Spits vandaag; Pro Ana.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knoffer

Re: Spits vandaag; Pro Ana.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:25

Er zijn heel veel filmpjes (wat overigens vaak gewoon slide-shows zijn, geen echte filmpjes) over te vinden.

De sites zijn wel vaker van internet gehaald idd en je ziet ook vaak waarschuwingen ervoor, maarja heh internet is niet zo makkelijk te controleren.

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:50

Zaina schreef:
hahaha om sommige tips moet ik echt heel erg lachen hoor, hoe kan je die 'tips' nou serieus nemen?

Moet je die tip eens proberen Haha!.
"Als je honger hebt spring dan eens voor de spiegel en kijk hoe het vet op en neer beweegt."

Ik ben normaal. BMI van rond de 19/20.
En heb een geprobeert te springen voor de spiegel en te kijken naar het vet.
EUM. sorry maar ik zie het niet op en neer gaan.

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 09:51

Muzefee schreef:
"Nooit dun genoeg". Zoals hier al eerder gemeld werd, of ik heb het ergens gelezen, je bent als je zo dun bent werkelijk in staat van ontbinding. Ik kan me er gewoon kwaad om maken en ook naar degenen met anorexia dat ze zo dom zijn. Als dit jou doel van het leven is, HEB je geen doel. Je verwaarloosd het waardevolste aan jezelf wat je hebt; Je lichaam. Daarmee zul je nog 60 jr. ofzo mee moeten leven. Hoewel ik niet het idee heb of ze dat ook willen, ze gaan meer richting een langzame dood. Rolleyes

Hier ben ik het absoluut niet mee eens, voor anorexia heb je op de een of andere manier niet gekozen het zit in je.
En ik vindt het niet normaal dat je mensen die 'ziek' zijn dom noemt Bloos! !

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:35

Ik heb ooit een een topic gemaakt hierover. Wat ik toen allemaal tegenkwam, echt afschuwelijk..
Die meiden hadden foto's van dames met deze ziekte, hun BMI stond erbij en je had een speciale BMIsite voor ana's.
Ze hielden dagboeken bij met wat ze aten, uuh vooral niet aten en wat ze deden aan beweging.
Er kwam een meisje op dat forum wat geen anorexia had, maar erg graag af wilde vallen omdat ze zihzelf te dik vond..liet een foto van zichzelf zien en echt waar, het was een mooie meid om te zien, echt niet dik, gewoon mooi slank, getraind lichaam, maar mét een iniminie buikje, kleine bolling en huppa, daar gingen de pro anas. Dat ze mee mocht doen, op eigen verantwoording (dat zeiden ze er wel steeds keurig bij) en dat ze zich aan hun voorgeschreven dieet moest houden. Niet te geloven hoe onnozel dat grietje was en erop inging (of net deed alsof, maar het ze kweekte er de aandacht mee en maakte andere daarin ook actief)..
Het klinkt zo hard, maar met de meeste mensen die anorexia hebben, heb ik echt geen medelijden, lees, met de meeste. Veelal komt het voort uit afvallen en er een obsessie van maken en die slaan door...
Volgens mijn HA heb ik een vorm van boulimia gehad, dus ook ik was dom in feite. Ook al is het benoemt als een ziekte, je kunt er wel degelijk wat aan doen, maar de meeste willen het niet, omdat ze dit geestelijk niet aan durven...de meeste weten ook dat ze ontzettend ongezond bezig zijn, maar het is iets wat ze niet kunnen laten, toch ermee doorgaan zonder hulp te zoeken. Met dat groepje mensen heb ik geen medelijden en ja ook ik vind die dom..

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 10:40

In feite zijn ze wel dom, waarom ? Omdat ze vóór ze anorexia kregen wel beter wisten én er zijn mensen die er van zijn genezen die ook weer beter weten. Lachen

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:43

Maar iemand die ziek is kan je toch niet dom noemen.. Blond Het is geen keuze die je maakt..

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 10:45

Tuurlijk is het wel een keuze, misschien door anderen gepusht, maar je kiest er toch zeker zelf voor om zo weinig of zelfs niks te gaan eten ?!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:48

nee idd, maar iemand die ziek is zoekt vaak hulp, althans de meeste mensen, wat voor ziekte je dan ook hebt. Als je dit niet doet, ben je ook totaal verantwoordelijk voor de gevolgen die dit heeft..nadeel hierbij is dat het je familie en vrienden ook betreft.
In vele gevallen zijn mensen met anorexia er bewust aangekomen, door het doorslaan en geen hulp willen. Ik noem het dan geen ziekte hoor, dat groepje mensen heb ik dan ook totaal geen medelijden mee.
Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.
Mensen met een ziekte zijn vaak slachtoffer, mensen die doorslaan vind ik geen slachtoffer, zijn eigen gemaakte keuzes, ook al wordt anorexia dan ook als ziekte benoemt.

