Over 45 jaar is onze aarde onleefbaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Re: Over 45 jaar is onze aarde onleefbaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:43

passieX schreef:
ilsemarie: aan de ene kant vind ik dat je gelijk hebt maar aan de andere kant ook niet: we zijn al te laat!! sorry. maar het is zo.. de helft van de wereld, nee, miss wel meer, werkt niet mee!!

Zijn we ook... het had nooit zover mogen komen. Maar wij zijn mensen... en volgens mij zullen die zich nooit collectief zo inzetten dat er wat gaan veranderen, er zijn altijd wel een paar die met de kont tegen de krib gaan Nagelbijten / Gniffelen

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:44

Nou vroegah gingen ze eerder dood, maar door onze huidige maatschappij (medicijnen, verzorgingstehuizen) wordt hun leven in feite verlengd.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:45

veronique dat denk ik ook.. de VS doet niks! en je leest in dit topic al van: "ach wat boeiend, dat bekijk ik dan wel"
en dan lekker zitten zeuren.

maar ja, we zeggen nou de aarde zal vergaan! maar wat is er dan?? wie weet is er wel niks ergs aan.. wie weet is het wel leuk of juist een ramp! wie weet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:48

Jus_dOrange schreef:
Nou vroegah gingen ze eerder dood, maar door onze huidige maatschappij (medicijnen, verzorgingstehuizen) wordt hun leven in feite verlengd.

Ja duh. Maar ik zie niet in wat daar slecht aan is- vergrijzing, ja, maar jij wilt als je oud bent en een heel leven achter je hebt is het toch ook niet menselijk als men zegt: 'Nou, je kan niets meer toevoegen aan deze maatschappij dus laten we je maar niet meer in leven houden, want ouderen worden al TE lang in leven gehouden worden tegenwoordig. We laten je maar langzaam dood gaan Ja'

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:50

WildWings schreef:
Jus_dOrange schreef:

Ja duh. Maar ik zie niet in wat daar slecht aan is- vergrijzing, ja, maar jij wilt als je oud bent en een heel leven achter je hebt is het toch ook niet menselijk als men zegt: 'Nou, je kan niets meer toevoegen aan deze maatschappij dus laten we je maar niet meer in leven houden, want ouderen worden al TE lang in leven gehouden worden tegenwoordig. We laten je maar langzaam dood gaan Ja'

Het punt is dat er straks zoveel mensen zijn die onderhouden moeten worden dat 't steeds moeilijker wordt. Het probleem is er dat is een feit, wil niet zeggen dat er een logische oplossing voor is. De vergrijzing is een groot probleem dat is gewoon zo, en dan begin jij over langzaam dood laten gaan. Dit probleem is vanuit ethisch oogpunt niet op te lossen, moet 't probleem dan vergeten worden?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:51

met het millenium ( 2000 ) werd er ook gezegd dat de wereld zou vergaan en dat de mensheid uit zou sterven, het zijn maar getalletjes, ik geloof er niet zo in.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:52

Maartje1990 schreef:
Nou mijn ouders zijn echt niet lid van een of andere sekte hoor!
En ze zijn katholiek maar ze geloven er verder niet in ofzo. Mijn moeder meent dat als je dood bent ben je dood en dan is het afgelopen (en ik geloof dus dat er nog wel íets is na de dood) En mijn moeder is gewoon recht door zee, van dood ga je toch wel etc. Ze praten me ook verder niks aan maar ze zeggen gewoon hoe zij erover denken.

Ik doe helemaal geen suggestie dat je ouders bij een sekte zitten, dat maak jij ervan. Ik vroeg me alleen af of dit ook op een geloof gebaseerd is. Je zegt:" ze zijn katholiek maar geloven er verder niet in"....als je niet gelooft in God ben je niet katholiek of zie ik dat verkeerd? Ik deel de mening van je ouders niet. Ik deel wel hun mening dat er iets moet veranderen, maar ik geloof dat die verandering zal komen. Ik denk alleen niet dat wij dat met ons allen mee gaan maken in dit leven, misschien in het volgende...

