Britse (18) ondergaat zesde abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rozanne

Re: Britse (18) ondergaat zesde abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 10:54

MSQuincyTE schreef:
Zulke vrouwen mogen wat mij betreft ook nooit meer moeder worden echt afschuwelijk

Mee eens Ja

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 10:57

Waarom precies. Denk je dat ze geen moeder kan zijn, of gun je het haar niet?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:41

Weet je wel hoeveel vrouwen een kinderwens hebben en die zelf niet zwanger kunnen worden omdat ze ontvruchtbaar zijn of iets anders

Valeriie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:44

jeetje, wat een dom kind zeg, volgens mij geeft het haar gewoon een kik om zoveel mogelijk abortussen te hebben ofzo

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:47

Soms word echt de beslissing abortus zo makkelijk gehouden, mijn buurmeisje was ook zo, 15 jaar eerste abortus want ze had geen zin in een condoom eigen woorden (opvoeding moeder zal ook wel tussen gezeten hebben) op haar zeventiende weer ééntje, het was leuker zonder condoom. op haar 20 ook, nu is ze 24 en heeft ze wel gehouden, omdat vriend dat wou maar vriendje is ondertussen weg....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:59

MSQuincyTE schreef:
Weet je wel hoeveel vrouwen een kinderwens hebben en die zelf niet zwanger kunnen worden omdat ze ontvruchtbaar zijn of iets anders

Iemand anders zijn ongeluk heeft niets te maken met een persoonlijke situatie van een ander.
Wij mogen geen paarden hebben omdat anderen ze nooit zouden kunnen kopen?
Een blinde mag geen operatie laten ondergaan om weer te kunnen zien omdat andere blinden het niet kunnen betalen?
Het is nu eenmaal niet gelijk verdeeld. Je moet het doen met wat je hebt of binnen je bereik ligt. Het is zuiver afgunst als je een ander geen kind of abortus gunt als je er zelf geen kinderen kunt krijgen. Dat is nooit een goede argumentatie om ergens tegen te zijn.

Je kunt moeilijk haar verplichten de kinderen te krijgen die een ander niet kan krijgen...

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:14

Dan moeten die personen maar NIET zwanger worden hoeven ze ook geen abortus te plegen, Sex doe je samen niet alleen en ze zijn dan allebei schuldig als ze daar geen dingen voor gebruiken waardoor je niet zwanger kan raken

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:23

Ik denk niet dat er tegen zijn (als men zelf geen kinderen kan krijgen) met afgunst te maken heeft.

Eerder met niet begrip kunnen/willen hebben voor mensen die met zo weinig respect voor het levende wezentje in hun buik, het zo vaak & zo gemakkelijk weer laten beëindigen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:24

Sex gaat niet altijd in overleg, zoals mijn voorbeeld in een abusieve realtie. Ik ben god weet ik het hoe vaak verkracht binnen de relatie en heb goddank geen baarmoeder meer dus kon niet zwanger worden, maar denk maar niet dat hij het toe had gestaan dat ik een voorbehoedsmiddel gebruikte en een eventuele abortus zou er dan zijn om het kind te redden van mishandeling of getuigen zijn daarvan. bovendien is het soms ook juist weer een straf van zo'n mishandelaar die zijn vriendin/vrouw zo ernstig mogelijk wil laten leiden.

Jij gaat uit van een ideale sitiuatie, maar je kunt wel op je vingers natellen dat iemand die meerdere abortussen pleegt, niet in ene ideale situatie zit, anders had het niet gehoeven.

En zelfs al gebruikt iemand abortus als "voorbehoedsmiddel"dan is dat haar keus. Het is legaal, ze heeft die keus.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:28

Toch is er iets als humaan, als je behalve de situaties waar het voorkomen begrijpelijk is, een abortus pleegt. Omdat het in het eerste geval zo hard voorkomen had kunnen worden. Behalve als condoom en pil niet werken ofzo

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:30

Lusitana schreef:
En zelfs al gebruikt iemand abortus als "voorbehoedsmiddel"dan is dat haar keus. Het is legaal, ze heeft die keus.