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:09

@kimberley: Daar ben ik het niet mee eens, ik denk dat het ook voor een deel in je zit. Ik bedoel ik zou op geen enkele manier anorexia kunnen krijgen, gewoon om het feit dat ik eten veel te lekker vindt Ja
En als het in je zit wordt het door het media-beeld nog maar eens extra bevestigd dat dun mooi is, en als je in je jeugd o.i.d. vervelende dingen hebt meegemaakt ben je er eerder gevoelig voor denk ik!

waarom zouden ze anorexia als ziekte benomen als het er geen is? lijkt me toch wel duidelijk Knipoog

Deze mensen zitten gewoon in een hele andere wereld die heel anders denkt, ook als je hulp zoekt wil dat nog niet zeggen dat je beter wordt.
Deze mensen willen zo leven, maar dan zijn ze nog niet dom! ik heb een vriendin met anorexia, vrij ernstig, ze heeft hulp maar ook al 2 ziekenhuizen en 1 kliniek achter de rug!!
Maar ik ga niet pouchen eet, en waarom doe je dit?dan doen ze in die klinieken wel... Ik respecteer haar zoals zij leeft...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 11:15

@ milou_; Ik denk dat je het wel kan krijgen, iedereen, alleen de één is er meer kwetsbaar voor dan een ander. Als jij je hele leven al gepest word, omdat je te dik bent, word je wel gehersenspoelt en ga je wel denken.

Laat ik het even zo stellen; Degenen met anorexia die geen hulp zoeken vind ik niet goed bij hun hoofd en heb ik ZEKER géén medelijden mee. Kies je ervoor jezelf zo uit te hongeren dan ben je IMO zwak om je kostbare lichaam zo te verwaarlozen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:16

Ja ik lees van mezelf dat ik het ook wel erg kort door de bocht heb omschreven.
Ben het er abosluut mee eens dat de een gevoeliger voor is dan de ander. Ik vind eten ook veel te lekker en heb toch een jaar een vorm van boulimia gehad, doorgeslagen geweest in dieten, was dan wel niet dun, maar had vreetbuien en crahsdieeten. Ontzettend ongezond, het ging vanzelf (zoals met veel anorexiapatienten het ook gaat, iets neemt het van je over), maar ik deed er wel wat aan om weer een gezonder leefpatroon te krijgen. Mensen die proana sites bezoeken en daarin meegaan, die weten waarze mee bezig zijn, die beginnen aan iets waarvan ze weten dat het ongezond is, ik vind dat dom. Puur vanwege het feit doordat ik mijzelf oerdom vond, het was een keuze.
Neemt niet weg dat er dan nog een heel deel mensen overblijven die niet bewust de proana sites bezoeken en daaraan meedoen, daar ontwikkelt zich geestelijk iets waardoor zij ziek worden.
Aaaah help, hoe leg ik het uit dat er twee soorten groepen zijn die anorexia krijgen?? haha, sorry.

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:25

Muzefee schreef:
@ milou_; Ik denk dat je het wel kan krijgen, iedereen, alleen de één is er meer kwetsbaar voor dan een ander. Als jij je hele leven al gepest word, omdat je te dik bent, word je wel gehersenspoelt en ga je wel denken.

Laat ik het even zo stellen; Degenen met anorexia die geen hulp zoeken vind ik niet goed bij hun hoofd en heb ik ZEKER géén medelijden mee. Kies je ervoor jezelf zo uit te hongeren dan ben je IMO zwak om je kostbare lichaam zo te verwaarlozen.

En dat vind ik niet. Ze zijn niet zwak: voor hun gevoel zijn ze juist zwak als ze stoppen. Ze zijn sterk als ze lijnen, want dan kunnen ze aan de verleiding weerstaan. Als ze dan toch een keer aan de verleiding weerstaan, voelen ze zich schuldig en zwak, dan waren ze niet sterk genoeg om het vol te houden.
Als ze hulp zoeken, mòeten ze wel stoppen met lijnen, dat zou juist zwak zijn.
Het ligt eraan hoe je het ziet.

