Net zo als die darter in die reclame die als maar naast werpt en dan bij het weglopen een pijltje over zijn schouder gooit, bulleye

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:Ik denk dat als ze het echt gewild had het niet gelukt was. Er was ook geen tijd voor een plan, ze heeft gewoon blind gereageert, ik wil mijn tas terug.
Net zo als die darter in die reclame die als maar naast werpt en dan bij het weglopen een pijltje over zijn schouder gooit, bulleye.
russel schreef:Zo zie je maar hoe handelen zonder nadenken tot nare gevolgen kan komen.
Farouche schreef:Barmat schreef:Idd, de omgekeerde wereldBelachelijk zeg.... dit kan toch gewoon niet?
Ja zeg, vind ik ook!
Zij waren degene die begonnen, als ze dat tasje niet hadden geroofd had ie gewoon nog geleefd!
Arme vrouw..
SilverStorm schreef:Inderdaad... je hoort tegenwoordig te vaak dat mensen die zichzelf verdedigen of mensen die het slachtoffer zijn in de daderrol geplaatst worden....
alsof je idd maar gewoon lekker je spullen moet laten stelen en alle misdaad over je heen moet laten komen....
meissielief schreef:ik denk dat ik ook achteruit was gereden om ze van hun scooter af te rijden
Kyle schreef:SilverStorm schreef:Inderdaad... je hoort tegenwoordig te vaak dat mensen die zichzelf verdedigen of mensen die het slachtoffer zijn in de daderrol geplaatst worden....
alsof je idd maar gewoon lekker je spullen moet laten stelen en alle misdaad over je heen moet laten komen....
Je zit hier met 2 misdaden: 1.diefstal 2.moord
Welke is erger? Als je niet ziet dat in dit geval de vrouw veel meer dader is dan de dief, dan vraag ik mij af waar het met de normen en waarden naartoe gaat.
De reden waarom de moord is gepleegd doet er imo in de eerste plaats niet veel toe, want hoever ga je met redenen accepteren?
"Mijn vrouw heeft het eten niet op tijd klaar dus mag ik haar slaan", lijkt mij een (sterk overdreven) extrapolatie van wat de meesten hier lijken te vinden (eigen schuld,dikkebult-principe)
ELpatcho schreef:begrijp me niet verkeerd ze had hem van mij helemaal in elkaar mogen slaan hoor! maar als je met een auto iemand klem wilt rijden is dat moord!
faye schreef:Vraagje aan de moraalridders. Je komt thuis of op stal en iemand is je paard aan het mishandelen, wat doe je? Vriendelijk vragen of deze er mee op wil houden?
KiWiKo schreef:wettelijk gezien is het goed.............. absoluut.
Maar mijn gevoel zegt toch eigenlijk een beetje dat ze een lintje verdient
faye schreef:Zo kun je dat niet stellen. Ten eerste was het geen moord, maar een ongeluk.
faye schreef:En de crimineel had al gewapende overvallen op zijn naam staan, kwestie van tijd voor ie met bedachte rade was gaan moorden.
runningkawa schreef:Niet veel, want voor de gewapende overval die al op zijn naam stond zat hij niet vast...
IKbenEllen schreef:faye schreef:Vraagje aan de moraalridders. Je komt thuis of op stal en iemand is je paard aan het mishandelen, wat doe je? Vriendelijk vragen of deze er mee op wil houden?
Lijkt me duidelijk
SuusJa schreef:Ik vind het goed dat ze haar vervolgen. Ik vind het nogal twee verschillende dingen. Een tas jatten en iemand doodrijden omdat hij je tas heeft gejat. Ze zouden ze allebei moeten aanpakken, maarja de tasjesdief is al dood.
KiWiKo schreef:wettelijk gezien is het goed.............. absoluut.
Maar mijn gevoel zegt toch eigenlijk een beetje dat ze een lintje verdient