Wat een raar ding!
Voor de buitenlandse die geen gewone bikini/badpak mogen dragen, wel ideaal!
Ik denk dat ze alleen wel worden nagewezen, dat lijkt me dan weer minder prettig.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Meisje_86 schreef:nou ik heb het in heel mijn leven nog geen 1x gezien. mja vind het zoiezo gewoon niks. altijd die religies.
ik heb er helemaal niks mee. dalijk dragen we allemaal een boerka of boerkini. t word allemaal een beetje te overheersend.
maar geen negatieve berichten aub, iedereen zijn mening, en ik vind dit gewoon. of het nu redelijk of onredelijk is
mmaar dat die vrouwen dan zo willen, tja is hun keuze,als het maar geen mode word.
beantsje schreef:Dit is geen religie, dit is cultuur. (er zijn genoeg moslima's die zelfs geen hoofddoekje dragen, wordt ook niet dwingend voorgeschreven in de Koran, laat staan zo'n boerka)
jameyskatje schreef:dit is wel religie!!
en het word ook zeer zeker voorgeschreven in de koran!!
alleen dat sommige moslims het niet dragen.. dat is later voor hun eigen rekening. dat weten ze vaak ook.
en er zijn ook veel verschillen tussen moslims. bv sjiieten dragen niet altijd een hoofddoek (denk aan turkije)
jameyskatje schreef:beantsje schreef:Dit is geen religie, dit is cultuur. (er zijn genoeg moslima's die zelfs geen hoofddoekje dragen, wordt ook niet dwingend voorgeschreven in de Koran, laat staan zo'n boerka)
alleen dat sommige moslims het niet dragen.. dat is later voor hun eigen rekening. dat weten ze vaak ook.
beantsje schreef:jameyskatje schreef:dit is wel religie!!
en het word ook zeer zeker voorgeschreven in de koran!!
en er zijn ook veel verschillen tussen moslims. bv sjiieten dragen niet altijd een hoofddoek (denk aan turkije)
Spreek jij jezelf nu niet een beetje tegen?
Jij zegt dat het voorgeschreven wordt; een heleboel andere moslims zeggen van niet.
Vervolgens zeg je dat een grote groep moslims (sjieten) uit een bepaald land/cultuur (Turkije) geen hoofddoek dragen.
Zelfde geloof, andere cultuur, toch?
(Overigens zijn er ook genoeg soennieten die geen hoofddoek dragen)
Jobbeltje schreef:Whaaaaaaaaaa
een smurf!
Schimmelig schreef:Of het nu ''cultuur'', of ''religie'' is. Is het niet gewoon enorm middeleeuws (no offense)?
jameyskatje schreef:beantsje schreef:
Spreek jij jezelf nu niet een beetje tegen?
Jij zegt dat het voorgeschreven wordt; een heleboel andere moslims zeggen van niet.
Vervolgens zeg je dat een grote groep moslims (sjieten) uit een bepaald land/cultuur (Turkije) geen hoofddoek dragen.
Zelfde geloof, andere cultuur, toch?
(Overigens zijn er ook genoeg soennieten die geen hoofddoek dragen)
kan me niet voorstellen dat andere moslims dat zeggen.
het staat toch echt meerdere malen duidelijk in de koran dat verlpciht is
(kan het opzoeken als je wil.)
Schimmelig schreef:Of het nu ''cultuur'', of ''religie'' is. Is het niet gewoon enorm middeleeuws (no offense)?
Schimmelig schreef:Ik vind echter wel dat je verschillen hebt tussen stadia van ''ontwikkeling'' en anno 2007 er toch wel wat ruimdenkender gedaan mag worden wat mij beterft.
faye schreef:En er werden hier 50 jaar geleden wel gewoon badpakken en bikini's gedragen al hadden ze meer stof dan nu.
Effy schreef:faye schreef:En er werden hier 50 jaar geleden wel gewoon badpakken en bikini's gedragen al hadden ze meer stof dan nu.
Dit is toch ook gewoon een badpak.
beantsje schreef:Meisje_86 schreef:nou ik heb het in heel mijn leven nog geen 1x gezien. mja vind het zoiezo gewoon niks. altijd die religies.
ik heb er helemaal niks mee. dalijk dragen we allemaal een boerka of boerkini. t word allemaal een beetje te overheersend.
maar geen negatieve berichten aub, iedereen zijn mening, en ik vind dit gewoon. of het nu redelijk of onredelijk is
mmaar dat die vrouwen dan zo willen, tja is hun keuze,als het maar geen mode word.
Dit is geen religie, dit is cultuur. (er zijn genoeg moslima's die zelfs geen hoofddoekje dragen, wordt ook niet dwingend voorgeschreven in de Koran, laat staan zo'n boerka)
En wat die mode betreft: stel dat het mode wordt, dan zullen er nog heel wat in dit soort pakken gaan rondhuppelen. En dan is het nog steeds ieders keuze.