Inderdaad, en als er veel mensen het op die manier gaan gebruiken, kan ik me best wel voorstellen dat er in de toekomst ook een eigen ziektekosten bijdrage voor komt.
En daar kan ik me best in vinden. Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:31

Ann schreef:
Ik denk niet dat er tegen zijn (als men zelf geen kinderen kan krijgen) met afgunst te maken heeft.

Eerder met niet begrip kunnen/willen hebben voor mensen die met zo weinig respect voor het levende wezentje in hun buik, het zo vaak & zo gemakkelijk weer laten beëindigen.

Op zich een goed argument. Maar.
Dat geen respect hebben heeft weer niks te maken met het feit dat anderen ze niet kunnen krijgen.
Persoonlijk zie ik een vrucht niet als wezen. Wanneer het wel menselijk wordt, daar is ook de grens gesteld waar abortus niet meer kan, behalve onder byzonder omstandigheden. dus bij legale abortus kun je er van uitgaan dat het om een vruchtje ging dat nog geen menselijke kenmerken had en het dan, in mijn ogen ook niet is, en "leven" is dan ook anders te definiëren. Een plant leeft ook. een slak ook, maar als die in de weg zit, gooit men er ook zout op. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Het is niet zo dat er babies vermoord worden. Trouwens die heb je er ook bij, moeders die geen abortus plegen en direct na de geboorte hun kind ombrengen. Dat is ook meestal door schrijnende omstandigheden en niet omdat een moeder daar nou zo'n plezier in heeft.

En als je nu eens alles doet om het te voorkomen, maar er komt toch een kind wat je echt niet wilt? Ik ken mensen die ondanks de pil zwanger worden, om maar wat te noemen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:38

13 weken vind ik al leven, 22 absoluut,

Incest en verkrachting kan ik begrijpen, maar die nemen nogaltijd maar 2 procent van al de abortussen in.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:39

Voor mij is het al een levend wezentje meteen na een positieve zwangerschapstest. En daarom kan ik er ook minder begrip voor hebben in sommige gevallen. Maar goed, ik ben dan ook zo'n sukkel die slakken van de straat afhaalt en in het gras zet, zodat ze niet worden doodgetrapt. Clown Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:44

Er staat in het bericht niets over in welke week het is gebeurd.

Het is een feit dat er iets aan de tendens gedaan moet worden, maar ik roep geen "schande" bij zo'n geval van meerdere abortussen als ik geen redenen weet, en dat doen de meeste tot nu toe wel.

Ik roep heus ook wel "schande"bij het zo makkelijk sex hebben zonder over bescherming na te denken.Want dat zie ik hier dus dagelijks om me heen, gewoon niet aan de pil willen of er slecht mee omgaan, jongens die vinden dat de meisjes voor condooms moeten zorgen, terwijl die vaak helemaal geen geld hebben, morning after pillen die als warme broodjes over de toonbank gaan, etc. Dat zijn maatschappelijke problemen waar oplossingen voor moeten komen. Maar 1 persoon aanvallen werkt niet.
Hier is bv net een actie dat men het eerste half jaar de pil gratis kan krijgen. Ik denk dat zoiets wel zoden aan de dijk zet. Hoewel men hier uiterst slordig er mee omgaat.

Het feit dat sex in sommige landen nog taboe is, helpt niet, hier hebben jongeren vooral sex in de auto, want de ouders willen het niet hebebn. Dat is je kop in het zand steken.
Ondertussen is er een nieuw soort misdaad ontstaan, het beroven van vrijende stellen in auto's.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:50

Citaat:
Maar 1 persoon aanvallen werkt niet.

We hebben het allang niet meer alleen over de vrouw in het beginbericht. Het gaat inmiddels vnl. over abortus als voorbehoedsmiddel gebruiken (het is immers legaal). En vanuit mijn gevoel/verstand, vind ik dat inderdaad een 'schande'. Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:57

Ook in abortus over het algemeen, weet je niet in welke week men het doet, je kunt er niet vanuit gaan dat iedereen het laat doet en dat je dus met leven te maken hebt.

