Hond "weigert" sollicitant om huidskleur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Hond "weigert" sollicitant om huidskleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:27

Charlotjuuh schreef:
Heb het topic niet helemaal gelezen, misschien stel ik nu een erg domme vraag, maar zien honden echt donkere mensen of zien ze grijstinten? Blond

Het is de geur, eten bepaald hoe een mens ruikt. Wij ruiken het soms maar een hond ruikt nog beter dan ons
Er is ooit een onderzoek naar gedaan mischien staat het op google Lachen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:32

Honden zien alleen maar zwart/wit dacht ik.

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 09:16

Honden zien kleur, iris bevat ook de staafjes ed die een mensenoog bevat. Ze zien wel voornamelijk blauwe en gele en grijze tinten, dacht ik.

En welke mensen er in Nederland statistisch de meeste criminele feiten plegen oid, interesseert mij niet. 1) Ik ben een Belg, 2) is niet echt het onderwerp van deze discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 09:26

Er wordt hier steeds gehamert op geen goede opeleiding als waakhond enz

Ik wil niet veel zeggen, maar op een gewoon klein bedrijfje, hebben mensen gewoon een hond als waakhond
Puppy cursus zodat hij kan zitten enzo op commando.
Maar niemand volgt er zo ongeveer een politiehonden cursus
Dat is als de hond waakhond is voor een beveiligings bedrijf.

Ik woon in het buitengebied
iedereen heeft hier een waakhond
Veel mensen hebben hier ook een bedrijf, maar hebben echt geen geschoolde waakhond hoor.
En dat is ook helemaal niet nodig.

Die man was gewoon eerlijk, had hij gelogen en gezegt je bent niet de juiste kandidaat was het ok geweest
Is hij eerlijk dat hij bang is dat de hond wat doet, komt het in de krant omdat als er het woord allochtoon, of getinte huidskleur staat half nederland ineens op de kop staat om meteen te schreeuwn discriminatie

Hij had ook niks kunnen zeggen en de hond laten bijten, wilde de sollicitant vast zelf niet daar meer weken..kan ook...
Mensen mogen niet eens meer eerlijk zijn...moet niet gekker worden...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 09:29

RK ik ben het alweer met je eens Ja

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 09:30

runningkawa zoals ik al eerder zij de hond van de bewakingsfirma heeft het ook. En die is super opgeleid

Soms kan een hond er gewoon niet tegen, en als werknemer heb je nog altijd controle over je bedrijf. Als je al niet meer mag kiezen wie je aanneemt Lachen
Volgens mij zouden zowiezo veel hondeliefhebbers de hond houden en een andere persoon zoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 09:33

Maar bij een hond van een bewakingsbedrijf zou je dan nog kunnen zeggen, hij is niet geschikt als bewakingshond voor dergelijk bedrijf.
Maar voor een particulier of iemand met een bedrijfje die graag zijn spulltjes wat bewaakt heeft, is het een prima hond.
En idd als je niet eens meer mag kiezen wie je aanneemt, dan slaan we door berteft discriminatie...
Die man was eerlijk en word daarop op bestraft...zal die nog eens zijn...

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 10:10

Waar gaat het nu eigenlijk om?
Als de hond gereageerd had op een man met een baard was het geen nieuws geweest.
Nu gaat het om een gekleurde man en is het racisties.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:08

Ik ben nog steeds van mening dat als de man de sollicitant écht een eerlijke kans wilde geven hij de hond wel had aangelijnt.
Moet toch niet gekker worden dat je nu al afgewezen word omdat je hond, JE HOND, ''vind'' dat..
Misschien komt de hond inderdaad niet in aanraking met gekleurde mensen. Maar stel de sollicitant beviel, dan went ie dr maar aan.
Ja, ik blijf het racistisch of in elk geval, een onzinnige reden blijven..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:40

runningkawa schreef:
Nee geen rascist
Ik kende namelijk ook een hond die dat deed
Waarschijnlijk omdat hij het gewoon vreemd vond en dat niet kende een donker gezicht.

