Marokkanen gooien homo in het water

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Marokkanen gooien homo in het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:38

Liezel1 schreef:
arrhggg, hier kan ik me zo pissig over maken he!!!
en dan zeggen andere mensen dat ik rascistisch over kan komen.. het zal mij een zorg zijn!!
Ik had ze er hoogstpersoonlijk achteraan gesodemieterd!!

Wat een stijl zeg! dat homo's niet zijn geaccepteerd in hun cultuur is hún probleem!
Laat ze dan lekker tussn hun berggeiten gaan bivakkeren in the middle of nowhere in hun eigen gehucht!!

grrrrr.... stel je eens voor hoe het gegaan was als nederlanders dit bij een marokkaan hadden gedaan! Dan waren ze er niet levend vanaf gekomen!

AMEN!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:39

Moderatoropmerking:
Even voor alle duidelijkheid een stukje uit de regels van Bokt:

Posts op Bokt mogen niet in strijd met de wet zijn, en dan in het bijzonder met Artikel 137c va het strafrecht. Dit artikel luidt: Het is niet toegestaan materiaal te publiceren dat opzettelijk foutief en/of onnauwkeurig en/of krenkend en/of vulgair en/of tot haat aanzet en/of obsceen en/of beledigend is over een groep mensen wegens hun ras, godsdienst of levensovertuiging of hun hetero/homoseksuele geaardheid en/of bedreigend en/of anderzins in strijd met de wet is dan wel iemand anders eer en/of goede naam aantast. In iets makkelijkere woorden betekent dat dat je in je berichten op Bokt niets mag zetten wat opzettelijk fout, onnauwkeurig, krenkend enzovoorts is.
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:45

dus je mag geen discriminerende opmerkingen maken op een krantenbericht? ofwat?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:45

tjeees..... dit is al het zoveelste topic waarin ik mn mening niet meer mag geven!!!!
bekijk het lekker, ik kom wel niet meer op NM

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:47

Lauss schreef:
dus je mag geen discriminerende opmerkingen maken op een krantenbericht? ofwat?

nee je mag je mening niet meer uiten voor de tere zieltjes. Knipoog tegenwoordig worden wij al gediscrimineert omdat alles wat we zeggen over ze discriminatie is.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:48

Liezel1 schreef:
tjeees..... dit is al het zoveelste topic waarin ik mn mening niet meer mag geven!!!!
bekijk het lekker, ik kom wel niet meer op NM

klopt, dan word het dan meteen op discriminatie gegooit

mensen!!! als men dit niet deed was er hier helemaal geen sprake van.
en die keuze hebben ze niet gemaakt.....zij zijn de aanleiding van dit soort gesprekken...
en dan heb ik het over het algemeen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:49

Moderatoropmerking:
Discriminatie is volgens de wet en vanwege doodsimpele fatsoensnormen op Bokt niet toegestaan. Of dat nou in een reactie op een krantenbericht of ergens anders op is.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:51

yep, dat is mij bekend als rechtenstudente zijnde... je hebt echter ook nog het recht op vrije meningsuiting.... wat ik zeg is wat ik "vind" dat wil nog niet zeggen dat het zo IS!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:51

ja maar ik heb het over dat alles zo makkelijk op discriminatie word gegooit tegenwoordig Lachen\

en vrije meninigsuiting is tegenwoordig ver te zoeken
ja en amen, dat mag nog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:52

Oh. ik dacht dat een forum was om je mening te geven en dingen via een visie van iemand anders te bekijken!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 00:02

Karl volgens mij heb je de ambitie om kleutermeester te worden Rolleyes

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 00:09

Liezel1 schreef:
arrhggg, hier kan ik me zo pissig over maken he!!!
en dan zeggen andere mensen dat ik rascistisch over kan komen.. het zal mij een zorg zijn!!
Ik had ze er hoogstpersoonlijk achteraan gesodemieterd!!

