Rasmussen uit de tour gehaald

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Rasmussen uit de tour gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:42

Hij blijft "onschuldig" tot het tegendeel bewezen is. Maar voor mij is het behoorlijk verdacht als je doelbewust dopingcontroles gaat omzeilen. Als je niets fout hebt gedaan, moet je ook geen controles vrezen.

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:43

Zonde allemaal hoor, het lijkt niet meer te stoppen.
Arsen zeggen wel dat ze op plas en bloed altijd kunnen zien of het een wielrenner is of niet. Al die jongens balanceren op het randje, ze slikken allemaal vanalles. Rasmussen is een half jaar geleden flink gevallen. Misschien heeft hij toen doping gebruikt om zijn lichaam beter te laten herstellen en is hij toen even "verdwenen". Nouja, ook speculaties, maar dat er iets goed fout zit is duidelijk.
Heel jammer voor de tour en de zo sportieve raboploeg!

Liezel1

ik ben het met jullie eens dat het tot de bodem moet worden uitgezocht, maar ik denk ook dat hij niet moet vallen onder de "positief getesten"

Muffin_

Tieneke schreef:
Hij blijft "onschuldig" tot het tegendeel bewezen is. Maar voor mij is het behoorlijk verdacht als je doelbewust dopingcontroles gaat omzeilen. Als je niets fout hebt gedaan, moet je ook geen controles vrezen.

Afgod

pittekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:44

Tavanta schreef:
pittekop schreef:
De enige waar je niks over hoort( of ik heb het niet meegekregen) is Evans en dan heb je nog Leipheimer.

Komt nog wel nu het echte kanshebbers zijn, die fransen vinden echt nog wel wat Clown

daar heb je gelijk in, ze zijn altijd zo als er geen fransman in het geel rijdt. achja ze moeten wat te doen hebben Knipoog

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:44

Niek123 schreef:
Idd alle etapes nog negatief. Hij had nog wel eerlijk de gele trui.

Doping voor de tour om je lichaam in een dusdanige conditie te krijgen zodat je de tour wint is ook strafbaar, daarom zijn die controles van te voren er ook.
Als je van te voren voldoende opgepept bent heb je tijdens de tour aleen nog het minimale nodig en blijf je bij de tests binnen de marge.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:45

Tavanta schreef:
pittekop schreef:
De enige waar je niks over hoort( of ik heb het niet meegekregen) is Evans en dan heb je nog Leipheimer.

Komt nog wel nu het echte kanshebbers zijn, die fransen vinden echt nog wel wat Clown

dit vind echt zo een vervelende opmerking!!!
laat het wel zijn dat de deense federatie hem al geschorst had uit hun groep, vóórdat de tout überhaupt begon...
waar wel "die fransen" vinden wel weer wat en niet "die denen."

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:46

Als je niet gebruikt laat jeje toch gwoon testen.. Hij doet het niet dus lijkt me duidelijk!!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:46

Clown staat er niet voor niets......

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:48

Citaat:
laat het wel zijn dat de deense federatie hem al geschorst had uit hun groep, vóórdat de tout überhaupt begon...

Het is gewoon zo dat zolang er geen fransen de kanshebbers zijn, hebben ze wat te zeuren. Dat is al jaren zo. Of de renners het er nou zelf naar maken of niet.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:50

roxiie schreef:
Citaat:

Het is gewoon zo dat zolang er geen fransen de kanshebbers zijn, hebben ze wat te zeuren. Dat is al jaren zo. Of de renners het er nou zelf naar maken of niet.

Dat vind ik ook. Het is wel een tijdje terug dat de fransen hebben gewonnen Haha! Dus ze moeten iets om hun frustratie kwijt te kunnen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:50

Ik denk dat het ergens wel logisch is dat je als gastland graag zelf met een sterke kandidaat wilt komen. Het is toch mooi als een Fransman de tour kan winnen? En fanatici heb je overal, zeker in de sportwereld.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:52

dit wisten ze toch vóór de Tour begon ? Ik snap al niet eens dat ze hem hebben laten starten, als ze er dan toch zo'n probleem van maken.
Zolang dat ie niet postitief test, blijft hij imo clean. Al vind ik hem wel héél verdacht doen. Nagelbijten / Gniffelen

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:55

jokari schreef:
dit wisten ze toch vóór de Tour begon ? Ik snap al niet eens dat ze hem hebben laten starten, als ze er dan toch zo'n probleem van maken.
Zolang dat ie niet postitief test, blijft hij imo clean. Al vind ik hem wel héél verdacht doen. Nagelbijten / Gniffelen

Dat wisten ze bij het management niet hoor.