Maar het kan dus wel gewoon waar zijn

Net als dat er honden zijn die lelijk doen tegen mannen en niet tegen vrouwen

Om dan meteen je hond vast te leggen of te muilkorven is ook sneu voor dat beest
Kan die er wat aan doen

ja klopt, onze vorige hond gromde ook altijd naar zwarte mensen. Hij viel niet aan maar hij vertrouwde ze gewoon niet. Muilkorven is gewoon onzin, je moet gewoon opletten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:45

runningkawa schreef:
Nee geen rascist
Ik kende namelijk ook een hond die dat deed
Waarschijnlijk omdat hij het gewoon vreemd vond en dat niet kende een donker gezicht.

Maar het kan dus wel gewoon waar zijn

Net als dat er honden zijn die lelijk doen tegen mannen en niet tegen vrouwen

Om dan meteen je hond vast te leggen of te muilkorven is ook sneu voor dat beest
Kan die er wat aan doen

Mijn jack doet dat ook.
Mijn jack is een bang hondje..
Ze moet niks heben van donkere mensen, mannen en mensen in uniform.. zelfs niet als mijn vader een vel gekleurt hesje aantrekt... en de buurman zijn pet op heeft!

Zijn allemaal kleine dingetjes.maar ze zijn er wel.

P.S. ik zeg niet dat je daarom een sollicitant af moet wijzen!
Als de sollicitant echt een kans maker was geweest had ik wel een oplossing gezocht!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:50

Hahahahaha.... wel een orginele reden om niet aangenomen te worden.

Maar mijn eerste hond hunter heeft ooit eens een zwarte vriendelijke hardloper in zijn kuiten gebeten, die had ook echt de pest aan donker gekleurde mensen.
Moet zeggen dat onze 1 jaar oude herder/lab er ook niks mee heeft.
Maar ik vermoed dat dit komt door onbewuste/bewuste angst van de gene die met de hond wandelt.
Deze trillingen/energieen vangen ze op, waardoor zij dus weer reageren op de donkere mens.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:16

annebe schreef:
Hahahahaha.... wel een orginele reden om niet aangenomen te worden.

Maar mijn eerste hond hunter heeft ooit eens een zwarte vriendelijke hardloper in zijn kuiten gebeten, die had ook echt de pest aan donker gekleurde mensen.
Moet zeggen dat onze 1 jaar oude herder/lab er ook niks mee heeft.
Maar ik vermoed dat dit komt door onbewuste/bewuste angst van de gene die met de hond wandelt.
Deze trillingen/energieen vangen ze op, waardoor zij dus weer reageren op de donkere mens.

Dat zou ook en reden kunnen zijn dieren kunnen heel subtiele signalen van mensen opvatten.
Het verhaal van Clever Hans. Het paard dat kon rekenen mar in werkelijkheid de signalen van de mensen opving wanneer hij moest stoppen met zijn hoef te bewegen.
Zo kan het bij de training van drugshonden ook invloed hebben als de baas weet waar de drugs liggen.

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:33

runningkawa schreef:
Er wordt hier steeds gehamert op geen goede opeleiding als waakhond enz

Ik wil niet veel zeggen, maar op een gewoon klein bedrijfje, hebben mensen gewoon een hond als waakhond
Puppy cursus zodat hij kan zitten enzo op commando.
Maar niemand volgt er zo ongeveer een politiehonden cursus
Dat is als de hond waakhond is voor een beveiligings bedrijf.

Ik woon in het buitengebied
iedereen heeft hier een waakhond
Veel mensen hebben hier ook een bedrijf, maar hebben echt geen geschoolde waakhond hoor.
En dat is ook helemaal niet nodig.

Die man was gewoon eerlijk, had hij gelogen en gezegt je bent niet de juiste kandidaat was het ok geweest
Is hij eerlijk dat hij bang is dat de hond wat doet, komt het in de krant omdat als er het woord allochtoon, of getinte huidskleur staat half nederland ineens op de kop staat om meteen te schreeuwn discriminatie

Hij had ook niks kunnen zeggen en de hond laten bijten, wilde de sollicitant vast zelf niet daar meer weken..kan ook...
Mensen mogen niet eens meer eerlijk zijn...moet niet gekker worden...

