Vrouw toch vervolgd voor doodrijden tasjesdief

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Vrouw toch vervolgd voor doodrijden tasjesdief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:40

Ik denk dat als ze het echt gewild had het niet gelukt was. Er was ook geen tijd voor een plan, ze heeft gewoon blind gereageert, ik wil mijn tas terug.
Net zo als die darter in die reclame die als maar naast werpt en dan bij het weglopen een pijltje over zijn schouder gooit, bulleye Haha! .

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 23:47

In eerste instantie heeft het gerecht blijkbaar ook gedacht dat het helemaal zonder opzet was, maar pas na reconstructie hebben ze besloten haar toch te vervolgen. Dan moeten ze toch iets ontdekt hebben, wat ze daarvoor nog niet wisten, zou je zo denken.
Ik vind trouwens niet dat een dief de doodstraf verdient, of het nu door het slachtoffer is of niet. Wat zijn jullie weer streng voor elkaar!

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:08

Ik vind het goed dat ze haar vervolgen. Ik vind het nogal twee verschillende dingen. Een tas jatten en iemand doodrijden omdat hij je tas heeft gejat. Ze zouden ze allebei moeten aanpakken, maarja de tasjesdief is al dood.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:55

sarabande schreef:
Ik denk dat als ze het echt gewild had het niet gelukt was. Er was ook geen tijd voor een plan, ze heeft gewoon blind gereageert, ik wil mijn tas terug.
Net zo als die darter in die reclame die als maar naast werpt en dan bij het weglopen een pijltje over zijn schouder gooit, bulleye Haha! .

Whahahaha idd Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:41

Zo zie je maar hoe handelen zonder nadenken tot nare gevolgen kan komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 14:35

Dat is zeker zo
Maar ik denk dat dat altijd wel eens kan..zeker in zo'n situatie

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 14:41

ik geef haar groot gelijk dat ze achteruit reed , ze had ze van mij allebei wel goed mogen raken , want wat voor een straf krijg je hier als je zo iets doet een taakstraf of een paar dagen bureau

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 14:41

Niet veel, want voor de gewapende overval die al op zijn naam stond zat hij niet vast...

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 14:42

dat bedoel ik

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 14:42

russel schreef:
Zo zie je maar hoe handelen zonder nadenken tot nare gevolgen kan komen.

Je auto wordt opengerukt en je tas eruit gejat.

Dan ga je eerst rustig tot 10 tellen Clown

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 14:43

ik denk dat ik ook achteruit was gereden om ze van hun scooter af te rijden

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 15:38

Farouche schreef:
Barmat schreef:
Idd, de omgekeerde wereld Ja Belachelijk zeg.... dit kan toch gewoon niet?

Ja zeg, vind ik ook!
Zij waren degene die begonnen, als ze dat tasje niet hadden geroofd had ie gewoon nog geleefd!
Arme vrouw.. Ach gut

Inderdaad... je hoort tegenwoordig te vaak dat mensen die zichzelf verdedigen of mensen die het slachtoffer zijn in de daderrol geplaatst worden....
alsof je idd maar gewoon lekker je spullen moet laten stelen en alle misdaad over je heen moet laten komen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:30

Er bestaat een taart arrest. Iemand bakt een taart met vergif erin, is bedoelt voor zijn grote vijand, alleen zijn vrouw eet hem op en gaat dood. Was niet de bedoeling, toch gebeurd, als hij beter had nagedacht was het niet gebeurd. Mannetje gaat wel voor moord de cel in. Ookal is het nooit zijn opzet geweest die vrouw te vermoorden.

Dat die tasjesdief eigenlijk een crimineel is die in een strafkamp behoort, ben ik mee eens, maar ik mag toch hopen dat redelijkerwijs nadenkend handelen toch wel verwacht mag blijven. Stel dat ik in de weg liep en die vrouw bezig is haar tasjesdief aan te rijden, want dat mag Clown en ik liep toch net in de weg en wordt opzij gegooid door die auto. Val ik met mijn hoofd op het wegdek en overlijd. Hoe zullen ze dat gaan zien? Ik ben geen crimineel, en ik wordt door een verbeten vrouw die haar tas gaat redden aangereden en ik overlijd. Voor mij zal er geen sanctie voor haar volgen, want dat is een ongeluk en voor die dief ook niet want hij mag niet stelen. Dat zij als een achterlijke achteruit reed is volledig goed te keuren want ze mag haar tas op welke wijze dan ook terug proberen te krijgen.

Eigenlijk best een leuke casus.

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:44

SilverStorm schreef:
Inderdaad... je hoort tegenwoordig te vaak dat mensen die zichzelf verdedigen of mensen die het slachtoffer zijn in de daderrol geplaatst worden....
alsof je idd maar gewoon lekker je spullen moet laten stelen en alle misdaad over je heen moet laten komen....