Wat een stijl zeg! dat homo's niet zijn geaccepteerd in hun cultuur is hún probleem!
Laat ze dan lekker tussn hun berggeiten gaan bivakkeren in the middle of nowhere in hun eigen gehucht!!

grrrrr.... stel je eens voor hoe het gegaan was als nederlanders dit bij een marokkaan hadden gedaan! Dan waren ze er niet levend vanaf gekomen!

precies mijn mening Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 00:15

Karl66 schreef:
Discriminatie is volgens de wet en vanwege doodsimpele fatsoensnormen op Bokt niet toegestaan. Of dat nou in een reactie op een krantenbericht of ergens anders op is

en wat is discriminatie? Die arme zielige marrokaantjes zomaar beschuldigen van homohaat omw at ze gedaan hebben? Ach gut Nee ze moeten nog over het bolletje geaait worden en getroost worden om die verschrikkelijke jeugd die ze in dit land hebben! Bloos! Stoute bokkers!

Sorry Karl, ook ik vind je hier een beetje overdreven reageren. Ikheb hier imo nog geen discriminatie gezien.

liezel; Idd! Maar helaas word die wet tegenwoordig vaak genoeg in de vergeetput gegooit Knipoog

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 00:43

sorry, ik weet dat t niet hoort, maar ik zag echt zo'n tekenfilm voor me waarbij 3 jongens een man in de sloot jonassen.. Tong uitsteken

maar t is inderdaad erg triest dat die dingen gebeuren..

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 00:48

tantjeuh schreef:
Vreselijke onzinnige laffe daad. Onaanvaardbaar.

MAAR
Kan iemand mij duidelijk maken waar er ergens in het artikel staat dat de daders dit deden vanwege het homo-zijn van het slachtoffer?? Of verder nog dat ze dit deden omdat homo's in hun cultuur niet aanvaard worden??
NERGENS staat in het artikel in die trend, en toch komt iedereen hier af met beschuldigingen richting cultuur, geloofsovertuiging en het feit dat ze Marokanen zijn.

Versta me niet verkeerd, ik praat dit absoluut niet goed, wat deze drie jongens gedaan hebben is absoluut verkeerd. Maar om aan de hand van dit artikel die jongens gaan af te straffen op hun afkomst? Komaan zeg, het hadden evengoed rasechte nederlanders kunnen zijn.

NERGENS staat in het artikel in die trend, en toch komt iedereen hier af met beschuldigingen richting cultuur, geloofsovertuiging en het feit dat ze Marokanen zijn. gaat snel he op zo'n forum... kortzichtigheid wordt gegoten in de vorm van een 'mening' en aan 'meningen' mag je niet zitten. Kom op jongens, dit soort uitspraken zijn te triest voor woorden.
Laatst bijgewerkt door Yabloko op 26-05-07 00:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 00:48

Liezel1 schreef:
yep, dat is mij bekend als rechtenstudente zijnde... je hebt echter ook nog het recht op vrije meningsuiting.... wat ik zeg is wat ik "vind" dat wil nog niet zeggen dat het zo IS!

Ja maar vervolgens kunnen je teksten bijvoorbeeld wel opruiend of haatzaaiend werken. En bokt is natuurlijk wel toegankelijk voor alle leeftijden!

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 00:56

faye schreef:
Karl volgens mij heb je de ambitie om kleutermeester te worden Rolleyes

Vind je het gek met zulke reacties. Het word er hier gewoon naar gemaakt. Doei, doei

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 00:59

Whiz schreef:
Liezel1 schreef:

Ja maar vervolgens kunnen je teksten bijvoorbeeld wel opruiend of haatzaaiend werken. En bokt is natuurlijk wel toegankelijk voor alle leeftijden!

toch kiezen al die leeftijden zélf om er in mee te gaan of niet.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 01:02

pharagirlke schreef:
Whiz schreef:

toch kiezen al die leeftijden zélf om er in mee te gaan of niet.

Nou nee, ik denk dat het voor een kind heel anders werkt. Die zijn namelijk makkelijk beinvloedbaar en nemen heel snel dingen op die ze horen of vernemen in hun omgeving! Vooral als ''grote'' mensen daar over praten!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 01:26

Whiz; ze ontwikkelen hun eigen mening vanzelf wel. Knipoog Daarbij als je steeds moet opletten voor kinderen, wis dan ook maar al die seksprobleem topics etc. Je kan simpelweg niet met iedereen rekening houden.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 01:31

pharagirlke schreef:
Whiz; ze ontwikkelen hun eigen mening vanzelf wel. Knipoog Daarbij als je steeds moet opletten voor kinderen, wis dan ook maar al die seksprobleem topics etc. Je kan simpelweg niet met iedereen rekening houden.