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:57

Deetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:58

Vroeger was er ijstijd.En dan zal nu de warme tijd wel aanbreken.en waarshijnlijk hebben die uitlaatgassen er ook wat mee te maken.Maar ik denk dat die warme tijd er hoe dan oo kwas gekomen.

Verder vind ik het ook wel een beetje deprimerend verteld van je ouders.(of recht door zee,is maar net hoe je het wilt noemen)

Dan gaan we toch met z'n allen verhuizen naar die nieuwe planeet !!:P

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:01

Vergeet niet dat we in 1700 in de gouden eeuw ook nog een kleine ijstijd hebben gehad.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:17

als iedereen zich druk gaat maken over zulke dingen leef je je leven geeneens meer, dus doe ik niet zo moeilijk en maak je druk om andere dingen Lachen

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:18

Deetjuh: helemaal mee eens, maar dan word het daar weer te druk.. Nagelbijten / Gniffelen

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:22

ach, niemand overleefd het leven Bloos

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:25

Maartje1990 schreef:
Mijn moeder zei ook van we gaan toch uitsterven, dat zal toch ooit gebeuren. En dat is nu over 45 jaar dat is nu eenmaal zo. Niks is voor eeuwig. Aan alles komt een einde, en het einde van de mensheid komt er nu aan.

Hier sluit ik me gedeeltelijk bij aan Lachen
Bovendien krijg je nooit heel de mensheid zover dat ze een
grote omkeer in hun leven zullen maken en beginnen met gezond/mileu bewust leven
Aan de andere kant ben k ook heel erg voor positief denken Lachen
De mensheid heeft al zoveel doorstaan (oorlogen, ijstijd, aardbevinden etc.) dit kan er toch ook nog wel bij? Tong uitsteken

Bovendien als het echt zo was dan had je het nieuws,
de regering, onderzoekers etc. al in rep en roer gezien
en waren er heus wel meer maatregelen genomen Ja
Laatst bijgewerkt door Harvest_Moon op 04-05-07 13:29, in het totaal 3 keer bewerkt

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:27

Nimmedor schreef:
als iedereen zich druk gaat maken over zulke dingen leef je je leven geeneens meer, dus doe ik niet zo moeilijk en maak je druk om andere dingen Lachen

Ja, en de aarde kan zichzelf ook goed herstellen. En natuurlijk zal het óóit wel onleefbaar worden op aarde, maar over 45 jaar al? Nee, dan zouden er nu al heel drastische maatregelingen worden genomen door de regering etc.

Deetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:17

passieX schreef:
Deetjuh: helemaal mee eens, maar dan word het daar weer te druk.. Nagelbijten / Gniffelen

Die planeet schijnt groter te zijn als deze hé Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:20

Volgens mij is het met onze snelheid 800 jaar reizen dus vergeet dat wonen op die andere planeet maar. Tenzij je in een supersnel ruimtevoertuig daarheen kan komen Knipoog
Die planeet licht zoveel miljoenen lichtjaren hiervan daan, en als je weet hoe snel het licht is, weet je dat het bijna onbereikbaar is Knipoog

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:26

Dat is waar! Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:22

Pikeur schreef:
Ik geloof zeker wel dat de wereld ooit vergaat, ik geloof alleen niet dat er echt een van te voren aangegeven punt is/kan zijn.
Sta d'r eigenlijk ook wel heel vaak bij stil dat de wereld kan vergaan.
Best eng.

pharagirlke schreef:
de wereld vergaat nietin 2010 maar er komt een chaos dan Knipoog of zou moeten komen. Die zou normaal gezien in 2012 (ja het magische jaar Rolleyes) moeten opgelost worden. Maar ook dat zijn (vind ik dan) slechts gedachtenspinsels.

