Weer baby vergeten in auto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Re: Weer baby vergeten in auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:07

Moderatoropmerking:
Dames kunnen we de discussie ( zover dat mogelijk is met zo'n naar bericht) een beetje vriendelijk houden.
En niet op de man gaan spelen? Lijkt me niet de bedoeling en ook helemaal nergens voor nodig.
Dank jullie wel!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:10

Charos schreef:
Nou dat is dan jouw mening, ik vind wel dat iemand die zo'n actie uithaald en daarbij haar eigen kind vermoord (want zo zie ik het) dom is.

Misschien even de woordenboek openslaan Knipoog
vermoord = opzettelijke doodslag (toch?)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:11

slimmerik schreef:
Tiffany schreef:
1 aktie? Kijk dan wat voor actie.. ze laat haar kind creperen in de auto.

Je laat je kind creperen als je het met opzet doet. Daar is in dit geval nog niets over bekend. Dus ff dimmen.

Het woord "laten" is dan niet van toepassing. Maar alsnog onbegrijpelijk en ontzettend stom dat ze haar kind in de auto achterlaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:12

Vermoord vind ik het ook niet
Straf er voor krijgen, net als die vrouw van de week ook niet.
Straf hebben ze wel genoeg.

Maar snappen dat je je kind in de auto achterlaat, nee, dat doe ik niet.

En dan alleen niet ivm hitte
Maar elke gek die je auto kan openbreken en je kind wat aan kan doen.
En gekken genoeg in de wereld...

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:17

Ik kan er ook echt niet bij... hoe meer ik er over na denk.. des de misselijker ik word..

Ik ga zelfs niet met mijn kind benzine tanken.. Ze zal nooit, maar dan ook nooit alleen in de auto blijven.. ik vind dat echt doodeng..

En ik kan me echt niet voorstellen dat je je kind kan vergeten.. echt niet.. kan ik niet bij.. Vandaag is mijn dochter bij mijn schoonouders.. en ik vind het reuze spannend.. het zal best goed gaan hoor, maar het is de eerste keer voor een hele dag en ik denk er bijna continue aan...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:22

Ik denk dat het zeker een ongeluk is,
vorige keer was er ook zo iets, de grootvader moest het kind van school ophalen. Hij vraagt naar het kind (waarvan er twee zitten met dezelfde naam) en krijgt de verkeerde mee (en merkt het niet) het kind moet heel hard wenen. Maar de grootvader denkt dat ze haar aansteld. De moeder komt op school aan en hoort dat haar kind meegenomen is door een man.
De grootvader komt thuis, de grootmoeder doet open en komt tot de conclusie dat het verkeerde kind was.

Ik denk zowiezo dat het vreselijk is wat die moeder meemaakt, ik vind het ook dom een kind in de auto laten. Maar straf heeft ze al meer dan genoeg gehad.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:31

Het is verschrikkelijk voor dat kindje en voor de ouders. Je zult maar zo'n vreselijke fatale fout maken. Nogmaals, ik snap zo'n moeder totaal niet, maar nu is het gebeurt en zij moet met de gevolgen verder leven. Dat is al een levenslange straf.

@Lame, zo ben ik ook nog steeds inderdaad.
Waar ik ook ben, ik denk altijd aan mijn kleine meisje. En nog steeds vind ik het heel erg moeilijk haar 'uit handen' te geven aan mijn schoonouders, haar oppastante of de peuterspeelzaal, ondanks dat ik hen echt wel kan vertrouwen (anders gaat ze er ook niet heen Lachen ). Maar goed, ik hang dan ook erg aan mijn dochter misschien. Alleen bij haar papa (want dat is de enige persoon die ik echt 200% vertrouw bij haar) heb ik wat meer rust in mijn kop, want hem vertrouw ik als geen ander.

En ik ben echt geen extreem overbeschermende mama, hoor. Ze mag lekker veel buiten spelen, gek doen en van alles meemaken, maar het is wel een jong kind die toezicht nodig heeft. Haar even onbewaakt achterlaten, komt bij ons echt niet op. Niet met 11 maanden en ook niet met 2 jaar.

En katiavl; een grootvader die het verkeerde kind ophaalt. Hoe goed ken je je eigen kleinkind dan?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 11:34

Ik vind het ook onbegrijpelijk maar zo lang ik hier de feiten niet van ken ga ik daar geen oordeel over geven.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:34

Nadya schreef:
En katiavl; een grootvader die het verkeerde kind ophaalt. Hoe goed ken je je eigen kleinkind dan?

of hoe blind is die grootvader Nagelbijten / Gniffelen Clown

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 11:37

Milly_ schreef:
Nadya schreef:

of hoe blind is die grootvader Nagelbijten / Gniffelen Clown

Weet je wel hoeveel die hummels soms op elkaar lijken Bloos En opa's hebben nu eenmaal vaak meer met kleinzonen dan kleindochters..... Misschien heeft ie wel 40 kleinkinderen of zo. Maar wél vermakelijk. (achteraf)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:41

Daar moet ik toch ook wel om gniffelen Haha!
Arm kindje, met een wild vreemde mee...

En feiten of niet...kindje is wel dood...uiteindelijk is dat wat telt...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:41

Slimmerik, ze had het over een school.... Baby's gaan niet naar school. Daarbij vind ik baby's best heel verschillend, zoals ik me kan herinneren op het consultatiebureau en het ziekenhuis.
Maar goed, als het toch over opvang gaat, dan staan er toch ook namen op spullen geschreven? En letten de begeleidsters dan niet op? Lekkere opvang....