En dom zijn anorexia patienten niet hoor. Mijn beste vriendin heeft het ook. Ik zal nooit van haar zeggen dat ze dom is. Ze is alleen heel onzeker.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 11:28

MariekeVol schreef:
En dat vind ik niet. Ze zijn niet zwak: voor hun gevoel zijn ze juist zwak als ze stoppen. Ze zijn sterk als ze lijnen, want dan kunnen ze aan de verleiding weerstaan. Als ze dan toch een keer aan de verleiding weerstaan, voelen ze zich schuldig en zwak, dan waren ze niet sterk genoeg om het vol te houden.
Als ze hulp zoeken, mòeten ze wel stoppen met lijnen, dat zou juist zwak zijn.
Het ligt eraan hoe je het ziet.

En dom zijn anorexia patienten niet hoor. Mijn beste vriendin heeft het ook. Ik zal nooit van haar zeggen dat ze dom is. Ze is alleen heel onzeker.

Jij vertaald het naar HUN denkwereld. ALS je goed leest zie je dat ik mijn mening geef en zeg dat IK ze zwak vind. Hoe ik er naar kijk, want nee ik weet niet hoe het is om die 'ziekte' te hebben.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:59

Ik snap niet hoe mensen met anorexia dom kunnen vinden. Echt ik kan er met m'n hoofd niet bij. Deze meisjes zijn ziek. Ze kunnen er niks aan doen dat ze anorexia hebben. En je kan wel zeggen. 'Ja, ze stoppen zelf met eten' Maar het zit in hun hoofd. Ze moeten stoppen met eten. En dat kunnen ze niet tegenhouden. Als ze wel gegeten hebben straffen ze zichzelf. Het is een ziekte. Daar kan je niks aan doen.
En ik lees ook dat mensen vinden dat wanneer anorexia-patiënten geen hulp zoeken dat ze dom zijn. Maar wat denk je dat dat met die meisjes doet als ze hulp zoeken. Ze willen geen hulp. Behalve als ze doorhebben dat ze fout bezig zijn. En dán kunnen ze hulp zoeken. Maar deze meisjes en jongens zoeken geen hulp als ze het niet willen (lijkt mij logisch) en dat maakt ze niet dom. Ze kúnnen het namelijk niet.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:04

Vreselijk..

Mijn moeder heeft voor een vrouw gezorgt die anorexia had.. Die vrouw had zichzelf zo erg uitgehongerd dat een gedeelte van haar hersenen was afgestorven.. Vreselijk is dit! Maar wat kan je doen? Verdrietig

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:16

Muzefee schreef:

Het is voor mij heel duidelijk dat jij totaal niet weet waar je het over hebt. Is ook niet zo gek, want je hebt het niet gehad. Ik kan helaas uit ervaring vertellen dat anorexia een hele ernstige ziekte is, waar je niet voor kiest. Ik heb 15 jaar lang hele zware anorexia/boulimia gehad en het is niet makkelijk om om hulp te vragen, omdat het op dat moment ook je enige houvast is.

Kostbare lichaam? Als je verkracht en mishandeld bent, denk je heel anders over je lichaam. Geloof me maar. Je bent kapot, zowel geestelijk als lichamelijk. Uithongeren of eetbuien/overgeven verdoven je emoties, zoals een ander dat misschien met drank of drugs doet. Maar goed, wat weet iemand met zo'n kortzichtige mening er nou van? Duidelijk niets, dus hou je ontzettend stomme commentaar dan alsjeblieft even voor je. Verward

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:19

Muzefee schreef:
MariekeVol schreef:
...

Jij vertaald het naar HUN denkwereld. ALS je goed leest zie je dat ik mijn mening geef en zeg dat IK ze zwak vind. Hoe ik er naar kijk, want nee ik weet niet hoe het is om die 'ziekte' te hebben.

Ik geef ook mijn mening Knipoog
Ik zei dat ik dat niet vond.
Alleen het feit dat ze niet dom zijn vind ik niet, dat is gewoon zo.
Anorexia patienten zjin niet dom. Ze zijn alleen ziek.
En ik vind het eigelijk best wel kwestend dat jij zegt dat anorexia patienten die geen hulp zoeken niet goed bij hun hoofd zijn.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 12:21

Pardon;

Ik geef enkel een mening, waarin ik vrij ben die te uiten. Dit is hoe ik er over denk en niet anders.