Mjah hun eigen mening wordt gevormd door hun omgeving! Veel kinderen zullen in de eerste jaren bijvoorbeeld stemmen op een partij waar hun ouders op stemmen. Of waar alle vriendjes en vriendinnetjes in de vrienden club op stemmen! Het zal niet voor allen zo zijn maar voor het grote gros wel! Sex probleem topic vind ik nog wat anders.... Daar kunnen ze van leren en bewust worden van bepaalde dingen. Overigens zijn sextopic niet echt haatzaaiende topic en werkt dat heel anders dan in topic's waar bijv in gediscrimineert zou worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 01:44

Whiz en net daardoor leren ze uit te komen voor hun eigen mening en zich niet altijd te laten beinvloeden door vriendjes en vriendinnetjes en forumdingen Knipoog

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 02:10

toch nog even een post na mijn opmerking dat de daders wel de darkroom in mogen,
dit soort discriminatie tegen homoseksueelen is van alle tijden. 20 jaar geleden had je ook pootenrammers en dat waren (gezonde) hollandse jongens die het wel leuk en spannend vonden om een flikker in elkaar te slaan of om een lesbo te verkrachten, dan zou ze wel even genezen van haar ziekte.
nu zijn het met name allochtone jonge mannen die dit doen.
waarom ze dit doen daar zijn de deskundige nog steeds niet over uit, èèn theorie is dat ze zelf homo zijn en daar niet mee om kunnen gaan.... maar dat zou ik maar niet tegen ze zeggen.
en wat dan ook de motieven zijn om dit te doen, feit blijft dat de holebi gemeenschap het gevoel heeft terug gegooit te zijn in de tijd.
na al die jaren vechten voor erkenning en het homo huwelijk is dit een bittere pil om te slikken.
we beginnen voor ons gevoel weer van voor af aan, wettelijk is het nu redelijk geregeld op enkele dingen na zoals de weigerambtenaaren en de adoptie wetgeving.
maar moreel zijn we weer terug bij af en zolang de nieuwe generatie pootenrammers zich kan verbergen onder de mantel van het geloof.
het geloof (welk geloof dan ook) wordt namelijk in NL nog steeds beter beschermd dan de vrijheid van meningsuiting of de vrijheid van het individu om te zijn wie hij of zij wil zijn.
men hoeft alleen maar te zeggen van god/allah/pietje mag je geen homo/lesbo zijn en de wet is ineens niet meer geldig....want iedereen mag geloven wat hij of zij wil en daar naar leven.
natuurlijk zegt de wet dat je geen mensen in het water mag gooien maar de wet zegt niet dat je in de kerk/moskee niet mag zeggen dat homoseksualiteit een zonde is die dient uitgeroeid te worden.
de wet zegt ook niet dat ouders hun kinderen als tolerante mensen dienen op te voeden.
en blijkbaar stonden deze jongens ver genoeg van de nederlandse maatschappij af om niet door te hebben dat pootenrammen not done is in dit land........
maar zolang we uit alle macht proberen om het de nieuwe nederlanders naar de zin te maken te koste van onderandere de holebi`s zal er helaas niets veranderen.
niet dat dat me tegen houd om in augustus naar amsterdam te gaan voor de gaypride met regenboog sjaal, maar in de trein terug stop ik die wel in mijn tas...... en dat is diep triest want wie wordt er nou eigenlijk gediscrimineerd?????

tinkertjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 02:16

homo`s zijn meestal de aardigste mensen, jammer dat sommige mensen dat niet inzien!
Belachelijk gewoon, wat er is gebeurt...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 09:36

Karl, waar wordt er hier gediscrimineerd dan? Er wordt gereageerd op een krantebericht. Dat gaat nou eenmaal over Marokkanen die iets hebben gedaan. Als men daar iets van zegt, discrimineer je meteen. Dat snap ik even niet.