Matador raakt gewond in de training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Matador raakt gewond in de training

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:49

Stierenvechten is gewoon primitief vermaak, niets meer, niets minder. Je kunt wel altijd in de middeleeuwen willen blijven hangen, een teken van beschaving is het echter niet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 20:10

Ik dacht al, waar blijf je.

Beschaving is lang niet altijd wat het woord inhoud. Integendeel.

Ik snap het gevoel, dat heb ik al gezegd, ik vind het ook heerlijk als een niet zo'n brave ruiter wat breekt, bij voorkeur de nek.

Ik ga er niet heen, maar zie het op TV en kijk naar de programma's erover om te zien wat de mensen bezield die van kinds af aan dromen van stierenvechter, in welke vorm dan ook, te worden. Ik kijk dan hoe er getrained wordt, ik zie de trotse fokkers van het vee en van de paarden, de assistenten erom heen. Ik heb me er veel meer in verdiept dan mensen die het bij voorkeur afwijzen. Ik ben ook tegen het verwonden van de stier, maar met veel meer inzicht dan de meesten die in deze discussie deelnemen. Ik hoop dat het evalueert, maar afschaffen zou zonde zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:25

Ik had al eerder in dit topic gepost hoor Lusitana, niet alles op jezelf betrekken.

Beschaving is in ieder geval niet dit soort praktijken. Het wordt tijd dat het afgeschaft wordt.

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:46

Lusitana je vergelijkt dit ook met de 'natuur'.
In de natuur vechten de stieren idd , maar zoals je al zegt dat is de natuur!
Dit heeft niets , maar dan ook helemaal niets met stiervechten te maken! Verward