Wilders wil Koran verbieden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Re: Wilders wil Koran verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:28

sarabande schreef:
Trieste is dat Wilders weer volop in de belangstelling staat en, lang leve bokt, dat onder dit topic ook nog een reclame met link van hem staat.

Bij mij staat er 'Hoofddoek kopen?' Clown .

Citaat:
maar goed het zal Wilders toch nooit lukken om de Koran te verbieden, zowel dan zou ik me diep schamen om Nederlander te zijn

Ik heb gelukkig een dubbele nationaliteit (Zwitserse), dus kan altijd de Nederlandse nog laten vallen Haha!.

Het ergste aan de hele kwestie vind ik nog wel dat zo iemand in de Tweede Kamer terecht kan komen en dus ook het volk vertegenwoordigt. Ik geloof dat 1/5 van de NL'ers het met 'm eens was, vind ik toch wel heel veel!

Hij weet ook echt wel dat dit juridisch niet haalbaar is (net zo min als dat de sharia in NL ingevoerd zal worden...), pure publiciteitsstunt dus.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:57

vera23 schreef:
ben benieuwd hoe lang hij nog zal leven Bloos erg gewaagd .. voor de tijd van nu kan hij wel extra veiligheidsm mannetje omzich heen laten lopen Bloos

wat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn natuurlijk Knipoog

eerste wat in me opkwam! de vraag wanneer hij overhoop word geknalt op straat, ik vind hem nu toch wel erg ver gaan.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 23:03

O ik vind het toch zo'n apart mannetje, echt waar. Toch jammer dat hij tegen hoofddoeken e.d. is, anders kon hij daar mooi zijn prachtige kapsel onder stoppen Knipoog. *geintje, ik heb niks tegen de man opzich, maar ik kan me dus totaal niet vinden in zijn uitspraken..

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 23:08

weer zo'n prachtig plan van hem Lachen Maar doe dan wel makkelijk en verbied alle vormen van geloof.

btw, ik ben het dus totaal niet met deze vent eens. Ik vind het een 1e klas griezel en het zal me niks verbazen als ie binnenkort dood is. Helaas staat dan vanzelf de volgende griezel op Scheve mond

en imo loopt de islam gewoon nog een jaar of 100 a 50 achter. 100 jaar terug had je ook een probleem als je de bijbel afkraakte..

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 23:48

meissielief schreef:
Senja_x schreef:
Ik heb beide boeken gelezen en ik kan wel in de stelling komen van Wilders. In Mein Kampf staat keurig vermeld hoe Hitler zich wil ontdoen van de joden omdat deze untermensh zijn. In de koran staat in dezelfde bewoordingen hoe je anders gelovigen moet gaan opruimen en overheersen en moet behandelen.

Dit zou dus betekenen dat als de Koran geen religieus boek was dit dus wel verboden zou moeten worden en nu het onder het kopje religieus wordt geplaatst mag het dus gewoon gezegd worden.

Wilders wil geen verbod op de koran maar aantonen dat het belachelijk is te accepteren dat er volgens dit boek geleefd moet worden. Wie namelijk niet naar de letter van dit boek leeft is geen goed moslim.

Er is al een rassenhaat aanklacht maar dat slaat weer eens helemaal nergens op, een moslim is geen ras. Discriminatie is het ook niet want waarom zou je geen kritiek mogen hebben op wat er in de koran staat. Ik mag toch ook kritiek hebben op de bijbel.

Afgod

helemaal mee eens, van mij mogen ze dat boek verbieden.
het is toch werkelijk waar absurt dat er ook echt mensen leven naar dat boek in tegenstelliung tot de bijbel, daar staan niet van die achterlijke uitspraken in dat je mensen van een ander geloof moet uitmoorden.

doordat we dat boek hier in nederland hebben en dat het uberhaupt geschreven is gebeuren er dingen in deze wereld die nergens voor nodig zijn ( dan wil ik absoluut niet zeggen dat de christenen zich vroeger als engeltjes hebben gedragen )
verbied het of herschrijf het! op een respectvollere manier naar mensen die een ander geloof als moslim hebben

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 00:30

Ik vind 't echt absurd die Wilders. Hij is gewoon té extreem. Maarja, hij lokt 't ook wel een béétje uit...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 00:32

pluimpje schreef:
in tegenstelliung tot de bijbel, daar staan niet van die achterlijke uitspraken in dat je mensen van een ander geloof moet uitmoorden.

