Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sander_ schreef:Hypofocus schreef:Ik ben alleen van mening dat deze ziekte in dit geval niets met de kwestie van de foto te maken heeft. KAALHEID heeft er wat mee te maken, kanker niet.
Natuurlijk heeft kanker hier mee te maken. Waarom denk je dat die vrouw liever niet aan haar kale hoofd wordt herinnerd? Daar zit een zeer emotionele geschiedenis achter, ze heeft het vast niet makkelijk (gehad). Zij kiest hier niet voor.
DresslOver schreef:en nog ff @ hypo; ER zijn meer mensen hoor, die niet tevreden zijn met hun lijf. Of die last hebben van dingen om de manier waarop ze er uit zien. dat wil niet zeggen dat die het allemaal slechter hebben dan een kankerpatiente.
Maar het maakt allemaal niet uit hoor, dat deze mensen kaal worden, dat ze ziek zijn, dat een chemo lichamelijk en geestelijk slopend is, dat ze waarschijnlijk sterven. Nee, als jij maar lekker zit als je door een chauffeur word gereden
Yellowfish schreef:DresslOver schreef:en nog ff @ hypo; ER zijn meer mensen hoor, die niet tevreden zijn met hun lijf. Of die last hebben van dingen om de manier waarop ze er uit zien. dat wil niet zeggen dat die het allemaal slechter hebben dan een kankerpatiente.
Maar het maakt allemaal niet uit hoor, dat deze mensen kaal worden, dat ze ziek zijn, dat een chemo lichamelijk en geestelijk slopend is, dat ze waarschijnlijk sterven. Nee, als jij maar lekker zit als je door een chauffeur word geredenDat is nou ook wel weer erg kortzichtig hoor.
Hypofocus schreef:Tiffany schreef:Damn mens! Je haalt de 1.70 nog niet eens dus je bent NIET lang.
Zitten er voordelen aan kaalheid? NEE! Aan lang zijn wel.. dus wees blij met wat je hebt.
Je hebt iemand anders voor je zo te zien, want ik ben BEHOORLIJK wat langer dan 1.70m
Deze vrouw is alleen kaal. Zij kan dit allemaal met een pruik oplossen, die ze 1 minuutje hoeft te dragen en daarna weer weg kan gooien.
.
jackgirl schreef:Nee joh, naar de speelgoedwinkel zo'n leuke oranje dan heeft de douane ook nog wat te lachen( als je op vakantie gaat.)
Nee , krom , krom , krom
ik kan beter wijselijk me mond gaan houden ... denk ik ...
jackgirl schreef:Nee joh, naar de speelgoedwinkel zo'n leuke oranje dan heeft de douane ook nog wat te lachen( als je op vakantie gaat.)
Nee , krom , krom , krom
ik kan beter wijselijk me mond gaan houden ... denk ik ...
Hypofocus schreef:Het DOEL van een pasfoto is identificatie. Niets meer, niets minder.
De foto laat zien hoe je er NU uit ziet.
roxiie schreef:Hypofocus schreef:Het DOEL van een pasfoto is identificatie. Niets meer, niets minder.
De foto laat zien hoe je er NU uit ziet.
En die vrouw heeft NU op dit moment een hoofdoek op net als die moslima. Zo ziet zij er dus NU uit. Waarom mag zij dan niet met hoofddoek op de foto en die moslima wel? Precies omdat alles hier in Nederland lekker krom is..
roxiie schreef:En die vrouw heeft NU op dit moment een hoofdoek op net als die moslima. Zo ziet zij er dus NU uit. Waarom mag zij dan niet met hoofddoek op de foto en die moslima wel? Precies omdat alles hier in Nederland lekker krom is..
Citaat:De regelgeving is nu erg slecht. Mensen die ziek zijn moeten misschien de mogelijkheid krijgen om een hoofddoekje te dragen (DIT ROEP IK AL DE HELE TIJD HOOR... dus ik snap niet waarom jullie zo TEGEN mijn opmerkingen zijn...), net zoals nu de uitzondering al is aangenomen voor de moslima's.
Zodat zij eruit zien, zoals ze in het dagelijks leven zijn.
Maar er zijn wel meer fouten in het nieuwe systeem... Mensen die heel erg Gothic zijn (met extreme make-up, etc.), moeten nu ook zonder de extreme make up op de foto, en zijn ook niet herkenbaar als je ze bij de douane ziet.
Er zitten gewoon nog fouten in het systeem.
Hypofocus schreef:En als je bij iedere klein dingetje dat je tegenkomt, zo als een slachtoffer neerlegt, dan red je het niet.
DAAROM vind ik de reactie van deze mevrouw wat overdreven. Het is maar een foto voor je paspoort, en hoe vaak gebruik je dat ding nou toch (zeker als je als kanker patient onder behandeling bent en dus niet veel op reis kan).
Dan zijn er in het leven wel ergere dingen (bijv. in dit geval het gevecht tegen de ziekte zelf) dan een pasfotootje om je druk over te maken. Laat staan om je energie aan te besteden..