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:57

furious schreef:
jokari schreef:

Dat wisten ze bij het management niet hoor.

ze hadden besloten om te geloven wat rasmussen zelf zei... maar ja...die was aan het liegen Clown

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:58

tja, ik volg niet goed. Dat hij die dopingcontroles gemist had, wist zijn team al veel langer, gezien Rasmussen zelf zei dat hij een waarschuwing had gekregen. Vandaar dat ik het een beetje raar vind, dat dit nu allemaal naar buiten komt. Maar goed, er zal idd wel meer aan de hand zijn dan wij horen.

lees net op de vrtnieuws-site dat Rabobank in de Tour blijft en dat de koers gewoon zonder gele trui vertrekt vandaag.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:05

Ze wisten dat ie ze gemmist had maar hij had hun ook verteld dat ie in Mexico zat terwijl hij in Italië was. Ook heeft ie toen ie daar was telefonisch contact gehad met RABO en bleef beweren dat ie in Mexico was...........
Dat was dus niet bekend.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:05

Citaat:
Rabobankploeg van start

PAU - De overgebleven renners van de Rabobankploeg vertrekken donderdag in de zeventiende etappe van de Ronde van Frankrijk. Dat heeft ploegleider Erik Breukink bevestigd.

Het was lang onduidelijk of de ploeg nog aan de start van de rit tussen Pau en Castelsarrasin (188 km) zou verschijnen. Woensdagavond nam de directie van de ploeg kopman en geletruidrager Michael Rasmussen uit de Tour omdat hij de interne regels van de ploeg had overtreden.

De zeventiende etappe van de Ronde van Frankrijk wordt donderdag verreden zonder gele trui. De directie van de Tour heeft dit laten weten. Na het vertrek van de Deen Michael Rasmussen gaat de Spanjaard Alberto Contador aan de leiding in het klassement, maar hij begint de rit niet in het geel. De trui wordt na afloop van de etappe in Castelsarrasin uitgereikt.

Bron:http://www.parool.nl/nieuws/2007/JUL/26/o3.html

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:09

Hm, zal een zware dag worden gezien het feit dat ze erg laat naar bed gegaan zijn....................

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:10

Tavanta schreef:
Ze wisten dat ie ze gemmist had maar hij had hun ook verteld dat ie in Mexico zat terwijl hij in Italië was. Ook heeft ie toen ie daar was telefonisch contact gehad met RABO en bleef beweren dat ie in Mexico was...........
Dat was dus niet bekend.

lijkt mij dat die telefoontjes worden nagetrokken Knipoog dus dan wisten ze het weldegelijk Knipoog

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:12

Telefoontjes natrekken gaat wel erg ver lijkt me, als je geen reden tot twijfel hebt op dat moment.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:13

smurffie schreef:
Tavanta schreef:
Dat was dus niet bekend.

lijkt mij dat die telefoontjes worden nagetrokken Knipoog dus dan wisten ze het weldegelijk Knipoog

Hoezo zouden ze dat doen? Je vertrouwd je eigen team lijkt mij en gaat niet alles precies lopen controleren.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:14

op dat moment was hij (wat ik begrep) al niet te vinden ..
dus dan lijkt het me zeker niet zo ver gezocht om t telefoontje na te trekken Knipoog!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:15

Citaat:
Hoezo zouden ze dat doen? Je vertrouwd je eigen team lijkt mij en gaat niet alles precies lopen controleren.

Vertrouwen, dat lijkt in eerste instantie logisch. Maar dat is het dus niet. Ik neem overigens aan dat die oud-wielrenner die Rasmussen heeft gezien en herkend niet ineens gister er mee is gekomen, het is een groot raadsel.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:18

Lees net op Nieuws.nl

Citaat:
Het lijkt er sterk op dat Rasmussen, en ook de Raboploeg, het slachtoffer zijn geworden van een politiek spel. De Deen heeft tot op de dag van vandaag de reglementen niet overtreden en is in de Tour geen enkele keer betrapt op doping ondanks vele tests. De ellende begon vorige week toen de Deense bond het nieuws over de 'out-of-competition'-controles bekendmaakte. Sindsdien ontstond een hetze door vooral de Franse media tegen Rasmussen.

Ook uitspraken van de voorzitter van de internationale wielrenunie UCI, Pat McQuaid, en Tour de France-directeur Christian Prudhomme hielpen niet. De twee waren op zijn zachtst gezegd niet blij met de Deen als geletruidrager. McQuaid zei dat hij hoopte dat Rasmussen de Tour niet zou winnen en Prudhomme was van mening dat de Deen nooit had mogen starten. Rasmussen probeerde dinsdag de boel nog te redden met een persconferentie tijdens de rustdag, maar het mocht allemaal niet meer baten.

De uitzetting en het ontslag van Rasmussen door de Rabo-directie lijken rigoureus. Waarom een bijna Tour-winnaar uit je ploeg zetten als hij volgens de regels niets fout heeft gedaan? De druk van buitenaf op De Rooij en Rabobank werd met de dag groter. Iedereen had een mening en bemoeide zich met de situatie. Volgens De Rooij was het vertrouwen geschaad en de leugen was voor de directie genoeg reden om een daad te stellen. Dit tot grote tevredenheid van McQuaid en Prudhomme. Beiden toonden zich zeer tevreden over de verwijdering van Rasmussen.

Rabobank was dicht bij de eerste Tourzege in de geschiedenis, maar uiteindelijk werd het de grootste desillusie in het bestaan van de bankploeg.

Ff een gedachtenkronkel hoor, maar zou het niet kunnen zijn dat RABO (lees DeRooij) dusdanig onder druk gezet is door de heren Pat McQuaid, en Tour de France-directeur Christian Prudhomme om hem eruit te gooien?
Mogelijk met de dreiging volgend jaar niet te mogen starten..................