Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ilsje_ schreef:The party squad, ali b hebben natuurlijk allemaal hoger als vmbo, Sukkels,
runningkawa schreef:Jij hebt het over niet redden, dan ga ik er vanuit dat jij bedoeld het niet redden om een baan te krijgen.
runningkawa schreef:dus laat ik het hierbij...zo ook de slimme koppen in denhaag, geen kaas gegeten van de werkelijkheid
Op papier klinkt het allemaal zo mooi...maar ik ken de werkelijkheid....
runningkawa schreef:Mijn werkelijkheid zegt heel wat meer dan de papieren werkelijkheid van wat kantoorpikken met de traagheid van een slak...
Shadow0 schreef:Als je wilt dat mensen respect voor je hebben ongeacht je opleiding/beroep is dat natuurlijk niet netjes om zelf neerbuigend over anderen, hun opleiding of hun beroep te doen.
elledani68 schreef:Het is echt een prestatie maatschapij en dat begint al op de basisschool
Karin schreef:elledani68 schreef:Het is echt een prestatie maatschapij en dat begint al op de basisschool
Nou ja, het lijkt me niet meer dan redelijk dat je 'eruit haalt wat erin zit'. En dat kinderen die op welk gebied dan ook wat moeilijker kunnen meekomen helpt om hun kennis en vaardigheden te verbeteren zodat ook zij betere kansen hebben in de maatschappij en op de arbeidsmarkt. Daar is onderwijs voor bedoeld.
Het wordt IMO anders als er een waardeoordeel wordt gehangen aan het schoolniveau of het niveau waarop iemand op een bepaald gebied al dan niet kan meekomen. En dat geldt zowel voor lagere als voor hogere niveaus ('het uitschot waarmee het toch niets wordt' van het vmbo of de 'studiepikken' van het vwo).
runningkawa schreef:Maar zeg je zoiets over de mensen die blijkbaar gestudeerd(en ik doel dus op niemand op bokt, gewoon algemeen) hebben krijg je te horen, de wereld begint bij jezelf...omdat het blijkbaar niet leuk is als mensen rot dingen zeggen over een groep waar je in valt .. Dan voelen mensen ineens pas wat er bedoeld wordt...eerder niet..