Wat denk jij nou ? Dat ik mensen dit toewens ? Zeker niet ! Maar vind je het gek, als er zulke sites zijn dat er een bepaald beeld wordt gecreëerd ?

Anorexia is toch niet voor niets een MENTAL ILLNIS ? Dat zit toch in je hoofd ? Dan ben je gewoon niet helder en dan denk je niet zoals een 'normaal' mens zou doen.

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:23

Muzefee schreef:
Pardon;

Ik geef enkel een mening, waarin ik vrij ben die te uiten. Dit is hoe ik er over denk en niet anders.

Wat denk jij nou ? Dat ik mensen dit toewens ? Zeker niet ! Maar vind je het gek, als er zulke sites zijn dat er een bepaald beeld wordt gecreëerd ?

Anorexia is toch niet voor niets een MENTAL ILLNIS ? Dat zit toch in je hoofd ? Dan ben je gewoon niet helder en dan denk je niet zoals een 'normaal' mens zou doen.

Inderdaad. Maar dat maakt ze nog niet dom? En je hoeft je niet zo aangevallen te voelen...
Ik denk niet dat jij mensen dit toewenst (was het voor mij bedoelt trouwens?), maar als je zegt dat er geen medelijden mee hebt...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:26

Misschien hebben die mensen dingen meegemaakt, waarvan je geestelijk heel, heel erg ziek wordt.
Heb je daar wel eens bij stil gestaan? Of denk je alleen maar aan je zelf? Leef je eens in, verdiep je eens in de echte oorzaken, voordat je iets roept waar je de ballen verstand van hebt. Op medelijden zitten zitten ze echt niet te wachten trouwens.

Maar goed, als jij mij als 'dom' bestempeld in de tijd dat ik ziek was, ga vooral je gang, hoor.
Ik weet zelf wel beter gelukkig, want ik zie zelf heel duidelijk wie hier dom is en wie niet. Haha!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:53

als je er goed over nadenkt zijn anorexiapatiënten eigenlijk heel slim. De manier waarop ze hun ziekte weten te verbergen. hoeveel methodes ze verzinnen om zo veel mogelijk af te vallen en zo min mogelijk te eten. dat is slim. Ik zeg niet dat het goed is. Maar wel slim.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:06

Clinnn_ schreef:
Zaina schreef:
hahaha om sommige tips moet ik echt heel erg lachen hoor, hoe kan je die 'tips' nou serieus nemen?

"Als je honger hebt spring dan eens voor de spiegel en kijk hoe het vet op en neer beweegt."

haha nou die vond ik inderdaad ook erg lachwekkend. ik heb ook een bmi van 19 (gezond dus) , en erg veel vet valt er niet op en neer te bewegen Nagelbijten / Gniffelen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:16

Eefske schreef:
als je er goed over nadenkt zijn anorexiapatiënten eigenlijk heel slim. De manier waarop ze hun ziekte weten te verbergen. hoeveel methodes ze verzinnen om zo veel mogelijk af te vallen en zo min mogelijk te eten. dat is slim. Ik zeg niet dat het goed is. Maar wel slim.

Ja, ze zijn enorm uitgekookt en kunnen vaak erg goed manipuleren.
Zij zijn zeker niet dom en het zijn vaak mensen die erg perfectionistisch zijn.

Ik was destijds in de klinieken verbaasd hoe intelligent ze juist vaak zijn.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:20

Zaina schreef:
Clinnn_ schreef:

haha nou die vond ik inderdaad ook erg lachwekkend. ik heb ook een bmi van 19 (gezond dus) , en erg veel vet valt er niet op en neer te bewegen Nagelbijten / Gniffelen

Als je anorexia hebt, zie je jezelf heel anders in de spiegel dan in werkelijkheid is. Je focust je dan op 'vet' of het er nou zit of niet. Het zelfbeeld is compleet verstoord. Dat moet je niet vergeten. Gezonde mensen kunnen dat niet begrijpen waarschijnlijk.

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:20

Ik vind zulke mensen, vind 't eigelijk wel beetje intressant, hoe mensen denken dat het echt een levenstijl is is. Zou zelf echt nooit zoiets willen zijn/hebben etc maar dat soort dingen trekken mij wel om meer over te weten te komen, hoe die mensen zo kunnen denken, en er zo van overtuigt zijn. als ik sommige site's ook lees, lijkt 't wel een geloof.

