Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Simone schreef:Miryamk schreef:Ach ik ben donor....dus ben ik er dan toch snel geweest.![]()
Ieder zijn tijd....
Ik ben ook donor en dat is eigenlijk nog het beste denk ik dan: als je in dat geval overlijdt wordt je als ik het goed heb eerst hersendood verklaard voordat ze kunnen overgaan tot het transplanteren van organen. In dat geval ben je dus 100% zeker echt dood.
Verder vind ik het inderdaad hele enge verhalen; vraag me af hoeveel ervan nou echt op waarheid berust zijn... maar het zal vast voorkomen inderdaad. Vind eigenlijk dat het met de huidige medische wetenschap niet meer mag voorkomen, want er zijn wel degelijk middelen om echt uit te kunnen sluiten dat een persoon nog zou leven.
xSCWx schreef:_Simone schreef:Ik ben ook donor en dat is eigenlijk nog het beste denk ik dan: als je in dat geval overlijdt wordt je als ik het goed heb eerst hersendood verklaard voordat ze kunnen overgaan tot het transplanteren van organen. In dat geval ben je dus 100% zeker echt dood.
Verder vind ik het inderdaad hele enge verhalen; vraag me af hoeveel ervan nou echt op waarheid berust zijn... maar het zal vast voorkomen inderdaad. Vind eigenlijk dat het met de huidige medische wetenschap niet meer mag voorkomen, want er zijn wel degelijk middelen om echt uit te kunnen sluiten dat een persoon nog zou leven.
Als je hersendood bent, is het ook niet zeker dat je 'helemaal'dood bent. Zo is er gebleken dat de hartslag omhoog gaat, de bloeddruk en er was nog iets maar dat weet ik zo even niet meer.. In ieder geval: tekenen die een hersendood persoon niet zou hebbenVertelde het tegen m'n vader, die is donor, nou die wou er maar niks van weten
Het lijkt me ook echt wel ontzéttend eng om levend begraven te worden.. Of in een crematorium ofzo wakker te worden.. Ik hou zowiezo niet van de dood
Lusitana schreef:Er zijn hier alleen al in het afgelopen jaar minstens twee mensen wakker geworden in een mortuarium.
Citaat:lotteke schreef:
Verdrinken kun je ook nog...
En aarde kan van alles doen.
Waar haal je die info vandaan, ben wel nieuwsgierig.
Je kan namelijk niet verdrinken op een kerkhof;
kerhoven bestaan uit speciale zandgrond, anders duurt het
járen voor een lijk vergaat. Dus daar is helemaal speciaal aan gedacht...
Maar goed ben wel benieuwd waar jij dan je.... info vandaan hebt dit onderwerp interesseerd me wel.
SGWOllie schreef:
Zou eerlijk gezegd niet durven zeggen of zo'n kist dat houdt of niet.
Denk eens aan de lijken waar opnieuw onderzoek op moet worden gedaan (bv moord)
dan graven ze hem opnieuw op en is het wel zaak dat het lijk plus kist nog in een redelijke staat verblijft.
Citaat:Jammer dat lotteke niet meer op dit topic terug is gekomen om haar verhaal te onderbouwen, dan zal het wel dikke duimenwerk zijn.
Tieme schreef:Lusitana schreef:Er zijn hier alleen al in het afgelopen jaar minstens twee mensen wakker geworden in een mortuarium.
Een collega van onze huisarts heeft ook zoiets meegemaakt. die ging na een begravenis van een man totdat ze opeens geklop uit de kist hoorde. die man was 3 dagen "dood" geweest en ontwaakte net op tijd.
die man bleek aan een bepaalde ziekte te lijden waarbij hij het bewustzijn verloor en het net leek of hij dood was. hartslag was zo zwak dat het niet door de machines opviel.
er is pas ook nog een programma op tv geweest over zo'n soort ziekte. dat waren mensen die ook regelmatig zo erg bewusteloos/in slaap vielen dat ze dood waren verklaard. er was er zelfs 1 bij die al 2x doodverklaard was en bijna begraven. ze kon wel alles horen maar niet bewegen. die droeg nu ook een papier bij zich waarop stond dat ze speciale testen moest ondergaan voordat ze haar voor dood zouden verklaren.
Tieme schreef:er is pas ook nog een programma op tv geweest over zo'n soort ziekte. dat waren mensen die ook regelmatig zo erg bewusteloos/in slaap vielen dat ze dood waren verklaard. er was er zelfs 1 bij die al 2x doodverklaard was en bijna begraven. ze kon wel alles horen maar niet bewegen. die droeg nu ook een papier bij zich waarop stond dat ze speciale testen moest ondergaan voordat ze haar voor dood zouden verklaren.
patsur schreef:Getver wat een naar verhaal! De mensen die de autopsie aan het uitvoeren waren zullen zich wel te pleter zijn geschrokken!
Ik heb ooit op tv een docu gezien, waarin een vrouw ook al een aantal keer wakker werd in een mortuarium.. Het schijnt een soort ziekte te zijn oid?
jacimatho schreef:Er is een tijd geweest dat twijfel gevallen begraven werden met een touwtje die door de grond naar boven ging naar een bel.
"s avonds ging men dan wacht houden op het kerkhof, voor het geval er een bel af zou gaan..
( Dacht dat hier de term graveyard shift vandaan komt..)
zie ook: http://www.libraryspot.com/know/graveyard.htm
Het is dus niet iets van de laatste tijden...
xdenisex schreef:Ik heb geen idee maar als je afgelegd wordt dan wordt in sommige gevallen je mond dicht genaaid en opgevult met een soort sement en er wordt een kurk in je kont gestopt en allemaal met dat soort dingen.
Ik zou ook schrikken als ik zo weer bij zou komen!