Wat voor soort chaos?
Meteorieten op aarde? Terroristische aanslagen? Natuurrampen?
Sorry, weet echt totáal niks op dit gebied Bloos

hoe ik dat weet? omdat de rabobank (waar ik werk) een glazen gebouw aan t bouwen is van hoger dan 100 meter Haha!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:00

LiNdA1986 schreef:
Volgens mij is het met onze snelheid 800 jaar reizen dus vergeet dat wonen op die andere planeet maar. Tenzij je in een supersnel ruimtevoertuig daarheen kan komen Knipoog
Die planeet licht zoveel miljoenen lichtjaren hiervan daan, en als je weet hoe snel het licht is, weet je dat het bijna onbereikbaar is Knipoog

nieuwe technologieën hé Knipoog hahaha dan flitsen we daar gewoon heen Haha!
het maya gebeuren over 2012 is iig positiever;)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:44

Ik kom ook even meepraten. Niet alle 5 pagina's gelezen, maar het gaat hierbij dus om de klimaatverandering.

Dit is iets wat mij érg bezig houdt. Ik ben me er van bewust, dat áls we zo doorgaan, de wereld naar de filestijnen gaat. Het rare is dat ze dit jáááren geleden al wisten. Destijds is er niks aan gedaan. Maar hiervoor zijn we mensen; We pakken iets pas aan als het al te laat is. Jammer dat het zo moet. Zo hebben wij straks onze kinderen niks meer te bieden.

Hoorde vandaag dat de klimaat-top weer een bereik had gehaald; Voor 2015 [ Of 2050, niet heel goed gehoord. ] alle uitlaatgassen met 80% te verminderen. Ik weet niet of het haalbaar is. IEDEREEN moet mee doen en het moet niet één land zijn dat zich er volledig voor inzet.

Ik denk persoonlijk, dat 45 jaar een te korte schatting is, maar het zal er niet beter op worden. Er zal meer water komen, door het smelten van de ijskappen. Dit gaat niet heel snel, maar het komt wel op gang. De aarde warmt op, doordat de ozonlaag dunner word. Zo krijgen we hier een heel ander klimaat, dit kan zelfs wel een zeeklimaat alá Frankrijk worden. Willen we dat ?

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:52

ach..er is 1 zekerheid en dat is sterven...
over 45 jaar ben ik 78,ben ik misschien nog de laatste mens op aarde en ondanks dat mijn planning ouder worden is,heb ik " het eind " op "mijn eind" toch nog mooi ff meegemaakt! Haha!

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:53

Get a grip!!!

wat dragen we bij aan het veranderend klimaat? Goed zo: 4%. Ja idd dat zijn er 4 te veel maar wie doet de rest? Juist Moeder Natuur. En aan de natuur kun je niets doen. Zorg liever dat er geen oerwouden meer gekapt worden en minder industrie er komt. Als het over 45 jaar zover is, wat wil je nu nog doen? Juist helemaal niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:57

Muzefee schreef:
Ik kom ook even meepraten. Niet alle 5 pagina's gelezen, maar het gaat hierbij dus om de klimaatverandering.

Dit is iets wat mij érg bezig houdt. Ik ben me er van bewust, dat áls we zo doorgaan, de wereld naar de filestijnen gaat. Het rare is dat ze dit jáááren geleden al wisten. Destijds is er niks aan gedaan. Maar hiervoor zijn we mensen; We pakken iets pas aan als het al te laat is. Jammer dat het zo moet. Zo hebben wij straks onze kinderen niks meer te bieden.

En jij gebruikt braaf deo uit een roller en niet uit een flesje en geen haarlak oid? Haha!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 23:03

Ja maar wat schiet ik er in mijn eentje nu mee op dan ? Ik kan wel als enige proberen de wereld te verbeteren, maar 9 van de 10 ziet me óf voor gek aan, of de rest doet tóch niks !

Per puur toeval gebruik ik wél een deoroller jah. Vork