Ik ben zelf veels te licht (mijn BMI is schrikbarend) en baal daar zelf heel erg van, liefst zou ik gewoon op normaal gewicht willen zijn. Helaas helpt vrij weinig. Dat mensen gewoon graag zo willen zijn kan ik me eigelijk niet voorstellen Nagelbijten / Gniffelen

Schrok van wel een brief die ik vond:
Citaat:
Brief van Ana voor Jouw

Sta toe dat ik mezelf voorstel. Mijn naam, of als ik door "dokters" word genoemd, is Anorexia. Anorexia Nervosa is mijn volledige naam, maar je mag mij Ana noemen. Hopelijk kunnen wij geweldige partners worden. In de komende tijd zal ik veel tijd in je investeren en ik verwacht hetzelfde van jou. In het verleden heb je iedereen, je leraren, ouders, horen praten over je. Je bent "zo volgroeit", "intelligent", en je bent "zo potentieel". Where has that gotten you, may I ask? Wat ze zeggen is absoluut niet waar! Je bent niet perfect, je probeert niets hard genoeg, tot nu toe heb je je vrije tijd alleen maar verspild met praten met vrienden, en tekenen! Dat zal in de toekomst niet toegestaan worden.

Je vrienden begrijpen je niet. Ze zijn niet eerlijk tegen je. In het verleden wanneer je onzeker was en je vraagt aan ze, "Ben ik ...dik?" en zij antwoordden "Oh nee, natuurlijk niet" dan wist je dat ze logen! Enkel IK vertel de waarheid. Je ouders, daar zullen we het maar niet over hebben! Je weet dat ze van je houden en om je geven, daar dat is gewoon zo omdat dat de plicht van ouders is om te doen. Ik zal je een geheim nu vertellen: diep in hun hart, zijn ze teleurgesteld met je. Hun dochter, die altijd zo perfect was, is een vet, lui en ondankbaar meisje geworden.

Maar ik ben er om dat allemaal te veranderen.

Ik verwacht veel van je. Je bent niet toegestaan veel te eten. Het zal langzaam beginnen: afnemen van vetten en het lezen van de voedingsetiketten, 'junkfood' weglaten, geen friet en macdonalds meer enz. Over een tijdje zal de oefening eenvoudig zijn: een stukje rennen, misschien een stukje droge cracker en een aantal set-ups. Niets te ernstig. Val een paar kilo af, wat vet van je dikke buik af. Maar het zal lang niet zijn voor ik je vertel dat het niet goed genoeg is. Ik zal verwachten om je calorieën af te nemen, en meer lichamelijke oefening te doen. Ik zal je naar het limiet duwen. Je moet wel omdat je me niet kan tegenwerken! Ik begin in je te kruipen, in je gedachten. Spoedig ben ik altijd met je. Ik ben daar wanneer je ‘s morgens wakker wordt en jogt.. Ik ben daar wanneer je op de weegschaal staat. De nummers worden zowel vriend als vijand, en in je gedachten dwing je jezelf om minder calorieën te nemen dan gisteren, vannacht, enz.

Je kijkt in de spiegel met ontzetting. Je prikt en port aan het vet dat daar is en glimlacht wanneer je botten ziet. Ik ben daar wanneer je de planning voor de dag maakt: 400 calorieën, 2 uren oefening. Ik ben degene die dit bepaalt, omdat mijn gedachten en jou gedachten samen één zijn. Ik volg je heel de dag. Op school wanneer je gedachten afdwalen, geef aan je iets om aan te denken. Tel de calorieën na voor de dag. Het is te veel. Ik vul je geest met gedachten van voedsel, gewicht, calorieën en dingen die veilig zijn om aan te denken. Omdat nu, ben ik reeds in je. Ik ben in je hoofd, je hart en je ziel. Ik ben de honger in je, de pijn van de honger die je probeert om niet te voelen. Mooi spoedig vertel ik je niet alleen wat te doen met voedsel, maar wat te doen ALLE tijd. Glimlach en knik. Stel jezelf goed voor. Pech voor jou dat je honger hebt! Dat kan mij niks schelen! Mijn god, je moet DUN worden, DUN.