Je zit hier met 2 misdaden: 1.diefstal 2.moord
Welke is erger? Als je niet ziet dat in dit geval de vrouw veel meer dader is dan de dief, dan vraag ik mij af waar het met de normen en waarden naartoe gaat.
De reden waarom de moord is gepleegd doet er imo in de eerste plaats niet veel toe, want hoever ga je met redenen accepteren?
"Mijn vrouw heeft het eten niet op tijd klaar dus mag ik haar slaan", lijkt mij een (sterk overdreven Clown ) extrapolatie van wat de meesten hier lijken te vinden (eigen schuld,dikkebult-principe)

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:47

meissielief schreef:
ik denk dat ik ook achteruit was gereden om ze van hun scooter af te rijden

En hard achteruit Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:53

Kyle schreef:
SilverStorm schreef:

Je zit hier met 2 misdaden: 1.diefstal 2.moord
Welke is erger? Als je niet ziet dat in dit geval de vrouw veel meer dader is dan de dief, dan vraag ik mij af waar het met de normen en waarden naartoe gaat.
De reden waarom de moord is gepleegd doet er imo in de eerste plaats niet veel toe, want hoever ga je met redenen accepteren?
"Mijn vrouw heeft het eten niet op tijd klaar dus mag ik haar slaan", lijkt mij een (sterk overdreven Clown ) extrapolatie van wat de meesten hier lijken te vinden (eigen schuld,dikkebult-principe)

Zo kun je dat niet stellen. Ten eerste was het geen moord, maar een ongeluk. En de crimineel had al gewapende overvallen op zijn naam staan, kwestie van tijd voor ie met bedachte rade was gaan moorden. De diefstal is opzettelijk gepleegd en zij heeft in een impuls gehandeld.

Vraagje aan de moraalridders. Je komt thuis of op stal en iemand is je paard aan het mishandelen, wat doe je? Vriendelijk vragen of deze er mee op wil houden?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:55

ELpatcho schreef:
begrijp me niet verkeerd ze had hem van mij helemaal in elkaar mogen slaan hoor! maar als je met een auto iemand klem wilt rijden is dat moord!

Dus ze had hem wel zo hard mogen slaan dat ie viel, toevallig op een punt van een steen, ook dood. Dan was het geen moord Frusty

Ik denk dat het van die vrouw een impulsieve actie geweest is die dramatisch afgelopen is, maar he, ze had wel de juiste te pakken.
Ik hoop van harte dat ze vrijgesproken word, die tasjesdieven lachen zich toch een gat in z'n broek, worden gewoon nog beschermd door de wet ook.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:56

wettelijk gezien is het goed.............. absoluut.

Maar mijn gevoel zegt toch eigenlijk een beetje dat ze een lintje verdient

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:56

faye schreef:
Vraagje aan de moraalridders. Je komt thuis of op stal en iemand is je paard aan het mishandelen, wat doe je? Vriendelijk vragen of deze er mee op wil houden?

Lijkt me duidelijk Whoosh!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:57

KiWiKo schreef:

Precies, weer een ellendeling minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:58

faye schreef:
Zo kun je dat niet stellen. Ten eerste was het geen moord, maar een ongeluk.

het ging helemaal niet per ongeluk, maar wel degelijk met opzet.

faye schreef:
En de crimineel had al gewapende overvallen op zijn naam staan, kwestie van tijd voor ie met bedachte rade was gaan moorden.

Interessante aanname, waar is dat op gebaseerd?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:59

runningkawa schreef:
Niet veel, want voor de gewapende overval die al op zijn naam stond zat hij niet vast...

Als dus de pliesie en rechter hun werk goed hadden gedaan, en de brave borst vast zat........... dan had hij nu nog geleefd..........

hmmmmzz kan de familie nog een leuk rechtzaakje van maken

Anoniem

IKbenEllen schreef:
faye schreef:

Lijkt me duidelijk Whoosh!

Terug slaan, maar doodslaan lijkt mij wat te ver gaan.

roxiie

SuusJa schreef:
Ik vind het goed dat ze haar vervolgen. Ik vind het nogal twee verschillende dingen. Een tas jatten en iemand doodrijden omdat hij je tas heeft gejat. Ze zouden ze allebei moeten aanpakken, maarja de tasjesdief is al dood.

En dat is nou precies wat NIET gebeurd. Als die vrouw haar tas had laten jatten en niet in een reflex achter uit was gereden had de tasjesdief hoogstwaarschijnlijk niet meer dan 12 uur voorwaardelijke werkstraf gekregen. Gewoon te krom. Daarom ook té belachelijk voor woorden dat die vrouw wordt vervolgd. Die dief had gewoon met z'n poten van die tas af moeten blijven dan wassie nou niet dood geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:00

KiWiKo schreef:

Weet je, als het oog-om-oog principe hier dan toch zo succesvol onthaald wordt, dan moet de familie van Ali zelf maar hun maatregelen treffen tegen mevrouw C. Hun kind is dood door haar toedoen, dus laat ze hun gang maar gaan, emotionele drijfveer te over.