Vraagje: Heb jij de bijbel ooit zelf hélemaal gelezen?

Citaat:
Al weten de Koran en Bijbel dinosauriërs al niet te verklaren

Ach, ik ken er die serieus zeggen God die botten daar verstopt heeft om ons te misleiden Nagelbijten / Gniffelen .
Of met andere woorden, we waren er niet bij duizenden/miljoenen jaren terug. Dus als je wil kan je wel honderden dingen erover zeggen. Als ik zeg dat er vroeg elfen en hobbits hebben geleefd en er toen een dikke tovenares afkwam die ze poef van de aardbol deed verdwijnen, dan heb ik wie weet ook gelijk Clown .

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 00:40

pluimpje schreef:
het is toch werkelijk waar absurt dat er ook echt mensen leven naar dat boek in tegenstelliung tot de bijbel, daar staan niet van die achterlijke uitspraken in dat je mensen van een ander geloof moet uitmoorden.

doordat we dat boek hier in nederland hebben en dat het uberhaupt geschreven is gebeuren er dingen in deze wereld die nergens voor nodig zijn ( dan wil ik absoluut niet zeggen dat de christenen zich vroeger als engeltjes hebben gedragen )
verbied het of herschrijf het! op een respectvollere manier naar mensen die een ander geloof als moslim hebben

Als je niks van de bijbel en koran afweet kan je beter niet je mening geven. Verdiep je er eerst in en ga dan oordelen. Want dit slaat op kaas.

Wat een rare vent die wilders, hou gewoon iedereen in zijn waarde.. ongeacht geloof,ongeacht herkomst, als dit verboden wordt betekend dat dat nederland geen vrij land is. Laat lekker iedereen in zijn waarde en geloven wat ze willen geloven..
Daarnaast staat er in de bijbel nog het 1 en ander hoor, is ook geen heel braaf boek.. Niet voor niks dat die kruistochten zijn geweest, dat haalde de mensen ook uit de bijbel.. dus als je dan het 1 verbied.. dan gelijk het ander maar ook..

Pff waar gaat het heen zeg!

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 00:43

Knap dat ie met dit weer zonnesteek heeft gekregen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 00:44

Op het moment dat je het woordje dagen niet letterlijk neemt klopt de volgorde toch weer wel. Da's best apart dat ze dat zo goed verzonnen hebben. Maar of daar nou een God/allah/Zeus/Ra/Alien/Merlijn voor gezorgd heeft.... Denk niet dat we daar ooit achterkomen.

Sommige geloven zien ons aardse bestaan als de hel en kom je hier om wat te leren om daarna weer opgenomen te worden in de hemel of nog meer te leren in de hel. Soort van Ying en Yang, op aarde regeert de duivel, in de hemel God. Ook best een interessante theorie.

Dan zou Wilders best de reïncarnatie van een malloot met raar haar kunnen zijn. Clown

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 00:45

Anne_GTI schreef:
Op het moment dat je het woordje dagen niet letterlijk neemt klopt de volgorde toch weer wel. Da's best apart dat ze dat zo goed verzonnen hebben. Maar of daar nou een God/allah/Zeus/Ra/Alien/Merlijn voor gezorgd heeft.... Denk niet dat we daar ooit achterkomen.

Sommige geloven zien ons aardse bestaan als de hel en kom je hier om wat te leren om daarna weer opgenomen te worden in de hemel of nog meer te leren in de hel. Soort van Ying en Yang, op aarde regeert de duivel, in de hemel God. Ook best een interessante theorie.

Dan zou Wilders best de reïncarnatie van een malloot met raar haar kunnen zijn. Clown

ROFL

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:39

Citaat:
Al weten de Koran en Bijbel dinosauriërs al niet te verklaren

Tsja, de bijbel is ook geen boek die zulke dingen verklaart. Het is ook geen aardrijkskundeboek (heb een keer de vraag gehad waarom het lijkt dat in de bijbel de aarde plat was) enz.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:42

Wilders is stoer!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:43

VValar schreef:
Wilders is stoer!

Ja zo kun je het ook bekijken. Huilen van het lachen

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:58

hij durft tenminste wat te zeggen Balkenende die schijt al 7 kleuren als ie er aan denkt..