Wanneer etenstijd eraan komt, vertel ik je wat te doen. Leg wat sla uitgebreid op je bord, zorg dat het veel lijkt. Verplaats het eten een beetje. Laat het eruit zien alsof je iets hebt gegeten. Geen stuk van iets. ..als je eet, heb je al je zelfcontrole verloren. ..WIL je dat? Wil je weer zo'n dikke koe worden??? Ik dwing je om in tijdschriften naar modellen te staren. Die perfecte magere vrouwen van perfectie, met witte tanden, die daar staan op glanzende pagina's. Ik maak je beseffen dat je nooit hen zou kunnen zijn. Je zult dik altijd zijn en zult nooit even mooi als zij zijn. Wanneer je in de spiegel kijkt, zal ik het beeld vervormen. Ik zal aan je zwaarlijvigheid tonen. Ik zal je een sumoworstelaar tonen maar die in realiteit een uitgehongerd kind is. Maar dat moet je niet weten, omdat indien je de waarheid weet, je misschien opnieuw beginnen te eten en dan zal onze verhouding ten einde komen.

Soms zal je tegenwerken. Hopelijk niet vaak. Je zult de rebelse vlegel zijn die het zal wagen beneden de donkere keuken te gaan verkennen. De kastdeur zal langzaam openen en zal zacht kraken. Je ogen zullen bewegen over het voedsel dat ik van een veilige afstand van je weggehouden heb. Je zult je handen slaperig steken zoals een nachtmerrie, die door de duisternis doos van koekjes vinden. Je duwt hen in je mond, mechanisch en niet echt proevend, maar genietend eenvoudig van in het feit dat je tegen mij gaat. Je grijpt nog een doos, dan een andere, dan weer een andere. Je maag zal opgezwollen worden, maar je zult niet nog stoppen. En alle tijd gil ik om jou, dikke koe, te stoppen, heb je echt geen zelfcontrole?!? Zo wordt je alleen maar dikker en dikker.

Wanneer het over is, zal je terug komen bij mij, en vraag je mij voor advies omdat je echt niet meer vet wil krijgen. Je brak een cruciale regel en at en nu wil je mijn steun. Ik zal je leiden naar de badkamer, op je knieën, en ik zal je dwingen, starend in de leegte van de toiletkom. Je vingers zullen in je keel gedaan worden en, niet zonder een geweldige overeenkomst van pijn, zal je voedselvlaag opkomen. Telkens weer zal dit herhaald worden, tot je bloed en water spuwt en je weet het dat over is. Wanneer je opstaat, zult je jezelf duizelig voelen. Val niet flauw. Opstaan nu!. Je hebt een belangrijke regel gebroken, je hebt gegeten en je verdient het om pijn te hebben!

Misschien laat ik je laxeermiddelen nemen, waarnaar je op het toilet zit tot de kleine uren van de morgen wanneer je je darmen voelt. Of misschien maak ik slechts jezelf kwetsen, sla je hoofd tegen de muur tot je een bonzende hoofdpijn hebt. Snijden is ook doeltreffend. Ik wil je bloed te zien, om het te zien druppelen langs je arm, en in een paar seconden realiseer je je dat je die pijn verdient die ik je toebreng. Bent je, gedeprimeerd, geobsedeerd, in pijn, gekwetst, je steekt je hand uit, maar niemand wil naar je luisteren of je helpen? Wat maakt dat nou weer uit?!?! Je verdient dit; je bracht dit toe op je zelf.

Oh, is dit hard? Wil je je dit niet laten gebeuren? Ben ik oneerlijk? Ik doe dingen die je zullen helpen. Ik maak het mogelijk voor je om te stoppen met denken over emoties die je veroorzaakt, beklemtoont. Gedachten van woede, droefheid, wanhoop en eenzaamheid zullen stoppen omdat ik hen weg neem en ik vul je hoofd met te gedachten over calorieën tellen. Nu, ben ik je enige vriend en ik ben de enige die je behagen moet.

Ik heb een zwakke plek. Maar dat moeten we aan niemand vertellen. Indien je beslist terug wil vechten, als je de hand naar iemand uit steekt en om hen te vertellen over hoe ik laat leven, breekt de hel los. Niemand mag ontdekken, niemand mag de schaal breken waarmee ik je bedekt heb. Ik heb het bereikt om jou van jou in dit dunne, perfectioneerde kind te maken. Je bent van mij en mij alleen. Zonder mij ben je niets. Vecht niet terug. Wanneer anderen becommentariëren, negeer hen. Neem het in schrede, vergeet hen, vergeet iedereen die probeert mij van je weg te nemen. Ik ben het beste wat je ooit is overkomen en zorg dat ik voor altijd bij je blijf.

Net als die tips allemaal Nagelbijten / Gniffelen
Eefske: Het is allemaal idd erg doordacht...