Moeder vergeet baby in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanessa24

Re: Moeder vergeet baby in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:08

Ann schreef:
@Vanessa24,

Zo'n klein kindje hoor je ten allen tijde in het oog te kunnen houden. Verward Bij ons zaten ze eerst een Maxi Cosi op de passagiersstoel en daarna in een veilig autozitje midden op de achterbank, recht voor de achteruitkijkspiegel...

Een depressie wordt er hier bijgehaald als mogelijke uitleg waarom deze moeder haar kindje is vergeten. Natuurlijk gaat dat niet voor iedereen op die met zoiets te doen heeft.

Iedereen vervoert zijn of haar kind op de manier waarop de ouders denken: 'dit is veilig'. Voor de een is dat op de passagiersstoel en voor de ander is dat midden op de achterbank.
En als je geen gebruik maakt van je binnenspiegel dan maakt het niet uit waar het kind neerzet, die zie je dan toch niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:27

katchina schreef:
Jij weet iig niet wat het is om depressief te zijn en onder medicijnen te zitten.(Gelukkig voor jou hoor Knipoog Die kunnen ook veel invloed op je hebben zonder dat je daar erg in hebt...En als je daarbij een vervelende thuissituatie hebt,3 kinderen en een baan,dan kan er gewoon iets fout gaan in je eigen systeem.Je kan iig niet meer goed luisteren naar je eigen emoties en intuitie..erg genoeg

ah deze was voor mij

fijn dat je dat denkt over mij Lachen

maar ik kan je zeggen dat ik wel weet wat het is om een depressie te hebben
of wat het is om een moeder te hebben die een depressie heeft

En dat je denkt dat mijn thuis situatie altijd wel fijn is geweest
ik ga niet op het net zetten hoe en wat, alleen dat je er erg ver naastzit

en JUIST daarom, kan ik het niet snappen...

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:53

Vanessa24 schreef:
Ann schreef:
@Vanessa24,

Zo'n klein kindje hoor je ten allen tijde in het oog te kunnen houden. Verward Bij ons zaten ze eerst een Maxi Cosi op de passagiersstoel en daarna in een veilig autozitje midden op de achterbank, recht voor de achteruitkijkspiegel...

Een depressie wordt er hier bijgehaald als mogelijke uitleg waarom deze moeder haar kindje is vergeten. Natuurlijk gaat dat niet voor iedereen op die met zoiets te doen heeft.

Iedereen vervoert zijn of haar kind op de manier waarop de ouders denken: 'dit is veilig'. Voor de een is dat op de passagiersstoel en voor de ander is dat midden op de achterbank.
En als je geen gebruik maakt van je binnenspiegel dan maakt het niet uit waar het kind neerzet, die zie je dan toch niet.

hoe ben je ooit geslaagt voor je rijbewijs dan? dan heb ik het over je binnenspiegel.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 17:04

esperance schreef:
hoe ben je ooit geslaagt voor je rijbewijs dan? dan heb ik het over je binnenspiegel.

Even off-topic: in een bestelbus of vrachtwagentje heb je ook niks aan je binnenspiegel....

dat is dus rijden op twee buitenspiegels en daar is niks mis mee.
Ik vind het wel een goede tip om je kind zo in de gaten te kunnen houden....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:11

Mijn dochter zit op de achterbank, achter de stoelen, die zie ik ook niet tijdens het rijden. Voorin zitten airbags en bovendien zijn wij bijna altijd met zijn drieen in mijn auto, achterin in het midden is de gordel niet goed om een maxi cosy veilig mee te bevestigen.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:16

esperance schreef:

Ik gebruik mijn binnenspiegel wel, maar er zijn er zat die dat niet doen.
Overigens heb ik geen kinderen, dus daar gebruik ik mijn binnenspiegel al helemaal niet voor.
Maar er zijn zat mensen die het kind in de auto zetten, gaan rijden en verder niet naar het kind kijken (het is een klein stukje rijden, kan geen 3 dingen tegelijk)
Op zo'n manier in combinatie dat het kind slaapt kan het makkelijk zo zijn dat je het kind vergeet.

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:38

In een depressie je kind vergeten in je auto ....nee kan niet !

en daarbij ,ik zet mijn dochter altijd achter de bijrijders stoel dat ik haar zo in de gaten kan houden ,Daar heb je je binnenspiegel niet voor nodig ......

Lexmiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:39

Hoe kan je je kind nou vergeten... Nagelbijten / Gniffelen
Echt raar....

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:46

chas schreef:

en daarbij ,ik zet mijn dochter altijd achter de bijrijders stoel dat ik haar zo in de gaten kan houden ,Daar heb je je binnenspiegel niet voor nodig ......

Behalve dan als je een airbag hebt.. dan heb je weinig keus.
Er word gezegd dat ze last had van een depressie, maar dit ongeluk hoeft daar helemaal niet uit voort te komen.

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:38

Vanessa24 schreef:
chas schreef:

Behalve dan als je een airbag hebt.. dan heb je weinig keus.
Er word gezegd dat ze last had van een depressie, maar dit ongeluk hoeft daar helemaal niet uit voort te komen.

Knipoog

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:48

Sorry, ben blijkbaar nog niet helemaal wakker Haha!