NL heeft wel iemand nodig die durft te zeggen wat hij denkt..aan balkenende valt geen touw aan vast te knopen die banketstaaf maar wat en doet verder geen @#%#

Ik vind het fout van ons land dat iedereen die een eigen mening heeft vermoord word dat klopt toch niet...

Met godsdienst hebben we het er welleens over gehad waarover weet ik niet precies maar door wat er toen allemaal gezegt werd werd ik wel bang over hoe hun denken...

er is nu toch ook een man die zo gelovig is dat hij mensen heeft vermoord voor de Koran??(weet het niet precies..) dat vind ik fout ja, daar moet wat aan gedaan worden.

wat wilders wil is wel erg drastisch maar hij denkt er tenminste over na voor een oplossing,Balkenende durft dat niet eens!'

ik vind Wilders goed omdat hij een eigen mening heeft de rest van de politiek denkt het zelfde naar mijn mening, terwijl er in de maatschapij toch ook verschillende meningen zijn.

en tjah het ligt er aan hoe je het bekijkt er zijn zoveel verschillende interpretaties mogelijk.. als ik het fout heb neem ik het terug(wat een watje ben ik he Clown ) maar ik denk dat er toch wel vergelijkenissen zijn met het hitler boek en de Koran...

En veel mensen praten elkaar de kont maar achterna.. als je rond vraagt waarom heb je een hekel aan Wilders is het vaak 'eueuhhhh iedereen heeft dat' terwijl ze zijn standpunten niet eens weten...
dan denk ik verdiep je er in of zeg gewoon niks. toch!!

nu krijg ik bokt over me heen Lips are sealed

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:02

Veirl schreef:
VValar schreef:
Wilders is stoer!

Ja zo kun je het ook bekijken. Huilen van het lachen

Ja

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:08

Nessah schreef:
pluimpje schreef:

Als je niks van de bijbel en koran afweet kan je beter niet je mening geven. Verdiep je er eerst in en ga dan oordelen. Want dit slaat op kaas.

Wat een rare vent die wilders, hou gewoon iedereen in zijn waarde.. ongeacht geloof,ongeacht herkomst, als dit verboden wordt betekend dat dat nederland geen vrij land is. Laat lekker iedereen in zijn waarde en geloven wat ze willen geloven..
Daarnaast staat er in de bijbel nog het 1 en ander hoor, is ook geen heel braaf boek.. Niet voor niks dat die kruistochten zijn geweest, dat haalde de mensen ook uit de bijbel.. dus als je dan het 1 verbied.. dan gelijk het ander maar ook..

de bijbel heb ik idd gelezen ja, ook de koran is besproken.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:14

pluimpje schreef:
Nessah schreef:

dan moet Wilders ook in zijn waarde gelaten worden Lachen Knipoog

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:26

pluimpje schreef:

Even uit de psalmen:
(1)5 Daarom zullen de goddelozen niet bestaan in het gericht, noch de zondaars in de vergadering der rechtvaardigen.

6 Want de HEERE kent den weg der rechtvaardigen; maar de weg der goddelozen zal vergaan.

(2)1 Waarom woeden de heidenen, en bedenken de volken ijdelheid?

2 De koningen der aarde stellen zich op, en de vorsten beraadslagen te zamen tegen den HEERE, en tegen Zijn Gezalfde, zeggende:

3 Laat ons hun banden verscheuren, en hun touwen van ons werpen.

4 Die in den hemel woont, zal lachen; de HEERE zal hen bespotten.

5 Dan zal Hij tot hen spreken in Zijn toorn, en in Zijn grimmigheid zal Hij hen verschrikken.

[...]
8 Eis van Mij, en Ik zal de heidenen geven tot Uw erfdeel, en de einden der aarde tot Uw bezitting.

9 Gij zult hen verpletteren met een ijzeren scepter; Gij zult hen in stukken slaan als een pottenbakkersvat.

Gewoon uit de eerste twee al, heb geen zin om nu de héle bijbel te lezen Haha! . Maar wat vind je hier dan van? Met wat interpretatie is er wel wat van te maken volgens mij Lachen .En waarom denk je anders dat de Christenen zoveel oorlogen hebben gevoerd en mensen met geweld hebben bekeerd? Omdat in de bijbel stond "Hebt respect voor alle heidenen en laat hen in hun eigen waarde"?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:27

Jen33 schreef:
hij durft tenminste wat te zeggen Balkenende die schijt al 7 kleuren als ie er aan denkt..