Als mijn kind naar de peuterspeelzaal gaat, staat haar naam in haar jasje, haar tas, haar beker e.d. geschreven. Met het kinderdagverblijf/opvang heb ik geen persoonlijke ervaring, omdat ik mijn carriere op heb gegeven voor het zorgen van mijn kindje. Geen spijt van trouwens, als ik dit soort dingen lees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:43

Zoals ik begreep waren er 2 kindjes met dezelfde naam
Hij kreeg gewoon het verkeerde kindje van die 2 mee Lachen

Ook eng, dat een wildvreemde zomdaar een kindje op kan halen...

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:45

Citaat:
Als mijn kind naar de peuterspeelzaal gaat, staat haar naam in haar jasje, haar tas, haar beker e.d. geschreven. Met het kinderdagverblijf/opvang heb ik geen persoonlijke ervaring, omdat ik mijn carriere op heb gegeven voor het zorgen van mijn kindje. Geen spijt van trouwens, als ik dit soort dingen lees.

Mijn dochter gaat wel naar het kdv... maar zelfs als mijn man haar smiddags op haalt, moet ik bellen.. anders geven ze haar niet mee Nagelbijten / Gniffelen Dus het verschilt wel per kdv.. Bij ons zijn ze echt onwijs streng daar in..

Edit: beetje offtopic Bloos
Laatst bijgewerkt door Lame op 31-05-07 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 11:46

Ik werk zelf op een peuterspeelzaal en als iemand anders dan normaal het kind op komt halen dan moet dat 's morgens bij het brengen gezegd worden. Anders gaat het kind gewoon niet mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:47

Daar hebben jullie helemaal gelijk in op je peuterspeelzaal Ja
brrr...anders kan elke gek een kind mee nemen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:48

Wat ik me afvraag is hoe je reageerd in een situatie wanneer je vriend, man, vrouw zoiets heeft laten gebeuren

Moet verschrikkelijk zijn

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 11:49

katiavl schreef:
Wat ik me afvraag is hoe je reageerd in een situatie wanneer je vriend, man, vrouw zoiets heeft laten gebeuren

Moet verschrikkelijk zijn

Dat wil ik me niet eens afvragen. De gedachte alleen al maakt me gek.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:50

Als Nikki's opa zo'n stomme fout maakt, heeft 'ie ruzie met mij. Wat een onattentheid, daar zou ik echt niet tegen kunnen.
Gelukkig is dat niet aan de orde, want hij kent zijn kleindochter maar al te goed en hij hoeft haar nooit op te halen, want dat doen we zelf.

Ja, heel eng dat zo'n vreemde je kind zomaar op kan halen. Ik vraag me wel af hoe oud dat kind dan was, want op school kunnen ze echt wel praten.

Bij ons op de psz kennen ze mij en mijn vriend als haar ouders, dus wij hoeven niet echt van tevoren te bellen. Bij ons wisselen we het brengen en ophalen nogal af namelijk.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:51

Het zal de relatie tussen die man en vrouw wel behoorlijk onder druk zetten.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:51

Ik geloof dat ik moordneigingen zou krijgen... wat uiteraard niet goed is... Maar ik geloof werkelijk waar niet dat ik bij dezelfde persoon zou kunnen blijven.. ik zou eeuwig boos blijven, heb ik nu tenminste het idee..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:54

Ik vrees ook dat ik in dit geval niet bij mijn vriend zou kunnen blijven.
Maar goed, ik zit niet in die situatie, ik weet het niet en ik wil het niet weten ook.
Het lijkt me afschuwelijk.....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 12:12

Nadya schreef:
Bij ons op de psz kennen ze mij en mijn vriend als haar ouders, dus wij hoeven niet echt van tevoren te bellen. Bij ons wisselen we het brengen en ophalen nogal af namelijk.

De "vaste" afhalers kennen we natuurlijk. Ik bedoel met "een ander" de ongebruikelijke afhalers Haha!

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:15

Als ik het bericht zo lees, ga ik er niet direct van uit dat ze het kind "vergeten" is. Gewoon voor het gemak even in de auto laten zitten. Daar hoeft niet direct iets mis mee te zijn natuurlijk. Maar ik ben geen moeder, dus voor ik alle bokt-moeders over me heen krijg: misschien denk je daar inderdaad anders over als je zelf kinderen hebt.

Wat ik wel vreemd vind, is dat het direct afgedaan wordt als een ongeluk. Ik zeg niet dat het zo is, maar stel dat de moeder wel kwade opzet had, bijvoorbeeld geinspireerd door het voorval eerder deze week in Belgie. Ik vind dat daar minstens onderzoek naar gedaan moet worden, en ik krijg niet echt de indruk dat dat nog gaat gebeuren.

Ik ben het er wel mee eens dat deze moeder voor de rest van haar leven een verschrikkelijk verlies en ervaring met zich mee moet dragen. Op zich is dat al straf genoeg. Toch vind ik niet dat men er zo vanaf mag komen. Als je iemand door een dom auto-ongeluk dood rijdt, krijg je dood door schuld aan je broek. Zelfs als je een hond te lang in de auto laat zitten, krijg je een boete (voorbeeld, zie http://www.dierenambulance.rotterdam.nl ... 25_01.html).

Let wel: ik zeg niet dat ik er voorstander voor ben deze vrouw "dubbbel te straffen" als blijkt dat het echt per ongeluk was. Wel vind ik dat hier sprake is van behoorlijke rechtsongelijkheid. Voor een hond in de auto krijg je een boete, voor een kind in de auto niet??? Geef toe: dat is vreemd.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:18

slimmerik schreef:
Nadya schreef:

De "vaste" afhalers kennen we natuurlijk. Ik bedoel met "een ander" de ongebruikelijke afhalers Haha!

Oh, gelukkig! Haha!