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:28

Vanessa24 schreef:
Sorry, ben blijkbaar nog niet helemaal wakker Haha!

Knipoog

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:25

Natuurlijk vind ik het heel zielig voor de baby. Toch vind ik het voor de moeder ook heel erg. Die moet de rest van haar leven hiermee leven. Het is heel makkelijk om iemand te veroordelen en allerlei dingen erbij te slepen over anderen die geen kinderen kunnen krijgen. Natuurlijk is het enorm ondoordacht, maar zij moet met zichzelf in het reine zien te komen, met het gemis van haar kindje en met de reacties van iedereen. Dat lijkt me al een enorm zware straf. Vreselijk tragisch dit.

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:00

runningkawa schreef:
katchina schreef:
Jij weet iig niet wat het is om depressief te zijn en onder medicijnen te zitten.(Gelukkig voor jou hoor Knipoog Die kunnen ook veel invloed op je hebben zonder dat je daar erg in hebt...En als je daarbij een vervelende thuissituatie hebt,3 kinderen en een baan,dan kan er gewoon iets fout gaan in je eigen systeem.Je kan iig niet meer goed luisteren naar je eigen emoties en intuitie..erg genoeg

ah deze was voor mij

fijn dat je dat denkt over mij Lachen

maar ik kan je zeggen dat ik wel weet wat het is om een depressie te hebben
of wat het is om een moeder te hebben die een depressie heeft

En dat je denkt dat mijn thuis situatie altijd wel fijn is geweest
ik ga niet op het net zetten hoe en wat, alleen dat je er erg ver naastzit

en JUIST daarom, kan ik het niet snappen...

Hey,
Ik wou niet beoordelend overkomen en dat gebeurt tot mijn spijt alsnog Frusty
maar ik had een beetje het idee dat je,ondanks die genoemde bijkomstigheden,juist niet wist hoe dat allemaal kan zijn.Kwam verkeerd over bij mij.
Ach gut

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:10

Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen, maar hier even mijn visie.

Hier in Belgie is het natuurlijk in het lang en breed op het nieuws geweest.
In eerste instatie zou je idd denken: Hoe kan je nou in godsnaam je baby vergeten?

Een psycholoog lichtte toe dat een mens in stressituaties, problemen enz wel eens best een stapje
in de routine kan vergeten (zelfs je eigen kind dan blijkbaar)

Ik vind het wel raar dat ze in haar rit naar het werk haar kindje niet heeft gehoord, gezien of opgemerkt... Ze zag het echt pas toen ze
gedaan had met werken en weer naar de onthaalmoeder reed. Haar auto heeft al die tijd, met het kindje erin op de parking gestaan en niemand heeft blijkbaar iets gezien... In de krant hier stond ook dat het kindje nog zo'n 2 uren geleefd zou hebben.

Verder vind ik dat de moeder niet echt gestraft moet worden (en daarmee bedoel ik gevangenis ed.) omdat ze al wel genoeg gestraft is.
Deze gebeurtenis zal haar voor de rest van haar leven wel achtervolgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:28

Gevangenis hoeft ze van mij ook niet te krijgen
Ga er vanuit dat ze het niet expres heeft gedaan
maar snappen..nee...helaas

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:46

idd, niemand heeft hier gezegd dat ze gevangenis straf zou moeten krijgen.
Maar ik kan het helaas ook niet begrijpen..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:50

Vandaag weer een kind overleden in auto, nu in Aarle Rixtel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:00

echt waar?
jee, dat is hier om de hoek...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:06

Oh, op Nu staat er een in Baarle Nassau? Dezelfde of twee verschillende kindjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:09

ook op omroepbrabant.nl staat baarle nassau

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:11

Citaat:
Dode baby in auto in Baarle-Nassau BAARLE-NASSAU -

In een auto in Baarle-Nassau is woensdag een dode baby aangetroffen. Het gaat om een jongetje van elf maanden oud. Dat heeft een woordvoerder van de politie bevestigd. De auto stond op een parkeerplaats bij openbare basisschool De Akkerwinde aan de C. van de Bokstraat. Omstreeks 14.15 uur werd het dode kind ontdekt. De identiteit van de moeder is bekend. Volgens de regionale radio betreft het de gymjuf van de school. Ze was van haar woonplaats Chaam naar de school gekomen voor een korte vergadering, maar de vergadering liep uit. Toen ze terug kwam bij haar auto na de vergadering, zat haar kind dood in de auto. Het kindje was afgelopen zondag pas gedoopt. De vader van het kind is inmiddels op de school gearriveerd. De moeder is zo van streek dat ze nog niet kan worden gehoord.

bericht uit telegraaf.

lekkere juf..daar laat je dan je kinderen bij achter...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:13

Je laat je kind toch niet in de auto tijdens een vergadering?! Dan neem je hem toch mee naar binnen?
Ik kan er met mijn verstand niet bij hoor! Ik moet morgen ook naar school, werken met een medestudente. Dan laat je je kind toch geen uren op de parkeerplaats staan?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:17

Maar die vrouw is blijkbaar wel erg van streek, dus ze is erg dom of er speelt iets anders mee.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:27

Ik ben toch wel met verstomming geslagen, dat dit geval zich gewoon 2x voordoet op zulke korte tijd....