Men roept in dit topic vooral schande dat deze dame het zes keer heeft laten doen, niet over abortus in het algemeen.
Ja, het is je goedrecht om het een schande te vinden om het zo te gebruiken, daar heb ik alle begrip voor, want het is niet "normaal" maar wat denk je dat mensen deden voor het pil tijdperk? Toen ging het met de breinaald. Maar goed, de middelen zijn voor handen en ik vind in princiepe ook wel dat men die moet gebruiken (maar dan moet het ook wel bereikbaar/betaalbaar zijn), maar ik respecteer ook de wens van mensen die ze niet wilen of kunnen gebruiken want zo lekker is de pil of andere dingen ook niet voor je lichaam. En er ontstaan soms ook ondanks die middelen zwangerschappen. Ik ben gewoon voor het recht te beslissen dat je de zwangerschap wilt beëindigen. Om de redenen die jezelf hebt, en niet om het door te laten gaan om redenen die een ander voor je bedenken.

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:03

Lusitana schreef:
Ook in abortus over het algemeen, weet je niet in welke week men het doet, je kunt er niet vanuit gaan dat iedereen het laat doet en dat je dus met leven te maken hebt.

Men roept in dit topic vooral schande dat deze dame het zes keer heeft laten doen, niet over abortus in het algemeen.
Ja, het is je goedrecht om het een schande te vinden om het zo te gebruiken, daar heb ik alle begrip voor, want het is niet "normaal" maar wat denk je dat mensen deden voor het pil tijdperk? Toen ging het met de breinaald. Maar goed, de middelen zijn voor handen en ik vind in princiepe ook wel dat men die moet gebruiken (maar dan moet het ook wel bereikbaar/betaalbaar zijn), maar ik respecteer ook de wens van mensen die ze niet wilen of kunnen gebruiken want zo lekker is de pil of andere dingen ook niet voor je lichaam. En er ontstaan soms ook ondanks die middelen zwangerschappen. Ik ben gewoon voor het recht te beslissen dat je de zwangerschap wilt beëindigen. Om de redenen die jezelf hebt, en niet om het door te laten gaan om redenen die een ander voor je bedenken.

Ja volledig met je eens! Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:48

Mag ik aannemen dat daar de pil niet gratis is en abortus wel?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:11

Ylana schreef:
Ja hoor.
Dat is het eerste waar je aan denkt wanneer je in zo'n situatie verkeerd.
Laat ik de pil gaan halen!

nou ja, na de derde abortus zou er misschien toch een lichtje moeten gaan branden Pling Vork

als je even verder kijtk naar de achtergrond van dit bericht gaat het dus idd voornamelijk over tieners die er lekker op los leven
lekker stappen, aan de zuip en aan de wip ...en ach...een abortus is zo gedaan

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:12

Roseane schreef:

pfoe...geloof dat abortus wel nhs is ...pil weet ik eingelijk niet zeker , maar dat via de council ook wel te regelen zijn

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:24

draumpje schreef:
Roseane schreef:

pfoe...geloof dat abortus wel nhs is ...pil weet ik eingelijk niet zeker , maar dat via de council ook wel te regelen zijn

Euh wat? Zou dat de staat moeten betalen? Mensen betalen daar dus belasting voor? omdat er zulke domme wichten rondlopen die liever gaan voor een abortus an voor een pil of condoom? nou breekt me de klomp... Scheve mond

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:30

mmm, tis kiezen betalen voor een abortus, of betalen voor die zes kid die er anders inmiddels zouden zijn geweest en inmiddels in fostercare zouden zitten etc
of 6 keer een doodziek tiener kind omdta ze met een breinaald is gaan ode het zelven

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:38

draumpje schreef:
mmm, tis kiezen betalen voor een abortus, of betalen voor die zes kid die er anders inmiddels zouden zijn geweest en inmiddels in fostercare zouden zitten etc
of 6 keer een doodziek tiener kind omdta ze met een breinaald is gaan ode het zelven

OF je betaald 1 euro en hebt een pakje met 5 condooms Haha!
(tenminste, ga er van uit dat de condooms niet veel duurder zijn in Duitsland dan in Engeland)

OF je gaat aan de pil (een aanrader, veel makkelijker dan abortussen of condooms dunkt me Tong uitsteken )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:40

mwah lijkt me wel ..maar ja , nadenken is bij een flinke groep jongedames in engeland schijnbaar heel erg moeilijk