtwagens gecontroleerd gaat worden!
En natuurlijk heb je ook aso automobilisten, maar er is 1 heel belangrijk verschil: Als een vranhtwagen schijt aan de medeweggebruiker heeft is dat vele malen ergen aangezien het zijn BEROEP betreft!
faye schreef:Nee Wendy, ze maken gebruik van de weg, een chauffeur heeft rijden als beroep. Wezenlijk verschil!
sflj schreef:faye schreef:Nee Wendy, ze maken gebruik van de weg, een chauffeur heeft rijden als beroep. Wezenlijk verschil!
Nee, een vrachtwagenchauffeur heeft het vervoeren van goederen als beroep. En moet daar toevallig voor rijden. Net zo toevallig als die vertegenwoordiger enz.
faye schreef:Ik anticipeer genoeg! Maar als je tussen 7 en tien en tussen drie en zeven niet mag inhalen als vrachtwagen, dan zit je gewoon fout. DAAR hoeft een personenauto dan namelijk niet op te anticiperen
Chronos, we pakken ze wel aan in de rechtzaal, veel effectiever
sflj schreef:faye schreef:Vrachtwagens mogen inderdaade maar 80, opmerkelijk dat ik ze op de A15 altijd met een gangetje van 100 tegenkom. Niet voor niets gebeuren bijna alle ongelukken op de A15 met vrachtwagens
Inhaal verbod? Hebben ze toch schijt aan? Het wordt hoog tijd dat er veel strenger op vrachtwagens gecontroleerd gaat worden!
En natuurlijk heb je ook aso automobilisten, maar er is 1 heel belangrijk verschil: Als een vranhtwagen schijt aan de medeweggebruiker heeft is dat vele malen ergen aangezien het zijn BEROEP betreft!
Gelul, alle vrachtwagens zijn begrensd op 89km/u! Sommigen (afwijkingen heb je altijd maar minimaal) kunnen daardoor net eevn boven de 90km maar that's it!
Het lijkt op jouw tellertje 'wel' 100 maar dat komt omdat bijna alle km tellers van personenauto's (bijna) 10% afwijken! Dus 100 voor jou is 90 in werkelijkheid!
Km tellers van vrachtwagens worden bovendien iedere 2jr verplicht geëikt en zijn dus bijzonder nauwkeurig. Die van jouw autootje wordt nooit geëikt!
100km/u met een vrachtwagen is dus gewoon onmogelijk!
Op de A15 rijden nou eenmaal ontzettend veel vrachtwagens dus is het logisch dat het percentage ongevallen daarmee ook hoger ligt. Echter; er rijden nog veel meer personenwagens en ik van jou wel eens weten (oftewel onderbouw jouw uitlatingen eens!) hoeveel vrahctwagens er (bijvoorbeeld vorig jaar) betrokken waren aan een ongeval op die weg en in datzelfde jaar, hoeveel personenwagens?
Kom er eens mee?
faye schreef:Ik houd ook rekening met ze hoor, daar niet van. Helaas is het andersom vaak ver te zoeken. Of vind jij het normaal om een inhaalverbod te negeren?
Echwel schreef:Ja en die caravan bestuurder roept
File's waar file"s wij hebben nooit file's![]()
faye schreef:Ik hoef geen weekje mee, ben vaak genoeg meegeweest, mijn man heeft ook zijn vrachtwagenrijbewijs., en mijn vader ook.
Ik snap best dat jullie je vriendjes , familie of kennissen hoog hebben zitten hoor, maakt niet uit.
faye schreef:maartje_h schreef:waarom scheer je dan alle vrachtwagen chauffeurs over 1 kam??
En ben je zo negatief over ze?
Zoals ik al zei, ik moet te vaak over de A15
En jullie hebben wel gelijk, ik ben inmiddels behoorlijk bevooroordeeld, ik heb echt een hekel aan vrachtwagenchauffeurs. Maar goed dat komt ook omdat ik bijna dood gereden ben door zo'n eikel die te hard de bocht nam en op mijn weghelft kwam. Godzijdank heb ik het overleefd omdat ik een grote Jeep reed, anders had ik niet meer gezeten. Dus ja, ik erger me rot, elke dag op die snelweg, aan elke gevaarlijk weggedrag, maar helemaal aan dat van vrachtwagenchauffeurs. kan zijn dat er een hoop buitenlandse chauffeurs tussen zitten hoor, maar dat interesseert me eigenlijk niet zo. Feit is dat ik bijna elke dag gevaarlijk gedrag zie van chauffeurs die met hun beroep bezig zijn.
Gelukkig gaan er wel steeds meer stemmen op om harder te gaan straffen bij beroepschauffeurs.
faye schreef:Slachtoffer? Wha ha ha nee hoor. Gelukkig kan ik zelf wel wat doen, zoals ik al zei, in de rechtzaal. Ik ben ook erg blij dat er rechtbankbreed steeds meer consensus komt over het zwaarder straffen van beroepschauffeurs.
faye schreef:En? Regels zijn er niet voor niets!
Maar goed, ik heb me kostelijk vermaakt, maar ga nu wat nuttigs doen.
faye schreef:sflj schreef:Nee, een vrachtwagenchauffeur heeft het vervoeren van goederen als beroep. En moet daar toevallig voor rijden. Net zo toevallig als die vertegenwoordiger enz.
Fout, en dom! Maar goed ik ga het niet nog een keer uitleggen.
En nu ben ik echt weg, have fun nog!
faye schreef:Ik zou eerst het hele topic even goed lezen sflj, is moeilijk, weet ik
Echwel, de rest heeft connecties met chauffeurs, is je dat niet opgevallen?
tamorka schreef:Misschien moeten de transport kosten gewoon omlaag door belasting aftrek. DAn komen dit soort dingen misschien minder vaak voor.
Chronos schreef:Laten we eerlijk zijn er kan amper meer ergens ingehaald worden als er inhaalverbod is en doe je dat wel dan gaat er een behoorlijk bedrag weer naar de staatskas.