Mee eens.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 01:55

ik vind het wel een beetje erg overdreven en rascistische.
maar betreft die hond:
de oude hond van mijn oma was bang voor zwarte mensen en ging ook flink tegen ze te keer.

maar om hierdoor nou iemand te weigeren bij een gesprek vind ik erg zot Nagelbijten / Gniffelen

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:54

Of honden echt het verschil tussen donkere en blanke mensen zien: zeker weten!
Zelf ben ik een kruisinkje, zeg maar Knipoog Heb een lekker bruin kleurtje, haha, en heb er geen problemen mee, maar de hond van een vriend wél.

De eerste keer dat ik bij hem thuis kwam, was samen met 3 andere vriendinnen, blanke, dus. Ik kwam als derde het huis binnen, de twee vriendinnen die eerst kwamen ging hij likken (moge duidelijk zijn dat dit over de hond gaat, en niet over de jongen zelf Haha! ), kwispelen, maar zodra hij mij zag, draaide zijn gedrag 180 graden, ging grommen, tanden bloot, blaffen, boos doen, echt heel raar!
Verder ben ik absoluut niet bang voor honden, dus dat kan het niet geweest zijn, ander eten ook echt niet, ik lust alleen groenten met aardappelen Tong uitsteken

En vorige maand weer, met school waren we een weekendje weg, en op het terrein waar we waren, was ook een labrador, van de eigenaresse zelf. Weer al mijn vriendinnen vrolijk en vriendelijk begroeten, aaien, hond kwispelt, helemaal blij. Maar zodra ik hem wilde gaan aaien, kreeg ik een snauw Tong uitsteken
Die vrouw meteen: 'Oooooh! nee, dat doet ie anders nooit! Dat heb ik hem niet aangeleerd hoor! Nee echt niet hoor! Foei hoor! Oooh nee sorry hoor meisje, echt duizendmaal sorry! Dat heb ik hem echt niet geleerd. Nee, wij zijn van huis uit namelijk helemaal niet rascistisch! Echt niet, mijn man had nog een afrikaanse vriend, pfoe, dat hebben we hem echt niet aangeleerd hoor!'
Ach, ik kon er wel om lachen, haha! Het moet echt 100% zeker weten iets aan mij zijn geweest. Verder was ik niet bang, ik rook niet anders (nouja, iedereen ruikt altijd anders, maar niet buitenlands anders), ik praat niet anders, ik was niet boos..

Héél apart!

En om weer even on-topic te gaan: Sollicitanten afwijzen om rascistische redenen is toch niet meer toegestaan? Dan begrijp ik het wel dat er actie wordt ondernomen hiertegen. Vind het ook wel een beetje overdreven inderdaad. Je moet je keuze van werknemers toch niet af laten hangen van je hond, kom op nou zeg.

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:38

JustBepr0ud schreef:
Ik ben nog steeds van mening dat als de man de sollicitant écht een eerlijke kans wilde geven hij de hond wel had aangelijnt.
Moet toch niet gekker worden dat je nu al afgewezen word omdat je hond, JE HOND, ''vind'' dat..
Misschien komt de hond inderdaad niet in aanraking met gekleurde mensen. Maar stel de sollicitant beviel, dan went ie dr maar aan.
Ja, ik blijf het racistisch of in elk geval, een onzinnige reden blijven..

ja daar ben ik het mee eens elk mens verdient een gelijke kans

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:42

Ow hemel, ik kan er wel om lachen.. de hond van mijn oma is ook zo.. echt verschrikkelijk .. en hij had het vooral tegen donkere mensen op de fiets Clown Dom beest Slapen
Persoonlijk had ik de sollicitant ook geweigerd als de hond door het lint was gegaan.. het is gewoon niet veilig. Maar ik zou mijn vriend ook de deur ook uitkicken als hij niet met de hond kan Clown