NL heeft wel iemand nodig die durft te zeggen wat hij denkt..aan balkenende valt geen touw aan vast te knopen die banketstaaf maar wat en doet verder geen @#%#

Ik mis even hoe Nederland er iets aan heeft als Wilders de meest onzinnige dingen gaat roepen die niet kloppen, in strijd zijn met de grondwet, negatief zijn en NIETS uithalen behalve dan meer irritatie en onvrede? Kun je me uitleggen welke winst dat is voor Nederland?

Ik denk overigens dat 'zeggen wat je denkt' vooral een goede eigenschap is als je ook daadwerkelijk eerst denkt. Iets wat Wilders heel overduidelijk niet heeft gedaan.

Citaat:
Met godsdienst hebben we het er welleens over gehad waarover weet ik niet precies maar door wat er toen allemaal gezegt werd werd ik wel bang over hoe hun denken...

"Ik heb geen idee, maar ik ben toch tegen"
Dat is nou juist een probleem... verdiep je eens in wat ze ECHT zeggen en denken en geloven. En verdiep je ook in het christendom. Er staan veel goede dingen in de bijbel, en veel verkeerde. Je kunt het nemen als een uitgangspunt om anderen te straffen, te bestrijden, oorlog te voeren, vol haat voor diegenen die de regels niet volgen. Maar je kunt het ook als uitgangspunt nemen om een leven te leiden vol mededogen, als iets wat steun en richting geeft om anderen te helpen. Bij de christenen zie je beide kanten - in Amerika heb je de anti-abortusgriezels en de 'god hates fags'-beweging van Phelps die gaan demonstreren op de meest wanstaltige manieren op de meest wanstaltige plekken (begrafenissen van gevallen soldaten bv) Lips are sealed
Allemaal uit naam van God en de bijbel.

Maar je hebt ook kerken die de arme bevolking helpen, je hebt mensen als Moeder Theresa, je hebt een bisschop als Muskens (die zijn functie als bisschop heeft neergelegd, begrijpelijk maar enorm jammer, wat had ik bewondering voor die man!) die de kerk gebruiken als bron van hulp en liefde en geloof, en hun best doen om mensen te helpen.

Citaat:
wat wilders wil is wel erg drastisch maar hij denkt er tenminste over na voor een oplossing,Balkenende durft dat niet eens!'

Wilders denkt zeker NIET na, maar roept gewoon wat ongenoegens. Valt leuk bij een deel van het publiek, maar met nadenken over oplossingen heeft dat niets te maken.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:30

Dat moet ook, tuurlijk, er is hier vrijheid van meningsuiting. Máár wat daar tegenover staat is dat de grondrechten van de mens (zoals vrijheid van geloofsovertuiging) niet in het geding mogen komen. En dat wil hij nu wel. Dus ergens kan ik het me wel voorstellen dat mensen het helemáál hebben gehad met die man. Maar toch moet hij inderdaad in zijn waarde gelaten worden.

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:38

xKatleentjex schreef:
pluimpje schreef:

Even uit de psalmen:
(1)5 Daarom zullen de goddelozen niet bestaan in het gericht, noch de zondaars in de vergadering der rechtvaardigen.

6 Want de HEERE kent den weg der rechtvaardigen; maar de weg der goddelozen zal vergaan.

(2)1 Waarom woeden de heidenen, en bedenken de volken ijdelheid?

2 De koningen der aarde stellen zich op, en de vorsten beraadslagen te zamen tegen den HEERE, en tegen Zijn Gezalfde, zeggende:

3 Laat ons hun banden verscheuren, en hun touwen van ons werpen.

4 Die in den hemel woont, zal lachen; de HEERE zal hen bespotten.

5 Dan zal Hij tot hen spreken in Zijn toorn, en in Zijn grimmigheid zal Hij hen verschrikken.

[...]
8 Eis van Mij, en Ik zal de heidenen geven tot Uw erfdeel, en de einden der aarde tot Uw bezitting.

