Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tieneke schreef:Hij blijft "onschuldig" tot het tegendeel bewezen is. Maar voor mij is het behoorlijk verdacht als je doelbewust dopingcontroles gaat omzeilen. Als je niets fout hebt gedaan, moet je ook geen controles vrezen.
Tavanta schreef:pittekop schreef:De enige waar je niks over hoort( of ik heb het niet meegekregen) is Evans en dan heb je nog Leipheimer.
Komt nog wel nu het echte kanshebbers zijn, die fransen vinden echt nog wel wat
Niek123 schreef:Idd alle etapes nog negatief. Hij had nog wel eerlijk de gele trui.
Tavanta schreef:pittekop schreef:De enige waar je niks over hoort( of ik heb het niet meegekregen) is Evans en dan heb je nog Leipheimer.
Komt nog wel nu het echte kanshebbers zijn, die fransen vinden echt nog wel wat
Citaat:dit vind echt zo een vervelende opmerking!!!
laat het wel zijn dat de deense federatie hem al geschorst had uit hun groep, vóórdat de tout überhaupt begon...
waar wel "die fransen" vinden wel weer wat en niet "die denen."
roxiie schreef:Citaat:dit vind echt zo een vervelende opmerking!!!
laat het wel zijn dat de deense federatie hem al geschorst had uit hun groep, vóórdat de tout überhaupt begon...
waar wel "die fransen" vinden wel weer wat en niet "die denen."
Het is gewoon zo dat zolang er geen fransen de kanshebbers zijn, hebben ze wat te zeuren. Dat is al jaren zo. Of de renners het er nou zelf naar maken of niet.
jokari schreef:dit wisten ze toch vóór de Tour begon ? Ik snap al niet eens dat ze hem hebben laten starten, als ze er dan toch zo'n probleem van maken.
Zolang dat ie niet postitief test, blijft hij imo clean. Al vind ik hem wel héél verdacht doen.
furious schreef:jokari schreef:dit wisten ze toch vóór de Tour begon ? Ik snap al niet eens dat ze hem hebben laten starten, als ze er dan toch zo'n probleem van maken.
Zolang dat ie niet postitief test, blijft hij imo clean. Al vind ik hem wel héél verdacht doen.
Dat wisten ze bij het management niet hoor.
Citaat:Rabobankploeg van start
PAU - De overgebleven renners van de Rabobankploeg vertrekken donderdag in de zeventiende etappe van de Ronde van Frankrijk. Dat heeft ploegleider Erik Breukink bevestigd.
Het was lang onduidelijk of de ploeg nog aan de start van de rit tussen Pau en Castelsarrasin (188 km) zou verschijnen. Woensdagavond nam de directie van de ploeg kopman en geletruidrager Michael Rasmussen uit de Tour omdat hij de interne regels van de ploeg had overtreden.
De zeventiende etappe van de Ronde van Frankrijk wordt donderdag verreden zonder gele trui. De directie van de Tour heeft dit laten weten. Na het vertrek van de Deen Michael Rasmussen gaat de Spanjaard Alberto Contador aan de leiding in het klassement, maar hij begint de rit niet in het geel. De trui wordt na afloop van de etappe in Castelsarrasin uitgereikt.
Tavanta schreef:Ze wisten dat ie ze gemmist had maar hij had hun ook verteld dat ie in Mexico zat terwijl hij in Italië was. Ook heeft ie toen ie daar was telefonisch contact gehad met RABO en bleef beweren dat ie in Mexico was...........
Dat was dus niet bekend.
smurffie schreef:Tavanta schreef:Ze wisten dat ie ze gemmist had maar hij had hun ook verteld dat ie in Mexico zat terwijl hij in Italië was. Ook heeft ie toen ie daar was telefonisch contact gehad met RABO en bleef beweren dat ie in Mexico was...........
Dat was dus niet bekend.
lijkt mij dat die telefoontjes worden nagetrokkendus dan wisten ze het weldegelijk
Citaat:Hoezo zouden ze dat doen? Je vertrouwd je eigen team lijkt mij en gaat niet alles precies lopen controleren.
Citaat:Het lijkt er sterk op dat Rasmussen, en ook de Raboploeg, het slachtoffer zijn geworden van een politiek spel. De Deen heeft tot op de dag van vandaag de reglementen niet overtreden en is in de Tour geen enkele keer betrapt op doping ondanks vele tests. De ellende begon vorige week toen de Deense bond het nieuws over de 'out-of-competition'-controles bekendmaakte. Sindsdien ontstond een hetze door vooral de Franse media tegen Rasmussen.
Ook uitspraken van de voorzitter van de internationale wielrenunie UCI, Pat McQuaid, en Tour de France-directeur Christian Prudhomme hielpen niet. De twee waren op zijn zachtst gezegd niet blij met de Deen als geletruidrager. McQuaid zei dat hij hoopte dat Rasmussen de Tour niet zou winnen en Prudhomme was van mening dat de Deen nooit had mogen starten. Rasmussen probeerde dinsdag de boel nog te redden met een persconferentie tijdens de rustdag, maar het mocht allemaal niet meer baten.
De uitzetting en het ontslag van Rasmussen door de Rabo-directie lijken rigoureus. Waarom een bijna Tour-winnaar uit je ploeg zetten als hij volgens de regels niets fout heeft gedaan? De druk van buitenaf op De Rooij en Rabobank werd met de dag groter. Iedereen had een mening en bemoeide zich met de situatie. Volgens De Rooij was het vertrouwen geschaad en de leugen was voor de directie genoeg reden om een daad te stellen. Dit tot grote tevredenheid van McQuaid en Prudhomme. Beiden toonden zich zeer tevreden over de verwijdering van Rasmussen.
Rabobank was dicht bij de eerste Tourzege in de geschiedenis, maar uiteindelijk werd het de grootste desillusie in het bestaan van de bankploeg.