9 Gij zult hen verpletteren met een ijzeren scepter; Gij zult hen in stukken slaan als een pottenbakkersvat.

Gewoon uit de eerste twee al, heb geen zin om nu de héle bijbel te lezen Haha! . Maar wat vind je hier dan van? Met wat interpretatie is er wel wat van te maken volgens mij Lachen .En waarom denk je anders dat de Christenen zoveel oorlogen hebben gevoerd en mensen met geweld hebben bekeerd? Omdat in de bijbel stond "Hebt respect voor alle heidenen en laat hen in hun eigen waarde"?

idd dit zijn ook niet de meest vriendelijke uitspraken hierbij komt wel dat vele christenen niet letterlijk opnemen wat hier zoal beschreven staat.
zoals ga je niet naar de kerk dan niet naar de hemel

ik vind gewoon dat de koran een zeer extreem religieus boek is, en ja ik weet ook dat er genoeg moslims zijn die dit boek ook niet helemaal letterlijk opvatten.

daarom zij ik ook in een van mijn berichten herschrijf het boek, zal er wel niet van komen maar dan nog.

geert wilders is idd een man van extremen, maar de koran is dat ook, deze man durft te zeggen wat hij vind. en volgens mij maakt het hem niet eens ozveel uit of deze wet er door komt, maar wil hij ook laten zien mensen het is te zot voor woorden wat er in dit boek beschreven word.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:42

De Koran is JUIST de godsdienst die van oudsher andere godsdiensten erkent. Jodendom, Christendom en Islam zijn allemaal een beetje in dezelfde regionen ontstaan weet je (overigens komen ze voor 80% overeen en zijn die 20% verschil oppervlakkige dingen zoals de symbolen, kruis keppel enzovoorts) Volgens Christendom is hun geloof het enige geloof n al de rest heidens (en je weet wat ze met heidenen deden...) Jodendom idem - voor zover ik begrepen heb - maar in de Koran worden andere godsdiensten genoemd en erkend, maar wordt er gezegd dat je beter moslim kunt zijn (duh, ze zullen niet zeggen "ga heen en wordt Christen")

Een vriendin van mij is moslima en heeft me veel uit de Koran verteld, en de dingen die ik hoor spreken mij toch veel meer aan dan dingen uit de Bijbel. Bijvoorbeeld over vrouwen; in de Koran staat dat een man zijn vrouw moet eren omdat vrouwen "beter" zijn dan mannen, zij kunnen namelijk barenspijn doorstaan en dat is de ergste pijn die er bestaat. Als een koppel ruzie heeft mag de man niet in hetzelfde bed slapen (gnagna) en eigenlijk mag je zelfs niet naar bed gaan voor de ruzie is goedgemaakt met een kus / seks.

Nee dan de Bijbel, waarin staat dat alle vrouwen moeten boeten voor de zonde die Eva heeft begaan in het paradijs, boeten in de zin van menstruatie- en barenspijn en ondergeschiktheid aan de man. Lekker hoor Nagelbijten / Gniffelen

Maar goed, als je niet van bloedvergieten houdt moet je bij zowat elk geloof een oogje dichtknijpen want ze hebben allemaal voor sommige van de grootste wereldrampen gezorgd. Dan moet je Boeddhist worden ofzo. Koran v.s Mein Kampf slaat als een tang op een varken.

en dat varken is Wilders Haha!
Laatst bijgewerkt door Ronja op 10-08-07 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:44

pluimpje schreef:
ik vind gewoon dat de koran een zeer extreem religieus boek is, en ja ik weet ook dat er genoeg moslims zijn die dit boek ook niet helemaal letterlijk opvatten.

Hoezo extreem? Wat is extreem? Hoezo is de Koran nou extremer religieus dan de Bijbel? Het zijn religieuze, heilige boeken, geen romans Clown

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:46

pluimpje schreef:
idd dit zijn ook niet de meest vriendelijke uitspraken hierbij komt wel dat vele christenen niet letterlijk opnemen wat hier zoal beschreven staat.
en ja ik weet ook dat er genoeg moslims zijn die dit boek ook niet helemaal letterlijk opvatten.

Dus met andere woorden: In de bijbel staan wèl dingen die voor interpretatie vatbaar zijn. Maar niet elke Christen neemt die woorden letterlijk.
In de Koran staan wèl dingen die voor interpretatie vatbaar zijn. Maar niet elke Moslim neemt die woorden zo letterlijk (kan ik beamen, ik heb al letterlijk van Moslims gehoord dat ze radicaal tegen elke vorm van geweld zijn).

Waarom dan alleen de Koran herschrijven volgens jouw?